Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#1576 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 07 November 2013 - 23:14

Nej, Elof. Nu försöker du bara vara tuff.

Om det är så du tror om mig, så får jag väl gå tillbaka till mitt hörn och gråta ;)

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#1577 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 07 November 2013 - 23:28

Nej, Elof. Nu försöker du bara vara tuff.

Om det är så du tror om mig, så får jag väl gå tillbaka till mitt hörn och gråta ;)

Men! Oj! Åh! Alltså... Nej! Eh... Fredrik! Rita något som kan trösta honom!

#1578 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 08 November 2013 - 14:42

THE VIKTOR DEMANDS CUTE PIC!!

#1579 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 08 November 2013 - 15:30

Det här kanske kan vara en liten mer hårdkokt tröst åt Sret.

Fallet Måns Henrik Bernsson

Fast, nu kanske jag tänkte lite fel...Nåja, håller mig iallafall inom kategorin figurer eftersom det rör sig om bakgrundshistorian till en viss figur.

Vi kan kanske kalla det för ett...gränsFALL..? ;)

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#1580 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 08 November 2013 - 16:12

En ganska mörk tröst eller vad säger ni :D Jag gillar den.

Edited by Sret, 08 November 2013 - 16:29.

#1581 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 08 November 2013 - 16:27

Kanske bäst att pigga upp stämningen lite då.

Luriga Lady Lynx kan kanske hjälpa till. ^_^

#1582 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 08 November 2013 - 16:47

Ahaha, jag vet att Lon vill hålla det här hemligt för Ghast, fast får Ghast veta det här så kommer han nog bara att skratta och säga något med: "För enkelt." De gillar helt enkelt att munhuggas.

Sedan bilden på Måns Henriks aka Ghasts död, för att göra det mörkare kunde en polis säga: "Självmord? Då var det fallet löst." Eh eh eh? :w00t:

Edited by Sret, 08 November 2013 - 17:17.

#1583 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 08 November 2013 - 18:09

Ahaha, jag vet att Lon vill hålla det här hemligt för Ghast, fast får Ghast veta det här så kommer han nog bara att skratta och säga något med: "För enkelt." De gillar helt enkelt att munhuggas.

Sedan bilden på Måns Henriks aka Ghasts död, för att göra det mörkare kunde en polis säga: "Självmord? Då var det fallet löst." Eh eh eh? :w00t:

Hur hemligt skulle Lon kunna hålla det när alla furry fans postar hans korta närvaro i alla sociala medier?  Fast detta är ju så klart en skämtbild, inte nödvändigtvis en faktisk händelse i den normala NS-dimensionen. ;)

Din alternativa text med dold ordvits känns mer passande ur en mer (eller mindre) seriöst Ghast-anpassat perspektiv. :D

Fallet är löst

#1584 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 09 November 2013 - 19:54

Skule vilja se Lady Lynx bli omringad av furry fans XD

#1585 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 10 November 2013 - 01:09

Skule vilja se Lady Lynx bli omringad av furry fans XD

Ja, vem skulle inte vilja se det? Lite revansch för Lon om inte annat. Återupprätta balansen i universum och allt det där. Blir säkert Spore glad också. :D

Men först lite hederlig "utpressning" a la Lady Lynx. ;)

Figurfråga: Pantern! Det står att hon kan lyfta 20 ton. Är det med djurkraft, typ elefantens styrka..? Eller är det en "naturlig" konstant styrka hon har oavsett djurkraftskopiering..?

#1586 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 10 November 2013 - 11:45

Det är med djurkraft, allt övrigt är hon bara en stark kvinna

#1587 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 10 November 2013 - 21:23

Det är med djurkraft, allt övrigt är hon bara en stark kvinna

Tackar! Hon kan nämligen kanske troligtvis möjligen eventuellt i framtiden dyka upp i en länk till en serielayout under en manustråd någonstans i närheten av detta forum. :)

#1588 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 11 November 2013 - 10:05

THE VIKTOR SHALL WAIT

#1589 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 11 November 2013 - 16:27

Fast, nu kanske jag tänkte lite fel...Nåja, håller mig iallafall inom kategorin figurer eftersom det rör sig om bakgrundshistorian till en viss figur.

Vi kan kanske kalla det för ett...gränsFALL..? ;)

Herr Bernsson är ju definitivt en NS-figur, så det är klart att det passar här.

#1590 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 12 November 2013 - 20:29

Här är en ganska komplett visuell version min antihjälte Skuggfågel.

Jag har gjort klart ett manus/layout på en serie med henne, inklusive en ny superskurk och tre NS-figurer. Presenterar den snart i tråden Mer NS...

I korthet; Skuggfågel är en människa som dog men återupplivades av Skuggväktarnas sändebud (i en kråkas skepnad). Hennes krafter kommer från skuggriket, världen mellan livet och döden. Hon är alltså inte en odöd men är bunden att lyda sin vägvisare (även kallad Mäster Kråka) och att tjäna de mystiska Skuggväktarna. Hennes krafter klassas mer som "svart magi".

