Jump to content

Photo

Lost Säsong 2

• Please log in to reply
397 replies to this topic

#151 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 January 2006 - 00:27

Segt som sirap idag, inget höjdaravsnitt precis.

Jacks reaktion på att det var Ana-Lucia var ju väldigt stark om det är så att de bara träffats där i baren innan flighten. Men isoleringen på ön kan väl ställa till det i de flestas hjärnor. :P

Locke är flummig och seg han också. Mötet mellan honom och den explosiva Ana kan ju bli intressant.

Håller helt med dig om Anas backstory. Sådär får man bara inte uppträda som polis, då ska man inte vara i tjänst.

Och slutscenen på stranden med stråksektionen till L A-symfonikerna just utom synhåll en gång till kan ju jag iaf klara mig utan. Hollywood-smet gillar jag inte. <_<
Support your local search and rescue unit - get lost.

#152 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 26 January 2006 - 08:52

Jag tycker det var ett skapligt avsnitt, inget av de bättre, men helt klart underhållande. Jag har ju saknat LOST, så jag hade nog nöjt mig med vad som helst ;) Vi fick inte några nya ledtrådar, och det kändes kanske lite segt...Jag trodde egentligen inte att Shannon skulle dö, och att han dog sådär plötsligt utan några vidare följder var lite skumt...Slutet på avsnittet var ju ett klassiskt LOST-slut med dämpad musik, leende människor och kramar. Kul att de två olika grupperna har förenats i alla fall. Ser helt klart fram emot nästa veckas avsnitt!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#153 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 January 2006 - 08:56

Instämmer med Spidde.

Sayid blir bara bättre och bättre :D han er min nya favorit :D och Sawyer såklart , man Sawyer såg man jo inte mycket till i detta avsnitt.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#154 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 26 January 2006 - 11:41

stör mig enormt på ana-lucia, hon är bara självisk och jobbig. visst hon kanske är annorlunda efter att hennes blivande barn sköts, men ändå... dessutom var skådisen precis likadan i resident evil (som suger) så jag ogillar henne :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#155 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 January 2006 - 12:47

jag måste erkänna att Ana Lucia inte direkt er min favorit heller

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#156 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 January 2006 - 18:46

Ana-Lucia är knappast nåns favorit...

Winter is Coming

#157 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 26 January 2006 - 22:00

Ana-Lucia är knappast nåns favorit...

Word :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#158 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 January 2006 - 22:22

Tja, jag ogillade Ana-Lucia en del i början, eftersom hon var så bossig. Jag började förstå mig på henne i flashback-avsnittet med hennes gäng, men nu blev det mer downhill. Fast det är klart, jag var inte så förtjust i Sawyer i början, men nu är han en av mina favoriter. Kan alltid hoppas det blir detsamma med henne.

Skum tajming förresten, att Michael återförenades med Vincent efter att Shannon dog. Jag vet inte vad ni tycker, men om han eller Walt nånsin ber mig vakta deras hund tills de kommer tillbaka kommer jag nog artigt svara "nej tack".
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#159 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 28 January 2006 - 00:06

stör mig enormt på ana-lucia, hon är bara självisk och jobbig. visst hon kanske är annorlunda efter att hennes blivande barn sköts, men ändå... dessutom var skådisen precis likadan i resident evil (som suger) så jag ogillar henne :P

Jag håller med! Don't like her! Det är något med hennes dystra, småsura, aggressiva ansiktsuttryck som förblir densamma hela tiden. :huh:

Men annars ett trevligt och bra avsnitt. Kates känslor för Sawyer uppmärksammas mer och det är ju kul. Gulligaste scenen än så länge i serien när frun återförenades med mannen som hon vägrade se som död :wub:
Posted ImagePosted Image

#160 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

Lieutenant Commander

• Members
  • 133 posts

Posted 28 January 2006 - 21:46

Ja jag är ingen fan av Ana-Lucia heller.
Hoppas inte detta är någon spolier nu men jag sätter spolier taggar för säkerhets skull.

Och om man läser tidningarna så är risken stor att hon får sluta i serien. Men annars så kan de ju kansk behöva henne nu frammåt i sesong 2 eftersom hon är polis till vardags och kan hantera vapen m.m.

#161 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 01 February 2006 - 23:37

Ett bra avsnitt ikväll :) Vi fick reda på vad Kate hade gjort, tagit livet av sin riktige far Wayne.
Och så var vi lite tillbaka till mysterierna också. Kate såg en häst, hon hörde Wayne genom Sawyers feberyror, "why did you kill me", Locke och Eko kunde komplettera Dharmafilmen och vi fick reda på att de kunde göra mer med datorn men det var absolut förbjudet.
Michael fick ett kusligt meddelande på datorn, förmodlingen från Walt :o
Spännande fortsättning följer :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#162 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 February 2006 - 23:46

Efter att inte ha fått några övernaturligheter alls frånsett Walt på så länge så att jag knappt minns när det var - eller var det inte en tjej som försvann oväntat från den bakre gruppen när de var på vandring och var jagade av The Others? - så kommer det flera saker på en gång. Hästen, som man annars kunde trott var en illusion, var hur verklig som helst då Kate går fram och klappar den. Walt (?) skriver 'Dad?' på en annan dator någonstans - eller är det Walt öht? och Sawyer tycks vara besatt av en ande från Kates förflutna.

