Jump to content

Photo

The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2

• Please log in to reply
261 replies to this topic

#151 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 March 2008 - 21:09

Jo, det tänker jag med. Men jag är glad att jag inte hade så stora förhoppningar som så många andra verkar ha haft. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#152 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 March 2008 - 12:26

Den officiella hemsidan har fått en uppdatering och det finns möjlighet att se trailern i HD.

HD versioner finns även via HD-Trailer.Net. (Tack till XC) :)

Edited by Cartman, 14 March 2008 - 12:34.

#153 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 April 2008 - 20:30

En artikel från New York Times som i alla fall jag vill placera under bokstaven F, som i "fnys". Mest på grund av detta:

The monster was mute in Mr. Lee’s film, but this one speaks, a nod to the campy 1978-82 television series that starred Bill Bixby and the bodybuilder Lou Ferrigno (resplendent in green body paint).

Åhhhhhhhhhh... <_<
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#154 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 April 2008 - 21:14

Gillar du inte att Hulken ska prata? Det gör han ju i serierna.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#155 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 13 April 2008 - 21:32

Ahh... nu ska jag se trailern i HD. :D

En artikel från New York Times som i alla fall jag vill placera under bokstaven F, som i "fnys". Mest på grund av detta:

The monster was mute in Mr. Lee’s film, but this one speaks, a nod to the campy 1978-82 television series that starred Bill Bixby and the bodybuilder Lou Ferrigno (resplendent in green body paint).

Åhhhhhhhhhh... <_<

Vadå fnys?? Hulk ska prata! :D Hulk måste säga till dåliga män att Hulk starkaste som finns! Att Hulk KROOOSSAAAA!! :thumbsup:

#156 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 April 2008 - 22:21

Nej, jag tycker inte det är dåligt att Hulk ska prata, det är ju skitkul. Förlåt om jag var otydlig där. Det kändes bara dumt att den som skrev artikeln tydligen trodde att Hulken även pratade i tv-serien på 70-talet.

this one speaks, a nod to the campy 1978-82 television series that starred Bill Bixby and the bodybuilder Lou Ferrigno

EEEEEHHH!!! Wrong!

Att jag valde att fnys-märka artikeln var att det kändes imo som att de ville generera onödig negativ buzz som skulle kunna vara väldigt dåligt för filmen. Kanske jag bara överreagerar.

PS: Skulle vara kul om de hade en sån där online-tävling där folk får komma med replikförslag som de gjorde för Samuel L Jackson i Snakes On a Plane eller Optimus Prime i Transformers.

Edited by SwedishSuperhero, 13 April 2008 - 22:29.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#157 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 April 2008 - 17:14

News: The Incredible Hulk poster is here! !

The Incredible Hulk has been the recipient of some dodgy press recently, with worries over editing decisions and fears that audiences will be put off by the lingering impact of Ang Lee’s brood-a-thon.

But that aside, the poster is here and it looks rather nifty, conveying the inner turmoil inside Bruce Banner (Edward Norton), while hinting at the action we’re all hoping it’ll deliver. And nodding gracefully to the TV show, too.

IGN has the full version.

Posted Image
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#158 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 15 April 2008 - 17:19

Det där såg onekligen coolt ut. Vanligtvis är det bara en eller flera superhjältar som poserar på affischerna, men det här var lite annorlunda. Tycker bara det är lite konstigt att de utgått från ett omslag av Spider-Man.

Posted Image

Eller finns det ett liknande med The Incredible Hulk?

#159 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 19 April 2008 - 14:37

Empire Features 3-D Hulk Cover
Source: Empire Online
April 18, 2008

The new issue of Empire magazine will feature a new 3-D cover with The Incredible Hulk! The new issue, with coverage on the movie, hits stands on Friday, April 25.

Posted Image
Ser helt klart coolt ut :)

tycker de kunde gett honom ett mer "hulkligt" ansikte bara.

Edited by Hofling, 19 April 2008 - 14:39.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#160 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 19 April 2008 - 16:36

GRYMT omslag! 0_0 Hur menar dom med 3D-omslag? Är det som den gamla tekniken då man ska ha på sig särskilda olikfärgade glas för att få effekten, eller är omslaget utbuktande i verkligheten, på vissa ställen?

#161 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 19 April 2008 - 18:50

Jag tror de menar så att bilden ändras när man vrider på den, som ett hologram. Fast jag är inte helt säker. Skön bild, hur som helst.

#162 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 April 2008 - 22:50

NYCC 08: Guess Who Cameos in the Hulk Movie?
Hint: He's got his own film coming out soon…
by Scott Collura

April 19, 2008 - The Incredible Hulk panel is happening right now at New York Comic-Con, and a hot sizzle reel was just unveiled for the rapt audience. We'll get the details on the footage up on IGN as soon as possible, but this item has to be reported on stat! Here it is:

Tony Stark shows up in the film in a cameo appearance. He walks into a bar where General "Thunderbolt" Ross is pounding whiskey.

"It smells like stale beer in here," Stark retorts.

"You always have such nice suits," Ross replies.

"I hear you have a little problem," continues Stark, obviously in reference to the green goliath.

We've heard talk for some time now that the two films would crossover in some way, but now it's confirmed. We saw it with our own eyes two minutes ago!

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#163 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 April 2008 - 19:33

New Incredible Hulk Ad!
Source: wadew1, Compi716
April 24, 2008

A new advertisement for EAS' Myoplex has started appearing in magazines and we have it for you here below. The Incredible Hulk, directed by Louis Leterrier, stars Edward Norton, Liv Tyler, Tim Roth, Tim Blake Nelson, Ty Burrell and William Hurt. It opens in theaters on June 13.

