Jolly Roger
En superskurk med kopplingar till superhjältinnan Nox, så THE VIKTOR får fritt uttrycka sin vrede eller glädje här över idén. Vid en konfrontation med Dödskallekvinnan och hennes onda "sidekick" (hennes dotter) avfyrar Nox sina dödskalleprojektiler mot en av de demoniska tjänarna som jagar henne. En underhuggare (människa) råkar komma i vägen för båda två precis vi själva träffen. En slumpartad och hemsk sammansmältning inträffar. Detta skapar en susperskurken Jolly Roger.
Till historien är att underhuggarens namn faktiskt är Roger, en ganska elakt skadeglad buse tills han blev besatt. Nu är han en plågad stjäl vars kropp kontrolleras av en elak dödskalledemon med en stor portion svart humor. . Anden tar genast namnet Jolly Roger bara för att jäklas. han är en klassisk demon som gläds åt andras olycka. Han gör vad han vill, var han vill, när han vill mor vem han vill...om inte vissa hjältar stoppar honom förstås. Han ska vara lite av en galen "trickster".
Noxs Reaktion? För Nox del tänkte jag mig en stor portion dåligt samvete. Rogers plågade själ är det ju lite synd om. Jolly Rogers stora svaghet är att han inte kan skada Nox. Han existens är sammanbunden med henne. Dör Nox dör Jolly. Detta är en instiniktiv insikt, även om Jolly gärna försöker skada Nox. Dör Jolly får Nox en kanske en smärre andlig chock. Jolly Rogers kropp förintas i en skrattande ektoplasmisk dödskalleexplosion a la Nox Grande.
A Jolly Surprise - Jolly Roger är delvis odödlig. När som helst kan Jolly dyka upp som en av dödskalleprojektilerna som Nox kastar när hon använder denna kraft (om skaparen godkänner det och någon manusförfattare vill använda det). Denna skrattande dödskalle far iväg på eget bevåg, slå ner och ur röken formas återigen Jolly Roger. Ska Nox sluta kasta dödskallar pga av denna risk? Knappast. Men det är tänkt som lite av ett dilemma. Men innan dess måste ju faktiskt Jolly Roger "dö" en gång för att detta ska upptäckas, vilket är en eventuell historia för sig.
Krafter då? Dödskallen kan skrämma de flesta människor och djur, och Jollys skratt och psykopatiska sinne för humor kan sätta skräck i alla andra. Jolly Roger har fyra armar. Två fysiska och två astrala spökarmar av ektoplasma. Dessa har alla krafter som ett elakt spöke kan tänkas ha. Kan sträckas genom solida material, frambringa paralyserade kyla vid beröring, etc. De kan även ändra form och skapa i princip vilket föremål som helst, även närstridsvapen och avståndsvapen. Lägg därtill galna saker som gummianka, mobiltelefon, golfklubba, etc av ektoplasma (tänk lite som kraften hos figuren The Mask).
Hej Daniel!
Jag har en idé om en antihjälte vars bakgrund baseras på en superhjälte som du skapat (Vita Duvan). Skulle jag kunna få bolla dessa idéer med dig? Helst utan att behöva plocka fram mina bambiögon...
Mvh,
Det Senila Lejonet
Självklart får du det. Vill du ta det i forumet, i pm eller via mail eller?
Du e så snäll!
Det kan bli en del info fram och tillbaka. Det är en något komplicerad historia och relationskoppling jag knåpat ihop. Kanske ska börja "off forum" och sedan presentera resultat för vidare input från övriga medlemmar?
PM:a mig en email adress så skickar jag över en korta beskrivning av vad jag tänkt mig. Den är kort! Jag lovar! Bara en A4:a... Jag ska göra det lite enklare också och plita ner några mer konkreta frågor åt dig.
Edited by Göta Lejon, 18 November 2013 - 14:38.
Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.