105: Wildfire
Vad är Wildfire? En kod för när sjukdommen först upptäktes eller något annat? 194 dagar låter som en lång tid, speciellt om det bara har varit 63 dagar sedan viruset spred sig över världen.
Shane är verkligen ett större as än jag trodde. Han vill döda Rick, sin "bästa vän", för att ta hans familj och för att återfå makten över gruppen. Och jag kan inte annat än misstänka att han plötsligt gick med på Rick's plan är en del av en egen plan att göra sig av med Rick utan att någon får veta att han låg bakom det. Jag tror den ända orsaken han inte sköt Rick var för att han visste att han inte skulle komma undan med det.
Och där gick en familj sin egen väg. Hoppas man får veta hur det gick för dem sen.
Så gör de rätt som flyttar i hopp om att hitta en bättre och säkrare plats? Tja, de kan ju inte bara bo där i skogen medans Zombies minskar deras nummer hand efter hand. Det är ingen lösning. Visst, de hade gott om vatten och mat men de var knappast säkra längre. Och att bo där och påminnas om alla de vänner som dött där var väl ingen höjdare heller.
Stackars Jim.