Jump to content

Photo

The Walking Dead - Säsong 1

• Please log in to reply
151 replies to this topic

#151 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 September 2012 - 02:13

Efter att ha smällt förra avsnittet så är jag nu tillbaka efter mer. :)

105: Wildfire

Vad är Wildfire? En kod för när sjukdommen först upptäktes eller något annat? 194 dagar låter som en lång tid, speciellt om det bara har varit 63 dagar sedan viruset spred sig över världen.
Shane är verkligen ett större as än jag trodde. Han vill döda Rick, sin "bästa vän", för att ta hans familj och för att återfå makten över gruppen. Och jag kan inte annat än misstänka att han plötsligt gick med på Rick's plan är en del av en egen plan att göra sig av med Rick utan att någon får veta att han låg bakom det. Jag tror den ända orsaken han inte sköt Rick var för att han visste att han inte skulle komma undan med det.
Och där gick en familj sin egen väg. Hoppas man får veta hur det gick för dem sen.
Så gör de rätt som flyttar i hopp om att hitta en bättre och säkrare plats? Tja, de kan ju inte bara bo där i skogen medans Zombies minskar deras nummer hand efter hand. Det är ingen lösning. Visst, de hade gott om vatten och mat men de var knappast säkra längre. Och att bo där och påminnas om alla de vänner som dött där var väl ingen höjdare heller.
Stackars Jim.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#152 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 September 2012 - 23:42

106: TS-19

Vad retsamt att hitta ett drömmställe och så visar det sig vara en dödsfälla. Det förklarar varför han inte ville släppa in dem till börja med. Synd att ännu en av dem dog. Men ännu har de jag gillar mäst överlevt, med undantag för Amy då.
Så Shane trodde verkligen Rick var död och hans försök att stoppa zombiesarna från att äta honom räddade hans liv. Det visar hur hårt hela katastrofen och kampen för överlevnad har varit på honom. Speciellt då det ända ljusa för honom försvann (Lori & Carl) när Rick återvände och tog tillbaka sin familj. Nu fantiserar han om att döda sin bästa vän (eller mer igentligen då han siktade på honom med ett laddat gevär) och nu tillochmed försökte våldta Lori när han var full, i ett försök att få tillbaka henne.
Jag hade väntat mig en cliffhanger i säsongsavslutningen så jag blev lite överaskad att det inte var en sån.

Bra första säsong. Ser fram emot att se säsong 2 nu, med 13 avsnitt! :thumbsup:

Bakom kulisserna så kallar de serien för en familjeserie. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif