Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#151 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 May 2007 - 16:08

Nu när det är Pirates of the Caribbean-tider (Jag ser just nu PotC 1-2 inför 3:an imorgon) så börjar jag bli sugen på att spela Kingdom Hearts II igen. Speciellt då Pirates of the Caribbean-banan. Det är något speciellt med att se Captain Jack Sparrow och Will Turner kämpa sida vid sida med Sora, Kalle Anka och Långben för att rädda Elizabeth från Captain Barbossa och hans kompanjon Svarte-Petter. :wub:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#152 Nosferatu

Nosferatu

Cadet Third Year

• Members
  • 15 posts

Posted 27 May 2007 - 17:19

two worlds
Ashes To Ashes, Dust To Dust, Killing For Blood, Killing For Lust.

#153 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 May 2007 - 15:28

Kör mest Command & Conquer 3 just nu, i väntan på guldet som ska köpa mig ett Wii. :)

Har kommit till vad som förefaller vara sista banan med GDI, och 5'e banan med Nod. Känns inte så nytt och revolutionerande, men ganska skoj ändå. :D Skulle vara roligt att mäta mina krafter mot tex Hofling i detta spel. Förutspår mycket roligt då man lanar. ^^

#154 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 28 May 2007 - 16:14

heh, då jag inte är så värst bra på RTS så skulle du få ha jävligt roligt åt mina bortförklaringar till att du vilnner hela tiden :P
"ah men fan, det var ju en sten ivägen, jag var ju tvunge att köra runt, int ekonstigt du hann före då"
"Men tanya vrickade ju foten!"

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#155 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 May 2007 - 05:58

Nu har det varit löning så nu står det tre mer spel i hyllan, ett är på väg, och det ligger bud på två på tradera...

Det har blivit mest Final Fantasy XI under veckan, har redan passerat 30-timmarsstrecket. Hittills har det varit kul att bara springa omkring och utforska, och testa hur långt från nybörjarområdet man kan komma innan man dör. (Inte så långt kan jag avslöja.) Just nu kommunicerar jag med polarn som också spelar det via telefon vilket inte är det bekvämaste så det blir en mikrofon snart.

De tre spelen jag köpte har jag bara hunnit spela väldigt kort i.
Bard's Tale är det första och det är grafiskt medel men med en skön humor och det märks att det är en person som var med i den tidiga pek-och-klickvågen som ligger bakom det.
Deus Ex: Invisible War är betydligt snyggare och till skillnad från Bard's Tale så har den en story direkt från början.
Sist blev det Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay som var bland det snyggaste man kunde spela på xbox. När man dock sitter med en xbox 360 framstår det som ganska mycket mindre imponerande. Den lite flytande styrningen är smått irriterande men jag tänker ge det en chans.

På gång in är Elder Scrolls IV: Oblivion, Soul Calibur II och Sega Bass Fishing.

I helgen blev det Drakar och Demonande i två klassiska äventyr; Marsklandet och Svart Duell. Jag trivs mycket bättre att vara spelare nu än jag gjorde när jag var ung men jag börjar längta tillbaks till spelledartronen.

#156 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 May 2007 - 20:58

Har börjat med HL2 igen.
Vill ha Episode 2 nu!!! När kommer den egentligen?

Winter is Coming

#157 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 30 May 2007 - 06:02

Har börjat med HL2 igen.

2:a kvartalet står det på webhallens hemsida, så senast sista juli då.

Har nu kört lite Oblivion och det verkar vara en trevlig upplevelse om än lite överväldigande i början. Plågsamt att köra i tredjepersonsvyn då det ser ut som gubben glider omkring på ett riktigt onaturligt sätt så det struntar jag i i fortsättningen.

Blev inget Soul Calibur eller Bass Fishing, blev överbjuden på tradera, men jag tror jag har spel så att jag klarar mig ändå, det är väl en 40 spel nu som jag "håller på med". Jag tror det stora målet med semestern får bli att beta av så många spel som jag kan med början med de äldre.

#158 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 May 2007 - 23:56

Har börjat med HL2 igen.

2:a kvartalet står det på webhallens hemsida, så senast sista juli då.

Låter bra det!

Winter is Coming

#159 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 May 2007 - 00:11

Orange Box paketet har blivit försenat till höst (4:e kvartalet eller Oktober om vi har tur) och Episode 2 boxen är nerlagd.
Orange var Episode 1, Episode 2 med extra spelen samt Half-Life 2 medans Black Box bara var Episode 2 och extra spelen.
Vad som händer nu vet jag inte. Antagligen så släpper de bara Orange Boxen så man får köpa Episode 1 och Half-Life 2 igen. Antagligen så var pris skillnaden så liten att det inte var lönt med seperata.
Men det går nog att köpa via stream också.

