Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#1501 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 09 February 2013 - 16:17

Uppskattar idén att hon är äldre en de andra NS-medlemmarna (med få undantag). Skulle vi kanske rentav kunna unna oss att låta henne vara med redan under artonhundratalets tidigare halva? Kanske träffade hon Jöns som barn. (Det kan betyda antingen att det var hon eller han (eller båda) som var barn när de träffades. Vilket passar, eftersom det ännu är fråga om ett kanske.) Kanske är de rentav släkt. Hon kanske är hans syster eller dotter eller... något annat. Hur som helst kan hon ju ha varit betjänt åt Grevens släkt länge. Varför hon har hängt kvar hos dem hela tiden är en fråga som förmodligen har ett intressant svar. Dock är saken att detta kanske leder till att vissa saker måste besvaras om Greven och hans bakgrund. Är han till exempel greve?

Njaaa, det känns inte riktigt korrekt, känns som att dra till det lite för mycket.

Vilket?

Det här om att hon kan vara släkt med jöns och kan vara ca 200 år gammal, menar jag. Andra världskriget duger gott och väl, i mitt tycke.

#1502 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 09 February 2013 - 18:03

Jag vill gärna ha lite mer konflikter mellan medlemmarna i NS! De behöver inte vara så inställsamt snälla mot varandra hela tiden. Se på X-Men t.ex. konflikten mellan Wolverine och Cyclops gällande Jean Grey var ett bärande inslag i serierna, likaså rivaliteten mellan Rogue och Dazzler, samt superskurkar som helst plötsligt blir goda likt Emma Frost. Sådana inygda rivalitetergör det enklareat skapa späande manus.

#1503 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 09 February 2013 - 19:52

Inte för att  vara den Gröna hämnaren,
Nä, det verkar ju onödigt att du också är det.

jag tror att han menar att han vill ha en mera "jordnära" förklaring.
Tja, någon förklaring har jag ju inte presenterat ännu. Dessutom tycker jag nog inte att gränsen för trovärdighet går just mellan att hon är åttiosju år och typ odödligt och att hon är hundrasextiotre år och typ odödlig.

Som författare vill jag ha det enkelt. Det är tillräckligt knepigt att få ihop vissa manus redan som det är. Enkelt = låt henne vara en vanlig betjänt, eller ta bort henne och låt Greven ha denna roll också.
Det är väl inte självklart att det är de bästa av alternativ? Visst kan hon väl få vara speciell på något vis? Dock är det ju inte så att hon måste det. Det kan ju vara tråkigt om alla har superkrafter. Det måste finnas vanliga människor också, så superhjältarna får sticka ut. (Givetvis kan man välja att skita i varje måste, men just det här måstet har Alan Moore redan skitit i.) Fast det är ju inte självklart att det är just betjänten som är vanlig.

Ofta är ju det enkla bäst, åtminstone till att börja med. Om ni enas om att hon är en gammal trotjänare som är mycket äldre än hon ser ut att vara, så räcker det ju långt. Den som enbart vill använda henne som tjänare kan ju göra så, och den som vill göra hintar om att hon var med i spelet redan för flera hundra år sedan kan göra det. Man behöver inte förklara allt, läsarens fantasi fyller ut tomrummen. Robert Jordan var ju en mästare på det där, att antyda utan att förklara. Det antyds ju exempelvis att Cadsuane Sedai hade egna planer som hon arbetat på i närmare 100 år, men vi får aldrig veta vilka planerna var eller vilket mål hon hade. Detta och otaliga andra antydningar lockade läsaren vidare i berättelsen, "man måste ju bara få veta".

Så simma lugnt och låt henne vara en ospecifierad joker så länge. Tids nog kommer någon av er med ett manus där det behöver förklaras mer och då kan ni ta ställning till detaljer.
Det stämmer. Vi behöver inte bestämma allt nu. Men vi kan bestämma en del om hur det är, och diskutera en del om hur det kanske är.

