Jump to content

Photo

Fotbollssäsongen 2010

• This topic is locked This topic is locked
174 replies to this topic

Poll: Hur går det 2010? (6 member(s) have cast votes)

Vilka tror du vinner Allsvenskan 2010?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Vilka tror du åker ur Allsvenskan 2010?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#126 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 July 2010 - 20:53

Jag är jäkligt orolig inför fortsättningen. Först gör AIK sin bästa match för säsongen hemma mot Malmö för att sedan matchen efter borta mot samma lag gör de kanske sin sämsta. Och än mer skrämmande är att Trelleborg ser ut ha vaknat, det är ett lag AIK måste ha bakom sig. Annars slår alla alla förutom Åtvidaberg som är lika sopiga som vanligt. AIK kommer inte sist i år i alla fall, det är ett som är säkert.

Winter is Coming

#127 GreenMonkey

GreenMonkey

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 51 posts
  • Interests:Fotboll, Science Fiction, Färgen Blå, Marvel, och så älskar jag mina barn.

Posted 05 August 2010 - 16:03

Ni snackar om Anders Svensson ser jag :) här är en som brukar se honom på Borås Arena med jämna mellanrum :) *Heja Elfsborg* men allt är inte bara positivt med A.Svensson ibland blir man galen på människan som tex när motståndarna flyttar fram delar av sitt lag när Elfsborg har bollen på mitten, allt som oftast försöker Svensson briljera genom att klacka bollen då, för det mesta slutar det med att motståndarna får fatt i lädret rättvända mot Elfsborgs mål, men jag är glad att Svensson spelar i Elfsborg och att vi numera får se fotboll på en fin arena ist för gamla Ryavallen som byggdes till VM 1958. Sen en helt annat sak, läste att Zlatan är tillbaka i landslaget, bra eller ej?

#128 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 August 2010 - 22:21

Först och främst vill jag säga välkommen till SFN (har nog inte gjort det ännu :unsure: )

Anders Svensson-diskussionen var det ja. Som AIK:are har jag väldigt svårt för den mannen både på plan och utanför. Ända sen han vart punktmarkerad när AIK var på besök 2006 på Borås Arena och vart intervjuad i pausen och sågade AIK:s sätt att spela och nästan började grina för att väcka sympatier. Och sen att han på nått märkligt sätt håller sig kvar i landslaget trots att han internationellt sett inte hållit bra klass sen VM02 är också en gåta.

Angående Zlatan i landslaget så är jag tveksam, förr eller senare blir det alltid nått problem med honom så har det alltid varit och kommer alltid att förbli. Jag är mer intresserad av att se Berg/Toivonen utvecklas till ett nytt anfallspar i landslaget.

Winter is Coming

#129 GreenMonkey

GreenMonkey

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 51 posts
  • Interests:Fotboll, Science Fiction, Färgen Blå, Marvel, och så älskar jag mina barn.

Posted 06 August 2010 - 10:14

Tack tack för hälsningen :)
Kommer ihåg den matchen mot AIK, Svensson blev punktad även när han var vid sidan och drack vatten, har för mig att killen som punktade hette Karlsson? men att Svensson grinar är ingen nyhet han hatar sig själv när han inte lyckas eller nått,jag kan säkert va färgad men jag tycker allt att Svensson ska va med i landslaget med sitt kunnande och rutin, på tal om VM 2002 så blev han tydligen helt knäckt när skottet mot Senegal tog i stolpen ist för att gå i mål, men nu ser han inte ut att va aktuell för spel i Elfsborg i vilket fall för nu är han tydligen skadad nått med ena benet tydligen. Sen så håller jag med dig om Zlatan, tror oxå att det kan skapa mer problem än göra nytta för dom senaste matcherna han spelade i landslaget så lyste hans ointresse igenom så man blev nästan mörkrädd.

