Vad spelar du just nu?
Posted 26 May 2007 - 16:08
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 May 2007 - 17:19
Posted 28 May 2007 - 15:28
Har kommit till vad som förefaller vara sista banan med GDI, och 5'e banan med Nod. Känns inte så nytt och revolutionerande, men ganska skoj ändå.
Posted 28 May 2007 - 16:14
"ah men fan, det var ju en sten ivägen, jag var ju tvunge att köra runt, int ekonstigt du hann före då"
"Men tanya vrickade ju foten!"
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 29 May 2007 - 05:58
Det har blivit mest Final Fantasy XI under veckan, har redan passerat 30-timmarsstrecket. Hittills har det varit kul att bara springa omkring och utforska, och testa hur långt från nybörjarområdet man kan komma innan man dör. (Inte så långt kan jag avslöja.) Just nu kommunicerar jag med polarn som också spelar det via telefon vilket inte är det bekvämaste så det blir en mikrofon snart.
De tre spelen jag köpte har jag bara hunnit spela väldigt kort i.
Bard's Tale är det första och det är grafiskt medel men med en skön humor och det märks att det är en person som var med i den tidiga pek-och-klickvågen som ligger bakom det.
Deus Ex: Invisible War är betydligt snyggare och till skillnad från Bard's Tale så har den en story direkt från början.
Sist blev det Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay som var bland det snyggaste man kunde spela på xbox. När man dock sitter med en xbox 360 framstår det som ganska mycket mindre imponerande. Den lite flytande styrningen är smått irriterande men jag tänker ge det en chans.
På gång in är Elder Scrolls IV: Oblivion, Soul Calibur II och Sega Bass Fishing.
I helgen blev det Drakar och Demonande i två klassiska äventyr; Marsklandet och Svart Duell. Jag trivs mycket bättre att vara spelare nu än jag gjorde när jag var ung men jag börjar längta tillbaks till spelledartronen.
Posted 29 May 2007 - 20:58
Vill ha Episode 2 nu!!! När kommer den egentligen?
Winter is Coming
Posted 30 May 2007 - 06:02
Har börjat med HL2 igen.
2:a kvartalet står det på webhallens hemsida, så senast sista juli då.
Har nu kört lite Oblivion och det verkar vara en trevlig upplevelse om än lite överväldigande i början. Plågsamt att köra i tredjepersonsvyn då det ser ut som gubben glider omkring på ett riktigt onaturligt sätt så det struntar jag i i fortsättningen.
Blev inget Soul Calibur eller Bass Fishing, blev överbjuden på tradera, men jag tror jag har spel så att jag klarar mig ändå, det är väl en 40 spel nu som jag "håller på med". Jag tror det stora målet med semestern får bli att beta av så många spel som jag kan med början med de äldre.
Posted 30 May 2007 - 23:56
Låter bra det!Har börjat med HL2 igen.
2:a kvartalet står det på webhallens hemsida, så senast sista juli då.
Winter is Coming
Posted 31 May 2007 - 00:11
Orange var Episode 1, Episode 2 med extra spelen samt Half-Life 2 medans Black Box bara var Episode 2 och extra spelen.
Vad som händer nu vet jag inte. Antagligen så släpper de bara Orange Boxen så man får köpa Episode 1 och Half-Life 2 igen. Antagligen så var pris skillnaden så liten att det inte var lönt med seperata.
Men det går nog att köpa via stream också.
Med dessa förseningar så kunde de lika gott satt Episode 3 i Boxen också så hade de hela sagan där. Jag kan vänta för jag har väntat så många år redan som det är (Och har mycket att spela just nu) men jag fattar hur jobbigt det är för er andra.
Oroande (För mig) att de inbte har presenterat Episode 3 till XBox 360. Jag vill inte spela hela sagan bara för att bli snuvad på Episode 3. Inte för att jag tror det händer.
Edited by Crusader, 31 May 2007 - 00:41.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 May 2007 - 17:36
Ja, är fett sur över beslutet angående Black Box. Visst kan man köpa extra-grejorna via steam, men jag vill ju ha lådorna! Förhoppningsvis kan jag sälja cd-nyckeln till HL2 till nån polare...
Jon var namnet:
Posted 08 June 2007 - 14:33
För att inte glömma den helt otroliga musiken som helt flörförde mig.
Visst, det är inget HALO eller Half-Life precis men det lyckas väldigt bra genom att ha en episk helhet i storyn men samtidigt sakna det episka i själva spelandet.
Väldigt glad att de nu har pressemterat Gears of War 2.