Jag vill gärna ha lite mer konflikter mellan medlemmarna i NS! De behöver inte vara så inställsamt snälla mot varandra hela tiden. Se på X-Men t.ex. konflikten mellan Wolverine och Cyclops gällande Jean Grey var ett bärande inslag i serierna, likaså rivaliteten mellan Rogue och Dazzler, samt superskurkar som helst plötsligt blir goda likt Emma Frost. Sådana inygda rivalitetergör det enklareat skapa späande manus.
:pling: En superhjältegrupp av denna storlek kräver stor variation, vilket lätt leder till konflikter. Särskilt om medlemskap inte förutsätter MVG i disciplin. Detta bör vi givetvis tillvarata. Och då kan det ju till exempel vara intressant att veta vad olika medlemmar har för inställning till de fyra ämnen det sägs att man ska undvika om man vill låta bli att göra stöta sig med någon: Politik, religion, sex och sport.

#1504 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 09 February 2013 - 20:05

Absolut vilka håller på Djurgården och vilka håller på AIK eller Hammarby? :lol2:

#1505 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 09 February 2013 - 22:08

Och vilka blir upprörda över att någon bryr sig?

Och vilka blir upprörda över att någon bryr sig om att någon bryr sig?

#1506 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 February 2013 - 22:23

THE POTENTIAL IS ENDLESS!!!

#1507 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 09 February 2013 - 22:32

:pling: En superhjältegrupp av denna storlek kräver stor variation, vilket lätt leder till konflikter. Särskilt om medlemskap inte förutsätter MVG i disciplin. Detta bör vi givetvis tillvarata. Och då kan det ju till exempel vara intressant att veta vad olika medlemmar har för inställning till de fyra ämnen det sägs att man ska undvika om man vill låta bli att göra stöta sig med någon: Politik, religion, sex och sport.

Det är lite därför jag lät Lon och Ghast munhuggas i En hobby för alla.

Edit: Funderar på att ta bort Det. Det känns som han/hon är en för svår karaktär. Plus att det jag hade för planer för Det passar Nekro bättre till.

Edited by Sret, 10 February 2013 - 00:57.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#1508 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 10 February 2013 - 21:09

Nu var det det där med personer som heter som pronomen igen. Tog en stund innan jag fattade vad du menade. Men finns det någon anledning att ta bort vederbörande? Du kan ju helt enkelt låta bli att använda henom, och låta någon annan göra det i stället om någon blir på det humöret.

#1509 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 11 February 2013 - 00:12

Dels namnet är ett utav problemen, och sedan skapade jag den personen endast för att ha någon som kan spela mindgames med hjältarna, men Nekro passar till den rollen så mycket bättre.

#1510 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 16 April 2013 - 12:10

Tänkte dela med mig utav den här lite bara.

#1511 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 26 April 2013 - 11:04

Vad är det med ondingar och heavy metal egentligen..? :evil:

Kul att min bilder kommer till kreativ användning på flera sätt. Trevligt upplägg med en slidshowfilm faktiskt. Min enda input är att det kunde gått lite snabbare mellan varje bild. Det gav mig en tanke att detta skulle kunna göras för en enskild skurk eller hjälte också. En serie olika bilder, även från serier där skurken/hjälten varit med, och så lite musik som passar deras personlighet.

BETJÄNTEN är något jag missat men jag lägger in min tanke om det ändå för det är roligt att vara kreativ med andra kreativa människor. :)

Jag gillar idén med att hon är en del av basen. Det kan ge henne vissa "krafter" direkt kopplade och begränsade till basen.

Tänker mer visuella och praktisk krafter snarare än superkrafter (för det har alla andra). Utanför basen är hon en "vanlig människa".

Här är några idéer på det.

KRAFTER: baserat på tanken att hon är en del av den levande basen.

- "Spökgång", typ phase-walking. Inne i basen kan hon gå rätt genom väggar, dyka upp genom golvet, etc. Innebär att hon kan dyka upp var som helst, när som helst. Möjlighet till humor men även en gimmick som förstärker karaktären. Hon kan plötsligt dyka upp när det finns ett behov, när en hjälte behöver något. Ett glas mjölk, någon att prata med, etc. Plötsligt står hon bara där eller så kan man se henne "leka spöke".