Konceptet är att kråkan har en "allseende" förmåga att kunna leda henne till platser där det finns en superskurk med hantlangare. Superhjältar anländer och slåss med superskurken och deras anhang, medan Skuggfågel håller sig gömd i bakgrunden. De hantlangare som fegar ur och lyckas fly in i skuggorna hamnar automatiskt i Skuggfågels domän och blir hennes byte som hon slår ner på och plundrar. Skuggväktarnas har bestämt är att inte ens de små syndarna ska kunna finna någon fristad bland skuggorna och Skuggfågels uppgift är att straffa dem. Själv stölden av hantlangarnas eventuella värdesaker är främst en form av självfinansiering men Mäster Kråka/Skuggväktarna kan ha en baktanke även med detta...

Skuggfågel är inte tänkt som en poppis tjej bland superhjältar. Om hennes närvaro upptäcks ger det brottslingarna en förvarning om att en superhjälte antagligen är på ingång, likt ett dåligt omen. Hon låter även superhjältarna göra grovjobbet medan hon bara tittar på, oavsett hur det går för hjälten. Kommer finnas undantag förstås...

Inspirationen till designen antar jag är en blandning av kvinnlig muskel-"Batman" och Vita Duvan II (skapad av Daniel Schenström). Skuggfågel ska se lika stark ut som hon är, någonstans kring den övre fysiskt möjliga gränsen för en människa. Hennes dräkt ökar även styrka och vighet ytterligare, men inom rimliga gränser (lyfta ett ton kanske..?).

Vita Duvan II är för övrigt tänkt som en av Skuggfågels stora svagheter. Som person är hon en extrem fan girl av Vita Duvan och samlar på alla möjliga Vita Duvan-prylar. Tänkte använda detta för att skapa både humor och dramatik. Så långt håller jag mig inom rimliga allmänna kreativa gränser, hoppas jag. Längre än så går jag inte utan skaparen Daniel Schenströms feedback och tillstånd. Vet inte riktigt om karaktärspersonen Jennifer vill ha en "superstalker" efter sig... ;)

#1591 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 13 November 2013 - 15:24

Vita Duvan II är för övrigt tänkt som en av Skuggfågels stora svagheter. Som person är hon en extrem fan girl av Vita Duvan och samlar på alla möjliga Vita Duvan-prylar. Tänkte använda detta för att skapa både humor och dramatik. Så långt håller jag mig inom rimliga allmänna kreativa gränser, hoppas jag. Längre än så går jag inte utan skaparen Daniel Schenströms feedback och tillstånd. Vet inte riktigt om karaktärspersonen Jennifer vill ha en "superstalker" efter sig... ;)

Eftersom Jennifer är modell och stundom även filmstjärna så är det nog redan konstaterat att hon har en del beundrare. Bland annat superskurken Face.

#1592 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 13 November 2013 - 15:42

Kan ju säga direkt att hon kommer att få problem med Nekro som nog skulle finna henne intressant, speciellt om han skulle få reda på att hon varit död, då han själv ser sig som dödens mästare.

Sedan gillar jag hur hon har en koppling till Vita Duvan II, som vår gröne hämnare nämnde så har vi Face som både beundrar och ser Vita Duvan II som rival, men jag ser inga problem med att fler har det så, så att säga. Då hon är en kändis så är det nästan konstigt ifall det inte var så.

Edited by Sret, 13 November 2013 - 15:44.

#1593 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 13 November 2013 - 19:46

Eftersom Jennifer är modell och stundom även filmstjärna så är det nog redan konstaterat att hon har en del beundrare. Bland annat superskurken Face.

Aha! Tycker mig känna igen detta från guiden, men glömt det. Men ja, fler officiella figurer som beundrare av Vita Duvan förstärker ju hennes bakgrund som kändis. Hjälper ju till att förankra detta faktum mer officiellt via serier.

Det var främst detta kändisskap som jag bakade in i Skuggfågels bakgrund. Jag har även tänkt att "Skuggfågel" hade Vita Duvan I som sin stora superhjälteidol när hon var barn/flicka. När Wilma "försvinner" från scenen är detta ett visst trauma för "Skuggfågel". Så när Vita Duvan II dyker upp blir det en "nytändning". Det är lite anledningen att "Skuggfågel" råkar illa ut och nästan dör. Hon försöker ivrigt byta livsstil och spela hjälte som sin nygamla idol.

På så sätt är det lite skillnad på Skuggfågels och Face's beundran. För Skuggfågel är det primärt hjältinnan Vitas Duvan som står i fokus (Skuggfågel ville bli en superhjälte), för Face är det skådespelerskan och fotomodellen Vita Duvan (Face ville bli skådis/fotomodell).

Kan ju säga direkt att hon kommer att få problem med Nekro som nog skulle finna henne intressant, speciellt om han skulle få reda på att hon varit död, då han själv ser sig som dödens mästare.

