Det där med ägget visste jag inte, tror jag.
Det var nytt för mig med. Tydligen är hon dotter till Zeus som förvandlade sig till en svan när han skulle förföra hennes mamma... som uppenbarligen hade lite udda sexuella preferenser.
När The Viktor frågade mig så började min hjärna spinna iväg med idéer, och jag blåste in på gamla myter från Storbritannien och Irland. Som fomorians från Irland, och Gogmagog från Storbritannien som enligt den legenden hette Albion och som människor från Troja kom till och utkämpade ett blodigt krig mot Gogmagog och hans halvbröder som var jättar på fyra meter och starka nog att rycka upp träd med rötterna och med det i bakgrunden vem säger att inte äpplet på det viset kom till England? Angående Irlands egna mytologi med fomorians som var demoner från havsdjupet som slogs i blodiga strider mot andra folk, finns myter om en brunn som kan återväcka döda. Fast det hela varierar från version till version. Viktigt är att veta att de båda hör inte till samma mytologi.
Så min tanke var att antingen använda dessa båda myter och få ett skattjakts äventyr, för om nu helvetet och himmelen finns, vem säger att det inte finns korn utav sanning i andra "myter"?
Exakt. Blanda myter har förutsättningar att bli intressant.
Men Johan, jag går gärna med på ett samarbete med manuset, för det har jag aldrig gjort förr och det kan vara en nyttig upplevelse.
Jüste! Jag mailar dig mina tankar.
Angående drottningar, Kristina verkar intressant. Det där med att äpplet på något vis kan påverka ägarens liv och ålder är en rätt intressant idé, vad sägs att göra det att det endast är rykten och ingen vet om det är sant eller ej?
Något ditåt, tänkte jag. Om drottningen är gammal kan det ju tänkas att hon vill ha äpplet för att hon tror att det kan göra henne ung. Om det verkligen kan det behöver ju inte framgå förrän (om) äpplet hittas.
The Viktor, ge mig inga idéer, jag har det tungt nog som det är...
Jag tror det utvecklar sig till något mer än en one shot om jag läser tecknen rätt.
Ja, vi får väl se vilken kaliber det blir på det hela...
Tyvärr aldrig hört talas om SKies of Arcadia. Så då har jag något att kolla upp. Sett lite bilder dock, kan tänka mig att du vill ha skeppen på det viset?
FLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄMT!!!!
THE VIKTOR IS NOT PLEASED!!
Men ja nåt ¨åt det hållet
Jag har inte spelat Skies of Arcadia, men jag känner till det. Hur magin funkar där, vet jag inte, men så här tänker jag om saken i vår berättelse: Magi finns, men är ovanligt. En del tror på magi och en del gör det inte. I största allmänhet litar samhället mer på teknologi.