Jump to content

Photo

Elitserien 2004-2005

• Please log in to reply
162 replies to this topic

#151 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 April 2005 - 09:53

Bara du inte jämför Ledin med Kåberg, han är ju mycket fulare än Ledin.

kåberg: 213 24 5 4 5 (totalt, 2 min, 5 min, 10 min, 20min)
ledin: 94 47 0 0 0

Hoppas kan man väl få göra :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#152 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 April 2005 - 10:25

Statistiken säger inte allt. Ledin är mer en feg spelare som gör väldigt fula saker t. ex med klubban. Kåberg en klassisk "flåbuse".
*Hockey och superhjältar*

#153 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 06 April 2005 - 15:02

Jag tycker också det är viktigt att man skiljer på fult och fult. Finns ju massvis av olika sätt att spela fult, ex. hakningar, tuffa tacklingar och efterslängar m.m.
Kåberg är en riktig slitvarg som gillar tuffa tag och det ser jag inget fel i. Att Elitseriens största spelare Chara däremot inte uttnyttjar sin kropp utan åker runt och crosscheckar får mig bara förbannad.

Skön match var det ja! Henke var ju fantastisk, nu är det inget snack om vem som ska va VM-målvakt längre. Han fick väl upp mot en 40 skott eller nåt.
Souray är så skön! :thumbsup: Går alltid vinnande ur strider både verbala och fysiska. :D
Det känns fortfarande som att Fölundas dominans mycket berodde på hemmaisen. Så jag tror det blir ombytta roller när det spelas i Karlstad...

#154 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 April 2005 - 17:47

Håller inte med om att Souray är skön direkt. Spö ska han ha. ;)

Men ja, hemmais avgör nog mycket. Men jag tror ändå att Frölunda har fått upp ången nu efter den sömninga första matchen, och kommer bjuda på betydligt bättre motstånd imorgon. Men å andra sidan lär ju Gerber vara revanschsugen...

#155 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 April 2005 - 19:12

haha, chara bortgjord. :D

dåligt av domaren att dömma straff :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#156 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 April 2005 - 19:21

Ja fy faaaan. Blev otroligt förbannad där. Tur att Frölunda skipade rättvisa igen. :D :thumbsup:

#157 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 April 2005 - 20:52

förlängning, nervös Kermit?

#158 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2005 - 20:58

Jag VAR enormt nervös. Men nu....JAAAAAAA!!!!!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

#159 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 April 2005 - 21:00

Lite slumpartat mål. Rättvist var det iaf Frölunda har ju varit väldigt bra hela säsongen. mycket rättvist.

#160 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2005 - 21:06

Brukar väl vara slumpmål i förlängningar eller rentav täta matcher som den här var. Men som de pressade förtjänade de ju det. :D

#161 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 11 April 2005 - 22:15

Grattis Frölunda! :D Som ni säger var dom värdiga vinnare sett över hela säsongen. Skönt att Niklas fick avgöra också. Det var han värd. :)

Nu blir det två lååånga veckor tills VM sätter igång. :D :P

#162 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2005 - 22:44

Ja, det värmde lite extra att just han fick avgöra. :)

Och för fans till "Lost" så betyder ju det här att det visst blir ett avsnitt på onsdag. Så det behövs inte gnällas på sport mer. ;)

#163 OnO

OnO

Commander

• Members
  • 203 posts

Posted 12 April 2005 - 10:30

Västra Frölunda svenska mästare. UNDERBART! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Gene Roddenberry 19 Augusti 1921 - 24 Oktober 1991

Posted Image