Kan man få samma energi här borta?
Figurer
Posted 17 December 2013 - 18:24
Posted 17 December 2013 - 18:34
Viktor, om tre sekunder förvandlas hela SSS-red till TITANER FRÅN KRYPTON!
Posted 17 December 2013 - 18:35
....you lied to the viktor... die
Posted 17 December 2013 - 18:56
Jag ljög! Moahahahahaha! Ä ja ba skoja. Ni förvandlas om tre sekunder från och med... NU!
Posted 17 December 2013 - 19:05
Akta dig, annars kommer du en klon arme av de här, säga samma sak samtidigt i mörk kör...
[yt][/yt]
Posted 17 December 2013 - 19:18
Tfels: Tackar, man måste ju ha nån hobby ![]()
Man kan vända på det och fråga sig varför jag inte fått ut nån mer guide sedan 5:an kom ut för två år sen. Jag kände dock med allt som gjorts för albumet så behövdes det en uppdatering.
Posted 17 December 2013 - 20:06
Tfels: Tackar, man måste ju ha nån hobby
Man kan vända på det och fråga sig varför jag inte fått ut nån mer guide sedan 5:an kom ut för två år sen. Jag kände dock med allt som gjorts för albumet så behövdes det en uppdatering.
Då kanske jag ska lämna in lite uppdaterade uppgifter om Gromköping och Grom?
Posted 17 December 2013 - 20:24
Om du lämnat dem i nån av trådarna här behöver du inte göra det igen, men om du inte har postat det är det bra att du gör det.
Posted 17 December 2013 - 20:30
Det är inte så stora saker, enbart att det är numera bestämt att det är Grom Vitskägg och att Gromköping blev grundat någon gång under 1600-talet, plus att jag tror att det blev ganska bestämt att den riktiga bilden på General Vinter är den som Göta Lejon ritade, för den är mer korrekt till min beskrivning utav honom. Det är nog allt...
Posted 21 December 2013 - 14:06
Posted 21 December 2013 - 14:51
Finns inget som hindrar den som vill jobba med wikin att jobba med den bara för att jag jobbar med pdf-guider(na), så satsa på!
Posted 21 December 2013 - 14:56
Jag tänker mest att om jobbet ändå görs att samla informationen någonstans så kan den samlas på wikin.
Posted 21 December 2013 - 15:08
Jag samlar infon först i en separat textfil så den kan jag posta eller skicka till (vem?) när den är klar så kan wikin bli uppdaterad på samma sätt. Dock kräver det ju att man har grundmaterialet först. Det kan också fås, i odt-format om man vill ha lite lättare redigerbar form.
För mig så tycker jag det är betydligt enklare att jobba i Open Office än i wikin och att läsa materialet i pdf-formen, så om inte annat så gör jag det för min egen skull.
Posted 22 December 2013 - 17:27
Fråga till Göta Lejon, är det meningen att Projektilen ska vara en medlem i NS, eller tillhöra deras värld, eller är det en helt separat skapelse?
Posted 29 December 2013 - 21:28
Fråga till Göta Lejon, är det meningen att Projektilen ska vara en medlem i NS, eller tillhöra deras värld, eller är det en helt separat skapelse?
Tanken var en separat skapelse till en annan värld med superhjältar som jag hade i tankarna just då. Håller fast vi det för tillfället.
Posted 19 January 2014 - 17:17
Säg Göta Lejon, har du gjort en relations karta mellan Skuggfågel och NS medlemmarna? För att jag fick en rolig tanke om hur det skulle vara om Jeanne Nocturne hade råkat att träffa på henne?
...Ja, jag gillar Versus scenario, so what?
Posted 22 March 2014 - 00:48
Säg Göta Lejon, har du gjort en relations karta mellan Skuggfågel och NS medlemmarna? För att jag fick en rolig tanke om hur det skulle vara om Jeanne Nocturne hade råkat att träffa på henne?
Jisses. Var tvungen att kolla mitt senaste dokument på karaktären. Varit borta alldeles för länge...
Jo, jag har faktiskt gjort en slags relationskarta, fast den är mer baserad på Skuggfågels egna observationer snarare än nära interaktion med NS-hjältarna i fråga. Jag har utgått från att ingen av hjältarna egentligen har träffat henne förut, iallafall inte på nära håll, men det är inte hugget i sten på något sätt.