- Valfri Ålder kan också vara en kraft. Förmågan att ändra sin ålder efter person och behov. Kanske är hennes livskaft direkt kopplad till basen. Är hon borta för länge åldras hon och dör. Det finns alltså en poäng för henne att befinna sig i eller i närheten av basen. En svaghet/sårbarhet.

HISTORISKT: Jag kan ha samma idé som någon annan om det här. Betjänten (indirekt basen) kontaktade Greven (vilsen och utblottade rumlare?) och tog sig an rollen som hans betjänt (vare sig han ville det eller inte). Det var betjänten som introducerade Greven till basen (just då ett slott/herrgård?) och Greven letade sedan i sin tur upp alla hjältar (inspirerad av betjänten?).

Ur ett ännu längre perspektiv (hemlig bakgrund?) kanske hon en gång var en prästinna från en annan tid och del av världen. Hon dyrkade och tjänade den heliga platsen (basen i en annan form). Jag tänker allt från monoliter till pyramider och antika tempel. Hennes största önskan var ett tjäna denna kraft för evigt och hon fick sin önskan uppfylld. Kan dock vara osagt. Roligare med lite mystik.

MYSTISK: Mystik är en stark kraft i sig. Är hon skapad av basen? Varför? Hur mycket känner hon själv till om basen, dess hemligheter, basen och sitt eget ursprung? Självklart säger hon inget eller ger vänliga men kryptiska svar. Vissa hjältar kan avgöra vad hon INTE är. Inget spöke (Nox), ingen robot (Tin), ingen rymdis (Marshall Thunder), etc. Spore kanske är den enda som med säkerhet kan koppla betjänten till basen (de har samma "kosmiska våglängder").

PERSON: Hon är lojalitet och diskretion personifierad.  Alla hjältar ska känna sig säkra, trygga och välkomna.

FÖRHÅLLANDEN: Var och en får ju bestämma sin hjältes förhållande till betjänten. Vore dock kul om Pantern som varit ihop med Greven har någon (mindre) kul anekdot angående betjäntens förmåga att dyka vid helt FEL tillfällen också, vilket skulle kunna innebär att Pantern är en av de få hjältar som inte riktigt litar på betjänten. Betjänten i sin tur finner det stundtals rogivande att subtilt påminna Pantern om det. ;)

Perals bildförslag är en schysst design. Påminner mig lite om kapten Hadocks betjänt i Tintin. Om karaktären ser likadan ut till sitt kroppsliga utseende så kan kanske hennes utstyrsel variera beroende på hennes sysslor och roller? Kanske även karaktärer? Hon kan t.ex. alltid har på sig en raffig franska maiden-outfit när hon är ensam med greven? :rolleyes:

Edited by Göta Lejon, 26 April 2013 - 10:56.

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#1512 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 26 April 2013 - 12:16

Vad är det med ondingar och heavy metal egentligen..? :evil:

Kul att min bilder kommer till kreativ användning på flera sätt. Trevligt upplägg med en slidshowfilm faktiskt. Min enda input är att det kunde gått lite snabbare mellan varje bild. Det gav mig en tanke att detta skulle kunna göras för en enskild skurk eller hjälte också. En serie olika bilder, även från serier där skurken/hjälten varit med, och så lite musik som passar deras personlighet.

Det var mitt första försök till något liknande så jag hade inte räknat med att det skulle bli perfekt. Det där du säger om en video med en bildserie med en enskild skurk/hjälte med passande musik har jag faktiskt haft tanke på en längre tid.

Sedan ville jag använda min väns musik till något så varför inte till ett bildspel med skurkar :D

Edited by Sret, 26 April 2013 - 12:17.

#1513 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 26 April 2013 - 16:23

Det var mitt första försök till något liknande så jag hade inte räknat med att det skulle bli perfekt. Det där du säger om en video med en bildserie med en enskild skurk/hjälte med passande musik har jag faktiskt haft tanke på en längre tid.

Då har du förhoppningsvis tagit första steget till något som vi kanske kan se mer av i framtiden. Är både kul och inspirerande att få se NS-skurkarna i ett annat media, även om det är en stillbildsvideo. Vad kommer härnäst? En filmtrilogi? Storhetsvansinne? JAG?! Nääääh!

Sedan ville jag använda min väns musik till något så varför inte till ett bildspel med skurkar :D

Originalmusik alltså? Det är ju extrapoäng! Hmm. Jag har också en musikalisk vän. När jag får ihop en egen NS-hjälte OCH ett tillräckligt med bilder till bildspel ska jag nog allt försöka lura honom att komponera ihop något. B)

Ärrvålnaden är visserligen en typ av hjälte men spökar nog mer omkring i gråzonen...

#1514 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 26 April 2013 - 18:58

Blev inspirerad av Srets bildspel och gjorde en skissanimation/karaktärspresentation på Tin. Skaparen av Tin får skicka en digital knölpåk på mig om detta tilltag ogillas så tar jag bort den.

Photobucket tar inte emot Flash-filer så jag var tvungen att lägga upp filen på mitt halvdöda DA-konto.

http://derangedmeowm...10%3A1366998495

PS! Animationen är inte loopad så vill ni se om animation tryck på F5 för att ladda om sidan.

#1515 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 29 April 2013 - 13:38

Vi verkar inspirera varandra hela tiden du och jag. Sedan måste jag säga att jag gillar stora delar om din idé om betjänten.

#1516 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 30 April 2013 - 15:00

Hmm. Jag har också en musikalisk vän. När jag får ihop en egen NS-hjälte OCH ett tillräckligt med bilder till bildspel ska jag nog allt försöka lura honom att komponera ihop något. B)

Såsom The Nordens Stjärnor Theme!

Blev inspirerad av Srets bildspel och gjorde en skissanimation/karaktärspresentation på Tin. Skaparen av Tin får skicka en digital knölpåk på mig om detta tilltag ogillas så tar jag bort den.

Saken är ju att det i en diskussion som möjligen missade dig, har framgått att den du har animerat inte alls är Tin. Daniel påpekade nämligen att Tin inte kan förlänga några av sina extremiteter. Därav kom vi fram till att Tin förmodligen har en dubbelgångare (som eventuellt heter Holl).

#1517 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 30 April 2013 - 18:57

Nordens Stjärnor - The Theme Song...Aaah! Får massa dum inspiration på en fejkad intro till en icke existerande animerad TV-serie. Har inte tiiiiid! Boooort! :bang:

Saken är ju att det i en diskussion som möjligen missade dig, har framgått att den du har animerat inte alls är Tin. Daniel påpekade nämligen att Tin inte kan förlänga några av sina extremiteter. Därav kom vi fram till att Tin förmodligen har en dubbelgångare (som eventuellt heter Holl).

Den har jag mer än troligt missat. Garanterat faktiskt, för då hade jag inte förlängt Tin's ädla metallkroppsdelar i skissanimationen. Framgick det om dubbelgångaren är ond? Onda dubbelgångare är ju så trevliga, rent manusmässigt alltså. Får ju hjältarna något mer att slå på...och bli slagna av.

Uppdaterade beskrivningen på DA. Själva idén och upplägget är ju ändå halva grejen. Det finns potential. Kanske gör en uppdaterad skissanimation med Tin, flygandes och skjutandes strålar från sina tåliga starka händerna... ^_^

För övrigt tycker jag att bedragaren skulle kunna heta Tholl, men antar att du fiskar efter samma grej där... :D

EDIT: Japp! Har nu läst lite mer i forumet om Tin. TFels är en riktig finurlig skojare alltså. Alla är väl benägna att HOLLa med? Eh? Eh? Eh?  :cheer:   Inte? Meh!

Edited by Göta Lejon, 30 April 2013 - 19:24.

#1518 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 30 April 2013 - 20:08

Fasen vad lätt det är att hamna off topic. Känner mig genast medskyldig så här är lite figurtänk!

Läste lite mer om Tin i tråden och fick också en idé angående hans historisk bakgrund, så här är ett förslag:

Någon excentrisk rik historisk person vill ha en "levande magisk" rustning (som statuspryl/skrytbygge/underhållning/väktare/betjänt/krig/annat). Någon annan person kommer på ett sätt att skapa en sådan rustning (frivilligt eller under tvång), men "fuskar" och låser in en levande människa i den för att få den att röra sig och tänka (skaparen själv i ren desperation?). Rustningsdelarna kan vara av okänt ursprung (utomjordisk/gudomlig/annat).

