The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2
Posted 13 March 2008 - 21:09
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 March 2008 - 12:26
HD versioner finns även via HD-Trailer.Net. (Tack till XC)
Edited by Cartman, 14 March 2008 - 12:34.
Posted 13 April 2008 - 20:30
The monster was mute in Mr. Lee’s film, but this one speaks, a nod to the campy 1978-82 television series that starred Bill Bixby and the bodybuilder Lou Ferrigno (resplendent in green body paint).
Åhhhhhhhhhh...
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 13 April 2008 - 21:14
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 April 2008 - 21:32
Vadå fnys?? Hulk ska prata!En artikel från New York Times som i alla fall jag vill placera under bokstaven F, som i "fnys". Mest på grund av detta:
The monster was mute in Mr. Lee’s film, but this one speaks, a nod to the campy 1978-82 television series that starred Bill Bixby and the bodybuilder Lou Ferrigno (resplendent in green body paint).
Åhhhhhhhhhh...![]()
Posted 13 April 2008 - 22:21
this one speaks, a nod to the campy 1978-82 television series that starred Bill Bixby and the bodybuilder Lou Ferrigno
EEEEEHHH!!! Wrong!
Att jag valde att fnys-märka artikeln var att det kändes imo som att de ville generera onödig negativ buzz som skulle kunna vara väldigt dåligt för filmen. Kanske jag bara överreagerar.
PS: Skulle vara kul om de hade en sån där online-tävling där folk får komma med replikförslag som de gjorde för Samuel L Jackson i Snakes On a Plane eller Optimus Prime i Transformers.
Edited by SwedishSuperhero, 13 April 2008 - 22:29.
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 15 April 2008 - 17:14
News: The Incredible Hulk poster is here! !
The Incredible Hulk has been the recipient of some dodgy press recently, with worries over editing decisions and fears that audiences will be put off by the lingering impact of Ang Lee’s brood-a-thon.
But that aside, the poster is here and it looks rather nifty, conveying the inner turmoil inside Bruce Banner (Edward Norton), while hinting at the action we’re all hoping it’ll deliver. And nodding gracefully to the TV show, too.
IGN has the full version.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 April 2008 - 17:19

Eller finns det ett liknande med The Incredible Hulk?
Posted 19 April 2008 - 14:37
Empire Features 3-D Hulk Cover
Source: Empire Online
April 18, 2008
The new issue of Empire magazine will feature a new 3-D cover with The Incredible Hulk! The new issue, with coverage on the movie, hits stands on Friday, April 25.

Ser helt klart coolt ut
tycker de kunde gett honom ett mer "hulkligt" ansikte bara.
Edited by Hofling, 19 April 2008 - 14:39.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 19 April 2008 - 16:36
Posted 19 April 2008 - 18:50
Posted 19 April 2008 - 22:50
NYCC 08: Guess Who Cameos in the Hulk Movie?
Hint: He's got his own film coming out soon…
by Scott Collura
April 19, 2008 - The Incredible Hulk panel is happening right now at New York Comic-Con, and a hot sizzle reel was just unveiled for the rapt audience. We'll get the details on the footage up on IGN as soon as possible, but this item has to be reported on stat! Here it is:
Tony Stark shows up in the film in a cameo appearance. He walks into a bar where General "Thunderbolt" Ross is pounding whiskey.
"It smells like stale beer in here," Stark retorts.
"You always have such nice suits," Ross replies.
"I hear you have a little problem," continues Stark, obviously in reference to the green goliath.
We've heard talk for some time now that the two films would crossover in some way, but now it's confirmed. We saw it with our own eyes two minutes ago!
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 24 April 2008 - 19:33
New Incredible Hulk Ad!
Source: wadew1, Compi716
April 24, 2008
A new advertisement for EAS' Myoplex has started appearing in magazines and we have it for you here below. The Incredible Hulk, directed by Louis Leterrier, stars Edward Norton, Liv Tyler, Tim Roth, Tim Blake Nelson, Ty Burrell and William Hurt. It opens in theaters on June 13.

Grrr avskyr när bilderna inte visas fast man tror att det ska göra det eftersom dom syns direkt efter det man har postat ett inlägg
Edited by Georgia, 24 April 2008 - 20:08.
Posted 24 April 2008 - 21:05
Posted 24 April 2008 - 21:25
Posted 26 April 2008 - 12:20
Posted 26 April 2008 - 17:05
Omslaget till EMpire retade mig lite smått då man inte såg någon extrem överläpp, som hulken "ska" ha. Nu ser man den i alla fall i reklamen
Och han måste ha väldigt slitstarka jeans, med tanke på hur stor skillnaden mellans hans kroppshydda som hulken respektve Banner.
Edited by Hofling, 26 April 2008 - 17:07.
Posted 26 April 2008 - 17:14
Annars såg väl Hulken bra ut här, det gjorde han förvisso i förra filmen också...skillnaden är att här kommer vi att ha en riktig skådespelare som Bruce Banner, ett mer profillöst intryck än Eric Bana gjorde i Hulk 1 är svårt att hitta. Men Ang Lee som regissör var mer förtroendeingivande och skicklig än Louis Letterier lär vara.
Posted 27 April 2008 - 01:05
Men visst ser hulken bra ut nu. Sen har jag hört (lösa) rykten om att den hulk de har i reklamen som länkas ovan är digitalt tecknad eller något sådant, så det är därför huden ser lite knölig ut. Jag har aldrig hört talas om Letterier tidigare, så kan inte säga något om honom som regissör (något som kanske kan bidra till att man får negativa vibbar om honom?), men jag håller givetvis tummarna för denna film. Fler namn som jag direkt känner igen och so är förtroendeingivande. Speciellt Norton då, givetvis.
Upprepar jag mig nu så ber jag om ursäkt, inte i ett fullt så nyktert tillstånd, men uppenbarligen kan inte vilda hästar hålla mig ifrån SFN
Edited by Hofling, 27 April 2008 - 01:19.
Posted 27 April 2008 - 01:32
Posted 27 April 2008 - 01:42
Posted 30 April 2008 - 21:23
The Full New Incredible Hulk Trailer!
Source: Universal Pictures
April 30, 2008
Universal Pictures has debuted the full new trailer for director Louis Leterrier's The Incredible Hulk at Apple in standard and High Definition QuickTime formats!
We've also added the photos from the movie here!
Opening June 13, the action-thriller stars Edward Norton, Liv Tyler, Tim Roth, Tim Blake Nelson, Ty Burrell and William Hurt.
http://www.apple.com...incrediblehulk/
Posted 30 April 2008 - 21:46
Vet inte riktigt, tyckte inte den här trailern var mycket bättre än första.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 May 2008 - 13:11
Fast jag måste nog tyvärr hålla med om att effekterna kunnat se lite bättre ut. Hoppas de ser bättre ut i själva filmen, eller att man åtminstone kan ha överseende med detta. Själv bryr jag mig inte så mycket om vilken nyans Hulken har, så länge han är grön. Var väl många som tyckte Hulken var för starkt grön i Hulk och många kommer nog tycka att han är för blek nu. Nåja, man kan inte göra alla till lags.
Tyckte det var så himla coolt när man hörde de fyra första tonerna från titelmelodin från tv-serien i slutet.
Edited by SwedishSuperhero, 01 May 2008 - 13:12.