Jump to content

Photo

Smallville - Säsong 9

• Please log in to reply
168 replies to this topic

#126 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 March 2010 - 19:27

Rätt många stämningar när det gäller Superman/Clark Kent, Warner Brothers filmdivision är ju inblandad i en stor rättegång om Stålis rättigheter och nu har skaparna av "Smallville" Miles Miller och Alfred Gough tillsammans med Tollin/Robbins Productions har stämt Warner Brothers

http://thresq.hollyw...m-millions.html
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#127 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 April 2010 - 19:52

9x15 "Escape"

Nytt avsnitt av Smallville och det kändes lite hafsigt tycker jag. Avsnittet är igen en sån där hybrid av det lite mer lättsamma som många äldre avsnitt var, samtidigt som det finns vissa betydligt mer "seriösa" delar. Scenen mellan Zod och Tess Mercer var bra och tillräckligt rubbad liksom. Det där är inte två helt vettiga individer. Blir också intressant att följa hur Zod härmar "Blur" och när Clark märker detta. Själva avsnittet tycker jag var som sagt lite hafsigt, kul att se ännu en DC skurk i Silver Banshee men ja, tyckte att avsnittet var bland de svagare i år,men Zod räddar en hel del tycker jag.
Batman Begins

The Dark Knight

#128 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 April 2010 - 22:15

9x11: Absolute Justice

Ja det här var verkligen något utöver det vanliga. Speciellt JSA huvudkvater var väldigt speciellt med alla namn och bilder.
Fighten mellan StarGirl och Icicle var nog det coolaste i Smallville's historia.
Äntligen så fick vi klart veta att Lex fortfarande finns.
Och nu fick vi se Marsion Manhunter som han ska se ut också och han fick tillbaka sin krafter. Sina RIKTIGA krafter. Inte de där Krypton-liknande som de gav honom tidigare.
Intresant att se Amanda Waller, en karaktär som jag inte har sett så mycket av själv. Suicide Squad och Checkmate. Och att hon dessutom nämner Apocalips (jag gissar att de fick veta att de fick en till säsong inför det här avsnittet). Det kasn ju ha varit "Apocalypse" hon sa men enligt vad jag har hört ska det vara "Apocalips". Smart drag att sätta Tess Mercer i den handlingen. Hon har ju annars inte så mycket kvar i serien att göra efter den här säsongen. Även om det hela är lite ologiskt med tanke på vad hon har sysslat med innan.
Finns igentligen mycket att säga men just nu vill jag bara fortsätta titta. Det var iallafall säsongens bästa avsnitt (vilket inte säger lite) och möjligen seriens bästa totalt.

9x12: Warrior

Där blev nästan Clark våldtagen. Väldigt fult av Zatanna att göra.
Heheh, Chloe och "Warrior Angel". :D
Tur att Chloe aldrig lyckades förföra honom. Snacka om pinsamt uppvaknande sen. ;)
Föresten, hur har Lois fått tag på en Natal? De släpps ju inte fören till Höst/Vinter.
Lois & Clark... de är bara för underbara ihop. Att slutligen para ihop dem var det bästa beslutet i seriens historia.
Verkar som att något mer än vänskap börja formas mellan Chloe och Ollie?
Jag vet att andra har sett en viss sexuell spänning mellan dem innan men jag har faktiskt inte sett det.

9x13: Persuasion

Roligt avsnitt. :D
Jaws-musiken när Lois säger till Clark att de ska förlova sig. :lol:
Typiskt Lois att föra över all skulden på Clark. :P
Men hela den här grejen att det är den Kryptoniska vägen med Öga för Öga. Det är inte alls hur jag har uppfattat det innan.
Clark hade lite val där i slutet men Zod lär aldrig förlåta honom för det. Skönt iallafall att den där mörka framtiden nu är borta.

9x14: Conspiracy

Oj. Nu har Zod också superkrafter. Kan ju inte vara bra. Och verkligen inte att han vet att Clark's blod är nyckeln.
Så Chloe förbereder sig för krig mot Kandorians? Vem vet, kanske blir det tvunget.
Verkar som att Chloe och Ollie har gått snabbt fram i förhållandet.

9x15: Escape

Jag tycker avsnittet var underhållande. Lite sängkammarfars med en hel del skratt. Och så Silver Banshee.
Heheh, var roligt att se hur nervösa Lois & Clark var inför sin första natt i samma säng. Bra att de tagit ett steg bort från hela "Clark är rädd för att ha sex med en människa" grejen (som förklarades i en väldigt pinsam scen med Clark och Chloe).
Att Clark och Lois påbörjar ett sexuellt förhållande är ett stort steg framåt för dem i serien. Och samtidigt är det givetvis lite underligt att allt det här händer INNAN Superman existerar.
Och så får vi inte glömma det faktum att Zod nu låtsas vara Blur. Det kan ju bara inte vara bra.

Edited by Crusader, 07 April 2010 - 00:52.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#129 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 April 2010 - 21:08

9x15 Escape

Inte bästa avsnittet i år precis, en hel del bra humor var det dock :lol:
Det bästa scenerna stod ju givetvis Zod för. Silver Banshee tyckte jag inte riktigt levde upp till förväntningarna.

Edited by Rick Hunter, 07 April 2010 - 21:08.

Winter is Coming

#130 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 April 2010 - 22:17

Sen blev det nästan konstigt att se att hjältarna var enbart civilklädda i avsnittet. Kul att säga det om Smallville faktiskt,att "vad konstigt att de inte hade sina superhjälte outfits på!" :).
Batman Begins

The Dark Knight

#131 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 April 2010 - 15:52

Klicka här och scrolla ner om ni vill läsa vilka karaktärer kommer att medverka i säsongens sista avsnitt.

http://ausiellofiles...ost-glee-house/
Batman Begins

The Dark Knight

#132 thomashellberg

thomashellberg

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts
  • Interests:Smallville - Finns nog inget bättre :D

Posted 11 April 2010 - 12:40

Blev tvungen att regga mig på detta forum enbart för att jag vill hänga med lite i Smallville snacket här.

Avsnitt 16.

Enligt mig ett sjukt bra avsnitt. Kändes som dom höjt standarden på filmningen, effekter osv.

Det var bra att man fick veta allt det här om Checkmate och vad dom gör eller gjorde (kanske man fått innan bara jag som missat?) och faktiskt så har dom ju rätt med att förbereda dem för ett WW3 efter allt Clark fick veta om framtiden. Sen måste jag säga att John Jones har ju blivit mer Martian Manhunter nu, jävlar vad tuff han är :D

Tess fick reda på Olivers "Secret" och den första reaktionen var att hon ville döda honom, stabilt. Sen älskar jag när Tess ber Oliver om hjälp i slutet och Oliver säger att det fanns en tid då man kunde lita på henne och att hon aldrig skulle röra hans vänner igen etc.

Clark inser också att han inte gett Chloe så mycket respekt och uppmärksamhet som hon förtjänar. Egentligen var det ju faktiskt hon som Ceckmate ville åt eftersom hon är centrum bland alla "superhjältar" och för att det faktiskt var hon som drog i hop alla och startade Watchtower.

Hursom, ett avsnitt utan Lois eller Zod. Men jag tycker det var så grymt bra endå. 9/10 points! :D
Smallville, enligt mig världens bästa serie!

#133 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 April 2010 - 23:25

9x16 Checkmate

Ja denna säsong fortsätter att leverera! Och nu klarar den sig alldeles utmärkt utan Zod också. Intressant med Waller/Checkmate storyn som nu tycks trappas upp. Waller vill rekrytera människor med superkrafter för att slåss mot aliens (kandorians?) i regeringens namn. Och att det var Chloe hon i första hand var ute efter var något överraskande. John Jones förvandling till Martian Manhunter är väldigt trevlig att se, hans krafter är ju klart coolast av alla Justice League medlemmar. Bra att MM raderade Wallers minne på slutet också, känns bra så länge de kan gömma sig ifrån dem.

Kollade på tv6 häromdagen och det var ett Smallville-avsnitt från andra säsongen. Man kan knappt fatta att det är samma serie! :o

Glömde nästan, välkommen thomashellberg :)

Edited by Rick Hunter, 11 April 2010 - 23:27.

Winter is Coming

#134 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 April 2010 - 10:54

9x16 "Checkmate"

Instämmer att det var ett riktigt coolt avsnitt och scenerna mellan Waller och Martian Manhunter var coola. Gillar hur troget serierna Manhunter nu visats. Det som jag hade lite problem med var mindwipet. Inte för att det är out of character för folk i serierna att göra så men Smallville använder sig av "folk ramlar och slår huvudet och är medvetslösa när Clark gör Supermanniga saker" och "tappa minnet" korten såpass ofta att man gissar rätt tidigt att man hittar på en sån lösning. Men overall ett av de bästa avsnitten under säsongen och jag gillade även hela grejen med Green Arrow och hur Checkmate försökte rekrytera honom. Scenen där hemligheter avslöjades mellan Olivier och Tess kändes däremot lite för enkelt, som scenen i "Batman Returns" där Bruce och Selina dansar ungefär.
Batman Begins

The Dark Knight

#135 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 April 2010 - 01:22

9x16: Checkmate

Mycket bra avsnitt. Men jag blev besviken över att Kandorianerna var hotet som Waller ville stoppa. Då var det troligen inte "Apocalips" ändå.
Jag gillade verkligen scenen när Tess får veta att Ollie är Green Arrow. En cool hyllning till "Batman Returns" och precis hur jag ville att det skulle gå till. Men kommer Tess lämna serien nu? Jag trodde att hennes inblandning med Checkmate var för att kunna behålla henne i serien.
Martian Manhunter känns verkligen som Martian Manhunter nu. Det ända som fattas är att han är grön men det sparar de uppenbarligen på pga vilket jäkla jobb det skulle vara att sminka honom inför varje avsnitt han är med i. :P
Jag gillar hur de tar vara på karaktärerna i serien. När de introduserade Martian Manhunter i Smallville så typ använde de honom aldrig. Han var bara med i precis ett par avsnitt. Men nu så är han en i teamet och medlem i JLA, som de visseligen inte har namngett ännu. Det känns ärligt talat lite löjligt att det ska ta många år för dem att komma på ett namn för sitt team eller döpa The Blur till något riktigt. Men det har ju med rättigheter osv.
Iallafall, kan man hoppas på att Martian Manhunter blir en main cast nästa säsong?
Nu saknar jag bara att resten av JLA teamet är med lite oftare (knappt 1 gång per säsong är förlite IMO) samt givetvis det vanliga (Clark flyga, Lex återkomst osv) sedan är jag nöjd. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#136 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 April 2010 - 22:49

Tror faktiskt att det enda skälet man ser så lite av Martian Manhunter är att CGI:n (eftersom numera så verkar man inte använda vanliga effekter alls) skulle kosta utav H*vete och att Smallville vill på något sätt hålla sin halv-realistiska ton. Även om de glömmer bort det i rätt många avsnitt. Det enda man sett av Martian Manhunter har ju varit ett par riktigt korta CGI klipp.

Det känns ärligt talat lite löjligt att det ska ta många år för dem att komma på ett namn för sitt team eller döpa The Blur till något riktigt.

Absolut, men de kör med samma förklaringar nu som förut, att serien handlar om Clarks långa resa till att bli Superman etc. Är rätt säker på att man kommer att få se den riktiga Superman dräkten..och höra honom kallas Superman först i sista avsnittet av serien. Har förhoppningar dock att de kommer döpa sitt team till Justice League nu efter att de känner och förhoppningsvis även hämtar inspiration från Justice Society.
Batman Begins

The Dark Knight

#137 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 April 2010 - 22:30

9x17 Upgrade

Metallo är tillbaka och han tar hjälp av Lois för att fly från Tess. Han kändes inte som nån villian i detta avsnitt precis. Istället var det Zod storyn som fortsattes att utvecklas när Clark smittad av röd kryptonit tillfälligt teamar upp med Zod och får veta att han krafter. Bra avsnitt på nytt och nu börjar man känna att det börjar dra ihop sig ordentligt. Tror finalen har alla förutsättningar att bli det coolaste i Smallvilles historia :)