Hade varit kul om Tin agerat riddare någon gång i historien, men det är kanske för långt bakåt i tiden...

Sedan vet jag inte om det kunde vara idé att ha ett forum för gamla etablerade figurer och ett för helt nya oprövade figurer?

Alltså, när en figur dyker upp i en serie anses den som etablerad (men det går så klart att fortsätta diskutera runt karaktären och skaparen kan utveckla vidare). Har figuren inte varit med i en serie är den under utveckling, vilket gör det mer intressant att stöta och blöta den i forumet om skaparen vill ha mer feedback.

Nya och gamla karaktärer verkar ju generera lika mycket text och intresse. Kanske bra att sära på dem så att båda kategorierna får mer sakligt utrymme? Vet själv att det är väldigt lätt, trevligt, kreativt och inspirerande när idéerna springer iväg. Det är ju roligt att skapa något själv tillsammans med andra. Öh. Hm. Egentligen skriver jag vad jag tänker utan att egentligen tänka innan jag skriver... B)

#1519 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 01 May 2013 - 08:57

Har en manuside runt Tin med pirater, men jag vet inte om det funkar som han ser ut nu.

#1520 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 01 May 2013 - 12:09

Har en manuside runt Tin med pirater, men jag vet inte om det funkar som han ser ut nu.

Alla idéer kring någon annans karaktär är väl bra tills karaktärens skaparen säger hur det egentligen ligger till. Med utseende antar jag att du menar förmågor och krafter.

Har du slängt upp din manusidé i någon annan tråd ännu?

Har själv slängt ihop och postat en serieskiss på temat Tin, hans "onda tvilling" och hans falska och riktiga krafter. Ligger i tråden Mer NS.

#1521 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 01 May 2013 - 13:46

Nej, jag har inte gjort det. Mest för att den mycket bygger på bilder ... eller kanske mest av lathet. En sammanfattning av manusiden är som följer:

Detta återberättas av en som var med på skeppet "Amorosa". Året är 1721det är tre år sedan Karl den XII stupat i Norge. Ulrika Eleonora har året innan abdikerat och enväldet är avskaffat. Riksdagen har makten i Sverige. Det stora nordiska kriget är avslutat och man begränsar Kaparnas framfart kraftigt. Det är nu den stora fredens tid, det finns ingen plats för pirater. Men finns det pengar finns det behov av män som inte ställer frågor. Några år tidigare får en dansk kaparkapten ett hemligt uppdrag av den svenske läkaren Skragge under ett besök i Hamburg. De ska bärga en skeppslast i Östersjön. under den följande tiden samlar kaptenen män han kan lita på och börjar förbereda och träna dykare. Men planerna går i stöpet i och med att pengar och skeppsgaranti dör med Karl den XII. Det går en tid, pengar samlas in och skepp anskaffas och en stormig natt beger de sig äntligen ut på uppdrag.
De hittar i djupet något som inte är ett skepp, en platt stor stenliknande sak som släpats över botten. De får göra flera försök att duka och de tappar till och med en av dykarklockorna. Upp ur djupet släpar de en rustning som de inte lyckas plocka i sär. Men så anfaller två ryska fregatter och en vild strid utbryter. Skeppet sätts i brand och sjunker. Bara några få lyckas undkomma i roddbåtar. Med ner i djupet försvann den mystiska skatten. Men, han kan svära att han sett den en dag, när han stred mot ryssarna i Åbo. Det var inte på slagfältet, det var ute i skogen natten innan. Den vinkade till honom.

Epilog. Matrosen Tim är mitt i stridsvimmlet ombord på "Amorosa" och skeppet står i brand. Han försöker komma fram för att nå en livbåt men knuffas ner i lastrummet av en annan flyende. Han fastnar. Vatten strömmar in och båten börjar sjunka. Så genom mörkret och vattenvirvlarna ser han en skugga. Ett ljus. Rustningen är alldeles nära. Den omsluter honom. Man ser det sjunkande skeppet utifrån, under vattnet. Slut.

