Jag beklagar, Erika! ![]()
ARGH!/*snyft* v.3
Posted 04 February 2013 - 13:13
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 February 2013 - 16:12
tråkigt för er. ![]()
Jag hann knappt lära känna mina far o morföräldrar, alla hade gått bort innan jag hade fyllt 13.
post 8000.
Edited by GaterGirl, 04 February 2013 - 16:12.
Posted 04 February 2013 - 22:46
Farmor och Farfar dog innan jag hann fylla 4 tror jag det var så dem minns jag inte alls i princip. Mormor gick bort för bara 6 år sen så hon fanns ju med hela min barndom/ungdom plus några år till.
Idag känns det bättre både fysiskt och psykiskt men när det är dags för begravningen så blir det värre igen. Begravningar är bland det värsta jag vet.
Winter is Coming
Posted 05 February 2013 - 23:49
Måste kännas bra att du fick ett par timmar med din morfar innan han somnade in.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 February 2013 - 02:08
@Erika, @Rick Hunter.
Posted 09 February 2013 - 07:30
Tack för alla tröstkramar. ![]()
Posted 18 February 2013 - 23:24
Värker överallt, har varit med och tömt morfars lägenhet under 3 dagar
Winter is Coming
Posted 19 February 2013 - 09:42
![]()
Posted 19 February 2013 - 20:10
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 February 2013 - 22:18
Måste varit även känslomässigt jobbigt för er. ![]()
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 19 February 2013 - 22:34
Låter verkligen jobbigt.
Själv har jag det också rätt tufft nu. Jag mår jätte dåligt och har haft ett par Panikångest attack, något jag inte har haft problem med tidigare. Arbetsföredlingen kräver läkarintyg på att jag mår psykiskt dålig (som om det var så jäkla enkelt att skaffa) och hotar med att skorta arbetsträningsprogramet jag är med i nu om jag är hemma något mer.
Och idag åkte pappa till Malmö för att operera prostatan.
Det är mycket nu. Till bristningsgränsen känns det som jag jag vet ärligt talat inte hur jag ska orka mycket mer. Arbetsflrmedlingen kallar det de gör för "uppmuntran" och "på puffande". Jag kallar det för "hot" och "utpressning".
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 February 2013 - 22:34
Tack alla ![]()
Jo allt eftersom det blev allt mindre saker i lägenheten börjar man faktiskt fatta att han är borta, och det mesta är vi tvungna att kasta/skänka bort dessutom.
Winter is Coming
Posted 27 February 2013 - 10:21
Oj, här har det varit en del tråkigheter ser jag. Jag hör väl inte riktigt till stammisarna här på forumet så det känns väl lite "förmätet" (i brist på ett bättre ord) av mig att komma så här i efterhand med mina kondoleanser, men jag beklagar i alla fall sorgen, Rick och Erika och jag hoppas att behandlingen går så smidigt som möjligt för dig Garm. Du och jag har en hel del gemensamt, Crusader, för min far blev också nyligen (i förra veckan) diagnoserad med prostatacancer och nu väntar vi på att få besked om den har spritt sig (Vilket det finns risk för då han tydligen har gått omkring med ryggvärk i flera veckor.) Det är bara att konstatera att cancer är en jävla skitsjukdom och att det är värdelöst att vi inte kommit längre i forskningen efter ett botemedel (Fast jag vet att vi kommit ganska långt med tanke på hur komplicerad människokroppen är...) Hur som helst, även om jag kanske inte visste det tidigare så vet jag nu hur det är att som anhörig gå omkring och vänta på nästa katastrofbesked.
Posted 27 February 2013 - 16:16
Usch, vad jobbigt, stoffe. Jag hoppas verkligen att det inte är så alvarligt som det låter men som du sa, det låter verkligen inte bra så man får försöka vara berädd.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 February 2013 - 20:50
...och jag hoppas att behandlingen går så smidigt som möjligt för dig Garm.
Just nu händer ingenting, mer än tt jag väntar på att läkaren ska behaga höra av sig så jag vet när stårlbehandling ska starta och i vilken omfattning det blir. Men jag ska inte klaga, det är rätt skönt att få vila kropp och själ lite. En bra sida med det hela är att mamma nu har genomgått sin strålbehndling så jag vet på ett ungefär (vi lär ha olika behandlingsmetoder) vad man har att vänta sig när det gäller behandling och biverkningar.
