Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#1551 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 13 August 2013 - 15:27

Jag tycker att han passar både med en kort jacka och en rock. Kunde ju vara en vinter uniform och en sommar uniform, men det kanske skulle krångla till det för mycket?

Jag har alltid varit en sucker för långa rockar (jag har en själv under vintern)

Same here, same here. Största anledningen att jag lät Ghast ha en.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#1552 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 13 August 2013 - 15:44

Jag tycker att han passar både med en kort jacka och en rock. Kunde ju vara en vinter uniform och en sommar uniform, men det kanske skulle krångla till det för mycket?

Jag har alltid varit en sucker för långa rockar (jag har en själv under vintern)

Same here, same here. Största anledningen att jag lät Ghast ha en.

Jo, en av anledningarna jag skissade på en rock var att jag har en brun skinnrock från 40-/50-talet. (Var också inspirerad av The Shadow och alla coola pulphjältar med långa rockar.)

Jag tänkte nog på vad som skulle vara mest praktiskt att ha på sig, och lät det gå ut över coolhetsfaktorn (vad tänkte jag på  :duh: ).

Men det lär ju funka att det varierar, upp till tecknaren kanske?

#1553 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 14 August 2013 - 16:42

Men i det här fallet tror jag nästan att den vanliga jackan funkar bäst på karaktären.

#1554 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 01 November 2013 - 19:09

Hallå? Har alla flyttat över till Facebook...? :huh:

Varit mycket, men jag har fått lite kreativitet tillbaka igen. Tillräckligt för att ställa några figurrelaterade frågor kopplade till ett par hjältar i Nordens Stjärnor.

Kan ägarna av Nox och Vita Duvan II vänligen stiga fram? Inte? Nähä..! Kan någon illvillig superskurk vänligen hämta nyss nämnda skapare, tack! ;)

The Viktor vet jag ju vem det är (never forget the Viktor!) men jag minns inte forumnamnet på Daniel Schenström...(min hjärna är gjord för att hitta på saker, inte till att minnas dom).

Jag har spånat på en superskurk (som indirekt skapas av Nox) och en antihjälte (med Vita Duvan som sin stora idol).

Dessa figurers bakgrundshistorier och möjliga relationer och serier påverkas av just era hjältar, iallafall så som jag tänkt det just nu.

Skulle vilja kasta några bollar på er om detta, via forumet eller email. Vem vet. Det kanske kan bli en serie eller två av det i slutändan. :rolleyes:

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#1555 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 01 November 2013 - 22:46

AH! Det var så tyst här på forumet att jag inte räknade med någon skulle skriva här på en längre tid, och så dyker du upp igen efter en lång, låt oss kalla det paus, högst oväntat min gode vän.

Skall bli kul att se dessa karaktärer du nämnde.

Edited by Sret, 01 November 2013 - 22:47.

#1556 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 03 November 2013 - 00:23

IT'S ALIVE!!!! Då slipper jag skicka iväg en Marslandare för att leta efter liv på planeten Forum... :)

Ja, det var nog ett högst otippat återinträde i superseriemakaratmosfären. Få se om jag hinner ta mark innan jag brinna upp den här gången. ;)

Har varit så jäkla kreativ i det tysta de senaste två veckorna med just superhjältar..eller nja, mest superskurkar faktiskt. Tycker de är lite ont om dem...

Ska sammanställa och dela med mig av mina nya figurer när jag fått lite mer ordning på beskrivningar och design.

Apropå det: Som ett lite förslag till framtida uppdatering av superserieguiden skulle jag gärna vilja ha hjältar och skurkar i vars en separat kategori. Har använt guiden ganska flitigt nu, så tack för den! Den är guld! ^_^

Jag tycker bara det är lite besvärligt att skrolla genom både hjältar och skurkar. Sedan har vi förstås gråzonskaraktärer (antihjältar/antiskurkar) så det skulle väl kanske bli en tredje kategori av figurer.*

*Tillägg: Kom på att det finns färgkoder för ond/god/neutral så en indelning finns där, men jag står fortfarande fast vid mitt förslag.