#1522 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 01 May 2013 - 14:39

Spontant för mycket svensk historia och för lite superhjälteserie MEN den har mystik och Tin har ju en mystisk bakgrund. Så sett gillar jag upplägget.

Jag skulle vilja baka in epilogen i huvudberättelsen, kanske skippa den mystiska figuren på slagfältet, och avsluta slutet på ett annat sätt med mer superkrafter och action.

"Rustningen är alldeles nära. Den omsluter honom. Man ser det sjunkande skeppet utifrån, under vattnet." En energistråle skjuter upp ur vattnet (+ massa vrakdelar, Tin har sprängt hål i skeppet). Överlevande vittnen förfäras i roddbåten. De förundras än mer när en gestalt sedan far upp ur det rykande vattnet. Rustningen svävar ett ögonblick inför vittnenas förskräckta ögon innan den flyger iväg.

På så sätt får man med Tins superkrafter. Lite poänglöst att använda mystik om läsaren inte klart får veta att det är just Tin i slutändan, såvida inte det står i seriens titel, typ "Tin's skapelse" eller liknande men jag tycker inte det är tillräckligt.

Måhända flyr de ryska fregatterna så att männen i roddbåten klarar sig, eller så sänker Tin fregatterna med sina "ljusstrålar". Inga vittnena mer än de överlevande i roddbåten ensamt guppande på havet. Ingen trodde dem och vittnesmålen förblev en bortglömd skröna. Kanske lite för brutalt för att vara Tin men just då var han ju en förskrämd matros som kanske ville skydda sina vänner i roddbåten. Rustningen gick in i automatiskt stridsläge och fixade resten innan Tin fått ordentlig kontroll.

Måhända bestämde sig sedan Tin för att hålla en låg profil (slagfältet i Åbo). Han kanske fick samvetskval eller insåg att hans krafter skulle dra till sig för mycket uppmärksamhet. Alternativt var rustningen skadad och energin tog tillfälligt slut. Tin fick vänta några hundra år på att tekniken kom ikapp så att han kunde få tillgång till delar som kunde fixa problemet.

Men det är så klart upp till Tins skapare TerrorTub-Daniel att tycka till och bestämma.

Hm, ska inte allt det här egentligen ligga i en helt annan tråd igen? <_<

#1523 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 01 May 2013 - 15:05

Well, så skulle jag inte göra. Men, som sagt det skulle ha kunnat användas som Tins hemliga ursprung (secret orgin story). Sen kan man ha en häftig superhjälte-action-pirat-story på slutet av 1700-talet under kriget mot Ryssland.

Sen hoppas jag ni förstår vad de hittade i vattnet och hur det är kopplat till vrakforskning i vår (verkliga) samtid...

Serien skulle givetvis även ha en tydligt mystiskt (aka kryptisk) titel som: "Cirkeln på Östersjöns botten"...

#1524 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 01 May 2013 - 20:38

Sen hoppas jag ni förstår vad de hittade i vattnet och hur det är kopplat till vrakforskning i vår (verkliga) samtid...

Serien skulle givetvis även ha en tydligt mystiskt (aka kryptisk) titel som: "Cirkeln på Östersjöns botten"...

Om min teori stämmer så är i så fall Tin egentligen C3PO. :D

http://derangedmeowm...edmeowmeow&qo=1

#1525 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 02 May 2013 - 12:45

Well, så skulle jag inte göra. Men, som sagt det skulle ha kunnat användas som Tins hemliga ursprung (secret orgin story). Sen kan man ha en häftig superhjälte-action-pirat-story på slutet av 1700-talet under kriget mot Ryssland.

Aha. Jag tänkte manus rätt av. Som bakgrund- och ursprungshistoria fungerar den bra och kreativt att koppla ihop den det nu samtida mystiska vad-det-nu-är på havsbottnen. Det passar in på Tins allmänna mystiska ursprung. Det jag gillar med det upplägget är man skapar en bakgrund för Tin's rustning här på jorden utan att avslöja varifrån rustningen egentligen kommer ifrån iallafall. Klurigt tänkt!