Jump to content

Photo

Smallville - Säsongerna 1-7

• Please log in to reply
178 replies to this topic

#151 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 November 2007 - 14:55

Säsong 8 är redan så gått som klart att det blir och att den blir den sista. Men jag vill tvärt om ha en lång och bra säsong.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#152 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 14 November 2007 - 20:19

Nån som vet när den kommer på svensk tv? Säsong 6 är ju färdig nu... kan dom inte göra som 4an gör med Lost och sätta igång så fort som möjligt??

#153 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 November 2007 - 22:50

Längden på sista säsongen är väl inte så viktigt som själva innehållet. Men med långa säsonger finns det en viss risk för att det blir lite väl många filler-avsnitt, där det händer sånt som inte har så mycket med story arcen som löper genom hela säsongen att göra. Men som sagt, en lång säsong är väl inget problem så länge det kommer tillräckligt med bra avsnitt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#154 bloomsbury

bloomsbury

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts
  • Interests:Scrabble, ankism, Disney, pianospel, Star Trek, Stargate, kelter, släktforskning, bokföring, veganism, cykling och simning, för att bara nämna några...

Posted 29 December 2007 - 13:14

Hej! Dagarna utan Smallville är snart slut! Fredagen den 11 januari 2008 kl 15.10 börjar säsong 5 gå i repris igen på TV6.
Mvh Greger
:)

Edited by bloomsbury, 29 December 2007 - 13:15.

#155 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 07 February 2008 - 00:04

...och nu visas säsong... eh... vilken säsong det nu är vid klockan typ tio. Mest avsnitt som jag har sett dock.
Får äta frukost till Stargate i stället...

#156 bloomsbury

bloomsbury

Cadet Fourth Year

• Members
  • 28 posts
  • Interests:Scrabble, ankism, Disney, pianospel, Star Trek, Stargate, kelter, släktforskning, bokföring, veganism, cykling och simning, för att bara nämna några...

Posted 09 May 2008 - 22:05

HURRA! SÄSONG 7 kör äntligen igång på TV 6 fredagen den 30 maj kl 21!
Mvh Greger

Edited by bloomsbury, 09 May 2008 - 22:05.

#157 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts
  • Interests:Datorer, Musik

Posted 10 May 2008 - 08:50

Ja, det ska verkligen bli kul att se forsättningen av smallville.

Stargate Atlantis byts ut mot Smallville. Så fredagkvällarna fortsätter även nu att vara dem bästa kvällarna :D .
Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#158 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 10 May 2008 - 08:54

Tv 6.....neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! :(
Då kan jag inte se säsongen
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#159 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2008 - 15:51

Cinema Spy - Allison Mack Departing Smallville?

Edited by Cartman, 12 May 2008 - 15:52.

#160 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 May 2008 - 21:13

Hoppas inte de blir så. Det verkar annars blir en väldigt massa ändringar till nästa säsong och en märklig grej är ju helt klart, Doomsday som ny villain? Låter inte särskilt trovärdigt.

Winter is Coming

#161 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 May 2008 - 21:45

Hoppas inte de blir så. Det verkar annars blir en väldigt massa ändringar till nästa säsong och en märklig grej är ju helt klart, Doomsday som ny villain? Låter inte särskilt trovärdigt.

Doomsday är officiellt. Läs Här!
Det ryktas att den nya series regular karaktären "Davis Bloome" kommer vara Doomsdays alterego. Typ att han förvandlas till Doomsday eller liknande.

Den andra nya series regular skurken är Tess, en Meteorfreak som har ansvaret för Lex tillgångar i Smallville och som har ett förflutna som ska vara något som fans känner väl igen.

Allison Mack tror jag inte kommer lämna serien. Snarare är det bara så att eftersom hon och Tom Welling är de ända av orginalskådespelarna kvar på fulltid så vill hon ha bättre betalt. Men jag tror inte att hon kommer lämna serien.

Måste säga att jag är lite orolig över att det ska bli ett stort tomrum när både Lex och Lana lämnar serien efter att Lionel nyss lämnade serien och Martha för inte så längesedan heller.

James marsters (Brainiac) har sagt att han mycket gärna vill vara med i serien i säsong 8 så mycket som möjligt (han gillar verkligen sin karaktär) och att göra honom till en serien regular som ny huvudskurk hade inte varit mig mot. ;)

Edited by Crusader, 12 May 2008 - 21:52.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#162 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 May 2008 - 22:12

James marsters (Brainiac) har sagt att han mycket gärna vill vara med i serien i säsong 8 så mycket som möjligt (han gillar verkligen sin karaktär) och att göra honom till en serien regular som ny huvudskurk hade inte varit mig mot. ;)

Jag skulle gärna se han som den nya huvudskurken också :)

Winter is Coming

#163 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 13 May 2008 - 18:12

Ja, varför inte? =) I serien så är faktiskt Brainiac lite av huvudskurk nummer 2 efter Lex faktiskt.

HURRA! SÄSONG 7 kör äntligen igång på TV 6 fredagen den 30 maj kl 21!
Mvh Greger

ÄNTLIGEN!! :D Började bli sjukligt trött på att vänta, då jag till och med börjat småse på säsongen.
Eftersom jag hade ett långt maraton då jag såg säsong 2 till 6 på internetkanalen, i hög kvalle. :D

TV'n har bäst kvalle dock, och man vill ju ha bäst kvalle. :)

#164 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 May 2008 - 04:46

Lite casting nytt för säsong 8:

Allison Mack (Chloe) har nu skrivit på för 22 avsnitt till så nu behöver man inte oroa sig om det.
Laura Vandervoort (Kara) verkar dock inte vara en av huvudrollerna i säsong 8. Troligen pga att hon landat en filmroll. Eller så är de osäkra på hur det blir.
Michael Rosenbaum (Lex) har som sagt lämnat serien. Förhoppningsvis kommer han återvända nästa säsong som gäst men en liten risk finns att de kommer lämna hans öde olöst.
Tom Welling (Clark), Aaron Ashmore (Jimmy) och Erica Durance (Lois) är iallafall klara för säsong 8.
Kristin Kreuk (Lana) kommer troligen inte vara en av huvudrollerna nästa säsong utan bara vara med som gäst i några avsnitt. Men möjligheten finns att hon kommer vara med 13 avsnitt och därmed fortfarande stå som huvudroll.
Justin Hartley (Oliver Queen aka Green Arrow) kommer med största sannolikhet återvända i säsong 8 och kommer troligen ha en större roll, möjligen tillochmed huvudroll.

Edited by Crusader, 17 May 2008 - 04:49.

-Sora, Kingdom Hearts

#165 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 May 2008 - 14:39

7x20: Arctic:

Då har man sett säsongsfinalen och jag måste säga att jag blev djupt besviken.
Efter all utveckling de har gjort av Lex den här säsongen för att göra honom kallare, ondare och totalt avsluta det sista av vänskapen mellan Lex och Clark så väljer de att återgå till "Lex vill rädda världen" i sista avsnittet. Att han vill världen väl och gör detta för att rädda världen för han tror att Clark är farlig.
Det här var INTE hur jag ville att säsongen skulle sluta. Jag ville ha en smart maktgirig Lex som bara tänker på sig själv och gör detta för att få absolut makt inte en lättlurad Lex som blir manuplerad av Brainiac att tro att Clark är ond och att han räddar välden, svamlandes om "I have to do this to save the world" och en massa plutignutigt i slutet om hur han älskar Clark och stannar bredvid Clark för att offra sig tillsammans med Clark.
Jag kände som att jag ville spy i slutet.
Sedan hade jag velat att Lex själv kom på Clarks hemlighet utan att behöva få det kartlaggt för honom.

Dessutom fick aldrig avsnittet riktigt den klimax som säsongsfinalerna brukar ha. Kara är fast i Phantom Zone, Chloe arresterad, Clark besegrad av Lex där fortretb rasar om dem. Inte precis en säsongsavslutning man kommer ligga sömnlös och fundera på till säsong 8 börjar.

Men visst, finns även possitiva saker i avsnittet.
Lex tvingar Jimmy att lura Lois.
Lex ger Jimmy "The shoulder patt of death" vilket få en att fatta att han kommer göra något mot Jimmy (dock hade jag hoppats på ett mordförsök).
Jimmy friar till Chloe var riktigt fin scen.
Lois tröstar Clark vilket var riktigt fint och visar vilken stark vänskap de har fått.
Lana och Clark är slut för evigt vilket var på tiden. Tyvärr så var "Lana sjuk" nödlösningen rätt dålig men det berodde ju på att hon spelar in en film som krockade med inspelningen av de sista avsnitten. Hade hellre sett dem göra slut live.
Clark "mördar" Brainiac (hoppas dock att det får konsekvenser på något vis) men jag hoppas att han inte är helt död.
Sista mötet mellan Lex och Clark när Lex vet sanningen om Clark (innan han börjar babbla om att rädda Jorden) gav ordentligt med rysningar. Och folk sa att Lex aldrig skulle få veta sanningen om Clark. :P

I grunden ett bra avsnitt med alldeles för svagt för att vara säsongsavslutning.
-Sora, Kingdom Hearts

#166 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 May 2008 - 15:43

Håller med dig till 100%
Var bland de sämsta säsongsavslut jag sett, vilken besvikelse när dom har byggt upp det så bra i tidigare avsnitt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#167 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 May 2008 - 21:10

Om 7x20 så var det kanske Smallvilles sämsta säsongsavslutning någonsin. Trodde det skulle bli lite fart igen när Veritas presenterades men det höll bara i ett par avsnitt. En relativt medioker säsong faktiskt. Hade det inte varit för Karas intåg i serien så hade det varit ännu sämre. Verkar bli väldigt mycket annorlunda nästa säsong hoppas det är till det bättre då.

Winter is Coming

#168 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 May 2008 - 23:04

Jag är lite osäker på nästa säsong. Att se Lex utvecklas till en ond superskurk är det som mäst dragit mig till serien. Utan det så vet jag inte hur det kommer blir.
-Sora, Kingdom Hearts

#169 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 May 2008 - 13:31

CinemaSpy - Smallville Season Eight Updates

#170 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 May 2008 - 21:10

Kollade vad som skulle ersätta SGA nästa fredag på dagenstv.com och det var Smallville.

länk
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#171 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 04 November 2008 - 14:58

hmm...undrans när TV6 ska visa resten av säsong 7 då? Slutet körde dom ju aldrig ju?

#172 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 November 2008 - 15:05

Dom kanske gjorde som med Flash Gordon, tog ett "säsongsuppehåll" någonstans i säsong 7 och återkommer med resterande avsnitt framöver.

#173 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 November 2008 - 15:36

Har TV6 inte visat slutet på säsong 7??? Vilket avsnitt var det sista de visade då?
-Sora, Kingdom Hearts

#174 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 November 2008 - 16:10

Jo, visst visade dom hela säsongen på Smallville.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#175 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 November 2008 - 16:04

Eftersom jag var inne på Statens ljud- och bildarkiv och kollade en annan sak, så kollade jag upp det här också.
Sista avsnittet av s.7 visades den 10 Oktober kl. 22.00