Jump to content

Photo

SFN tittar på film - Förslagstråd

• Please log in to reply
470 replies to this topic

#151 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 October 2014 - 16:01

Visst. :)

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#152 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 13 October 2014 - 16:51

Får vi grönt ljus från XC så kör vi. Annars så avvaktar vi tills XC har tid/lust.

#153 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 13 October 2014 - 18:50

Jag har inte hört ett knyst från XC. Och hon har inte varit inloggad här sedan igår kväll, så hon har väl inte sett förfrågan. Vi får helt enkelt skjuta på filmtittandet till ett annat tillfälle.

#154 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 October 2014 - 19:39

Hon ville köra igång redan i fredags så jag hade inte blivit förvånad om hon plötsligt postar om filmen och har redan sett den. :P

Btw, vi kanske skulle starta en tråd för det? Edit: Startade en snabbt.

Edited by Crusader, 13 October 2014 - 19:49.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#155 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 13 October 2014 - 21:17

Eller hur. Hon var så himla entusiastisk och låg redan i startgropen då. Dessutom fick jag för mig att hon hade tid för filmtittandet denna vecka. Men är nu istället spårlöst försvunnen. ;)

Imorgon på dagtid så har jag ett inplanerat besök hos läkaren att ta hand om, med provtagning m.m. så jag är tveksam till om jag orkar/vill se på film under kvällen. Så i bästa fall, om det passar alla, så kanske man kan dra igång på onsdag. Annars så får vi väl skjuta på det ytterligare.

Det där med tråd hade jag inte ens tänkt på. För mig så går det bra vilket som. Så nu kan vi köra vidare i den tråden som du startade. :)

Edited by Garm (M), 13 October 2014 - 21:20.

#156 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 October 2014 - 08:17

Sorry pojkar jag var på utbildning igår hela dagen. :) Sedan var jag nog inte in på forumet sedan när jag kom hem.

Jag är redo att köra fr.o.m. idag när det passar er. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#157 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 14 October 2014 - 17:39

Jag blir kvar på sjukan över natten, ska ta nya prover tidigt i ottan och det kändes onödigt att åka hem. Det blir sådant farande fram och tillbaka, speciellt för mig som cyklar vart jag än ska.

Jag får underhålla mig själv så gott det går med min WP.

Sedan ska jag opereras på tisdag nästa vecka (äntligen!) och läggs in på måndag och kommer hem efter några dagar om allt går som det ska.

Eftersom filmdejtandet har skjutits upp fram och tillbaka en längre tid så föreslår jag att ni börjar som det är tänkt och så hänger jag med så gott det går. En del film lär jag se efter er, men bättre ett omdöme sent än aldrig, eller hur?

På så vid slipper ni vänta på mig hela tiden och så slipper jag känna mig som en stoppkloss för er andra.

OK?

Edited by Garm (M), 14 October 2014 - 17:40.

#158 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 October 2014 - 18:46

Om det är OK för dig, annars spelar det ingen roll för min del. Har vi väntat så här länge är ett par dagar till inte något problem för min del.

Skönt att höra iaf att det äntligen är dags för operation. :thumbsup:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#159 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 October 2014 - 13:52

Mig kvittar det också. En idé är ju annars att vi höjer tempot på RoboCop så vi ser klart dem den här veckan och sedan väntar med Piranha till efter att du kommer hem och känner dig pig att göra så. Vi har som sagt väntat så här pass länge så någon vecka hit eller dit kvittar.

Håller förövrigt med XC om att det är skönt att det äntligen är dags för operationen.  :thumbsup:

-Sora, Kingdom Hearts

#160 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 15 October 2014 - 15:46

Hemma! Trött men annars vid god vigör.

Jag tycker att vi kör som det är tänkt. Mer eller mindre.

Den första filmen under kvällen, om alla vill och kan?

Sedan hinner jag med film 2-3 också i det satta tempot. Antingen kör vi så och jag ser den senaste filmen när jag kommer hem efter operationen. Eller så höjer jag tempot något och försöker att hinna med den också. Eller så höjer vi tempot på hela filmdejten. Typ en ny film om dagen.

Vad säger ni andra?

Piranha-filmerna kan i alla fall vänta tills efter operationen tycker jag.

#161 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 October 2014 - 17:00

Jag har inge problem med att vi höjer hela och ser dem dagligen idag till på Lördag. Det hela beror ju på om ni andra kan eller orkar. Det bästa med den idén är ju att det inte blir något på Söndag så att du kan ta den dagen att förbereda dig inför att du ska läggas in. Men känner ni att vi ska ta det som vi redan tänkt men trycka in 4:e filmen också så funkar det lika bra för mig.

