Serenity (Samlingstråd)
Posted 02 November 2005 - 10:37
Posted 02 November 2005 - 12:02
Posted 02 November 2005 - 13:32
Wow, verkar vara många som förfasar sig över omslaget... nåväl, får väl dra sitt strå till stacken
Jag blir så avundssjuk på dig Illyria som redan sett den, men det är bra att du bekräftar mina förhoppningar på att den är otroligt bra. Längtar verkligen tills jag får se den!!
Edited by Sötnosen, 02 November 2005 - 13:33.

Posted 03 November 2005 - 19:56
Sandrews har lagt ut info om filmen nu också, noterar vissa små fel i texten... Har ni sett tv-serien Firefox?
Filmen mer än infriade mina förväntningar, jag vågar gissa på att ni andra också kommer gilla den otroligt mycket. Har svårt att se att någon som gillar Firefly inte kommer gilla filmen.
Posted 03 November 2005 - 20:16
Har ni sett tv-serien Firefox?
Nej, tror inte det, men Firefly har jag sett
VA!!!!De två andra städerna är tydligen Jönköping och Linköping
Hoppas inte, hoppas inte
Ligger inte Jönköping och Linköping rätt nära varandra? (hopplös på svensk geografi).
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 November 2005 - 20:35
Sandrews har lagt ut info om filmen nu också, noterar vissa små fel i texten... Har ni sett tv-serien Firefox?
Idioti på så många plan...
Edited by Sötnosen, 03 November 2005 - 20:36.

Posted 03 November 2005 - 21:01
Posted 03 November 2005 - 21:04
Posted 03 November 2005 - 21:05
Vi är diskrimineradeTycker de kunde låtit en kopia gå längre norrut också, nu får bara södra delarna av landet chansen att se filmen.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 November 2005 - 22:17
Förstår inte det här med Jönköping och Linköping alls ... Jönköping?
Kan bara gissa för Linköpings del men det finns en livaktig Science Fiction-Förening här i stan som arrangerar kongresser osv, man kanske tror att det finns större potential publik här då. Men som sagt det är bara en spekulation.
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 03 November 2005 - 22:51
Linköping har jag all förståelse för. Ni är att gratulera och jag ska köra stora övertalningskampanjen på brorsan att gå och se den också.
Posted 03 November 2005 - 23:55
Joss borde få bestämma allt!Guess what else I'm not the boss of.
Posted 04 November 2005 - 16:27
Winter is Coming
Posted 04 November 2005 - 16:39
Undrar vad killen som jobbade så för förhandsvisningar och annan promotion och som har hittarivertam-sidan tycker om det?
Posted 04 November 2005 - 16:46
Posted 04 November 2005 - 19:00
Jag har inte tid och energi för BF också, förutom mina vanliga forum. Dessutom är det ett en-frågeforum och det är inte lika intressant.
Posted 04 November 2005 - 20:22
Men det finns andra ämnen också, vissa övriga serier diskuteras faktiskt mer flitigt där än på Tv-land.
Hur entusiastisk han fortfarande är får du fråga honom.
Posted 04 November 2005 - 20:33
Mitt intresse visavi hans reaktioner eller brist på sådana var mest akademiskt.
På tisdag kommer jag iaf att kasta mig på telefonen och beställa biljetter.
Posted 04 November 2005 - 20:42
Ja,ja fortsätt strö salt i såren bara med ert skryt om att ni ska se den på bioPå tisdag kommer jag iaf att kasta mig på telefonen och beställa biljetter.
Tänk på oss stackare som inte får den möjligheten
*kliar i fingrarna att hämta hem den version som finns på Internetkanalen, men jag ska vara stark! *slår mig själv på fingrarna* och inte göra det*
Posted 04 November 2005 - 20:43
Jag ska också försöka få tag på biljett på tisdag, hoppas det går bra.
Posted 06 November 2005 - 18:19
Ni som har hört mig prata i detta ämne innan vet att jag har direktkontakt med UIP och om jag skriver att de har sagt något så kommer det faktiskt från dom och inte något jag har hittat på Internet någonstans. Med detta vill jag säga att infon från mig är solid.