Edited by Göta Lejon, 03 November 2013 - 00:28.

#1557 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 November 2013 - 00:35

Jag tror Daniel Schenströms forumnamn är DanielSchenström...

#1558 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 03 November 2013 - 01:40

DOH!!! :duh:

#1559 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 03 November 2013 - 13:39

Jag tror Daniel Schenströms forumnamn är DanielSchenström...

Jo, jag var bara bombsäker på att du antagligen hade ett "nick" som alla andra. Mindes inte att du var en av de få (eller enda?) som använde sitt riktiga fullständiga namn. Hur jag kunde missa det får nog förbli en pinsam gåta eller underhållande anekdot som helst borde glömmas bort. Sorry!!!

Tillåt mig börja om från början...

Hej Daniel!

Jag har en idé om en antihjälte vars bakgrund baseras på en superhjälte som du skapat (Vita Duvan). Skulle jag kunna få bolla dessa idéer med dig? Helst utan att behöva plocka fram mina bambiögon...

Mvh,

Det Senila Lejonet

Edited by Göta Lejon, 03 November 2013 - 13:39.

#1560 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 03 November 2013 - 16:17

Välkommen tillbaka Göta Lejon!

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#1561 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 03 November 2013 - 17:35

THE VIKTOR WELCOMES YOU

#1562 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 03 November 2013 - 20:33

Välkommen tillbaka Göta Lejon!

Tackar!

THE VIKTOR WELCOMES YOU

Och tack igen!

Hoppas jag kommer kunna bidraga med något produktivt också den här gången. :)

Dödskallekvinnan

En uråldrig ond ande/demon. Behöver en död kvinnlig kropp att besätta för att kunna påverka omvärlden. Kroppen tar skada av våld och påfrestningar. När kroppen går sönder tvingas hon hitta en ny. Samlar på dödskallar. Dessa används för att åkalla och skapa spöklika demoniska tjänare av ektoplasma (som rinner ut ur skallen och formas till en fysisk skepnad). Dessa underhuggare är tänkt att fungera som kanonmat för mäktigare superhjältar, men kan utgöra en viss fara och spänning för övriga "normala" superhjältar. Hon ska även ha en medhjälpare, hennes dotters stygga ande, även den i en död flickas kropp.

Edited by Göta Lejon, 18 November 2013 - 14:40.

#1563 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 November 2013 - 20:34

Hej Daniel!

Jag har en idé om en antihjälte vars bakgrund baseras på en superhjälte som du skapat (Vita Duvan). Skulle jag kunna få bolla dessa idéer med dig? Helst utan att behöva plocka fram mina bambiögon...

Mvh,

Det Senila Lejonet

Självklart får du det. Vill du ta det i forumet, i pm eller via mail eller?

#1564 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 03 November 2013 - 21:03

Jolly Roger

En superskurk med kopplingar till superhjältinnan Nox, så THE VIKTOR får fritt uttrycka sin vrede eller glädje här över idén. Vid en konfrontation med Dödskallekvinnan och hennes onda "sidekick" (hennes dotter) avfyrar Nox sina dödskalleprojektiler mot en av de demoniska tjänarna som jagar henne. En underhuggare (människa) råkar komma i vägen för båda två precis vi själva träffen. En slumpartad och hemsk sammansmältning inträffar. Detta skapar en susperskurken Jolly Roger.

Till historien är att underhuggarens namn faktiskt är Roger, en ganska elakt skadeglad buse tills han blev besatt. Nu är han en plågad stjäl vars kropp kontrolleras av en elak dödskalledemon med en stor portion svart humor. . Anden tar genast namnet Jolly Roger bara för att jäklas. han är en klassisk demon som gläds åt andras olycka. Han gör vad han vill, var han vill, när han vill mor vem han vill...om inte vissa hjältar stoppar honom förstås. Han ska vara lite av en galen "trickster".

Noxs Reaktion? För Nox del tänkte jag mig en stor portion dåligt samvete. Rogers plågade själ är det ju lite synd om. Jolly Rogers stora svaghet är att han inte kan skada Nox. Han existens är sammanbunden med henne. Dör Nox dör Jolly. Detta är en instiniktiv insikt, även om Jolly gärna försöker skada Nox. Dör Jolly får Nox en kanske en smärre andlig chock. Jolly Rogers kropp förintas i en skrattande ektoplasmisk dödskalleexplosion a la Nox Grande.

A Jolly Surprise - Jolly Roger är delvis odödlig. När som helst kan Jolly dyka upp som en av dödskalleprojektilerna som Nox kastar när hon använder denna kraft (om skaparen godkänner det och någon manusförfattare vill använda det). Denna skrattande dödskalle far iväg på eget bevåg, slå ner och ur röken formas återigen Jolly Roger. Ska Nox sluta kasta dödskallar pga av denna risk? Knappast. Men det är tänkt som lite av ett dilemma. Men innan dess måste ju faktiskt Jolly Roger "dö" en gång för att detta ska upptäckas, vilket är en eventuell historia för sig.

Krafter då? Dödskallen kan skrämma de flesta människor och djur, och Jollys skratt och psykopatiska sinne för humor kan sätta skräck i alla andra. Jolly Roger har fyra armar. Två fysiska och två astrala spökarmar av ektoplasma. Dessa har alla krafter som ett elakt spöke kan tänkas ha. Kan sträckas genom solida material, frambringa paralyserade kyla vid beröring, etc. De kan även ändra form och skapa i princip vilket föremål som helst, även närstridsvapen och avståndsvapen. Lägg därtill galna saker som gummianka, mobiltelefon, golfklubba, etc av ektoplasma (tänk lite som kraften hos figuren The Mask).

Hej Daniel!

Mvh,

Det Senila Lejonet

Självklart får du det. Vill du ta det i forumet, i pm eller via mail eller?

Du e så snäll!

Det kan bli en del info fram och tillbaka. Det är en något  komplicerad historia och relationskoppling jag knåpat ihop. Kanske ska börja "off forum" och sedan presentera resultat för vidare input från övriga medlemmar?

PM:a mig en email adress så skickar jag över en korta beskrivning av vad jag tänkt mig. Den är kort! Jag lovar! Bara en A4:a... Jag ska göra det lite enklare också och plita ner några mer konkreta frågor åt dig.

Edited by Göta Lejon, 18 November 2013 - 14:38.

#1565 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 04 November 2013 - 15:11

Jolly Roger

En superskurk med kopplingar till superhjältinnan Nox, så THE VIKTOR får fritt uttrycka sin vrede eller glädje här över idén. Vid en konfrontation med Dödskallekvinnan och hennes onda "sidekick" (hennes dotter) avfyrar Nox sina dödskalleprojektiler mot en av de demoniska tjänarna som jagar henne. En underhuggare (människa) råkar komma i vägen för båda två precis vi själva träffen. En slumpartad och hemsk sammansmältning inträffar. Detta skapar en susperskurken Jolly Roger.

Till historien är att underhuggarens namn faktiskt är Roger, en ganska elakt skadeglad buse tills han blev besatt. Nu är han en plågad stjäl vars kropp kontrolleras av en elak dödskalledemon med en stor portion svart humor. . Anden tar genast namnet Jolly Roger bara för att jäklas. han är en klassisk demon som gläds åt andras olycka. Han gör vad han vill, var han vill, när han vill mor vem han vill...om inte vissa hjältar stoppar honom förstås. Han ska vara lite av en galen "trickster".

Noxs Reaktion? För Nox del tänkte jag mig en stor portion dåligt samvete. Rogers plågade själ är det ju lite synd om. Jolly Rogers stora svaghet är att han inte kan skada Nox. Han existens är sammanbunden med henne. Dör Nox dör Jolly. Detta är en instiniktiv insikt, även om Jolly gärna försöker skada Nox. Dör Jolly får Nox en kanske en smärre andlig chock. Jolly Rogers kropp förintas i en skrattande ektoplasmisk dödskalleexplosion a la Nox Grande.

A Jolly Surprise - Jolly Roger är delvis odödlig. När som helst kan Jolly dyka upp som en av dödskalleprojektilerna som Nox kastar när hon använder denna kraft (om skaparen godkänner det och någon manusförfattare vill använda det). Denna skrattande dödskalle far iväg på eget bevåg, slå ner och ur röken formas återigen Jolly Roger. Ska Nox sluta kasta dödskallar pga av denna risk? Knappast. Men det är tänkt som lite av ett dilemma. Men innan dess måste ju faktiskt Jolly Roger "dö" en gång för att detta ska upptäckas, vilket är en eventuell historia för sig.

Krafter då? Dödskallen kan skrämma de flesta människor och djur, och Jollys skratt och psykopatiska sinne för humor kan sätta skräck i alla andra. Jolly Roger har fyra armar. Två fysiska och två astrala spökarmar av ektoplasma. Dessa har alla krafter som ett elakt spöke kan tänkas ha. Kan sträckas genom solida material, frambringa paralyserade kyla vid beröring, etc. De kan även ändra form och skapa i princip vilket föremål som helst, även närstridsvapen och avståndsvapen. Lägg därtill galna saker som gummianka, mobiltelefon, golfklubba, etc av ektoplasma (tänk lite som kraften hos figuren The Mask).

Okej, jag har tänkt och tänkt på saken och jag vet inte om vad andra tycker men jag gillar idén, förutsatt att om denna figur dyker upp bara i ETT avsnitt. Med det menar jag att JollyRoger kan användas som ett chans på miljonen det skulle hända, och att Nox skulle lära sig att ta till sig andra metoder

#1566 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 04 November 2013 - 18:58

Apropå det: Som ett lite förslag till framtida uppdatering av superserieguiden skulle jag gärna vilja ha hjältar och skurkar i vars en separat kategori. Har använt guiden ganska flitigt nu, så tack för den! Den är guld! ^_^

Jag tycker bara det är lite besvärligt att skrolla genom både hjältar och skurkar. Sedan har vi förstås gråzonskaraktärer (antihjältar/antiskurkar) så det skulle väl kanske bli en tredje kategori av figurer.*

*Tillägg: Kom på att det finns färgkoder för ond/god/neutral så en indelning finns där, men jag står fortfarande fast vid mitt förslag.

Det är ju bland annat av sådana anledningar som det finns en wiki också. Men det kanske är svårt att glädja sig åt när det fortfarande bara är en liten ynklig del av all information som har förts in i wikin.

Jolly Roger

Okej, jag har tänkt och tänkt på saken och jag vet inte om vad andra tycker men jag gillar idén, förutsatt att om denna figur dyker upp bara i ETT avsnitt. Med det menar jag att JollyRoger kan användas som ett chans på miljonen det skulle hända, och att Nox skulle lära sig att ta till sig andra metoder

Jag skulle nog föredra att vi placerade in det hela i tidslinjen. Vid något tillfälle skapas Jolly Roger. Vid ett senare tillfälle upptäcker Nox vad som kan hända. Vid ytterligare ett senare tillfälle åtgärdas saken på ett eller annat sätt. I alla serier som utspelas där emellan befinner sig Nox i nämnda dilemma. Före och efter gör hon inte det. (Sedan kan man förstås tänka sig att det blir en serie som utspelas ännu senare och heter Jolly Rogers återkomst eller något så'nt, men man kan också tänka sig att det blir det inte alls det.)

#1567 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 04 November 2013 - 21:08

Mja, hade nog tänkt att Jolly Roger skulle kunna vara lite mer tillgänglig än så (en återkommande superskurk vid behov). Men, själva ursprungshistorian med Nox och att hon har vissa samvetskval kan ju avhandlas i ett och samma avsnitt.

