Jump to content

Photo

24 - Alla Säsonger

• Please log in to reply
176 replies to this topic

#151 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 12 July 2006 - 16:57

vad gjorde denne med inspelningen egentligen :o är beviset borta eller??

Jag gissar att det var någon magnet eller troligen något mer avancerat elektroniks makapär som raderar filer. Men känner jag Cloe rätt så har hon redan gjort en backup uti fall att...

Har lite nyheter angående sässong 6. Gamle Ally McBeal-stjärnan Peter McNichol ska spela politiker...och det bästa av allt....den här gången ska serien utspela sig i New York!!!! Äntligen miljöombyte :)

#152 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 12 July 2006 - 18:27

Men känner jag Cloe rätt så har hon redan gjort en backup uti fall att...

Hoppas det, för jag VILL att Logan ska bita i gräset Big Time, j*drans slempropp till president <_<
Jo, som sagt ryktena börjar komma igång om säsong sex, :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#153 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 14 July 2006 - 09:09

4:00 AM - 5:00 AM
Händelserikt och en, som det känns, uppladdning inför slutavsnitten
Inspelningen var raderad så President Logan mopsade upp sej igen :angry:
Bierko och nergasen dyker upp igen, nu för att ta över en rysk ubåt :o
Hur ska Martha och Aaron hantera sin situation nu när Martha räddade Aaron ur Adams klor? :o
spännande är det :)
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#154 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 20 July 2006 - 23:30

Jahapp, Jack är på Presidentjakt :rambo: undrar om han lyckas med att få denne att erkänna :unsure:
Jack förnekade sig inte heller när han kallblodigt avrättade Henderson...
Så, dags för den stora uppgörelsen i sista avsnittet nästa vecka :)
"Jack Bauer"-24

#155 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 21 July 2006 - 18:41

Ja det ska kul att se upplösningen. Undrar hur långt Jack går den här gången, han har inte backat för vare sig tortyr eller personliga vendettor (mord) förut...men inte kan han väl tortera presidenten??

#156 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 27 July 2006 - 23:10

Nipp, inte kunde Jack tortera Presidenten inte, men han åkte dit ändå med hjälp av Frun minsann :)
Och så dök våra vänner kineserna på slutampen och "shanghajade" Jack :o
Det blev ett spännande avslut med en riktig cliffhanger till nästa säsong :)
En säsong som inte riktigt nådde upp till förra i kvalitet, men väldigt bra ändå. Ser fram emot nästa säsong...
"Jack Bauer"-24

#157 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 28 July 2006 - 09:44

Instämmer här. Gillade säsongen, även om dne inte höll lika bra kvalité som de förra. Men även jag ser fram emot nästa säsong.

Hörde ett rykte (eller läste här nånstans) att efter nästa säsong (säsong 6) så skall 24 - The movie komma....
I love the smell of napalm in the morning

#158 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 28 July 2006 - 18:40

Får väl vara tråkig och instämma med Ned & Zed. En bra sässong med en hel del oväntade (kan och har disskuterats) dödsfall och minst sagt oväntad huvudskurk, men visst tappade den mot slutet. Hade förväntat mig något mer, men den kinesiska cliffhanger samt att 24 ska flytta till NY (enligt rykten) gör att vi 24-fans har något att se framemot. När kommer nästa sässong? Någon som vet?

#159 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 January 2009 - 14:58

TV400 kommer ha marathon visning (dygnet runt) av alla säsonger av 24 med start den 2 februari.
Dag 7 startar den 8 februari kl. 21.40 direkt efter resterande säsonger och filmen som också kommer visas den 8 februari med start kl. 20.00.
Så under en vecka är det bara 24 som gäller på den kanalen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#160 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 January 2009 - 21:32

dumt att den ska gå på tv400, har inte den kanalen. :( kanske kommer på vanliga 4an någon gång i framtiden, lär väl bli på en dålig tid i sådana fall.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#161 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 28 January 2009 - 17:26

TV400 kommer ha marathon visning (dygnet runt) av alla säsonger av 24 med start den 2 februari.

Frågan är ju vem det är som kan eller vill sitta framför en tv så länge? Man kanske kan se en eller ett par säsonger men nonstop kommer nog bli svårt. En kul grej från deras sida men jag tror det hade blivit bättre om dom visat runt 1-2 säsonger åt gången, med några dagars mellanrum.