Med dessa förseningar så kunde de lika gott satt Episode 3 i Boxen också så hade de hela sagan där. Jag kan vänta för jag har väntat så många år redan som det är (Och har mycket att spela just nu) men jag fattar hur jobbigt det är för er andra.
Oroande (För mig) att de inbte har presenterat Episode 3 till XBox 360. Jag vill inte spela hela sagan bara för att bli snuvad på Episode 3. Inte för att jag tror det händer.

Edited by Crusader, 31 May 2007 - 00:41.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#160 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 31 May 2007 - 17:36

Just nu spelar jag Zelda: Twilight Princess, Evil Dead: Regeneration och Half-Life 2, bland annat ^_^

Ja, är fett sur över beslutet angående Black Box. Visst kan man köpa extra-grejorna via steam, men jag vill ju ha lådorna! Förhoppningsvis kan jag sälja cd-nyckeln till HL2 till nån polare...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#161 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 June 2007 - 14:33

Har nu precis klarat Gears of War. Måste erkänna att jag var lite kritisk till spelet först men efter att ha spelet det så håller jag med om att det är väldig bra och roligt att spela. Antagligen mycket för att det har en sån enkel och okompliserad handling (Man gör typ militär uppdrag) men samtidigt har ett sånt djup i själva storyns helhet och bakgrund.
För att inte glömma den helt otroliga musiken som helt flörförde mig.

Visst, det är inget HALO eller Half-Life precis men det lyckas väldigt bra genom att ha en episk helhet i storyn men samtidigt sakna det episka i själva spelandet.

Väldigt glad att de nu har pressemterat Gears of War 2. :)

Edited by Crusader, 08 June 2007 - 14:35.

-Sora, Kingdom Hearts

#162 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 June 2007 - 15:45

Star Trek Elite Force 2 har jag precis klarat igen. För typ tionde gången :)

Winter is Coming

#163 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 June 2007 - 20:02

Har precis köpt The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II (199kr) och Prey (179kr) på Spelbutiken, nya. :thumbsup:
Jag har prövat både spelen innan och tyckte de var underhållande och bra men det har inte blivit av att köpa dem fören nu. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#164 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 June 2007 - 22:52

Jag orkade aldrig ta mig igenom Prey, men det är rätt snyggt :)

Själv spelar jag nyversionen av det allra första Tomb Raider för tillfället. Ganska kul, men frågan är om jag kommer orka spela igenom :P Jag gillar att det kommer nya versioner av gamla klassiker, det är retro-spelande på ett kul och fräscht sätt :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#165 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 June 2007 - 23:10

Har kört lite Ultimate Alliance i veckan. Även spelat lite gamla spel som Hulk (från 2003) och Star Trek Voyager Elite Force.

Winter is Coming

#166 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 16 June 2007 - 10:11

Star Trek Elite Force 2 har jag precis klarat igen. För typ tionde gången :)

Har kört lite Ultimate Alliance i veckan. Även spelat lite gamla spel som Hulk (från 2003) och Star Trek Voyager Elite Force.

Åh, Elite Force-spelen är ju gamla klassiker :) Älskar verkligen dem, framför allt det första. Tyvärr är min skiva alldeles för repad för att jag ska kunna installera det igen :upset:

Jag orkade aldrig ta mig igenom Prey, men det är rätt snyggt :)

Själv spelar jag nyversionen av det allra första Tomb Raider för tillfället. Ganska kul, men frågan är om jag kommer orka spela igenom :P Jag gillar att det kommer nya versioner av gamla klassiker, det är retro-spelande på ett kul och fräscht sätt :)

Ah, det ska jag ta och spela rätt snart :) Verkar kul, jag gillade Tomb Raider Legend. För min del har det blivit en del Battlefield 2 på senaste, riktigt kul att spela med polarna :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#167 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 17 June 2007 - 13:16

Jag sitter just nu och "spelar" Bonniers Trafikskola 2004 :P

#168 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 17 June 2007 - 21:06

Jaha, då råkade man bli med spel igen. Det blev samlingen Sega Megadrive Collection. Den bästa samlingen jag har i min ägo, helt klart. Jag köpte den för rollspelen Phantasy Star II-IV som jag ska spela klart i ordning. Men många av de andra spelen var roliga, främst Comix Zone som måste vart riktigt imponerande när den kom med en mycket okonventionell banuppbyggnad (som en seriesida där man hoppar mellan rutor, och ibland kan välja om man ska hoppa ner en ruta eller om man ska fortsätta på samma rad) och riktigt intuitiv kontroll.

