Idag har jag suttit och tittat lite på företagsformer och annan formalia. Då det inte är vinstdrivande syfte så kommer det få gå som hobbyverksamhet som det ser ut nu. Det innebär dock att jag ska betala moms och om jag läst rätt att jag inte får kvitta moms in och ut mot varandra och det är en av faktorerna som givetvis spelar in i priset (och jag har räknat med det i inlägget ovan). En stor fördel med att driva det som hobbyverksamhet är mindre pappersarbete när man ska sälja saker till utlandet exempelvis.
Jag har beställt ISBN-nummer för första albumet, vilket är gratis och var snabbt och smidigt gjort på Kungliga bibliotekets hemsida. Nästa del i den biten är att ta fram streckkoden. Det finns också en identifikator för elektronisk publikation som jag ska sätta mig in i om jag behöver. Jag tror det är klart sen med distributionsteknikalitéer.
Har hållt på med baksidestexten, och funderar på hur man ska formulera den på bästa sätt, och om man ska skriva nåt om målgruppen. Såhär ser det ut nu: (Kom gärna med åsikter.)
"Golden Gang is a super hero group formed to prevent the end of the world. This is their story.
ENDS AND BEGINNINGS
The formation of Golden Gang and the story of the world they live in including their clash with a scout from The Eternal Night.
CHAINS OF SPACE AND TIME
Golden Gang visits France to deal with the terrorist organization Chain and are themselves visited by beings from space and a time-traveller.
THE END OF THE WORLD
The time suggested as the end of the world is nearing and huge quakes seems to be the first sign. Monsters from another dimension invades and all the heroes of the world gathers to face the threat.
Golden Gang is recommended for open-minded people who can think for themselves. Golden Gang features the same experiences that is available for most people today.
If you're a concerned parent, gift-giver or retailer please visit
www.griffindesign.org/gg for more details of the content of each Golden Gang trade papeback."