Dag 7 startar den 8 februari kl. 21.40 direkt efter resterande säsonger och filmen som också kommer visas den 8 februari med start kl. 20.00.
Så under en vecka är det bara 24 som gäller på den kanalen.

Undrar vilken version av 24: Redemption som dom kommer att visa? Den är ju förlängd om man köper den på dvd.

#162 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 02 February 2009 - 21:19

Kul att återse gamla 24, däremot en usel idé att ha det på tv400. Ok för repriserna men inte för senaste säsongen. När ska Jan Scherman lära sig att tv400 är en skitkanal som ingen ser på, trots det väljer 4:an ledning att sända nya serier som 24, CloneWars osv men även nya "Bevvan" 90 2010 på tv400. Är inte det bortkastade pengar? Räkna med att även LOST flyttas över till "trendiga" tv400 när väl sändningen börjar i mars.

Som inte det var nog har tv400 gjort det hela till någon "fjortis-big brother" där ett gäng finniga tonåringar sitter i en galleria, äter chips och glor på tv, tanken är väl någon form av utmattningstävling. Den som orkar hålla sig vaken längst vinner..tja vem bryr sig? Om nu "TV4" valt att satsa på en hel vecka med 24 kunde de väl varit mer respektfulla mot oss fans. Istället för "kids" som utfyllnad kanske bakomfilmer, studiodiskussion där kända fans/filmvetare osv diskuterar seriens betydelse. t ex den fiktiva President Palmers betydelse för att det till slut blev en svart president i verkligheten osv.

Edited by Walker, 02 February 2009 - 21:51.

#163 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 February 2009 - 22:07

Som inte det var nog har tv400 gjort det hela till någon "fjortis-big brother" där ett gäng finniga tonåringar sitter i en galleria, äter chips och glor på tv, tanken är väl någon form av utmattningstävling. Den som orkar hålla sig vaken längst vinner..tja vem bryr sig?

såg reklam för det för en timme sen. tydligen ska de försöka slå världsrekord i tv-tittande. 64 timmar eller nått är nuvarande rekordet. nån kille i sri lanka.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#164 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 02 February 2009 - 22:13

Tveksam till om de slår rekordet. Förr eller senare måste de äta och dricka något, vilket leder till det oundvikliga toabesöket och därmed faller rekordförsöket.
Eller ska de ta med sig teven in på dass?
----------------------------
Angående 24:

Kul detalj att Jack Bauer har en tribal-tatuering i s.1 medan han saknar tatueringar i resten av serien..men det våra kinesiska vänner kanske lät retuschera den :D

Edited by Walker, 02 February 2009 - 22:27.

#165 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 February 2009 - 23:33

Tveksam till om de slår rekordet. Förr eller senare måste de äta och dricka något, vilket leder till det oundvikliga toabesöket och därmed faller rekordförsöket.
Eller ska de ta med sig teven in på dass?

Jag startade en tråd om det. :P

Iallafall, där finns regler för sådana här tävlingar. 5 min paus varje timme, 15 min var 8:e timme.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#166 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 February 2009 - 12:50

När ska Jan Scherman lära sig att tv400 är en skitkanal som ingen ser på, trots det väljer 4:an ledning att sända nya serier som 24, CloneWars osv men även nya "Bevvan" 90 2010 på tv400. Är inte det bortkastade pengar?

Jag har kanalen och jag tittar på SW: TCW. Så en tittare har dom iaf. ;)

Skämt åsido. Jag kan till viss del hålla med dig. Frågan är vilka och hur många det egentligen är som kollar på TV4s specialkanaler som t.ex. TV400, TV4 Guld, TV4 Komedi osv?. Tror andelen är rätt liten och flera av programmen/filmerna dom visar skulle passa bättre på deras vanliga kanal eller TV4+ istället. Där dom säkert skulle generera fler tittare dessutom.

Den enda trösten som finns är väl att en del av serierna (SW: TCW, 90210) som visas på TV400 förr eller senare kan komma att visas på deras vanliga kanal framöver. Risken är väl dock att dom göms undan i tablån då ingen tittar.