:o

Och boken med filmsnutten från den andra bunkern som Mr Eko hade. Den gav några fler filmrutor, men inga svar på vad som egentligen är syftet med "arbetet".

Och Locke är irriterande som vanligt. Gah! <_<

#163 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 02 February 2006 - 08:08

Kan inte göra annat än att instämma med Marie.

jag tyckte det var et bra avsnitt , och Walts message till Michael spännande.

Jag tror " The Others " måste vara de som blev efterlämnad i den tredje bunkers :P och de har blevet knäppa :P

Min avatar samling

#164 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 02 February 2006 - 09:16

Jag tyckte gårdagens avsnitt var mycket bra...spännande och underhållande. Det kändes som att storyn fördes vidare mär än vanligt...Många intressanta frågor uppstår...En knapp vecka kvar tills nästa avsnitt :D

last.fm Filmtipset

#165 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 02 February 2006 - 15:05

Ni som inte gillar Ana-Lucia bör kika in här, kan räknas som spoilers men det handlar mer om Michelle Rodriguez verkliga personlighet som läskigt nog påminner om hennes rollkaraktär!!!

Ana-Lucia

#166 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 02 February 2006 - 15:08

Ni som inte gillar Ana-Lucia bör kika in här, kan räknas som spoilers men det handlar mer om Michelle Rodriguez verkliga personlighet som läskigt nog påminner om hennes rollkaraktär!!!

Ana-Lucia

He he precis, kan ju kanske resultera i manusförändringar...
I love the smell of napalm in the morning

#167 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 February 2006 - 17:18

Just j*vlar! visste jag missade något igår, tusan också :(

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#168 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 03 February 2006 - 22:34

Michelle Rodriguez rockar! :wub:

Har gillat henne ända sedan Girlfight, och jag förstår inte alls vad alla har emot hennes roll som Ana-Lucia.

Nu när jag har fått säga mitt kan ni fortsätta dissa henne. ;)
Posted Image

#169 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 February 2006 - 00:51

Jag har inget emot henne, hon spelar badass-tjej med bravur. ;) Jag ser fram emot att få se Ana-Lucia interagera med både Jack och Locke. Jag är inte så säker på att hon kommer att lyckas putta ner Kate från tronen som öns drottning heller - hon är inte så hård på insidan som på utsidan, medan Kate är hård som flinta rakt igenom. Hennes pappa hade inte fel ... ;)

#170 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 08 February 2006 - 23:26

Ett bra avsnitt ikväll också :) Vi fick veta Mr Eko's bakgrund i flashbacks, och det visade sig att flygplanet med knarket hade med Eko att göra big time! Flygplanet kom visst från Nigeria :o
Vi fick se The Black Smoke ordentligt med röster o bilder när Eko hade en konfrontation med den... men inget hände, kan det bero på att han inte var rädd, som han sa?
Michael hade en chat med någon, kanske Walt :blink: och Charlie har gömt madonnor med knark, ska han trilla dit igen månne?
Ahh, :) det är bra
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#171 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 February 2006 - 00:12

Goodbye mr. Eko - hello Adebisi! :thumbsup2:

Intressant back story för en intressant karaktär. Han växer för varje avsnitt och är nu min favorit näst Sayid. :D

Den svarta röken har en konfrontation med Mr Eko och Mr Eko vann. :lol:

Och Charlie - kan inte den lilla råttan bara ta en överdos och döööööö! :skull:

Michael är i kontakt med någon, men är det Walt. :blink: Jag undrar jag .... Var 'Walt' på väg att be pappa komma och hämta honom - och i så fall var?

#172 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 09 February 2006 - 08:05

Jag gillade gårdagens avsnitt, speciellt den svarta röken...Inga svar, men många fler frågor...mr Eko's ursprung var lite underligt, men ändå ganska intressant...Knark-intrigen är kanske lite jobbig och uttjatad...nästa vecka är det dags igen...det känns som att de kommer kunna dra ut på den här serien i många långa år...

last.fm Filmtipset

#173 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 09 February 2006 - 09:05

The black smoke , hmm undrar om det var det som Locke såg i början av säsong 1 ?

Kan the black smoke vara en sort samvetessorterare ? altså den kållar om man er ond eller god ? :lol: jag vet inte .

är också trött på Charlie måste jag erkänna.

Min avatar samling

#174 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 February 2006 - 11:30

spännande spännande :) gillar charlie trots hans knark, hoppas han blir av med det snart. coolt med ekos bror och röken (även om den inte var så snygg hela tiden)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#175 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 09 February 2006 - 16:46

...det känns som att de kommer kunna dra ut på den här serien i många långa år...

Visst är det så, igår fick vi Mr Eko´s bakgrundshistoria vilket var rätt intressant men det finns ett antal karaktärer till från "Lag Ana-Lucia" som vi inte vet något om och därför "förtjänar" minst ett specialavsnitt var innan vi kommer in på det väsentliga i handlingen.

Jag spekulerar om LOST kommer gå i Arkiv-X och Buffy´s fotspår och någon gång i framtiden gör utpräglade komedi-avsnitt eller varför inte LOST - The musical.

Edited by Walker, 09 February 2006 - 16:47.