Winter is Coming

#138 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 April 2010 - 22:38

Jo, fast lär nog inte bli svårt att toppa 8 sekunder långa "epic battle" med Doomsday från förra säsongen ;)

9x17 "Upgrade"

Avsnittet hade sina bra stunder, precis som som den hade sina dåliga. Tycker att dialogen är alldeles för ojämn ofta, många av de "roliga" repliker Chloe och Lois tvingas att leverera känns verkligen kassa ibland. Jag tycker att Cassidy Freeman är duktig i sin roll som Tess Mercer men hennes karaktär är verkligen ojämn. Känns som en karaktär med rätt kass självförtroende och som någon som är i ett jäkla behov av bekräftelse eftersom hon verkar vara lojal till typ alla. Eller sen överraskar hon och blir kvar nästa säsong också. Brian Austin Green gjorde ett godkänt jobb igen som Metallo och så som man gjort karaktären så kan han ju alltid komma tillbaka och vara ond om karaktären blir liksom omprogrammerad.
Batman Begins

The Dark Knight

#139 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 April 2010 - 22:44

Jo, fast lär nog inte bli svårt att toppa 8 sekunder långa "epic battle" med Doomsday från förra säsongen ;)

Sant :P

Winter is Coming

#140 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 April 2010 - 00:55

Visste väl att jag hade missat ett avsnitt. Får allt leta efter det igen.
-Sora, Kingdom Hearts

#141 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 April 2010 - 00:36

9x18 "Charade"

Skapligt avsnitt trotts lite överspel från Erica Durance. Green Arrow och Zod medverkade inte i det här avsnittet men man kände deras närvaro rätt bra. Rätt bra scen mellan Tess och Chloe och så var det kul att se "S" symbolen så tydligt på Clarks tröja. Mycket DC-gästspel i veckans avsnitt, redaktören på Daily Planet är från serierna och så givetvis Maxwell Lord. En kanske lite uppgraderad version från serierna men ja, helt ok enligt mig. Logiskt med Checkmate kopplingen för de som följt DCs serietidningar under de senaste åren. Man fortsätter som sagt att bygga Smallvilles universum med karaktärer från DC och det är kul. Clark hade några "nästan flyger" scener igen här men som sagt tidigare, om man frågar producenterna så räknas det där inte, han kan bara hoppa på ett coolt sätt ;). Gillade också att korrupta distriktsåklagaren dök upp igen och man använder sin egen kontinuitet. Ja, och vem är "Red Queen" är det Tess Mercer? hon har ju konstant hemligheter så det där skulle nog ta priset om det vore ännu en twist. Roligaste teorin jag läst är att det skulle vara Martha Kent ^_^ :rambo:.

Edited by super85, 25 April 2010 - 00:36.

Batman Begins

The Dark Knight

#142 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 April 2010 - 22:33

9x18 Charade

Skapligt tråkigt skulle jag nog ändå kalla det här avsnittet för. Inte särskilt intressant nånstans eller på något sätt att storyn byggdes vidare. Men Clarks "flygscen" och gästspel från Maxwell Lord räddade mig från att inte somna (kanske ska man inte sitta och titta på Smallville kl 2 på natten men ändå :P )

Martha Kent som Red Queen? Kul idé B)

Winter is Coming

#143 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 02 May 2010 - 22:28

9x19 Sacrifice

Chloe och Tess är instängda tillsammans i Watchtower med Checkmate som snart spårar upp dem. Samtidigt som Zod måste samla ihop sina trupper som alla har superkrafter och kan flyga (det kan snart alla utom Clark :P ) innan Checkmate hittar dem också. Hans planer för Jorden är givetvis världsherravälde. Bra avsnitt igen där framförallt Chloe får briljera. Hennes val att rädda Tess kanske kan vara avgörande på slutet? Bara 2 avsnitt kvar nu!

För övrigt så stod Justin Hartley för story och regi, första gången tro?

Edited by Rick Hunter, 02 May 2010 - 22:31.

Winter is Coming

#144 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 May 2010 - 23:19

Det är det nog? Och jag måste säga att om det var han, så gjorde han ett oväntat bra jobb.

#145 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 May 2010 - 00:01

9x20 Hostage

En del gamla ansikten från förr återvänder, Martha Kent och Perry White kommer tillbaka som ett par? :o Ganska förvånande må jag säga. Lois och Perry jobbar ihop på en story om Checkmate och Red Queen som ska ge henne och Clark tillbaka sina jobb. En del avslöjanden även fast Zod inte var med i detta avsnitt. Och ska Clark avslöja sin hemlighet för Lois nu? Slutet talar för det. Mycket uppbyggnad inför säsongsavslutningen som kan bli riktigt häftig!

Ja, och vem är "Red Queen" är det Tess Mercer? hon har ju konstant hemligheter så det där skulle nog ta priset om det vore ännu en twist. Roligaste teorin jag läst är att det skulle vara Martha Kent ^_^ :rambo:.

Roligt men sant! :P

Winter is Coming

#146 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 09 May 2010 - 08:06

9x20
Roligt men sant indeed, tänkte på den här tråden när jag såg the Red Queen.
Och jag hoppas verkligen Clark avslöjar sin hemlighet för Lois, och att han inte gör som vanligt och ändrar sig i sista minuten.

#147 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 May 2010 - 13:32

En promo för Salvation, säsongsavslutningen. Håll ett öga på slutet. ;)

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#148 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 09 May 2010 - 16:44

Kanske det äntligen är dags nu? :D Att nu åker skjortan av!

#149 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 May 2010 - 07:59

En till promo, nu från en kanadensisk TV-kanal.

Om det där är vad jag tror att det är... bring it on! :D
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#150 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 May 2010 - 23:53

9x21 Salvation

Wow! Inledningen av avsnittet var helt magisk och väldigt Supermanlik! :D 3 år in i framtiden så får man se Lois, den riktiga Jimmy Olsen (antar jag) och Perry Whites namn på dörren till chefens rum. På Clarks bord ligger ett par glasögon och på förstsidan av tidningen en bild på Lex som annonserar sin kandidatur till USA:s President. Då är en helikopter utanför påväg att krascha, folket på tidningen springer fram till fönster och man hör någon ropa de berömda orden "look up in the sky" och man ser något rött flyga förbi. Man hör Dr Fates röst innan Clark vaknar upp och man förstår att det bara var en dröm/framtidsvision. När Clark vaknar så finner han ett paket brevid sig från Martha. Han öppnar det och det speglar sig i ögonen vad det är för oss tittare, det är... SUPERMANDRÄKTEN!!! :thumbsup:

Och det var väl det coolaste med detta avsnitt då resten av avsnitten mest var en transportsträcka till slutet där Clark och Zod drabbar samman i en cool strid. Dock aningen för kort sådan. Men en sån transportsträcka sen då! En häftig videokonferans som Clark och Chloe har i Watchtower med Hawkman, Stargirl, Black Canary, Cyborg och John Jones gav avsnittet en skön Justice League touch :) Ingen av dem deltar mer än så fast ändå kul! På slutet så lyckas Clark skicka iväg alla kandorians med hjälp av the book of Rau utom Zod som har en blå kryptonitkniv som tar bort hans och Clarks krafter. Clark får kniven i magen och faller från skyskrapan de var på medans Zod skickas iväg till samma ställe som de övriga kandorians. Medans Clark faller mot sin förmodade död så... To be continued.

Andra grejer som jag nästan glömde bort i uppståndelsen, Tess blir grillad av Zods värmesyn och dör senare på sjukhuset men en mystisk gammal tant (såg ut som en i alla fall) går in till hennes rum. Vem var det? Och vad tänker hon göra? Lois blir lurad av Zod att han skulle vara The Blur men kommer på honom och Clark kommer emellan och nu förstår hon att Clark är The Blur!!! Även fast man hoppades att se i Clark i Supermandräkten så var det ganska uppenbart att han inte skulle sätta på sig den. Men nu vet vi att den finns i alla fall! :thumbsup:

En stark säsongsavslutning på en mycket stark säsong! Utan tvekan Smallvilles bästa säsong hittils! Det blir jobbigare än någonsin att vänta på nästa säsong tills september/oktober nånting!

Winter is Coming