Jump to content

Photo

Doctor Who | Säsong 1/27

• Please log in to reply
489 replies to this topic

#151 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 March 2007 - 16:17

Hugonomineringarna är uppe, och Doctor Who har återigen 3 stycken nomineringar av 5 möjliga i kategorin "Dramatic Presentation - Short Form":

Battlestar Galactica, "Downloaded"
Doctor Who, "Army of Ghosts" and "Doomsday"
Doctor Who, "Girl in the Fireplace"
Doctor Who, "School Reunion"
Stargate SG-1, "200"

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#152 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 March 2007 - 17:19

Stargate SG-1, "200"

:D (måste se om den snart)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#153 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 29 March 2007 - 19:41

Hmm...av någon anledning har jag väldigt svårt för den här serien. Kanske var för att jag hade höga förväntningar...förstår inte riktigt att serien blivit så stor som den är. Det är lättsam dagis-scifi som misslyckas med att vara både kul och spännande, och tyvärr finner jag inte ens serien speciellt underhållande. Det verkar tyvärr inte finnas mycket för mig att hämta här...men ändå, så misstänker jag att jag har lite fel i frågan...britterna brukar ju annars ha bra smak, med serier som Life on Mars och Extras, kan det vara så att jag har gjort en fruktansvärd felbedömning som jag kommer få ångra djupt? ;) Jag tror inte det, men man vet aldrig :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#154 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 March 2007 - 19:45

Hmm, "Bad Wolf" stod det sprayat på Doktorns telefon hytt. Vad betyder det, tro? Är det han som är Bad Wolf?

Heh, ministern för sockermägnd i produkter blir premiärmenister. Är de verkligen så dåligt förberädda i London? :P

Oh, gud, när Doktorn bröt sig in och kommer till soldaterns fikarum. :D
Gillade när Doktorn shhhysade sin blå-lysande värktygsgrej när den lät. Så brukar jag göra när jag ska ta ett nattmål och det är nåt som väsnas. :P

Jäklar vad spännande! Hur ska man nu klara av att vänta en vecka? :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#155 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 March 2007 - 20:00

Tyvärr gjorde BBC bort sig här, och körde trailern för nästa avsnitt på sin "vanliga" plats. I framtida dubbelavsnitt så kommer den efter eftertexterna eller inte alls i vissa fall.

Jag är inte direkt överförtjust i de här två avsnitten, men det skyller jag på regissören (det finns en troligtvis en orsak där till att det enda han gjorde var "Rose" och det här dubbelavsnittet.. :P ). RTD hade tydligen inte (vad jag förstår) föreställt sig riktigt så mycket "gasutbyte" som det nu blev.. ;)

Bästa delen i avsnittet: Jackie ringer och datorn snappar upp att det är Doktorn det handlar om.. :P

Och Bad Wolf ja... Hummm.

//Peak

sixty six."

#156 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 March 2007 - 20:06

RTD hade tydligen inte (vad jag förstår) föreställt sig riktigt så mycket "gasutbyte" som det nu blev..

:lol2:
Det var lite väl mycket.

Bästa delen i avsnittet: Jackie ringer och datorn snappar upp att det är Doktorn det handlar om..

:thumbsup:
Han var inte kameraskygg där utanför Downing Street precis. Man tror ju att han jobbar mer i det fördolda och att det finns nfo om honom här och där i historien, men inte mycket. Och så har britterna, FN och USA (antar jag) en hel dossier om honom.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#157 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 March 2007 - 20:10

En sak man kanske inte snappade upp här är att han jobbat åt UNIT (United Nations Intelligence Taskforce), den brittiska avdelningen, under bra många år på 70- eller 80-talet (UNIT-åren är lite luddiga på den fronten). Så brittiska regeringen känner till honom.

//Peak

sixty six."

#158 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 March 2007 - 20:12

Ja, gasutsläppet var för mycket. Aldeles för mycket och med aldeles för dåliga ljud.

Men annars så gillade jag avsnittet väldigt mycket. Hitils så har serien varit mycket bättre än jag väntade mig. Jag gillar serien just för orsakerna som Spidde inte gillade den. Den är inte för rolig (Typ som Red Dwarf) och inte för seriös heller. En lagom blandning (Även om det ibland blir lite för mycket) där det är sjukt och bizzart men samtidigt håller en något seriös och alvarlig nevå med komiska övertoner.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#159 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 March 2007 - 20:16

http://www.unit.org.uk/

Units hemsida. Nu minns jag inte inloggningen, men den finns ute på nätet någonstans. Doctor Who har massvis med officiella falska hemsidor. Tyvärr så spoilar de kanske framtida avsnitt litegrann i de flesta fall.

http://www.whoisdoctorwho.co.uk/ finns också, bland annat. Vilket var Clives hemsida (och som Mickey tog över efter Rose).

