Aww, nau ärr du glyttig.
*Suck* Jag är väl det då... Men jag önskar att folket där nere kunde tugga ur mun innan de pratar.är du dum på riktigt?! skånskan är ju den finaste dialekt som finns! (själv född, men inte uppväxt i skåne)Nej... Jag gör ju inte det... Tror det kan vara dialekten, stör mig oherhört på vissa dialekter...jo, det gör du visst! det gör alla!Thrai: Fin... Men jag gillar inte Anders och Måns.
![]()
![]()
![]()
![]()
Officiella avatar-tråden
Posted 18 January 2006 - 21:35
Jon var namnet:
Posted 23 January 2006 - 17:35
SixandBaltar1.jpg 4.31KB
7 downloads
tigh.jpg 5.02KB
23 downloads
starbuck4.jpg 5.03KB
6 downloads
Edited by Forever Xena, 25 January 2006 - 16:45.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 24 January 2006 - 16:28
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 25 January 2006 - 13:29
Posted 25 January 2006 - 19:48

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 25 January 2006 - 20:44
Edited by Sötnosen, 25 January 2006 - 20:46.

Posted 26 January 2006 - 08:41
Posted 26 January 2006 - 18:12

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 January 2006 - 11:29
Snygg faktiskt!Har börjat leka lite ... är inte i närheten av begåvingarna i den här tronen... Men XC-Callisto Avataren som jag använder nu är ett av mina egna expriment.
Själv hade jag kanske valt Mimas istället trots tråkigare färg.
Varför förstår ni om ni spanar in denna bild
Attached Files
Posted 27 January 2006 - 11:56
...och färg finns hur mycket som helst i Photoshop.
XC: Jag tycker din avatar är annorlunda och väldigt lyckad.
Posted 27 January 2006 - 13:08
Tack... Din bild inspirerade mig:Snygg faktiskt!Har börjat leka lite ... är inte i närheten av begåvingarna i den här tronen... Men XC-Callisto Avataren som jag använder nu är ett av mina egna expriment.
Varför förstår ni om ni spanar in denna bild![]()
Tack. Själv använder inte jag PhotoShop utan gratis programmet photofiltre men färg finns ju ändå!...och färg finns hur mycket som helst i Photoshop.
![]()
XC: Jag tycker din avatar är annorlunda och väldigt lyckad.

Posted 27 January 2006 - 13:53
Tack... Din bild inspirerade mig:Snygg faktiskt!Har börjat leka lite ... är inte i närheten av begåvingarna i den här tronen... Men XC-Callisto Avataren som jag använder nu är ett av mina egna expriment.
Varför förstår ni om ni spanar in denna bild
Tack. Själv använder inte jag PhotoShop utan gratis programmet photofiltre men färg finns ju ändå!...och färg finns hur mycket som helst i Photoshop.
![]()
XC: Jag tycker din avatar är annorlunda och väldigt lyckad.![]()
Det där måste jag nästan spinna vidare på fast med Tripos symbol (en trearmad spiral som faktiskt är lite lik den i Threshold) som mask istället för "YAX" och kanske något skepp eller planet i bakgrunden
Posted 27 January 2006 - 15:26
Mina har en tendens att se likadana ut
Varje gång jag sätter mig för att göra en avatar bestämmer jag mig för att den skal vara annorlunda , men lyckas ej
Posted 27 January 2006 - 16:14
Posted 27 January 2006 - 17:30
Hade man inte haft ett så pass långt nick hade man kanske orkat göra något liknande
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 27 January 2006 - 22:18
Kul och kunna inspirera.Det där måste jag nästan spinna vidare på fast med Tripos symbol (en trearmad spiral som faktiskt är lite lik den i Threshold) som mask istället för "YAX" och kanske något skepp eller planet i bakgrunden
Hehe... Jag håller fortfarande på och utforskar alla filter och masker. Hittar ständigt på nya sätt att kombinera dessa.Det er faktisk en väldig snygg avatar XC , som Marie säger annorlunda och det er bra
![]()
Mina har en tendens att se likadana ut, för min fantasi er inte så stor
![]()
Varje gång jag sätter mig för att göra en avatar bestämmer jag mig för att den skal vara annorlunda , men lyckas ej
Var det där en utmaning? *motstår frestelsen*XC gillar verkligen stuket med bilder i namnen
![]()
Hade man inte haft ett så pass långt nick hade man kanske orkat göra något liknande
Edit: Givetvis så måste ju forumet ha minst en Hoffynette-avatar:
Edited by XC-SE, 27 January 2006 - 23:23.

Posted 28 January 2006 - 00:32
Var det där en utmaning? *motstår frestelsen*
XC gillar verkligen stuket med bilder i namnen![]()
Edit: Givetvis så måste ju forumet ha minst en Hoffynette-avatar:
Ha ha! de hade jag ju helt glömt bort, härligt XC en stor tumme upp
om inte två
nej jag tar stortårna också.
Äsch va fan, alla tio tår och tio fingrar
Posted 28 January 2006 - 09:34

Posted 28 January 2006 - 13:09
Posted 28 January 2006 - 14:34
aa jag vet, men jag har inte pallat ändraApropå avatarer: Thrai - du vet att julen är slut nu?
![]()
Jon var namnet:
Posted 28 January 2006 - 15:03
Skapade en tom bild som jag skrev XC (så bokstäverna upptog ungefär 100x100px) markerade bakgrunden och expanderade markeringen 1 nivå. Kopierade markeringsformen som jag sedan använde på en förminskad version av Callisto för att "färga" bokstäverna med bilden. Sedan återstod bara finlir med att göra bakgrunden transparent och se till att inga myskofärgade pixlar finns kvar utefter kantlinjen.Är det så du gjort din XC-avatar? För det var läckert iaf
Hoffynettes gjorde jag på ungefär samma sätt. Lite mer trixande med storlekar bara. Plus att en textur adderades den ena versionen.

Posted 28 January 2006 - 17:08
Bilderna knykta från Mikes Xena Gallery och är screencaps från s6 - Manny Happy Returns. Som mall användes en gammal Ying/Yang bild som jag ritade i paint för ... många år sedan.

Posted 30 January 2006 - 13:11
edit: har bytt avatar till som jag slängde ihop för ett tag sen. lär väl dröja tills jag byter, det är ju så jobbigt att byta när det görs via internet
Attached Files
Edited by Thrai, 30 January 2006 - 13:17.
Jon var namnet:
Posted 30 January 2006 - 14:27
Posted 30 January 2006 - 14:42

This topic is locked