Räkna med att även LOST flyttas över till "trendiga" tv400 när väl sändningen börjar i mars.

Jag är rätt säker på att den får stanna kvar på TV4 den här säsongen iaf. Men man vet ju aldrig. Det är inte mycket som längre är heligt för TV-kanalerna direkt.

Edited by Cartman, 03 February 2009 - 12:56.

#167 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 03 February 2009 - 19:04

]Jag är rätt säker på att den får stanna kvar på TV4 den här säsongen iaf. Men man vet ju aldrig. Det är inte mycket som längre är heligt för TV-kanalerna direkt.

Vi får väl se, men om de flyttar en gammal klassiker som 24 kan de lika väl flytta den än mer "smalare" serien LOST. Ingen av dessa serier tillhör väl den breda familjeunderhållningen med sång & dans, eller konstiga livstilsprogram/gör om mig/mitt hus/städa min garderob/filea min pirog-program som TV numera vill lyfta fram. :D

Tänkte först placera den här videon i Obama-tråden men den görs sig bättre här..

#168 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 February 2009 - 19:47

Vill påminna om att 24 säsong 7 börjar på Söndag 21:40! Och missa inte 24-långfilmen Redemption som visas direkt innan, alltså 20:00.

Edited by Crusader, 06 February 2009 - 19:52.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#169 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 February 2009 - 20:02

Nu börjar det. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#170 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 February 2009 - 22:40

Tony! :thumbsup: Men hemskt vad mörk han blivit.

Dödade de President-sonen? :o Han han fick ju aldrig veta nåt i Redemption. Jag såg fram mot hans jakt på sanningen om hans väns död och så bara skrotar de den storyn. :(

Så de ladde ned CTU? Smart. CTU har ju bara räddat dem från ett dussin terrorist attentat var av några var kärnvapen attacker. :rolleyes:
Men jag är lite trött på CTU så det ska bli skönt med lite omväxling. Och jag ser fram mot lite mer verklighetstroget. Allt torterande började bli lite löjligt.
-Sora, Kingdom Hearts

#171 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 13 March 2009 - 23:02

Men jag är lite trött på CTU så det ska bli skönt med lite omväxling. Och jag ser fram mot lite mer verklighetstroget. Allt torterande började bli lite löjligt.

Håller med det känns fräscht sen är det intressant att de förflyttat handlingen till Washington istället för LA, för hur många terroristattacker till hade LA klarat av? :P

7.01-05:
Tony lever! :o Jag trodde verkligen på att han gått över på andra sidan och jag blev väldigt lättnad när det visade sig att han var undercover. YAY, Chloe och Bill är tillbaka. :D Tyckte jag så att de hade vigselringar på sig undrar vad som hänt med Karen och vad hände med Chloes graviditet, har hon en 4-5 åring någonstans? Jag hoppas vi får reda på det senare.

- Någon timme med Jack och helt plötsligt börjar Renee tortera fångar för att få fram svar, snacka om att Jack har dåligt inflytande.
- Jag misstänkte väl att Henry Taylors livvakt hade något med Rogers mord att göra.
- Levande begravd fy fan. :ph34r: Agent Walker kan väl inte återvända till FBI högkvarterat igen för då kan ju hela operationen gå i stöpet.
- Jag tror nog att den där ljushåriga agenten som Sean har en flört med kan vara källan på FBI.

#172 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 February 2010 - 22:25

I morgon har säsong 8 premiär på tv400. Det är ett dubbelavsnitt med start kl 20:00. Nästa söndag kommer också 2 avsnitt att visas. I USA sänds avsnitt 7 på måndag.

#173 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 04 May 2014 - 23:26

Jag lånar den här tråden.

Tänkte bara säga att 24: Live Another Day kommer att ha premiär på TV3, tisdag den 27 maj, klockan 21.00.

Någon mer än jag som gillar 24 och kommer att titta?

#174 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 May 2014 - 20:50

Kommer självklart att se Jack Bauer sparka röv i sin comeback! Dock kommer jag i sedvanlig ordning vänta tills hela säsongen är visad och köra 24-maraton :thumbsup:

Winter is Coming

#175 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 May 2014 - 15:58

Trevligt med någon mer som diggar serien. Jag ställer väl timern som vanligt och ser det sedan i omgångar på några avsnitt var.