Jump to content

Photo

Vilken skiva köpte du senast?

• Please log in to reply
301 replies to this topic

#151 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 May 2007 - 13:40

Ooo, ser man inte ofta att folk slänger i korgen på Åhlens. Förjävla bra skiva... Man from the Anthill... :wub:

Köpte den över nätet. Frågade först runt i dom lokala butikerna men det visade sig att den var svår att få tag på där.
Är helnöjd med skivan, den är bra rakt igenom. Favvospåret är nog A Little Secret, men det är svårt att välja ut en låt som är bättre än dom andra.

Kul att flera gillar skivan. :thumbsup:

Edited by Cartman, 31 May 2007 - 13:42.

#152 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 31 May 2007 - 14:42

Kan tänka mig det, tror inte den släppts i Sverige än, om ens alls utanför USA. Hur hörde du talas om honom?

Kom ut när han var 17 år, knappt torr bakom öronen - så där äckligt begåvad. :D

Obs, kolla in det han släppt under pseudonymen Grandma. Finns lite varstans, borde inte vara svårt att hitta...

Edited by Thinice, 31 May 2007 - 14:44.

Climbing to the Moon...

#153 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 June 2007 - 15:20

Det var faktiskt när jag läste denna recension av Andres Lokko. Dock läste jag recensionen i tidningen och inte den som är publicerad på nätet, den som var i tidningen var längre och mer informativ.

En vän till mig köpte skivan innan mig och jag hann lyssna in mig ordentligt på albumet och fastnade nästan direkt. Det tog ett tag innan jag köpte skivan men nu är det gjort. :)

Utöver det har jag läst många hyllningar och några sågningar i diverse tidningar och i artiklar på nätet.

Ska se om jag kan hitta något med Grandma, det låter mycket intressant. Tack för tipset. :)

#154 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 02 June 2007 - 08:36

Tror inte Grandma finns på skiva dock, bara ett gäng strölåtar ute på de olika P2P nätverken. Men du kommer att känna igen det när du hör det.

Men vad har hänt med Lokko? Ovanligt... ognällig... för en gångs skull. Ett steg i rätt riktning, definitivt. :P
Climbing to the Moon...

#155 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 02 June 2007 - 10:27

Hmm senaste skivorna (inte alls på samma dag då men men)

Depeche Mode - Black Celebration (SACD+DVD)
Sällskapet - Sällskapet
The Ark - Prayer for the Weekend
Nine Inch Nails - Year Zero (toppenskiva, den bästa i klumpen skivor jag köpt nu tror jag. Det bästa och mest jämna mr. Reznor gjort sen The Downward Spiral)
Sahara Hotnights - When Leaving is a Loving Thing
Pink Floyd - Wish You Were Here
Marilyn Manson - Eat Me, Drink Me (den enda skivan med den creepiga skräckrockern som jag tycker är helt toppen)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#156 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 June 2007 - 11:48

Sonic Syndicate - Only inhuman
Ett band från falkenberg

Edited by Hofling, 03 June 2007 - 11:48.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#157 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 03 June 2007 - 13:29

Ozzy Osbournes nya och senaste skivan med Pain
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#158 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 20 June 2007 - 11:39

Dido - No angel
Placebo- Black market music
30 seconds to Mars - vad nu deras första cd hette
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#159 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 27 June 2007 - 21:32

Köpte Pennywise - Straight Ahead i "Andra Långgatans Skivaffär" i Göteborg igår, då Liseberg uteblev ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#160 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 June 2007 - 08:11

Jag fick ett presentkort från Rock's Records av min svåger i födelsedagspresent, som jag använde till att köpa St. Elsewhere med Gnarls Barkley. Det var hemskt mycket skivor de hade på rea så det varvårt att välja, men efter att ha lyssnat igenom den är jag helnöjd.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#161 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 29 June 2007 - 19:18

Letar efter filmmusiken till Death Proof, finns den i affärerna? Tarantino brukar ju ha cool musik i sina filmer...

#162 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 29 June 2007 - 19:43

Dream Theater - Systematic Chaos :D
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#163 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 30 June 2007 - 12:45

Letar efter filmmusiken till Death Proof, finns den i affärerna? Tarantino brukar ju ha cool musik i sina filmer...

Mycket bra fråga, var ju riktigt bra soundtrack till den :) Letade på amazon och hittade skivan, här :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#164 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 30 June 2007 - 23:17

Tack!

#165 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 July 2007 - 13:32

Senaste skivan blev en CD med musik från Star Trek - Voyager.

#166 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 23 August 2007 - 18:26

William Shatner - Has been
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#167 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 August 2007 - 09:01

Köpte just M.I.A. - Kala, som jag efter första genomlyssningar är lite besviken på: saknar mycket av rytmen och farten från förra som det känns nu.

Som tur var skaffade jag även Postal Service - Give Up, som jag bara haft "lånad" förut. Ben Gibbard verkar inte kunna släppa någonting dåligt :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#168 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 August 2007 - 09:14

Senaste skivorna i min skivsamling blev She-Bangs senaste två skivor. Dock inte köpt, utan fick dem i födelsedagspresent.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#169 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 August 2007 - 09:25

Bryan Adams - So far so good
Per Gessle - Mazarin
The Corrs - Talk on corners

20:- styck på second hand. :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#170 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 24 August 2007 - 12:25

Under sommaren har jag köpt:

Bad Religion - The Gray Race Nyutgåva i jättesnyggt digipack, utformat som en LP :)
Bad Religion - New Maps of Hell Äntligen är Bad Religions nya platta här! Jag är helt kär!
Black Flag - Damaged Kom över en av 80-talets viktigaste punk-plattor, som jag varit på jakt efter länge.
Köttgrottorna - Far åt helvete!
Nile - Ithyphallic Nile släpper nytt album. Ett otroligt bra sådant, endast tiden kan avgöra om det är deras bästa hittills
Ohlsson har semester production - Flöjtmannen
Ohlsson har semester production - Trumslagarpojken
Pennywise - Straight Ahead
Varnagel - Vill ha mer
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#171 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 27 August 2007 - 19:56

Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinte Sadness
Smashing Pumpkins - Adore
Thåström - Mannen som blev en gris
Nine Inch Nails - With Teeth

och har förhandsbokat nya Kent också ^^

#172 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 September 2007 - 12:40

Lars Winnerbäck - Daugava

Edited by Cartman, 22 October 2007 - 13:36.

#173 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 September 2007 - 22:09

Har inte köpt ännu men förhandsbokat:
Dave Gahan :wub: nya singel och album

Kingdom (2) CD
Kingdom (4) LCD
Hourglass 2007 CD+DVD (Ltd)

Kommer till min brevlåda den 24 oktober skulle jag tro när skivan släpps.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#174 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,024 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 12 October 2007 - 16:36

Fick hem Pet Shop Boys senaste remixalbum igår, Disco 4 där de kör remixar på Killers, Madonna och Rammstein.

Pet Shop Boys kan ju inte göra dåliga låtar så det är givetvis superbra som alltid.

#175 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 October 2007 - 13:36

Kent - Tillbaka Till Samtiden