Sedan gillar jag hur hon har en koppling till Vita Duvan II, som vår gröne hämnare nämnde så har vi Face som både beundrar och ser Vita Duvan II som rival, men jag ser inga problem med att fler har det så, så att säga. Då hon är en kändis så är det nästan konstigt ifall det inte var så.

Trevligt! Eller nja, otrevligt för Skuggfågel kanske. Men en bra idé! Skuggfågel är som sagt inte en odöd, men Nekro kanske ändå tycker att hon står med ena foten i graven. Däremot är Skuggfågels vägvisare (kråkan) i princip en slags dödens sändebud/budbärare/"dödsängel". Både han och Skuggfågel kanske blir mer intressant för Nekro när han listar ut det..?

Kul att det låter som en okej koppling till Duvan. Ja, enligt Skuggfågels koncept så är Vita Duvan i princip också en rival. Deras supernivå är hyfsat likvärdig. Hantlangare känns som primära mål när båda figurerna utför sitt värv som antihjälte respektive hjälte.

Men att Vita Duvan är Skuggfågels stora idol och svaghet gör att hon inte ser Duvan som en rival på samma sätt som andra superhjältar i hennes klass (supernivå). Snarare tvärtom. Tänk reaktionen hos en extremt blyg fan girl om Vita Duvan kommer för nära. Tänk även på att Skuggfågel är en nästan två meter lång extremt vältränad kvinna. Humor! Ska nämnas att på Skuggfågels relationskarta för Vita Duvan står det just nu bara: "OMG! OMG! OMG!" :D

#1594 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 13 November 2013 - 22:39

Tror det är ett (växande) problem att det finns så mycket skriven text om personer och händelser som aldrig (än i serien) har hänt.

#1595 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 13 November 2013 - 22:50

Tror det är ett (växande) problem att det finns så mycket skriven text om personer och händelser som aldrig (än i serien) har hänt.

Tänker du bakgrund/ursprungshistorier eller texter/idéer till manus?

#1596 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 November 2013 - 16:38

Tänker du bakgrund/ursprungshistorier eller texter/idéer till manus?

Håller med Isegrim här, om det är idéer till manus han menar. Kan även i viss mån hålla med om att vissa beskrivningar av ursprung är närapå "övermäktiga". Både och tillsammans gör det svårare att skriva manus, framför allt alla historier som inte blir serier. Är själv skyldig till sådana.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#1597 Isegrim

Isegrim

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 14 November 2013 - 17:33

Tänkte på den stora mängd text som (i manus och bakgrunder) just nu inte tillför läsaren av serien så mycket (kanske senare). Det finns bra ideer och många intressanta trådar, men (min åsikt är att) det blir för mycket; om inte nån skriver en novell av en del av materialet.

#1598 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 14 November 2013 - 17:46

Det är nog alltid så man får förvänta sig när det gäller en så pass enorm universum som NS, och för att vara ärligt har jag alltid känt att vi behövde utveckla det mer innan vi gjorde nåt av det hela.

#1599 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 November 2013 - 18:04

Kan hålla med. Hade framför allt gärna sett att det varit mindre innehållsrikt men lite mer färdigarbetat innan vi satte igång. Tycker ändå att det blivit en hel del bra NS-serier med mycket charm, bra läsvärde och en egen stil. Det är liksom inte någon billig JLA-klon eller så, utan ett riktigt fint koncept på flera sätt. Ser gärna att några fler av de redan existerande idéerna förverkligas, hellre än att ännu fler nya idéer presenteras.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#1600 Göta Lejon

Göta Lejon

Senior Commander

• Members
  • 318 posts

Posted 14 November 2013 - 18:42

Fantasi är ett väldigt flyktigt ämne. Det är lika lätt att fara iväg som det är att dela med sig av sina idéer. Men det är ju vad ett forum är till för, tycker jag.

Känns ändå som att "problemet" är ganska självreglerande. Figurer med komplexa ursprungshistorier och fantasifulla utsvävningar på manusfronten blir liggande. Övrigt blir gjort och publicerat. Lite "super-Darwins teori" på sätt och vis. Den tajtaste dräkten vinner. ;)

Angående ursprungshistorier har jag funderat på att försöka komprimera ihop varje superfigurs ursprungshistoria till en enda sida. Mer som en form av kort presentation. Något i stil med det här för spindelmannen.

På så sätt får ju en manusförfattare, serietecknare och läsare enkelt veta någonting om figuren, vilket är mer än ingenting...såvida man inte är medlem i forumet förstås. Det är iaf ett förslag. Det kanske skulle bli enklare att ta till sig figuren, bli intresserade av den, få inspiration och kreativitet att basera ett manus på figuren, etc.

Spontant skissade jag upp något av ren slump som funkar lite åt det hållet på figuren Face. Syftet var egentligen att förklara en designidé för hennes brända ansikte.

Just det ja...hade gjort mer skisser och koncept på några NS-figurer.

Face - Concept 1

Face - Concept 2

General Winter