#130 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 August 2010 - 23:35

Kan inte med ord beskriva hur viktig AIK:s seger häromdagen mot BP betydde! Seger mot Gais på lördag ett lika stort måste så kanske man kan andas ut lite. AIK har hittat en ny stjärna i alla fall, Mohammed "Bang Bang" Bangura! Vilken lirare! Kan ensam skjuta AIK kvar i Allsvenskan!

Winter is Coming

#131 GreenMonkey

GreenMonkey

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 51 posts

Posted 11 August 2010 - 12:40

Det är ju tråkigt för mig att jag inte har TV8 där går det en intressant landskamp "Sverige - Skottland" får bli webbradion med hörlurar ist.

#132 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 August 2010 - 21:36

Ja det var ju tråkigt speciellt eftersom det var en riktigt underhållande match från Sveriges sida.

Winter is Coming

#133 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 August 2010 - 23:27

AIK kom undan med blotta förskräckelsen efter att ha gått mot 0-0 så fick man en helt korrekt dömd straff i 87:e minuten. AIK:s egen bulldog Kenny Pavey pangade den stenhårt ribba in. Värsta krisen kanske är över men det behövs fortfarande en del segrar framförallt på hemmaplan. Och lite resultat får gärna gå AIK:s väg också framöver :)

Winter is Coming

#134 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 August 2010 - 20:31

Livet som AIK:are har inte varit så här dåligt på sex år! Mångmiljonskulder, bristfälligt ledarskap, en diktatorstyrelse som stänger av spelare som inte vill skriva nytt kontrakt plus säljer spelare för kaffepengar, bråk i de egna supporterleden, den förmodligen största böteslappen ett svenskt lag någonsin fått väntar efter stenkastningen mot Levski Sofias spelarbuss, och sist men inte minst... en placering långt ner i tabellen och ett spel totalt utan konstruktivitet och spelidé. Hur kan det vara möjligt att AIK var svenska mästare för 10 månader sen? Detta leder allra troligen till superettan och snart även konkurs :upset: :upset: :upset:

Winter is Coming

#135 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 August 2010 - 19:56

Du får flytta till Örebro istället ;); själv går jag fortfarande på moln efter Örebros otroligt vackra utskåpning av Helsingborg (som dessutom visades i TV4). 3-0 var i underkant! :thumbsup:

Men allvarligt talat vet jag att man inte kan byta lag: försökte ett tag hålla på Bajen när jag flyttade till Stockholm, men det var alltid de svartvita som höll sig närmast hjärtat. Det är hårt att vara fan av AIK i såna här tider, du får försöka minnas tillbaks ungefär ett år, och leva i vetskapen att de har kommit tillbaka förr från smällar som denna (hur otroligt det än verkar).

Edited by Fiskrens, 30 August 2010 - 19:59.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#136 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 September 2010 - 11:44

Det verkar som om Gefle får flytta ner. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#137 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 September 2010 - 23:52

Verkar bara vara ödesmatcher i år :(
Imorgon möter AIK Trelleborg borta och mellan de två lagen har det väl aldrig varit en välspelad eller målrik tillställning. Ursäkta min bitterhet med maken till skitlag har väl knappast skådats varken förr eller senare i Trelleborg. Matchen slutar 1-0, 1-1 eller 0-0, allt annat kan nästan tillskrivas ett mirakel.

Winter is Coming

#138 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 September 2010 - 23:40

Vinna eller försvinna är det som gäller nu, dock så tror jag inte att detta AIK har en chans längre de är alldeles för dåliga. Orkar inte ens bli arg/ledsen längre. Det blir drag i Superettan nästa år i alla fall de är ett som är säkert.

Winter is Coming

#139 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 September 2010 - 23:53

Gefle är sist. :( Hur många matcher är det kvar?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#140 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 September 2010 - 00:12

8 omgångar återstår

Winter is Coming

#141 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 September 2010 - 13:23

Liket lever! Vem hade trott för bara nått halvår sen att man skulle bli så här jäkla glad efter en seger borta mot Häcken? :thumbsup:
Runt 32 poäng bör räcka för att klara sig kvar utan kval, det betyder 7 poäng på 7 omgångar. Gefle och BP får gärna kryssa ikväll och Halmstad och Åtvidaberg bör torska.