Att hon fortsätter att ha samvetskval eller inte efter det avsnittet går ju att strunta i, iallafall tills ett avsnitt visar att Jolly Roger "dör" och senare gör en klassisk superskurk-comback, i stil med "Ha-ha! Jag-dog-inte-ändå!". Detta sker när någon av oss som gör serier skulle vilja det med just denna karaktär, och det är ju ganska långt mellan varje nytt nummer och ännu längre mellan tillfällena som jag gjort klart en serie...ehem...! Det borde ju räknas som en på miljonen. ;)

Jag skulle nog föredra att vi placerade in det hela i tidslinjen. Vid något tillfälle skapas Jolly Roger. Vid ett senare tillfälle upptäcker Nox vad som kan hända. Vid ytterligare ett senare tillfälle åtgärdas saken på ett eller annat sätt. I alla serier som utspelas där emellan befinner sig Nox i nämnda dilemma. Före och efter gör hon inte det. (Sedan kan man förstås tänka sig att det blir en serie som utspelas ännu senare och heter Jolly Rogers återkomst eller något så'nt, men man kan också tänka sig att det blir det inte alls det.)

Lite mer åt det hållet hade jag tänkt mig. Men åter igen. Varje avsnitt där Jolly Rogers födelse, död och återkomst är temat så kan ju detta vara avslutande avsnitt så att Nox reaktion och dilemma avhandlas och avslutas samtidigt. Så att man slipper tänka på det i andra manus där Nox är med, både som serieförfattare och läsare. Man kan säga att Nox problem är begränsade till avsnitten där hennes koppling till Jolly Roger är temat. Totalt max tre avsnitt då.

Förslagsvis kan ju manus och layout på dessa tre avsnitt göras klart INNAN de färdigställs för eventuell publicering. På så sätt kan du Viktor få koll på hur Nox används och komma med input. Ovanpå detta så borde alla avsnitten färdigställas (av upphovslejonet själv) INNAN de börjar publiceras så att det inte blir en avbruten plot-line mellan olika nummer. En komplett följetong i tre delar alltså. På så sätt blir det ingen egentligt avbrott i någon tidslinje heller.

Det enda dilemmat som kan följa med Nox mer permanent är hur Jolly Roger kan komma tillbaka, genom en av hennes dödskalleprojektiler. Men istället för att låta detta vara en ständig risk går detta begränsa detta ytterligare. På så sätt får Viktor, Nox och serieförfattare mer kontroll över spelreglerna kring just denna superskurk.

Mitt förslag här är att risken endast uppstår om Nox använder sina Dödskalleprojektiler mot samma typ av demonisk tjänare från vilket Jolly Roger ursprungligen uppstod. Fortfarande utan någon garanti att Jolly Roger faktiskt återuppstår, men chansen kan istället vara högre. I så fall är Nox återigen en indirekt koppling och inte en direkt källa till detta. Hon måste helt enkelt bara hitta andra sätt att besegra en specifik typ av demonisk motståndare, eller låta övriga hjältar göra just det jobbet om de kan. Låter detta bättre?

#1568 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 04 November 2013 - 22:24

Jag håller med, men alla tycks glömma att Nox kan mer än att använda dödskallar som projektiv. Tänk att ekto plasma finns ÖVERALLT, hon kan använda det i flöde

#1569 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 04 November 2013 - 22:54

Det är ju bland annat av sådana anledningar som det finns en wiki också. Men det kanske är svårt att glädja sig åt när det fortfarande bara är en liten ynklig del av all information som har förts in i wikin.

Jag har snokat i den med, men den är som sagt inte komplett. Jag tror jag luskat ut hur man lägger till kategorier och text och det är i nivå med html-kodning som jag har väldigt svårt för. Så jävla pilligt!  MEN jag skulle kunna fuska och kopiera någon annans inlagd hjältes text (redigering), klistra in och lägga in egen text på det.

Hur är det med upphovsrättsharangen på wikin? Kan vem som helst av oss lägga in andra skapares hjältar och skurkar eller måste varje upphovsperson lägga in varje sådan karaktär själv?

Jag håller med, men alla tycks glömma att Nox kan mer än att använda dödskallar som projektiv. Tänk att ekto plasma finns ÖVERALLT, hon kan använda det i flöde

Så dödskallarna är väl mer en schysst gimmick? Nox kan alltså skapa ektoplasma och forma ektoplasma (dödskalleprojektiler). Men kan Nox kontrollera/manipulera externa källor av ektoplasma/spökenergi/spöken? I så fall på vilket sätt? Vad är hennes begränsningar för just detta (om hon har några)?

Är nyfiken för den där demoniska tjänaren jag nämnt består till största delen av just ektoplasma (koncentrerad sådan då). Skulle bli fel i den tänkta ursprungshistorien för Jolly Roger om Nox kan ta kontroll över eller förinta varelser av ektoplasma med en axelryckning... :huh:

Däremot öppnar ju detta upp för att hon kan visa lite andra sidor av sina krafter genom att oskadliggöra övriga demoniska tjänare (av ektoplasma) på andra sätt än att bara blåsa bort dom med dödskalleprojektiler. :)

Själva poängen (och designen) av Jolly Roger kräver dock att Nox använder sin (ofrivilliga?) gimmickattack "Skrattande Explosiv Dödskalleprojektil ™", men det kan ju vara för att just denna ektoplasmiska demontjänaren lyckas överraska henne. En ren reflexmässig eller panikartad försvarsattack alltså. Funkar det?

Edited by Göta Lejon, 04 November 2013 - 22:55.

#1570 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 05 November 2013 - 11:31

Glömde...

Jag har ju gjort denna söta bilden också på en välkänd superskurk...

Venom

#1571 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 06 November 2013 - 00:21

Jag tror jag luskat ut hur man lägger till kategorier och text och det är i nivå med html-kodning som jag har väldigt svårt för. Så jävla pilligt!  MEN jag skulle kunna fuska och kopiera någon annans inlagd hjältes text (redigering), klistra in och lägga in egen text på det.

Absolut. Det är fullt tillåtet, och uppmuntras. William har makat en mall som ska underlätta det hela.

Hur är det med upphovsrättsharangen på wikin? Kan vem som helst av oss lägga in andra skapares hjältar och skurkar eller måste varje upphovsperson lägga in varje sådan karaktär själv?

Alla får vara med och hjälpa till. Spelar ingen roll vem som för in vilken information. Allt ska dit helt enkelt. Så oavsett vem som skriver wikiartiklar är det uppskattat att det görs. Och tycker någon att det blir fel i någon artikel kan vederbörande korrigera den. Grejen med wiki liksom.

Glömde...
Jag har ju gjort denna söta bilden också på en välkänd superskurk...

Venom

Vilken söt! Kanske inte hör hemma i just den här tråden dock.

#1572 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 06 November 2013 - 16:22

Jag tror jag luskat ut hur man lägger till kategorier och text och det är i nivå med html-kodning som jag har väldigt svårt för. Så jävla pilligt!  MEN jag skulle kunna fuska och kopiera någon annans inlagd hjältes text (redigering), klistra in och lägga in egen text på det.

Absolut. Det är fullt tillåtet, och uppmuntras. William har makat en mall som ska underlätta det hela.

Tack för all infon! Nu har jag hittat "Wiki för Nordens Stjärnor"-tråden också. Ska surfa igenom den och se om jag blir något klokare och modigare.

Ja, vart nog fel tråd att länka "lill-venom", men kom igen..! VEM kan säga nej till en sådan söt liten rackare, vaaa? ;)

#1573 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 07 November 2013 - 12:54

Ja, vart nog fel tråd att länka "lill-venom", men kom igen..! VEM kan säga nej till en sådan söt liten rackare, vaaa? ;)

Jag kan. Inga problem :)

#1574 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 07 November 2013 - 13:32

För att återställa balansen i tråden, här är en teckning på en figur i Nordens Stjärnor som jag inte gjort en egen bild på innan.

Bhela Surtdottir skapad av Lars Johansson

Har även lagt in henne i min gamla NS-lineup (storleksöversiktsbilden), men den är inte riktigt klar och uppladdad ännu. Skickar länk på det sedan.

#1575 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 07 November 2013 - 23:05

Jag kan. Inga problem :)

Nej, Elof. Nu försöker du bara vara tuff.