Det kan vi bara hoppas påÄven om de aldrig skulle göra nån Batman vs Superman
Superman
Posted 05 June 2006 - 00:46
Winter is Coming
Posted 05 June 2006 - 10:38
Det kan vi bara hoppas på
På sätt och vis håller jag med, för även om de skulle försöka sig på att göra en World´s Finest-film är det en stor risk att den inte skulle göra de båda karaktärerna, eller sättet de interagerar på, rättvisa. Man får nog nöja sig med de gånger de teamar upp i serierna.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 05 June 2006 - 16:59
Posted 05 June 2006 - 20:45
Ja tack! Man får ju i alla fall drömmaHade gärna sett dem agera tillsammans (!?!) i The Dark Knigth Returns..... i en film av tex Nolan
Winter is Coming
Posted 05 June 2006 - 20:58
Posted 05 June 2006 - 22:09
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 05 June 2006 - 22:46
Posted 05 June 2006 - 22:58
Posted 05 June 2006 - 23:02
Posted 05 June 2006 - 23:04
Det försöket som gjordes några år sedan(Batman VS Superman), av såpass duktiga filmskapare som Andrew Kevin Walker (manusförfattaren bakom Se7en) och regissören Wolfgang Petersen (Das Boot,etc) hade ungefär alla möjliga fanboy-fel man kan ha. Med en bitter Batman vars alla nära och kära hade dött, även Alfred. Och även Jokern hade dött, och nu skulle Lex Luthor klona Jokern....och nån subplot över en klonad flickvän till Bruce Wayne...som sen blir dödad av klonade Jokern..som av någon anledning får Bruce Wayne/Batman (The worlds greatest Detective) att tro är Clark Kents fel. Och Superman är i filmen lite av ett misslyckande, han har lyckats fumla såpass bra att han inte han rädda Twin Towers (vilket igen är onödigt att ta upp) och ger tal till elaka folkmassor som misshandlar araber att man får inte göra så. Sen innehåller filmen 50-sidors actionscener där Batman i robotdräkt misshandlar Superman med kryptonitvapen, och Superman då och då kastar honom igenom väggar. Sen typ 10 minuter innan slutet så märker det att allt är Lex Luthors fel, och har en team-up, där Superman går efter Lex Luthor som skickar en massa robotar på honom, Batman ska ta hand om Joker-klonen....och det här skapat av riktigt duktiga filmskapare, och manuset blev givetvis omarbetat av Akiva "Batman&Robin" Goldsman. Till Walkers försvar så var nog manuset i bättre skick innan Goldsman fick sina anti-seriös-superhjälte-vantar på den.
Och för det andra så tycker jag inte att Christopher Nolans Über-realism passar ihop med Singers (som det verkar) mer Retro-Superman. Kul om filmerna referar lite till varandra (vilket Superman Returns kanske nu gör, har jag hört). Men som sagt, älskar Nolans take på Batmans värld, och Singers Superman verkar bli riktigt bra det med. Men har inget större behov att se en Batman VS Superman film. Säkert någon hos Warner Brothers ser det fortfarande som en möjlig kassako och det är inte helt omöjligt att en sådan film dyker upp i framtiden. Går säkert att skriva ett bra manus till en sådan film, men vet inte om filmbolaget vill ha något annat en explosioner.
Edited by super85, 05 June 2006 - 23:09.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 05 June 2006 - 23:11
Posted 05 June 2006 - 23:16
Posted 05 June 2006 - 23:19
Och för det andra så kommer man inte göra en DKR i samma veva då en Batman och en Superman franchise är igång och går bra. Man kommer inte ha multipla filmversioner av de karaktärerna ungefär samtidigt. Jag vet att Smallville produceras fortfarande,men det är annorlunda. Och Octopussy /Never Say Never Again jämförelsen är inte så vältänkt den heller,om någon nu vill använda den
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 05 June 2006 - 23:19
Nej, det är nog närapå omöjligt. Men jag har alltid (sedan jag läst serierna) velat se och höra detta på stora duken. Jag tycker det är lite märkligt att det inte gjorts än.Och där kommer en annan åsikt in. Varken Watchmen eller DKR lär ens komma i närheten av den klass serierna håller.
Posted 06 June 2006 - 11:42
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 06 June 2006 - 16:25
aha, vart har du fått dessa uppgifter ifrån?Men DKR kommer inte att bli det. I allafall inte under de närmaste 10 åren.
Posted 06 June 2006 - 18:05
aha, vart har du fått dessa uppgifter ifrån?
Jag har sett WBs listor som de visar då och då som listar de filmer de vill göra och planerar på att göra innom kommande år. Du får gärna googla efter dem. Tror att både AICN och IGN filmforce har postat dem. Som jag redan skrev i mitt förra inlägg så kommer WB inte att göra en "Dark Knight Returns" sås länge som det finns liv i de franchisena startade av Nolan och Singer. Det kommer inte att hända(ett skäl är att WB vågar inte göra deras stjärregissörer arga genom att bli så giriga att de startar nya filmer och projekt med de karaktärerna). Dark Knight Returns gav liv åt den gamla Batman franchisen på 80-talet, och övertygade WB att göra en mörk Batman, sen sket sig de filmerna innan Nolan gick till grunderna och gjorde Batman Begins. Millers verk är klara influenser i Batman Begins, men de kommer fortfarande inte göra en film med en gammal batman och en gammal Stålis. Det här är ändå superhjälte-franchises vi snackar om. Och Warner Brothers går inte med på något sådant.