Du och jag har en hel del gemensamt, Crusader, för min far blev också nyligen (i förra veckan) diagnoserad med prostatacancer och nu väntar vi på att få besked om den har spritt sig (Vilket det finns risk för då han tydligen har gått omkring med ryggvärk i flera veckor.)
Usch, så hemskt. Jag beklagar verkligen och kan sätta mig in i din situation. Sådana där besked är ju aldrig lätta att tackla och samtidigt som man brottas med sina egna känslor så vill man finnas där för både den som är sjuk och andra anhöriga. När det gäller cancer så känns det ofta som att det man gör inte riktigt räcker till, men hur klyschigt det än låter så gäller det att aldrig ge upp och att försöka fästa fokus vid dom positiva aspekter av livet som man har bortom sjukdom. Lättare sagt än gjort, det har jag själv fått erfara. Men på något konstigt sätt så svetsas man ofta samman och blir starkare både individuellt och som familj. Vet inte om du hänger med, eller om jag målade in mig i ett hörn? Känner lite som dig att man har en hel dek vettigt att säga i en sådan här situation, bara att det kan vara svårt att sätta ord på det. Speciellt i skrift. Men jag tänker på dig och din familj och hoppas att din pappa ska bli frisk och få många underbara år tillsammans med er andra.
Edited by Garm, 27 February 2013 - 20:52.
Posted 28 February 2013 - 00:12
Tack Crusader och Garm. Ni (och alla här på forumet) är jättesnälla och jag uppskattar stödet.
Posted 28 February 2013 - 18:47
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 28 February 2013 - 21:40
Begravning imorgon... Inget att se framemot precis ![]()
Winter is Coming
Posted 28 February 2013 - 23:06
Nej, de kan man gärna få slippa. Var på flera sånna de senaste par åren och det var verkligen jobbigt. När min faster dog så försökte vi se begravningen som en hyllning till henne istället för en tid av sorg men det är inte lätta att göra när man mäst känner en stor saknad.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 March 2013 - 22:23
Nu är det över i alla fall.
Winter is Coming
Posted 21 March 2013 - 12:07
Angus! De har inte längre Angus Burgare på Burger King!!!
Det här är den värsta mathändelse sedan Knorr slutade med sina Burritos! ![]()
Som om det inte räkte så kom jag precis hem med min router som hade varit på lagning i flera veckor (avbetalningen är inte ens klar på den) bara för att inse att det fortfarande är exakt samma problem på den och att den fortfarande inte fungerar. Har de ens försökt laga den?
Och på det har jag också en hel del allmän ångets. Happy days!...
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 March 2013 - 12:27
Trist med burgaren, men du hittar säkert en ny favorit. ![]()
Vad är det för router? Har haft problem med min ZTE MF 28G och slutligen fått skicka in den för service. Jag fick skicka till Telecare ... som faktiskt är klar med rep. redan (det gick snabbt). Edit: Eller klar och klar, de har bytt ut den.
Om du hade oturen att få skicka den till Annovo så kan det mycket väl bara så att de inte gjort något åt det, de har nämligen kånkat.
Edited by XC, 21 March 2013 - 12:28.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 March 2013 - 12:45
Jag har den ända router man kan köpa på Telenor, dovado (Jag vet. Det var ett misstag att köpa från dem), och skickade den på lagning till dem då jag har garenti.
De säger att den fungerade felfritt i deras tester men här funkar den inte. Den fungerade felfritt under de första par månaderna men sedan började den blinka konstigt, datorn och mitt PS3 fick ingen kontakt med den (men får kontakt med grannens) varken internet eller routerns sida och gick inte att nollställa den med Resette knappen.
Känns som att jag kastat bort 400kr i onödan på den här. ![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 March 2013 - 14:09
Mysko...
Testat googla och se om någon upplevt samma problem med routern?
Verkar finnas ett rätt bra forum på http://www.mobilabredband.se/.
Både underforum för operatörer och hårdvara. Du kanske hittar någon hjälp där.
Edited by XC, 21 March 2013 - 14:16.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 March 2013 - 14:51
Jag ska kolla det. Tack! ![]()
-Sora, Kingdom Hearts