Tänkte dela med mig utav den här lite bara.
Vad är det med ondingar och heavy metal egentligen..? 
Kul att min bilder kommer till kreativ användning på flera sätt. Trevligt upplägg med en slidshowfilm faktiskt. Min enda input är att det kunde gått lite snabbare mellan varje bild. Det gav mig en tanke att detta skulle kunna göras för en enskild skurk eller hjälte också. En serie olika bilder, även från serier där skurken/hjälten varit med, och så lite musik som passar deras personlighet.
BETJÄNTEN är något jag missat men jag lägger in min tanke om det ändå för det är roligt att vara kreativ med andra kreativa människor. 
Jag gillar idén med att hon är en del av basen. Det kan ge henne vissa "krafter" direkt kopplade och begränsade till basen.
Tänker mer visuella och praktisk krafter snarare än superkrafter (för det har alla andra). Utanför basen är hon en "vanlig människa".
Här är några idéer på det.
KRAFTER: baserat på tanken att hon är en del av den levande basen.
- "Spökgång", typ phase-walking. Inne i basen kan hon gå rätt genom väggar, dyka upp genom golvet, etc. Innebär att hon kan dyka upp var som helst, när som helst. Möjlighet till humor men även en gimmick som förstärker karaktären. Hon kan plötsligt dyka upp när det finns ett behov, när en hjälte behöver något. Ett glas mjölk, någon att prata med, etc. Plötsligt står hon bara där eller så kan man se henne "leka spöke".
- Valfri Ålder kan också vara en kraft. Förmågan att ändra sin ålder efter person och behov. Kanske är hennes livskaft direkt kopplad till basen. Är hon borta för länge åldras hon och dör. Det finns alltså en poäng för henne att befinna sig i eller i närheten av basen. En svaghet/sårbarhet.
HISTORISKT: Jag kan ha samma idé som någon annan om det här. Betjänten (indirekt basen) kontaktade Greven (vilsen och utblottade rumlare?) och tog sig an rollen som hans betjänt (vare sig han ville det eller inte). Det var betjänten som introducerade Greven till basen (just då ett slott/herrgård?) och Greven letade sedan i sin tur upp alla hjältar (inspirerad av betjänten?).
Ur ett ännu längre perspektiv (hemlig bakgrund?) kanske hon en gång var en prästinna från en annan tid och del av världen. Hon dyrkade och tjänade den heliga platsen (basen i en annan form). Jag tänker allt från monoliter till pyramider och antika tempel. Hennes största önskan var ett tjäna denna kraft för evigt och hon fick sin önskan uppfylld. Kan dock vara osagt. Roligare med lite mystik.
MYSTISK: Mystik är en stark kraft i sig. Är hon skapad av basen? Varför? Hur mycket känner hon själv till om basen, dess hemligheter, basen och sitt eget ursprung? Självklart säger hon inget eller ger vänliga men kryptiska svar. Vissa hjältar kan avgöra vad hon INTE är. Inget spöke (Nox), ingen robot (Tin), ingen rymdis (Marshall Thunder), etc. Spore kanske är den enda som med säkerhet kan koppla betjänten till basen (de har samma "kosmiska våglängder").
PERSON: Hon är lojalitet och diskretion personifierad. Alla hjältar ska känna sig säkra, trygga och välkomna.
FÖRHÅLLANDEN: Var och en får ju bestämma sin hjältes förhållande till betjänten. Vore dock kul om Pantern som varit ihop med Greven har någon (mindre) kul anekdot angående betjäntens förmåga att dyka vid helt FEL tillfällen också, vilket skulle kunna innebär att Pantern är en av de få hjältar som inte riktigt litar på betjänten. Betjänten i sin tur finner det stundtals rogivande att subtilt påminna Pantern om det. 
Perals bildförslag är en schysst design. Påminner mig lite om kapten Hadocks betjänt i Tintin. Om karaktären ser likadan ut till sitt kroppsliga utseende så kan kanske hennes utstyrsel variera beroende på hennes sysslor och roller? Kanske även karaktärer? Hon kan t.ex. alltid har på sig en raffig franska maiden-outfit när hon är ensam med greven? 
Edited by Göta Lejon, 26 April 2013 - 10:56.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.