En film med både Batman och Superman kan vara möjlig,då när Nolan och Singer inte längre ska göra något med sina karaktärer. Men tänk efter här nu. Man har lanserat en ny populär version av Batman, med en yngre Batman, filmen kommer ut 2005 och heter Batman Begins. Planerna är som oftast att göra en trilogi. 2006 kommer Superman Returns. En "nästan" uppföljare till Superman I och 2, med en rätt ung skådespelare som Superman. Även här snackas det om den här filmen och några uppföljare. Då har man inga planer på en DKR för tillfället, finns ingen development med det alls. Och när Batman och Superman "mår bra" så gör WB det också, och de är de enda versionerna som det görs något jobb med. WB har själv sagt att Batman och Superman är i sin ordning nu.
Edited by super85, 06 June 2006 - 18:06.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 06 June 2006 - 19:06
Posted 06 June 2006 - 20:15
Men du har väl fortfarande inte filmbolagens kommande filmrepertoar för de närmaste 10 åren i din hand? Allt kan ändras, rättigheter, populäritet osv.
Nu är det ju så att DC Comics ägs av Warner Bros, eller Time Warner, och de äger alla rättigheter för DC filmer. När något blir "developed" eller kanske gjord hos något annat film eller TV-bolag så är det ändå på något sätt WB kopplat, att WB varit med och producerat etc. Warner har alla filmrättigheter för Batman och Superman för de kommande åren, kontrakten lär löpa ut(tror att jag läst att något kontrakt,typ med Superman går ut 2010,är inte säker dock),men med största sannolikhet (saker kan ju ändras,som du säger) lär WB och DC skriva nya avtal och WB behåller rättigheterna.
En annan sak som är säker (ah vad jag älskar den meningen) är att Christian Bale och Brandon Routh båda har kontrakt på ytterligare 2 Batman och 2 Superman uppföljare, efter Batman Begins och Superman Returns.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 06 June 2006 - 20:19
Men du har väl fortfarande inte filmbolagens kommande filmrepertoar för de närmaste 10 åren i din hand? Allt kan ändras, rättigheter, populäritet osv.
Nu är det ju så att DC Comics ägs av Warner Bros, eller Time Warner, och de äger alla rättigheter för DC filmer. När något blir "developed" eller kanske gjord hos något annat film eller TV-bolag så är det ändå på något sätt WB kopplat, att WB varit med och producerat etc. Warner har alla filmrättigheter för Batman och Superman för de kommande åren, kontrakten lär löpa ut(tror att jag läst att något kontrakt,typ med Superman går ut 2010,är inte säker dock),men med största sannolikhet (saker kan ju ändras,som du säger) lär WB och DC skriva nya avtal och WB behåller rättigheterna.
En annan sak som är säker (ah vad jag älskar den meningen) är att Christian Bale och Brandon Routh båda har kontrakt på ytterligare 2 Batman och 2 Superman uppföljare, efter Batman Begins och Superman Returns.
Men regissörerna har det inte va? Ingen poäng med detta, bara undrar hur det fungerar.
Posted 06 June 2006 - 21:22
Superman Rises, Superman Falls (vilda spekulationer där!!!).
Då har jag ett förslag för filmbolaget och Bale och Routh; låt de sista filmerna i sviterna gå ihop till en enda lång, där man bearbetar manuset från DKR till lämpligare filmformat, ELLER, låter ett DKRmanus utspelas i var slutfilm i vardera trilogi, fast en med Batmans perspektiv och sidospår, och en med Supermans perspektiv och sidospår. Hade varit mumma!
Posted 06 June 2006 - 21:27
Posted 06 June 2006 - 21:43
Har tänkt på ytterligare en sak, tror jag nämt den förut. Två Batmanuppföljare, innebär en trilogi med Bale. Den första i serien har namnet Batman Begins. Då kan man ju lätt spekulera i de andra filmnamnen; Batman Continues och Batman Ends.
Det är gränsfall att jag skulle bojkotta en Batman uppföljare om den hette Batman Continues. Eller Batman:Ends, tror och hoppas att Nolan ska komma på något annat för uppföljarna. Likaså för Superman titlarna. Namnet Batman Begins och Superman Returns betonar ju mycket vad som händer i filmerna. Tycker att CONTINUES skulle vara en J*vligt onödig tittel.
Sen har Alan Horn (WB chefen) själv sagt at han verkligen gillade manuset till Batman VS Superman och vill göra den någon dag (han sa det då när Nolan hade just nämts till Batman regissör, även den biten tror jag har postats på AICN,samme Horn nämde också att i Bruce skulle anställa Alfred i Batman Begins
Eller så hette Batman Begins så för att antyda att det var en reboot. Och Superman returns gör det för att han kommer tillbaka.
BINGO
Edited by super85, 06 June 2006 - 23:39.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 07 June 2006 - 10:40
Trots att jag inte är överförtjust i karraktären så ska det bli kul att se den, det är ju en högbudget film så den kan väl inte bli annat än imponerande.
Posted 07 June 2006 - 11:14
Men regissörerna har det inte va? Ingen poäng med detta, bara undrar hur det fungerar.
Jag är inte säker på vilken typ av kontrakt Nolan och Singer har. Har för mig att jag läst någonstans att i allafall Nolan har en sån clause (inte Santa Clause) i sitt kontrakt att han ska i allafall förhandla om att regissera en uppföljare, och med det officiella pressreleaset som WB släppte att Christopher Nolans brorsa, Jonathan Nolan ska skriva manuset,efter David Goyers och Christopher Nolans plot, då kan man väl anta att Nolan har skrivit på för att regissera åtminstone tvåan.
Nu är jag lat här, men när går Superman Returns upp på biograferna?
Slutet av Juni i USA, slutet av Juli i Sverige.Typ 28:e Juli här i Sverige.
Batman Begins
The Dark Knight