Edited by Crusader, 08 June 2007 - 14:35.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 June 2007 - 15:45
Winter is Coming
Posted 15 June 2007 - 20:02
Jag har prövat både spelen innan och tyckte de var underhållande och bra men det har inte blivit av att köpa dem fören nu.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 June 2007 - 22:52
Själv spelar jag nyversionen av det allra första Tomb Raider för tillfället. Ganska kul, men frågan är om jag kommer orka spela igenom
last.fm Filmtipset
Posted 15 June 2007 - 23:10
Winter is Coming
Posted 16 June 2007 - 10:11
Star Trek Elite Force 2 har jag precis klarat igen. För typ tionde gången
Åh, Elite Force-spelen är ju gamla klassikerHar kört lite Ultimate Alliance i veckan. Även spelat lite gamla spel som Hulk (från 2003) och Star Trek Voyager Elite Force.
Ah, det ska jag ta och spela rätt snartJag orkade aldrig ta mig igenom Prey, men det är rätt snyggt
![]()
Själv spelar jag nyversionen av det allra första Tomb Raider för tillfället. Ganska kul, men frågan är om jag kommer orka spela igenomJag gillar att det kommer nya versioner av gamla klassiker, det är retro-spelande på ett kul och fräscht sätt
Jon var namnet:
Posted 17 June 2007 - 13:16
Posted 17 June 2007 - 21:06
Kämpar vidare med Oblivion som för det mesta är riktigt sjysst men det är väldigt mycket som återanvämds, främst de instanser av den onda dimensionen Oblivion som verkar finnas i 6 olika konfigurationer med ytterst små nyanser och jag har besökt 33 av dem... Det är inspirerande nog för att jag ska köpa föregångaren Morrowind i alla fall.
I helgen nu spelade vi klart Drakar och Demoner-kampanjäventyret Marsklandet. Som så många äldre äventyr är en del av gåtorna fruktansvärt omöjliga och DoD:s speciellt så.
Har suttit med en egenskapad kampanjmiljö och planerat. Har varit från spelledarplatsen i ett halvår så det är dags att återvända.
Posted 17 June 2007 - 23:03
Jag blir fortfarande rädd för Aliens i AvP
Winter is Coming
Posted 17 June 2007 - 23:23
Du är inte den enda kan jag ju säga. AvP 1+2 är nog de läskigaste spel jag spelat. Tätt följt av Doom 3 och säkert fler jag inte minns. Half Life var jag livrädd för när jag provade demot och jag var typ nio årHar grävt fram några spel från "stenåldern" som jag spelat i helgen, Alien Vs Predator och Star Trek Armada 2.
Jag blir fortfarande rädd för Aliens i AvP
Jon var namnet:
Posted 17 June 2007 - 23:30
Men sen får man ju grav-gun, och det ligger massa sågklingor överallt
Edited by Hofling, 17 June 2007 - 23:37.
stavfel
Posted 18 June 2007 - 20:02
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 June 2007 - 13:31
Jag vet inte hur många gånger jag har kommit tillbaka till detta spel, förmodligen flera gånger än jag kan ränkna till. Jag älskar den härliga grafiken, den underbara musiken, dom älskvärda karaktärerna, den djupa handlingen och helheten. Jag kan spela det hur många gånger som helst och hittar nästan alltid nya saker som fascinerar mig.
Posted 21 June 2007 - 06:04
Just nu spelar jag, eller rättare sagt: lever jag i Dragon Quest VIII - Journey of the Cursed King till PS2.
Jag vet inte hur många gånger jag har kommit tillbaka till detta spel, förmodligen flera gånger än jag kan ränkna till. Jag älskar den härliga grafiken, den underbara musiken, dom älskvärda karaktärerna, den djupa handlingen och helheten. Jag kan spela det hur många gånger som helst och hittar nästan alltid nya saker som fascinerar mig.
Man kanske ska ta och pröva på den serien då. Jag har funderat på det ett bra tag, men av någon anledning har det inte blivit av. Tror det kan vara för att serien verkar mer konservativ än dess här i väst mer kände konkurrent, Final Fantasy. Blir nog att jag börjar med 8:an då.
Har nu klarat Oblivion, och med klarat menar jag att jag spelat klart huvudquesten. Nu har jag väl en 100 ruiner och borgar att besöka, och en himla massa quests för vanligt folk och de gillen som finns i spelet.
Midsommarhelgen kommer vigas åt tv-spelande och Andromedatittande. Det blir inget rollspelande i helgen då halva spelgruppen har sitt ursprung utsocknes och försvinner hem så vi kvarvarande får roa varandra. Jag ser fram emot att få klara X-men Legends 2 och troligen blir det väl Phantasy Star II som får ta över.
Posted 21 June 2007 - 08:00
QFT. Har precis tagit upp rollspelandet igen med Trudvang, och det är faktiskt roligare nu än för 20 år sedan när man började. Mer betoning på rollspel helt enkelt. Och som ett brev på posten börjar äventyrsidéerna poppa uppI helgen blev det Drakar och Demonande i två klassiska äventyr; Marsklandet och Svart Duell. Jag trivs mycket bättre att vara spelare nu än jag gjorde när jag var ung men jag börjar längta tillbaks till spelledartronen.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

This topic is locked