Posted Image

Grrr avskyr när bilderna inte visas fast man tror att det ska göra det eftersom dom syns direkt efter det man har postat ett inlägg

Edited by Georgia, 24 April 2008 - 20:08.

#164 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 24 April 2008 - 21:05

Nej, jag ser sannerligen ingenting..

#165 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 April 2008 - 21:25

Bilden finns i alla fall att beskåda om ni följer länken.

#166 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 26 April 2008 - 12:20

Hulken ser utmärkt ut! :) Kanske lite annorlunda från det första konceptet som visade en Hulk mycket inspirerad av Buscema, Ditko och Kirby's versioner av Hulk, men mer som han ska se ut än förra filmen ändå.

#167 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 26 April 2008 - 17:05

Ansiktet ser betydligt bättre ut i reklamen (Undrar när man får se honom med mjölk på överläppen) än på omslaget, tycker jag allt.
Omslaget till EMpire retade mig lite smått då man inte såg någon extrem överläpp, som hulken "ska" ha. Nu ser man den i alla fall i reklamen :) Ser inte hans hud väldigt knölig ut i reklamen? Nog för att Hulken ska ha muskler på muskler på muskler, men minimuskler på megamuskler?
Och han måste ha väldigt slitstarka jeans, med tanke på hur stor skillnaden mellans hans kroppshydda som hulken respektve Banner.

Edited by Hofling, 26 April 2008 - 17:07.

#168 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 April 2008 - 17:14

Det där med Hulkens brallor är ju ett lika stort "seriemysterium" som att ingen någonsin fattar att Clark Kent och Stålmannen är samma person. Det där får man helt enkelt köpa, det hör till konceptet så att säga.
Annars såg väl Hulken bra ut här, det gjorde han förvisso i förra filmen också...skillnaden är att här kommer vi att ha en riktig skådespelare som Bruce Banner, ett mer profillöst intryck än Eric Bana gjorde i Hulk 1 är svårt att hitta. Men Ang Lee som regissör var mer förtroendeingivande och skicklig än Louis Letterier lär vara.
*Hockey och superhjältar*

#169 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 27 April 2008 - 01:05

Jo, det är väl förvisso sant, men jag skulle ju då inte ha något emot om de var lite mer sönderrivna vid benen och låren. visst är det en av de sakerna man får ta som de kommer angående serier. som du sa; ett par glasögon hindrar folk från att se skillnaden. Men jag skulle ändå inte ha något emot lite mer sönderslitna byxor. Och lila, givetvis ;)

Men visst ser hulken bra ut nu. Sen har jag hört (lösa) rykten om att den hulk de har i reklamen som länkas ovan är digitalt tecknad eller något sådant, så det är därför huden ser lite knölig ut. Jag har aldrig hört talas om Letterier tidigare, så kan inte säga något om honom som regissör (något som kanske kan bidra till att man får negativa vibbar om honom?), men jag håller givetvis tummarna för denna film. Fler namn som jag direkt känner igen och so är förtroendeingivande. Speciellt Norton då, givetvis.

Upprepar jag mig nu så ber jag om ursäkt, inte i ett fullt så nyktert tillstånd, men uppenbarligen kan inte vilda hästar hålla mig ifrån SFN :P

Edited by Hofling, 27 April 2008 - 01:19.

#170 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 27 April 2008 - 01:32

Nej, du upprepar dig inte. :) Men en ung gosse som du borde inte låta sig bli förförd av alkoholens djävulska lockelse. Vem är det som har dragit dig i fördärvet på det viset, unge man? ;)

#171 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 27 April 2008 - 01:42

...djävulen? :P

#172 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 April 2008 - 13:22

Yahoo Movies! - New Incredible Hulk Photos Online

#173 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 April 2008 - 21:23

The Full New Incredible Hulk Trailer!
Source: Universal Pictures
April 30, 2008

Universal Pictures has debuted the full new trailer for director Louis Leterrier's The Incredible Hulk at Apple in standard and High Definition QuickTime formats!

We've also added the photos from the movie here!

Opening June 13, the action-thriller stars Edward Norton, Liv Tyler, Tim Roth, Tim Blake Nelson, Ty Burrell and William Hurt.

http://www.apple.com...incrediblehulk/

#174 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 April 2008 - 21:46

Jag hade hoppats att Hulken och Abomination skulle se bättre ut senare men även i den här trailern ser de väldigt plastiga och overkliga ut. Och Hulken är aldeles för blek.
Vet inte riktigt, tyckte inte den här trailern var mycket bättre än första.
-Sora, Kingdom Hearts

#175 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 01 May 2008 - 13:11

Är nog betydligt mer optimistisk när det gäller trailern. Kombinerat med teasern verkar det som det här kommer bli en väldigt häftig och händelserik film.

Fast jag måste nog tyvärr hålla med om att effekterna kunnat se lite bättre ut. Hoppas de ser bättre ut i själva filmen, eller att man åtminstone kan ha överseende med detta. Själv bryr jag mig inte så mycket om vilken nyans Hulken har, så länge han är grön. Var väl många som tyckte Hulken var för starkt grön i Hulk och många kommer nog tycka att han är för blek nu. Nåja, man kan inte göra alla till lags.

Tyckte det var så himla coolt när man hörde de fyra första tonerna från titelmelodin från tv-serien i slutet. :D

Edited by SwedishSuperhero, 01 May 2008 - 13:12.