Alla falska hemsidor: http://en.wikipedia....tie-in_websites

(risk för spoilers för jättekänsliga)

//Peak

sixty six."

#160 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 March 2007 - 20:28

Unit sidan var ju kul :lol: speciellt nyheterna

PRESS STATEMENT: Alien Life
Today, mankind is no longer alone. We have encountered alien life, and it did not come in peace.

Aliens are no longer little green men. Aliens are no longer hiding under the bed. Aliens are no longer science fiction. Aliens are real.
...

:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#161 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 March 2007 - 20:36

Nån som vet om SVT köpt in säsong 2? Jag är inte precis sugen på att behöva vänta 1 år för att få se nästa säsong.
Skulle kunna tänka mig att köpa DVD boxen (Känns som en serie värt det) men 975:- för säsong 2 är lite i dyraste laget.
-Sora, Kingdom Hearts

#162 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 March 2007 - 20:40

BBC-DVD:s är alltid dyra, och jag har inte den blekaste om de tänker köpa in säsong 2. Säsong 1:s tittarsiffror har ju inte direkt varit lysande, men å andra sidan är det inte säkert att SVT kikar bara på dem när de bestämmer sig.

Bryr du dig inte om extramaterialet så finns avsnitten att köpa i lösa DVD-fodral också. De släpptes innan boxen och saknar som sagt extramaterial.

Här är 2.1-DVD:n: http://www.amazon.co...6954764-0395118

//Peak

sixty six."

#163 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 March 2007 - 20:44

Jag kollade runt men hittade bara säsong 2 boxen.
jag älskar extramatrial men SÅ mycket älskar jag inte extramatrial att jag betalar så mycket.
Jag tror att jag kör en lite mindre laglig väg tills serien kanske släpps på DVD i Sverige till OK priser. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#164 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 March 2007 - 20:45

Jag editerade och länkade till 2.1-DVD:n ovan..

Igen: http://www.amazon.co...6954764-0395118

//Peak

sixty six."

#165 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 March 2007 - 21:18

På Play.com kostar s2 boxen 70 euro vilket väl iofs är dyrt men det är billigare än 975 kr iaf.

http://www.play.com/...et/Product.html

Edited by Wylie Times, 29 March 2007 - 21:19.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#166 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 29 March 2007 - 21:20

BBC-DVD:s är alltid dyra...

Nja, jag pröjsade runt 150:- för Claudius-boxen, vilket jag tycker är överkomligt.
Axelmusic, CDON och CD-WOW brukar kunna chocka med fynd, fast kanske inte direkt från pressarna. ;)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#167 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 30 March 2007 - 09:57

Serierekord!!

Fast fortfarande inga jättebra tittarsiffror att hänga upp i julgranen...

//Peak

sixty six."

#168 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 30 March 2007 - 10:00

Serierekord!!

Fast fortfarande inga jättebra tittarsiffror att hänga upp i julgranen...

Var får du siffrorna ifrån??
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#169 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 30 March 2007 - 10:04

Skrev jag inte det? Oops. Nåväl. Länk ditsatt i första posten.

Intressant att tittarsiffrorna stigit 3 veckor i rad. Hoppas det fortsätter så är vi säkert 200 000 vid slutet av säsongen. :P

//Peak

sixty six."

#170 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 March 2007 - 11:43

Gårdagens avsnitt av Doctor Who var sådär, trodde nog att det skulle vara bättre än vad det egentligen var. Dock är det alltid kul med ett "to be continued" avsnitt.

#171 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 30 March 2007 - 12:07

Jag är nyfiken på vad Bad Wolf är(jag vill inte bli spoilad ;-) ), förra avsnittet så sa ju "mediumet" till Rose, att Rose hade sett "Bad Wolf" och i detta avsnittet så skrev någon Bad Wolf på doktorns hytt.

Jag gillade faktumet att utomjordingarna hade blixtlås på människohudarna.

En rolig sak att direkt efter att Doktorn brutit sig in i fikarummet hos vakterna och blivit deras fånge så fort krissituationen uppstod så gav han dom order.

900 år, det var rätt gammalt.

Jag har glömt, vad är TARDIS en förkortning för? Time...?

#172 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 March 2007 - 12:19

Ok. Jag missade avsnittet igår. (Sabla videoklocka). Är det något som jag behöver veta inför nästa avsnitt?

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#173 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 30 March 2007 - 13:35

Jag har glömt, vad är TARDIS en förkortning för? Time...?

"Time And Relative Dimension In Space" :)

#174 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 30 March 2007 - 13:46

Är det något som jag behöver veta inför nästa avsnitt?

Det var första delen i ett dubbeavsnitt, så det kommer en "previously on.." i nästa avsnitt.

//Peak

sixty six."

#175 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 March 2007 - 14:58

Ohh. Smidigt...

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)