Winter is Coming

#142 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 19 September 2010 - 15:53

inget kryss, Gefle vann med 2-0. :thumbsup:

#143 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 September 2010 - 22:15

Nu känns det som man vart glad i onödan efter segern mot Häcken. Två raka torsk på hemmaplan, matchen mot Kalmar var det väl inte mycket att orda om men Helsingborg igår 2-3!!! Helt ofattbart sett till spelet och chanserna! AIK gör troligen sin bästa match för året men förlorar ändå, man vinner skott på mål statistiken med typ 10-4 och skott totalt var det väl ännu större dominans. AIK har nu gjort tre bra matcher mot Helsingborg i år och förlorat samtliga, de är mitt största hatlag just nu. Jag håller stenhårt på Malmö under slutspurten nu. Seger mot Djurgården och Gefle på Råsunda måste vinnas om de ska undvika Superettan. Halmstad borta och Elfsborg hemma är bara att glömma, Åtvidaberg borta i sista omgången kan avgöra AIK:s framtid.

Och vilken dag som helst kommer UEFA-böterna i mångmiljonklass, det blåser jäkligt hårt nu :(

Winter is Coming

#144 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 October 2010 - 23:13

TOTALT J***A MÖRKER :upset:

Winter is Coming

#145 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 October 2010 - 10:30

Skönt att vinna mot den lite socialt handikappade "storebrorsan" från förorten. Alltid viktigt. Lite tråkigt är det ju att det gått så dåligt för AIK. Är ju närmast vad man har ett Stockholmsderby i Allsvenskan numera. Hoppas de kan spela upp sig, även om det ser mörkt ut. Verkar vara orealistiskt att hoppas på, men skulle vara kul om klubbarna(båda klubbar i det här fallet) skulle någon gång förstå att det är de som ska styra det mesta, inte fansen, kändes som den rätt låga publiksiffran igår var för att normala människor inte vågar gå se på matcherna.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#146 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 October 2010 - 21:31

Vart ett par sköna dagar efter Gefle-segern nått man inte känt på senare tid direkt. Nu ska väl i alla fall kvalplatsen kunna klaras av förhoppningsvis. Tror 3-4 poäng räcker, kanske att t.o.m slippa kvalet.

Winter is Coming

#147 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 October 2010 - 21:19

Trots segern borta mot Halmstad känner jag mig inte helt säker, direktnerflyttning ska kunna undvikas men den där förbannade kvalplatsen oroar mig fortfarande. På söndag går jag till Råsunda med nervösa steg. Speciellt eftersom det är Elfsborg vi möter som vi typ aldrig vinner över varken hemma eller borta.

Winter is Coming

#148 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 October 2010 - 21:36

Jag hejar på AIK i nästa match! (Eller kanske snarare inte alls på Elfsborg ;))
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#149 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 October 2010 - 21:42

Va bra! Du ska inte hänga med och stå och skrika osympatiska ord till Anders Svensson så han tappar humöret? ;)

Winter is Coming

#150 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 November 2010 - 22:45

Kontrakt säkrat efter att ÄNTLIGEN ha vunnit över Elfsborg! Känns som evigheter sen! Men säsongen är ett enda stort praktfiasko där alla inblandade har gjort grova misstag. Ledning, tränare och spelare. Till nästa år kommer det komma in både ny tränare och ny ledning och de trötta och mätta spelarna ska säljas alternativt skänkas bort. Det är bara sex år sen en sådan storstädning gjordes men det är uppenbart att det behövs igen.

Guldstriden? Malmö och Helsingborg ligger på samma poäng inför sista omgången men Malmö har 10 måls bättre målskillnad. Håller på Malmö av skäl jag tidigare nämnt i denna tråd.

Winter is Coming