Klart är det iallafall att vi börjar med första filmen ikväll. :) Om inte XC har försvunnit under mystiska omständigheter igen dvs. ;)

Piranha-filmerna verkar vi vara överens om så då säger vi att vi väntar med dem.
-Sora, Kingdom Hearts

#162 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 October 2014 - 17:36

Jag har inga problem med att höja tempot för att hinna i tid. Eventuellt att jag kommer halka efter lite pga mitt skiftschema men det borde bara bli en film isf.

fqq5BYam.jpg

#163 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 15 October 2014 - 23:29

Det var så pass kul att se den första filmen under kvällen att jag mycket väl kan tänka mig att se resterande enligt principen; en om dagen. Kanske att man dock bör gardera sig om något oförutsätt inträffar som gör att man inte kan följa det full ut. Och eftersom ni verkar ha samma åsikt så antar jag att vi ses i tråden redan under morgondagen för att avlägga en redovisning om Plåtniklas fortsatta förehavanden. :)

Edited by Garm, 15 October 2014 - 23:29.

#164 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 January 2015 - 19:36

Bara jag som är extremt sugen på en ny filmfest? :P *stampar otåligt*

-Sora, Kingdom Hearts

#165 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 January 2015 - 13:26

Har vi någon på kö?

fqq5BYam.jpg

#166 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 January 2015 - 17:28

Den ända jag vet vi har direkt på kö (mer än bara förslag) är "Huset Som Gud Glömde" filmerna som har varit planerat i ett par år nu. Men Synon ville vara med på den och vi håller redan på med Hellraiser men jag har inte hört av henne sedan i höstas.

Vi pratade också om Lake Placid men ni ville ta en paus från vatten-monster filmer. ;)

Vi har pratat om fler Kickboxer serier men det var mer som något längre fram.

Sedan har vi ju The Magnificent 7 filmerna som inte blev av för att Synon inte gillade cowboys. :P

Ut över det så har vi en mil lång lista på film-serier jag vill se och en nästan lika lång andra vill se. Den där Star Wars filmfesten kanske skulle passa bra senare i år?
-Sora, Kingdom Hearts

#167 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 January 2015 - 18:18

Kort och koncist, jag var nästan orolig för en post lika lång som bibeln. :P

Lake Placid och Material Arts minns jag att vi talade om och bägge har jag ett visst  intresse i. I år känns dessutom som ett bra år att se om Tillbaka till Framtiden, för att inte tala om att jag skulle vilja se om Indiana Jones någon dag.

fqq5BYam.jpg

#168 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 January 2015 - 19:20

Ja, Tillbaka till Framtiden har jag haft i tankarna länge. :) Indiana Jones borde vi se innan nästa film som ska komma 2020. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#169 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 23 January 2015 - 05:27

Tillbaka till Framtiden och Indiana Jones har jag samtliga filmer av, vilket skulle underlätta vid en titt på dom.

Jag sitter på begränsad datamängd så jag kan inte "ordna" med filmer som jag inte själv har i samma utsträckning som tidigare, så ska ni ha med er mig så vore det bra om jag äger filmerna i fråga, alternativt bara behöver "ordna" en eller två filmer i en längre filmsvit. Eller att filmsviten är kort, typ 2-3 filmer.

Jag har Star Wars 1-6 och brukar se dom en gång varje/vartannat år, så det är snart dags igen. Och om vi får med oss XC på att se film 1-6 så får vi banne mig utfärda ett diplom åt oss. ;) Jag vill att hon ska se dom i följd så att jag får veta vad hon innerst inne tycker om filmerna, men misstänker att XC aldrig har varit så sugen på det. :P

Huset som Gud glömde känns inte så intressant för min del. Inte heller The Magnificent 7 för jag gillar inte direkt western.

Kickboxer och allehanda kampsportsfilmer skulle vara av intresse. Även djurskräckisar och monsterfilmer.

Någon gång kanske vi kan testa en annan infallsvinkel och inte se en filmsvit utan välja ut en intressant regissör/skådespelare och sedan se ett gäng filmer av/med denne. Så blir det lite mera (förhoppningsvis) variation på vad för typ av filmer som vi ser.

#170 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 January 2015 - 09:37

Jag är inte helt ofrämmande för Star Wars...

Hmm, det där med regissör var en intressant infallsvinkel.