Här är Skuggfågels anteckningarna angående Nocturne. Utgångspunkten för texten baseras på möjligheten för Nattfågel att plundra värdesaker av bovar och skurkar som hjälten spöat upp. Mer som en "mental note to self"
- Jeanne Nocturne: Oberäknelig. Brukar inte bli mycket över. Bäst att hålla sig på långt avstånd. Plundra och picka i dig de smulor som blir kvar. Kom ihåg att tvätta klorna efteråt. Det kan bli kladdigt…
Med detta vill jag säga att med tanken på Nocturnes styrka och förkärlek till diverse vapen så kanske det inte blir så mycket över av motståndarna, bokstavligt talat. ![]()
Nattfågel skulle nog se Nocturne som en riktigt jobbig jäkel. Svår att bli av med. Fast jag som skapare tycker det skulle vara kul så klart. Antar att Nocturne tycker det är extra skoj att klänga på allvarliga personer som absolut inte vill ha henne i sin närhet. ![]()
Posted 22 March 2014 - 21:09
Jisses. Var tvungen att kolla mitt senaste dokument på karaktären. Varit borta alldeles för länge...
Jo, jag har faktiskt gjort en slags relationskarta, fast den är mer baserad på Skuggfågels egna observationer snarare än nära interaktion med NS-hjältarna i fråga. Jag har utgått från att ingen av hjältarna egentligen har träffat henne förut, iallafall inte på nära håll, men det är inte hugget i sten på något sätt.
Här är Skuggfågels anteckningarna angående Nocturne. Utgångspunkten för texten baseras på möjligheten för Nattfågel att plundra värdesaker av bovar och skurkar som hjälten spöat upp. Mer som en "mental note to self"
- Jeanne Nocturne: Oberäknelig. Brukar inte bli mycket över. Bäst att hålla sig på långt avstånd. Plundra och picka i dig de smulor som blir kvar. Kom ihåg att tvätta klorna efteråt. Det kan bli kladdigt…
Med detta vill jag säga att med tanken på Nocturnes styrka och förkärlek till diverse vapen så kanske det inte blir så mycket över av motståndarna, bokstavligt talat.
Nattfågel skulle nog se Nocturne som en riktigt jobbig jäkel. Svår att bli av med. Fast jag som skapare tycker det skulle vara kul så klart. Antar att Nocturne tycker det är extra skoj att klänga på allvarliga personer som absolut inte vill ha henne i sin närhet.
Mueheheheheheheh, du vet ju vad det innebär! Vi bara MÅSTE göra en serie om det!!!!
THE VIKTOR DEMANDS CROSSOVER!!!!
Posted 22 March 2014 - 22:59
Absolut, men NÄR är en annan fråga. Har redan en halvfärdig serie med Nattfågel som ligger och spökar...
Men att fundera och planera går ju alltid. Är ju halva nöjet med att göra serier. ![]()
Posted 23 March 2014 - 23:32
Absolut, men NÄR är en annan fråga. Har redan en halvfärdig serie med Nattfågel som ligger och spökar...
Men att fundera och planera går ju alltid. Är ju halva nöjet med att göra serier.
Sedan har du ju serien med Ghast och Zombiegirls med... jag klarar inte ens att säga hela titeln som du fick mig att skriva manus till.
Posted 24 March 2014 - 15:51
Sant, det finns många fler bra serier som ligger och spökar, men jag vill helst göra klart serien med Nattfågel först (<---önsketänkande)
Kanske "Zombie Minigun Boob Girls" skulle vara lättare, men inte riktigt lika roligt. ![]()
Posted 25 March 2014 - 16:02
Sant, det finns många fler bra serier som ligger och spökar, men jag vill helst göra klart serien med Nattfågel först (<---önsketänkande)
Kanske "Zombie Minigun Boob Girls" skulle vara lättare, men inte riktigt lika roligt.
Tänkte bara så du inte ta på dig för mycket när du redan har fullt upp, du vet, för att vara vänlig ![]()
Posted 26 March 2014 - 13:37
Aha. Du är så omtänksam, Sret. Akta så inte THE VIKTOR upptäcker dig bara. ![]()
Ingen risk att jag tar på mig för mycket. Primärt fokuserad på ett illustrationsjobb för tillfället.
Men lite tid över till annat skojs blir det ju alltid...
Posted 29 March 2014 - 13:55
NO! No! No! No! No! No! Ni skall inte ge någon en idé som ni sedan överger till mig att skriva igen.
Posted 31 March 2014 - 11:26
Joooo! Vi veeeeet att du vill! <spöklik röst> Skriiiiiiv! Skriiiiiiii-iiiiv! ![]()
Eller förresten, nä. Att inte ta på sig för mycket gäller väl även dig, Sret.
Idén med Nox vara bara menad som en skämtsam motvikt till det minst lika skämtsamt överdrivna zombiesexistiska originalkonceptet.