Star Trek-föreningen jag är medlem i samarrangerar Serenity-visningen tillsammans men UIP och jag är ansvarig. Vi har fått massor av Serenity saker från UIP som skall lottas ut på förhandsvisningen i Malmö. Så många så att alla kommer att få något med sig hem.
Vi modiga inbitna fanns samlas utanför biografen utklädda (Serenity-temat är ”cowboy” ifall ni inte vet) 30 minuter innan och gör reklam för filmen genom vår närvaro.
UIP har sagt att filmen kommer att turnera efter att ha gått färdigt i de första städerna. Hur mycket och vart den skall visste han inte riktigt just nu för att det berodde ganska mycket på hur bra den skulle göra ifrån sig i de 5 första städerna. Jag skall fortsätta ha kontakt med honom och försöka få reda på saker lite i förväg åt er.
Här kommer adresser till de ansvariga föreningarna i de tre förhandsvisningsstäderna.
Malmö: www.tss.st
Göteborg: www.trekkers.se
Stockholm:www.section 42.se
Posted 06 November 2005 - 19:18
Om bolaget satsat på fler kopior av filmen från början hade publiksifforna med största sannolikt blivit högre än vad som riskerar att bli fallet med det här upplägget. Jag tycker det är ett märkligt resonemang från bolagets sida och förkastar det helt, som rent nonsens.
Och jag tycker inte heller att de har den minsta rätt att komma och gnälla om att folk tankar ner från nätet när man väljer att göra på det här viset. Idioter.
Posted 06 November 2005 - 19:31
Och varför går färre på bio? Det är dåliga filmer och det är dyrt. Att någon laddar hem filmen som bor nånstans långt från där den går ser jag mer som en vinst än förlust också, personen kan ju sen köpa dvdn istället för att inte ha sett filmen alls.We're happy that you've been looking forward to the film, but, unfortunately, in our commercial judgement -- also looking at the box office results from other territories -- there isn't sufficient box office potential to justify further prints at this stage. Perhaps you will have noticed that the box office results in Sweden have declined significantly in the past year, and, consequently, we need to take a cautious approach when releasing many titles.
This in no way, shape, or form justifies your suggestion that you might attempt to steal the film instead. Downloading a film without the permission of the rights holders is illegal in Sweden and most other countries, and amounts to nothing more than thievery; I would hope that you understand both the moral and legal implications of this. Also, I may point out that you don't help Joss Whedon any by downloading illegally, as you would be de facto stealing the movie from him and impeding any efforts he may make to get future films/projects financed.
If you really want to support Joss Whedon and the film, you can encourage your friends to see the movie in the cities where the film does release on Nov. 25. As said, if the film is successful, we will attempt to build on that success and broaden the release to include additional cities throughout Sweden.
I certainly do hope you get a chance to see the film in a movie theater: if you liked the Firefly TV series (which unfortunately had very limited ratings in Sweden), I'm sure you'll enjoy the movie on the big screen, as Joss Whedon intended it to be seen.
Please let me know if you have any further questions.
Sincerely,
John Mirisch
UIP Sweden
Posted 06 November 2005 - 20:23
"...we will attempt to /.../ broaden the release..."if the film is successful, we will attempt to build on that success and broaden the release to include additional cities throughout Sweden.
Jaha ja, det skulle jag inte dra några som helst växlar på. Sorry till alla som sitter ute i landet och vill se filmen på bio. Ingen förhandsreklam att tala om hittills grundar inte för en biosuccé. Förhoppningsvis kommer det att märkas av mera nu när dagen för premiären närmar sig. Och att filmens tas upp väl av de recencenter som har störst spridning i media ...
Att Firefly haft så låga tittarsiffror i Sverige har ju bara en anledning - den går på en kanal som väldigt få kan se.
Posted 06 November 2005 - 20:38
Precis, vilken 'normal'Att Firefly haft så låga tittarsiffror i Sverige har ju bara en anledning - den går på en kanal som väldigt få kan se.