Jump to content

Photo

X-Men 3

• Please log in to reply
513 replies to this topic

#126 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 04 September 2004 - 20:01

Vad är det för fel på att säga "Herregud"? Låt inte det här bli någon liten tjafstråd.

d låter mesigt å gammalmodigt. å enligt robbans profil e han född 91 så då borde han inte va gammalmodig. ja känner inga i min ålder (lr yngre) som säger 'herregud'. aja, d va bara ett skämt men ja tyckte d va lite onödigt å säga något som aldeles nyss blivit sagt (att musik-killen e död) å sedan säga att min åsikt e helt fel, d borde ja väl inse att så kan man inte tycka.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#127 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 September 2004 - 10:49

Låt folk prata hur de vill och låt oss prata om X3 i den här tråden, inte fördomsfulla åsikter.
*Hockey och superhjältar*

#128 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 05 September 2004 - 11:28

Nu ger vi oss okej.

Jag får prata som jag vill.

Jag tycker att Ottmans musik är bättre än Kamens och det gör inte du så det är okej med mig.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#129 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 September 2004 - 11:46

Tycker också Ottmans musik satt lite bättre. Men den kan vi nog glömma nu iaf. Har Joss Whedon någon som skriver musiken eller skriver han sådant själv? (Om det nu är han det blir)

#130 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 05 September 2004 - 12:11

Nä inte vad jag vet.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#131 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 September 2004 - 12:12

Vet att han skriver mycket musik själv, t. ex all musik till avsnittet "Once more, with feeling" (Buffy, alltså), men har ingen aning om hur han är med "scores". Han har många talanger, grabben iaf. Han kan nog bli något. ;)

#132 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 06 September 2004 - 22:06

=>Halle Berry has confirmed that she won't be doing X3! She stated that she wanted more screentime and more money, but the studio would not follow through. Christina Milian will now fill the vacant role.

<{POST_SNAPBACK}>

eep!!! :blink:
vet nån om detta stämmer?? Jag vill inte att Storm ska spelas av nån som är yngre än 25!
Christina är söt, men hon är absolut ingen Storm! (precis som Halle. Kan de inte försöka hitta "rätt" kvinna för jobbet??!)

Sentinelen såg la okej ut (så länge de inte är rosa å lila, lol!), men jag hoppas att de inte kommer att dyka upp i filmerna. Jag gillar inte sentinels.

Edited by Psylocke, 06 September 2004 - 22:11.

DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#133 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 September 2004 - 07:19

Ta det inte på så stort allvar. Texten hade en liten röd pil, som indikerade att det inte var så mycket att ta på allvar. Om jag förstod det rätt. :)

Tycker Sentinels är coola, men frågan är hur de funkar på film. Det är aldrig bra att brassa på med för mycket. Som en del vill ha det så skulle det vara Mr. Sinister, Apocalypse, Sentinels, Helfire Club och Dark Phoenix i en enda film! *Puh!* Snacka om för mycket!

#134 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 September 2004 - 10:48

Davison: 'X-Men 3' in limbo as director deals with that other superhero

September 6, 2004

BY CINDY PEARLMAN
Advertisement

X won't be marking the spot anytime soon. "X-Men 3" seems to be taking its time moving toward the multiplex.

"I don't know what the story is with the third film," said character actor Bruce Davison, who starred in the first two films.

"I had lunch with ['X-Men' director]Bryan Singer in Vancouver recently and he seems pretty busy. I know he wants to make 'Logan's Run' and he's directing 'Superman' now," Davison told GLARE.

So where does that leave the third in the "X-Men" franchise? "I know they're trying to put a script together for 'X-Men 3,' but no one knows how the story is going to evolve."

He's also heard rumors that Halle Berry won't come back as Storm because the part isn't large enough. "I guess I could play Storm if all else fails," he said. "I'd just have to get a wig."

No wig needed for Davison's latest film, "Evergreen," opening Friday. "It's a coming-of-age film, but the characters are complex," he said. "It's not a predictable film or one with a happy ending, which is appealing because it's real."

It's another film to add to the almost 100 this actor has listed on his filmography.

källa: www.suntimes.com

#135 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 September 2004 - 07:16

About a month ago, Buffy the Vampire Slayer mastermind Joss Whedon publicly declared an interest in taking on the next X-Men movie now that Bryan Singer has traded mutants for a cape and a big "S". Was someone at Fox listening?

If the industry newscatcher Production Weekly is to be believed (and I'm told they're rarely wrong, if ever), ears were indeed open, and wise decisions were made. According to them, Whedon is onboard to direct X3, with the production gearing up in Vancouver next June.

Of course, there's currently no script, and to the best of my knowledge no major talent has actually signed for the movie (and we know Halle Berry has little interest in returning unless she's in the spotlight). But Whedon certainly has a handle on the characters judging by his excellent run on Marvel's Astonishing X-Men series, and we know from his remarkable television work that he can juggle multiple characters, so it probably wouldn't be too difficult for him to whip up a fine screenplay (especially considering he worked on the first film's script).

As a massive Whedon fan I know I'd be first in line to see it, but he's currently putting the finishing touches on Serenity, the feature follow-up to his space western series Firefly, so we'll see if he's got time for mutant mayhem.

http://www.chud.com/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#136 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 08 September 2004 - 19:13

Jag förstår inte varför Halle tvunget måste vara i centrum. Tycker hennes roll i dom två första filmerna var rätt bra, även om hon inte var i fokus hela tiden.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#137 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 September 2004 - 19:14

Det är en åsikt som de flesta delar med dig. Utom just Halle. ;)

#138 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 08 September 2004 - 19:49

Om hon så jätte gärna vill vara i fokus får hon väl göra en solofilm som Storm, men jag skulle råda henne att inte göra det..se bara på Catwoman.. :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#139 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 September 2004 - 20:03

Vad som hände med Catwoman var väl egentligen Halles fel, men man måste nog påpeka att hon får ha bättre omdöme med sina filmroller, speciellt om hon vill ha fler än bara en Oscar. Hur en Storm-film skulle bli beror på många andra faktorer, som manus, regi, motspelare osv.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#140 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 09 September 2004 - 20:11

Jag har aldrig funnit Storm en vidare intressant karaktär och har svårt att se en film med Storm i fokus....hon passar bättre in i X-Men teamet än som Solo mutant..

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#141 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 September 2004 - 20:14

Hon kanske inte ville vara helt i fokus, bara ha lite mer att göra? I ettan var hon rätt så menlös liksom. Och i serierna är Storm en mycket starkare kvinna.

#142 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 09 September 2004 - 20:20

Hon får väl vänta på sin tur, nästa film borde ju fokusera mest på Jean..de får väl ta och låta X4 handla om Mutant Massacre..

Posted ImagePosted Image

#143 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 September 2004 - 20:33

Vi får se. Som sagt, i serien dök Jean inte direkt upp och var ond direkt, utan det var en ganska långsam process. Skulle mycket väl kunna vara så att Dp-sagan kulminerar i fyran, kanske t. om som svikaren Singer hade tänkt sig, att filma filmerna "back to back".

#144 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 September 2004 - 09:46

Är det dags att börja tro på ryktena snart, eller?

http://www.moviehole.../news/4206.html

Clint in Hollywood : Whedon is the X Man
Posted on Thr, 9-Sep-2004

While chatting to a studio insider this week about something remotely different - in terms of genre - it was let slip that "Joss Whedon's doing X-Men next year of course..".

Yep, seems Sunnydale's own has signed on the dotted line to helm the third chapter in the "X-Men" series. At this stage, they're talking about the new recruits that are going to join the film, acting-wise.

Halle Berry's number is still up in the air - "they're working on that", says the insider - but the rest of the cast are apparently all set to go - Hugh Jackman's wrapping up his theatre stint as we speak - including Famke Janssen, whose part is apparently going to be a lot beefier this time around.

Bryan Singer might be involved in some capacity I'm told, but they weren't sure. As for locations, they're heading back to Canada.

Be interesting to see what Whedon does with this. Sure to be interesting.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#145 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 September 2004 - 10:17

Halle Berry's number is still up in the air - "they're working on that", says the insider - but the rest of the cast are apparently all set to go - Hugh Jackman's wrapping up his theatre stint as we speak - including Famke Janssen, whose part is apparently going to be a lot beefier this time around.

Bryan Singer might be involved in some capacity I'm told, but they weren't sure. As for locations, they're heading back to Canada.

Om det stämmer att skådisarna ska återvända vore det en enorm lättnad. Det är en förutsättning för att X3 ska bli lyckad.

Singer, om han nu skulle vara inblandad, blir nog i någon diffus producentroll, som folk har sagt. Men inget tydr ju på det, FOX bröt ju kontraktet. Det är ju lite blandat det där. Singer stod för mycket kvalitet i x-filmerna, och det vore inte fel om de höll fast vid hans vision så mycket det bara kan.

Sen har vi hela skiten med Superman som gör att jag inte vill se Singers namn förknippat med X-Men igen. Inte i filmväg, inte heller i serieväg. (Hans Ultimate X-Men ska ju snart komma ut säger de)

Älskar Singers vision för filmerna, avskyr hans svek och avhopp.

#146 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 10 September 2004 - 10:23

Svek? ..Singer väljer ju att förverkliga en barndomsdröm, man får ju ta och sätta sig in i hans situation och inte bara tänka på sig själv och ens egna åsikter. HP3 skadades ju inte precis av att byta regissör, tvärtom..

Även om jag känner en viss tveksamhet över att se Whedon filma X3(om det nu är sant)...

Posted ImagePosted Image

#147 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 September 2004 - 10:43

Ja, okej. Det är en barndomsdröm. Kul för honom. Grattis. Men var det inte ett regelrätt avhopp som har skapat en mängd problem för x3? Visst, jag är aningen färgad eftersom jag bryr mig så oändligt mycket mer om X-Men än Superman. Och okej, svek var ett hårt ord.
Likväl vill jag personligen inte se hans namn förknippat med X-Men igen.

Finns många som tycker HP tog skada om att byta regissör. Åsikterna går isär. Men där är en stor skillnad: HP har ett befintligt manus i form av böckerna. Singer var mycket mer delaktig i manuset till x-filmerna, som tog lite bitar varstans från serierna och gjorde det till två riktigt bra filmer.

#148 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 10 September 2004 - 10:52

Jag bryr mig också mera om X-Men än om Superman, men jag är inte riktigt 100% överförtjust i X1 & X2, visst är de bra, men jag känner att de skulle kunnat bli ännu bättre. Och jag friar hellre än fäller. Visst är det trist att kontrakt bryts, men sådant sker till höger och vänster hela tiden. Och det är inte precis så att Singer är den enda regissören i Hollywood, tvärtom.

Även om HP är baserade på böcker, så gör det inte de enkla att filma, speciellt när böckerna tar upp mera än vad man få plats med i filmer. Åsikterna om att HP3 är sämre eller bättre än de förgående filmerna är personliga och en personlig åsikt är väldigt svårt att ändra på. Eller hur? ;)

Posted ImagePosted Image

#149 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 September 2004 - 11:01

Ja, det finns fler regissörer, men det ska vara en som är duktig, samt gillar x-men. Whedon passar bra där. Det hade varit en helt annan sak om inte Singer själv hade hävdat, och byggt upp filmerna som att de var en trilogi. Som han nu har hoppat av ifrån. Det har han, oavsett hur man ser på saken. Och x3 har problem, också oavsett hur man ser på saken.

Ja, men det har jag aldrig sagt något annat om heller. Åsikterna går isär. Vissa tycker Hp3 är den bästa, vissa gör det inte. Försök inte låtsas som att du inte skulle vara envis. ;)
Men tänk hur en tredje film skulle lida om Weasley, Harry osv. spelades av andra? Om det inte bara var Dumbledore som var utbytt? Eller kan någon se någon annan än Robbie Coltrane som Hagrid?

#150 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 September 2004 - 14:57

http://www.superhero...ews.php?id=2031
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007