(Det har bildats en gemensam kö till de båda kassorna och en kvinna 30+ sträcker på sig för att söka något vid kassorna. Efter en stund tar hon ett steg åt höger och plockar åt sig ett tuggummipaket som bara verkar finnas vid den andra kassan. Därefter ställer hon sig åter i vänsterkön).
Kvinna 35+ (irriterat): Ah men, har du bestämt dig för vilken kö du ska stå i nu, eller?
Kvinna 30+ (förskräckt): Men jag skulle bara ta ett tuggummi!
(Efter en stunds tystnad betalar kvinna 30+ sina varor och är på väg ut.
Kvinna 30+ (vänder sig om): Jag kan rekommendera kognitiv beteendeterapi. Det brukar hjälpa mot din typ av i-landsproblem. Lycka till!
Kvinna 35+: Ursäkta?!
Konsum Östgötagatan, Stockholm
Bash.org, warpdrive.se, tjuvlyssnat.se
Posted 10 October 2006 - 17:36

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 October 2006 - 18:14
Okänd?
Posted 10 October 2006 - 18:31
Instämmer med rino!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 October 2006 - 13:25
(Kille 25+ går fram till tjej 30+ och pekar på en annan kille som tjejen verkar spana in i baren)
Kille 25+: Du vill ha honom va? Skulle du kunna betala för att ha honom?
Tjej 30+: Jag betalar för honom redan, jag är hans chef.
Skånegatan 80, Pet Sounds Bar
Edited by XC, 11 October 2006 - 13:25.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 October 2006 - 13:33
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 October 2006 - 14:10
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 October 2006 - 15:06
<Apollyon> I was at a store and some little kid comes in and says "Do you buy Pokemon cards?"
<Apollyon> The owner looks at them, he responds "No, but I'll take them as trade. Would you like anything in particular?"
<Apollyon> And the little kid goes "Money?"
<billy_s> chinese cant be THAT hard to learn, only one characeter to learn - '?'
SilverD: hmm, how can you tell if you're running a 32 bit or a 64 bit OS?
Reilithion: Is your computer all new, fancy, and shiny?
SilverD: no
Reilithion: You're running 32 bit.
<%PaaDii> jag tror att jag gjort bland det roligaste någonsin inatt. Moras enda radiobil åkte fram till mig och undrade lite smått om jag var ute och gick runt och om jag var påväg hem. Jag svarade att jag precis hade rånat sparbanken och var påväg hem med bytet. De blev helt tokiga och satte mig i baksätet på deras bil medan de gick igenom väskan och åkte till sparbanken för att kolla.
<Daniel> Haha.
<%PaaDii> när de såg att inget hade hänt så frågade de varför jag sa så och jag svarade att dum fråga kräver dumt svar plus att jag frös och ville värma mig
Glöm the apple, syndafallet började med PC:n 35 kommentar(er)
Läktaren på Stora Valla, Degerfors
Man 1 (upprörd): Datorer!
Man 2: Ja?
Man 1: Det måste vara det sämsta Gud har uppfunnit.
Man 2: Jasså?
Man 1: Ja, de gör ju bara mer onytta än nytta, allt ska ju datoriseras nuförtiden! Och det där internet som finns nu. Det är ju bara porrsajter, självmordssajter och bombsajter. Det är bara ju för att utlänningar ska lära sig att göra bomber och komma hit och smälla våra byggnader!
Man 3: Vart är Elin och Nina?
Man 1: De blir säkert påsatta i en kiosk av 18 killar, det är sånt man lär sig på porrsajterna. Och sen att folk ska vara så jävla lata att de inte ens orkar gå till posten och betala räkningar!!
Edited by Marie Morot, 11 October 2006 - 15:07.
Posted 11 October 2006 - 15:28
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 October 2006 - 20:17
Kille 18+ (i mobiltelefon): Men va fan det är ju bara tuttar. Tuttar hela tiden. På senaste tiden har det i alla fall bara varit tuttar. Kan vi inte göra något annat? Är så jävla trött på tuttar!
Cubus, Haninge centrum

Posted 12 October 2006 - 08:52
<Aphexan> Då kom jag att tänka på en skön grej en polare gjorde... Han delar lägenhet med en annan polare.
<Aphexan> Iaf så lyckades han med nåt liknande och fick nåt skit i halsen, men lyckades inte slå ut det...
<Aphexan> Så han lyckades komma på en alternativ metod.
<Aphexan> Long story short, vi kom hem och hittade honom liggandes halvsvimmad på golvet med deras gigantiska 80talsmicro på bröstet med ett brutet revben... ^^
<Aphexan> Fast han berättade att köttbiten haft potential att blåsa genom taken och hs'a grannen av trycket den fick.

