Babylon 5 (Alla avsnitt, säsong 1-5)
Posted 22 July 2007 - 10:18
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 22 July 2007 - 12:08
Aha , så man får inget svar på detta i crusader ?
Nope, inte i dom avsnitten som producerades. Däremot så får du några svar i Legend of the Rangers. I synnerhet med G'Kar.
Posted 22 July 2007 - 17:05
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 24 July 2007 - 16:01
Gäller detta enbart Crusade eller även Babylon 5?
Posted 24 July 2007 - 17:39
Vi hade troligen fått reda på information om det om inte detl agts ned. Det hade skrivits fler manus till Crusade och ett av dem hade t.ex. Garibaldi i sig (ett innan det hade antytt honom) vill jag minnas. Så vi hade troligen fått sett mer av honom och hans kamp med Bester längre fram i Crusade.
Precis. Jag har faktiskt scripten någonstans. Jag har inte läst dom men ska tillfället när mer tid finns.
Jag vet att det pratas mycket om att det finns en viss ordning som man ska se avsnitten i Crusade för att få ut maximalt av serien. Är det någon som har tillgång till den listan eller vet vart man kan hitta den på nätet?
Inte B5 men däremot Crusade. Jag har listan men som sagt måste jag leta upp den. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det blev förvirrande att se avsnitten i ordningen på listan men att vissa saker tycktes stämma mer.
Jag får återkomma om listan och scripten när jag hittat och läst dom.
Posted 25 July 2007 - 12:22
Jag vet att det pratas mycket om att det finns en viss ordning som man ska se avsnitten i Crusade för att få ut maximalt av serien. Är det någon som har tillgång till den listan eller vet vart man kan hitta den på nätet?
Jag hittade denna men jag har aldrig provat att se avsnitten i den ordningen, inte heller vet jag om det är den rätta listan som du söker.
Crusade
This episode order is different than the original TNT broadcast order; JMS feels that this order is best from a story point of view, even though it means some visual inconsistencies in terms of unexplained costume changes.
9 Racing the Night
11 The Needs of Earth
10 The Memory of War
2 The Long Road
12 Visitors from Down the Street
3 The Well of Forever
13 Each Night I Dream of Home
5 Patterns of the Soul
4 The Path of Sorrows
6 Ruling from the Tomb
7 The Rules of the Game
1 War Zone
8 Appearances and Other Deceits
Källa Se längst ner på sidan.
Låter ju lite mystiskt måste jag säga att se avsnitten i denna ordning. Någonting jag helt klart måste prova någon gång.
Edited by Cartman, 25 July 2007 - 12:28.
Posted 25 July 2007 - 15:10
Det gäller även en del avsnitt i B5 om man kollar i den där listan. Främst i säsong 1 men det är inte så mycket som påverkar handlingen.Vi hade troligen fått reda på information om det om inte detl agts ned. Det hade skrivits fler manus till Crusade och ett av dem hade t.ex. Garibaldi i sig (ett innan det hade antytt honom) vill jag minnas. Så vi hade troligen fått sett mer av honom och hans kamp med Bester längre fram i Crusade.
Precis. Jag har faktiskt scripten någonstans. Jag har inte läst dom men ska tillfället när mer tid finns.Jag vet att det pratas mycket om att det finns en viss ordning som man ska se avsnitten i Crusade för att få ut maximalt av serien. Är det någon som har tillgång till den listan eller vet vart man kan hitta den på nätet?
Inte B5 men däremot Crusade. Jag har listan men som sagt måste jag leta upp den. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det blev förvirrande att se avsnitten i ordningen på listan men att vissa saker tycktes stämma mer.
Jag får återkomma om listan och scripten när jag hittat och läst dom.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 17 September 2007 - 13:00
Posted 12 March 2008 - 14:27
Och nykär är jag igen.
Posted 03 April 2008 - 18:23
Synd bara att han inte var med i någon av filmerna. Vad jag minns så blev han Narns Ambassadör på Babylon 5 efter att G'Kar gav sig ut på äventyr.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 April 2008 - 22:28
Och inte glöma att åter få se seriens bästa Intro också.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 May 2008 - 18:29
Posted 03 May 2008 - 18:35
ÄNTLIGEN! Idag började Babylon 5's bästa säsong!
![]()
nyfiken: vilken säsong tycker du är bäst?
Posted 04 May 2008 - 12:36
Säsong 4.ÄNTLIGEN! Idag började Babylon 5's bästa säsong!
![]()
nyfiken: vilken säsong tycker du är bäst?![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 May 2008 - 12:44
Posted 28 May 2008 - 21:34
Jag hade hört talas om att Jeff Conaway var med i serien, och att han var riktigt illa däran. Jag visste dock inte hur långt gången i missbruk han egentligen är..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 28 May 2008 - 21:37
Posted 15 July 2008 - 16:11
Trekweb - J. Michael Straczynski Says Babylon 5 Will only Return as a Feature Film
15 July 2008
According to JMSnews, Babylon 5 producer J. Michael Straczynski posted in an online newsgroup that the only continuation of the series will be as a feature film, if that were ever to be green lit. Here is an excerpt of his post."B5:TLT was commissioned at a $2 million budget to, yet one more time,"test the waters" for B5. We did what we could with that, and that was that. As we did with Rangers, which also suffered from not having a lot of money because of concerns about "is there really a B5 audience?" Which is, of course, a foolish question from a studio that has never really understood what it has in B5."
"Of late, there have been more discussions from WB about doing more DVDs, again at a low cost, or a cable thing, again with minimal investment."
"So for the last few months, I've been giving this whole subject a lot of quiet thought. And I've come to a conclusion."
"B5 as a five year story stands beautifully on its own. If anything else is to be continued from that story, it should be something that adds to the legacy of B5, rather than subtracts from it."
"As well intentioned as Rangers and TLT were, as enticing as it was to return to those familiar waters, in the end I think they did more to subtract from the legacy than add to it. I don't regret having made them, because I needed to go through that to get to the point where I am now psychologically, but from where I sit now, I wouldn't make them again."
"So I've let everyone up here know that I'm not interested in doing any more low-budget DVDs. I'm not interested in doing any low-budget cable things or small computer games. The only thing I would be interested in doing regarding Babylon 5 from this point on is a full-featured, big-budget feature film."
"It's that or nothing."
A transcript of the entire post of JMS can be found here.
Posted 15 July 2008 - 17:23
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 15 July 2008 - 17:29
Senaste posten i denna tråd innan min post idag är gjord: 28 May 2008, 22:37 av Kermit så vitt jag kan se.
Posted 15 July 2008 - 17:38
Posted 15 July 2008 - 17:40
Posted 15 July 2008 - 17:50
Men du har rätt, bättre en gång för mycket än för lite.
Posted 03 September 2008 - 00:41
när folk är i bild är skarpt. Kan det betyda att filmskaparna hade dålig 3d-teknik?
Posted 03 September 2008 - 06:11