Det är ju inget som säger att allt måste ske nu eller på en gång. Det går ju att planera så alla får lite tid på sig att ordna fram filmerna.

fqq5BYam.jpg

#171 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 January 2015 - 16:07

Jag har ju länge varit sugen på att se Hitchcock's filmer så visst kan man köra på det viset också. :)

Och precis som XC säger så kan man planera in det i god väg. Behöver ju inte bara planera gör gången utan komma på olika serier vi skulle vilja se en tid framöver.

Eftersom XC verkar typ OK med ett framtida Star Wars så tycker jag vi spikar den för senare, iallafall. :)

Just nu är jag mäst sugen på djur/monster skräck men kan övertalas att ta något annat först. :P Lake Placid, som jag verkligen vill se (även om jag har hört att alla utom den fantastiska första ska suga), är ju 4 filmer jag vedrkligen vill se men har du (Garm) problem med att ta ner dem nu så kanske vi skulle vänta med dem. Har du några intresanta djur/monster filmer hemma du är sugen på?
-Sora, Kingdom Hearts

#172 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 23 January 2015 - 18:04

Kul att XC inte är helt främmande inför att se Star Wars 1-6. :w00t: Då kanske vi kan ha som målsättning att göra slag av saken innan helgen 2015 är till ända.

Och kul att ni andra nappade på det där med att ha en annan infallsvinkel som t.ex. filmer av en specifik regissör osv. Jag kan även tänka mig att se något fint tema på fantasyfilmer framöver. Här får skräck-frälsta Cruz ta en för laget om det behövs. ;)

Jag kan tänka mig att se Lake Placid, bara att det nog som tidigast kan ske mot slutet av februari i sådant fall då jag inte har filmerna utan måste "fixa" (typ 1-2 denna månad och 3-4 nästa) först i sådant fall

Är ni sugna på att se något annat innan dess och i så fall vad?

Är XC sugen på att se moster/djurskräckisar? :) Vet att jag (och du med om jag inte missminner mig) i alla fall har Black Sheep (2006) i filmoteket/n och den var ett tag sedan man såg.

Eller har du något annat bra förslag? :)

#173 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 January 2015 - 19:48

Monster/djurskräckisar går bra -- Lake Placid har jag väl redan i princip sagt ja till (bara att det skulle vara liten paus mellan den och den förra vattenfesten).

Och Star Wars lär jag behöva ta itu med förr eller senare, lika bra att ta tie-fightern vid hornen och få det överstökat.

fqq5BYam.jpg

#174 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 January 2015 - 19:53

klassisk Fantasy skulle jag deffinitivt inte klaga på. Skulle gärna se om t ex Krull, Willow och Beastmaster filmerna bla.

En annan jag är sugen på är Lovecraft-baserade filmer.

Slutet av Februari låter bra för Lake Placid. Jag har haft svårt att hitta Extended Version av 3:an så det kan behövas tid (eftersom film 2-4 var SyFy filmer så finns det även oklippta versioner då de som var för TV var tvugna att ha en viss lägnd).

Black Sheep var ett tag sedan jag såg sist. Var under årets film galan det året. Är även sugen på att se om Alligator 1-2 om du har dem.

Edited by Crusader, 23 January 2015 - 19:56.

-Sora, Kingdom Hearts

#175 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 23 January 2015 - 21:22

Och Star Wars lär jag behöva ta itu med förr eller senare, lika bra att ta tie-fightern vid hornen och få det överstökat.

Är du sugen, typ nu omgående? :)

Snälla säg ja, så övertalar vi sedan Cruz. ;)

Inte mig emot i sådant fall. Jag ska inte se den nya på bio i alla fall, så jag behöver inte ha dom här andra färskt i minnet. Och sedan kan jag filmerna utan och innan i alla fall.

klassisk Fantasy skulle jag deffinitivt inte klaga på. Skulle gärna se om t ex Krull, Willow och Beastmaster filmerna bla.

Det låter bra. Jag tror att XC skulle finna den typen av klassisk fantasy intressant med.

En annan jag är sugen på är Lovecraft-baserade filmer.

Det är alltid av intresse att se sådana. Har inga, så det är sådant som får skattas fram.

Slutet av Februari låter bra för Lake Placid. Jag har haft svårt att hitta Extended Version av 3:an så det kan behövas tid (eftersom film 2-4 var SyFy filmer så finns det även oklippta versioner då de som var för TV var tvugna att ha en viss lägnd).

Då kan vi försöka att sikta in oss på att börja se dom däromkring.

Black Sheep var ett tag sedan jag såg sist. Var under årets film galan det året. Är även sugen på att se om Alligator 1-2 om du har dem.

Nope. Jag såg det första typ förra året, men sparade den aldrig.

Edited by Garm, 23 January 2015 - 21:34.