Posted 12 October 2006 - 10:16
Posted 12 October 2006 - 23:36
Geni! *fnissar*
Var väl inte så dumt, ett knäckt revben är väl billigt när man ändå lever efteråt?
Okänd?
Posted 13 October 2006 - 08:00
Jag tror dock det funnits bättre lösningar att tillgå - annars skulle det ju inte postas som idioti
Posted 14 October 2006 - 12:26
<FLAGEL-J> jag tror det värsta med att programmera, sova, programmera, sova etc. i 5 dagar i sträck är att man börjar döpa funktioner till saker som "jesusBuyCookies()", "checkBoxOptionsRejectExtensionsPartFour()" och "andGodSaidLetThereBeNoRollerAndThereWasNoRoller()" och det den sjätte dagen blir ett helvete att felsöka.
<@Gnuet> jag spelar näsflöjt <3
<@Gnuet> min sambo vill döda mig, typ.
<jonne_> synd, jag vill ha en 360 i år igen, underbar sladdbil
<evozz> dom är skitballa å sladda med!
<evozz> rätt så bra avvägda
<evozz> en skoj grej ang 360 btw
<evozz> 2 kamrater fick en gammal 360 av en gammal tant
<evozz> dom skulle ba köra skiten ur den å skrota den sen å få ut premien
<evozz> dom for å sladda överallt
<jonne_>![]()
<evozz> så tanken släppte på den
<evozz> när dom tyckte att bilen gjort sitt
<evozz> så åkte dom mot skroten i Arboga
<evozz> men, innan dom va framme, nån Km innan
* Blaxxor is now known as Blaxxor[Off]
<evozz> så tyckte dom att dom skulle börna slut på bakhjulen
<evozz> så dom ställer sig å börnar
<evozz> så corden kommer fram i däcken
<evozz> å det börjar slå gnistor å skit
<evozz> mot tanken som sitter löst å läcker soppa
<T_Q_M> åå va bra !
<evozz> Dom höll på å bränna ner hela skogen dära
Okänd?
Posted 14 October 2006 - 13:15
Ryktet om Sveriges allvarliga I-landsproblem hade spridit sig
Åldersdomshem, Stockholm
(Två damer 80+ sitter på ålderdomshemmet. En mörkhyad undersköterska tar hand om dem.)
Dam 80+ #1: Det är så jobbigt med de här utlänningarna, man förstår ju inte vad de säger.
Dam 80+ #2: Jag tycker du ska vara tacksam! Hon har faktiskt åkt ända från Afrika för att hjälpa dig!
Warpdrive - apropå att så många personer som arbetar inom kultursfären inte betalar tv-licens (favorit i repris)
<+steffe20> Övrigt: Svensk kortfilm. Ivar får i uppdrag av sin stränga morfar att skaffa ett ägg. Regi: Gorki Glaser-Müller.
<+steffe20> å folk säger att det inte e värt å pröjsa tv-avgift
Posted 14 October 2006 - 13:54
(Nu tror jag inte det var burka som de bar utan snarare slöja eller hyckle).(Mamma 35+ och dotter 5+ går på bussen. På bussen står två kvinnor med burka. Dottern stannar upp och tittar storögt på de två kvinnorna.)
Mamman (irriterat): Kom nu! (fortsätter bak i bussen.)
Dottern (ropar högljutt): Mamma mamma, det är påskkärringar på bussen!!
Buss 18, Malmö

Posted 14 October 2006 - 15:15
Warpdrive
(+magg0X) Vart finner man cd-keys till win xp?
(@UsEd) 0NL1-L4M3-K1D5-4SK5-F0R-K3Y5
(+magg0X) tackar
Okänd?
Posted 14 October 2006 - 15:27
Posted 14 October 2006 - 21:04
(Tjej 20+ och kille 25+ sitter bredvid varandra och för en livlig diskussion hållandes i hand)
Tjejen (besviket): Men din är så liten!
Killen (stött): Det är den väl inte alls det! Det är du som vill ha för stor!
Tjejen: Inte så sjukt stor, men det ska ju vara skönt. Inte obehagligt.
Killen: Det blir det ju om den är för stor. obehaglig alltså. Du är så omysig!
Tjejrn (förvånat): Är jag omysig bara för att jag vill ha en stor säng?!
Pendeltåget från Södertälje C
Edited by XC, 14 October 2006 - 21:06.

Posted 14 October 2006 - 21:37
Posted 16 October 2006 - 08:03
Den blivande klassiska ursäkten senhösten 2006
Blå linjen mot Akalla
Hiphoppare 1: Så jag satt och kollade på Entourage så ringer det på dörren. Så jag öppnade och det stod en snubbe från Radiotjänst!
Hiphoppare 2: Hah!
Hiphoppare 1: Så han ba har du TV? Jag ba nej! Så han ba vad är det som låter i bakgrunden? Jag ba det är en film på min dator.
Hiphoppare 2: Fett smart!
Hiphoppare 1: Jag vet! Men han ba så du har TV-kort? Jag ba nej, jag laddar ner. Då säger han "men det är olagligt".
Hphoppare 2: Ööh..
Hiphoppare 1: Så jag ba det är det också om man är kulturminister och inte betalar TV-avgift. Då blev han chok (fett) röd i ansiktet och gick till nästa dörr.
Hon tänkte på en helt annan hjälpande hand
Lågprismarknad Hajen, Varberg
(Man 40+ hjälper en kvinna att ta ner en påse chips.)
Kvinnan: Ååh, tack!
(Mannen ler och ser nöjd ut.)
Dotter 3+: Hjälpte du henne?
Mannen: Ja, det får man göra ibland.
Dottern: Vet mamma om att du hjälpte henne?
Posted 16 October 2006 - 08:57
Vet mamma om att du hjälpte henne?
Okänd?
Posted 16 October 2006 - 18:31
son 5+ Tittar fundersamt på Pappas LOTR-DVD boxar som, fortfarande inplastade, står uppställda i bokhyllan.
son 5+: Pappa, ska du inte öppna dom där?
rino36+: Nääää...
son5+: Varför ska du inte öppna dom? Kan inte jag få gubbarna som är i?
rino36+: Nä gubben, jag är rädd om dem och det är inga leksaker.
son5+ Funderar lite.
son5+: Pappa..?
rino36+: Jaaa..?
son5+: När du blir gammal å dör ska jag öppna domdär för jag vill ha gubbarna...
rino36+: Suuuuuck
Okänd?

This topic is locked