Kämpar vidare med Oblivion som för det mesta är riktigt sjysst men det är väldigt mycket som återanvämds, främst de instanser av den onda dimensionen Oblivion som verkar finnas i 6 olika konfigurationer med ytterst små nyanser och jag har besökt 33 av dem... Det är inspirerande nog för att jag ska köpa föregångaren Morrowind i alla fall.

I helgen nu spelade vi klart Drakar och Demoner-kampanjäventyret Marsklandet. Som så många äldre äventyr är en del av gåtorna fruktansvärt omöjliga och DoD:s speciellt så.

Har suttit med en egenskapad kampanjmiljö och planerat. Har varit från spelledarplatsen i ett halvår så det är dags att återvända.

#169 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 June 2007 - 23:03

Har grävt fram några spel från "stenåldern" som jag spelat i helgen, Alien Vs Predator och Star Trek Armada 2.
Jag blir fortfarande rädd för Aliens i AvP :blush:

Winter is Coming

#170 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 17 June 2007 - 23:23

Har grävt fram några spel från "stenåldern" som jag spelat i helgen, Alien Vs Predator och Star Trek Armada 2.
Jag blir fortfarande rädd för Aliens i AvP :blush:

Du är inte den enda kan jag ju säga. AvP 1+2 är nog de läskigaste spel jag spelat. Tätt följt av Doom 3 och säkert fler jag inte minns. Half Life var jag livrädd för när jag provade demot och jag var typ nio år :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#171 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 17 June 2007 - 23:30

HL2 när man är i staden skrämmer sk*ten ur mig. speciellt del 2 när "hundarna" kommer. Älskar hur stressad man blir.
Men sen får man ju grav-gun, och det ligger massa sågklingor överallt :evil:

Edited by Hofling, 17 June 2007 - 23:37.
stavfel

#172 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 June 2007 - 20:02

Realms of the Haunting skrämde mig alltid jättemycket. :P Ett av de bästa skräckspelen som gjorts. Älskar det spelet. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#173 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 June 2007 - 13:31

Just nu spelar jag, eller rättare sagt: lever jag i Dragon Quest VIII - Journey of the Cursed King till PS2.

Jag vet inte hur många gånger jag har kommit tillbaka till detta spel, förmodligen flera gånger än jag kan ränkna till. Jag älskar den härliga grafiken, den underbara musiken, dom älskvärda karaktärerna, den djupa handlingen och helheten. Jag kan spela det hur många gånger som helst och hittar nästan alltid nya saker som fascinerar mig. :wub:

#174 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 21 June 2007 - 06:04

Just nu spelar jag, eller rättare sagt: lever jag i Dragon Quest VIII - Journey of the Cursed King till PS2.

Jag vet inte hur många gånger jag har kommit tillbaka till detta spel, förmodligen flera gånger än jag kan ränkna till. Jag älskar den härliga grafiken, den underbara musiken, dom älskvärda karaktärerna, den djupa handlingen och helheten. Jag kan spela det hur många gånger som helst och hittar nästan alltid nya saker som fascinerar mig. :wub:

Man kanske ska ta och pröva på den serien då. Jag har funderat på det ett bra tag, men av någon anledning har det inte blivit av. Tror det kan vara för att serien verkar mer konservativ än dess här i väst mer kände konkurrent, Final Fantasy. Blir nog att jag börjar med 8:an då.

Har nu klarat Oblivion, och med klarat menar jag att jag spelat klart huvudquesten. Nu har jag väl en 100 ruiner och borgar att besöka, och en himla massa quests för vanligt folk och de gillen som finns i spelet.

Midsommarhelgen kommer vigas åt tv-spelande och Andromedatittande. Det blir inget rollspelande i helgen då halva spelgruppen har sitt ursprung utsocknes och försvinner hem så vi kvarvarande får roa varandra. Jag ser fram emot att få klara X-men Legends 2 och troligen blir det väl Phantasy Star II som får ta över.

#175 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 June 2007 - 08:00

I helgen blev det Drakar och Demonande i två klassiska äventyr; Marsklandet och Svart Duell. Jag trivs mycket bättre att vara spelare nu än jag gjorde när jag var ung men jag börjar längta tillbaks till spelledartronen.

QFT. Har precis tagit upp rollspelandet igen med Trudvang, och det är faktiskt roligare nu än för 20 år sedan när man började. Mer betoning på rollspel helt enkelt. Och som ett brev på posten börjar äventyrsidéerna poppa upp :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin