Jump to content

Photo

Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett

• Please log in to reply
628 replies to this topic

#151 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 April 2007 - 20:02

(det ska inte vara nått stort g i mitten, grrr. :( ) :P

Korrigerat listan nu. :) Nästa rond så komemr det stå:
Stargate Atlantis
Stargate SG-1

Blir det bättre då? :unsure:

Edit:
StarGate SG-1 s.1-->s.3
TV6, Mån-Fre kl. 18.00, repris vid midnatt (inga spoilers)

StarGate Atlantis s.1
TV6 fredagar kl. 21.00 (dubbelavsnitt) OBS! Inga spoilers

Skall jag korrigra det också när jag ändå är i stöten? ;)

Edited by XC, 20 April 2007 - 20:06.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#152 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 April 2007 - 20:13

Jag håller helt och hållket med Wylie i varför Carnivalés vinjett är överlägsen Simpsons. Wylie FTW! ;)

:) Synd att det inte räckte till med röster.

Jag blev lite avtrubbad till turneringen nu. :( Får kolla på dom nya vinjetterna imorgon...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#153 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 April 2007 - 20:44

Flera av mina favoriter har redan åkt ut så jag har också varit lite avtrubbad för det.

Stargate Atlantis
Stargate SG-1

Edit:
StarGate SG-1 s.1-->s.3

StarGate Atlantis s.1

Jag tycker att det ska stavas med stort G. Känns helt fel annars. Antingen "StarGate" eller "STARGÅTE" men "Stargate" känns helt fel. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#154 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 April 2007 - 21:02

Kanske men om man tittar närmare på scifi.com (något som jag kanske skulle gjort från första början) så stavas det med litet G i alla sammanhang där loggan inte används.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#155 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 April 2007 - 22:02

Vi har haft den här diskussionen förut.

Fast då var det Lost mot LOST. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#156 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 April 2007 - 22:11

Pah, alla vet att det stavas lOsT...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#157 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 April 2007 - 22:55

BTW - får jag fråga vad alla tycker det är så bra med Stargates vinjett egentligen? Den är ju sorgligt ordinär?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#158 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 21 April 2007 - 07:34

Tja, personligen så tycker jag om den pompösa musiken i SG-1 + att jag följer serien, så det gör väl en hel del.
NCIS-introt tycker jag bara är jobbigt med någon skum elektronisk musik.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#159 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 April 2007 - 09:17

Flera av mina favoriter har redan åkt ut så jag har också varit lite avtrubbad för det.

Stargate Atlantis
Stargate SG-1

Edit:
StarGate SG-1 s.1-->s.3

StarGate Atlantis s.1

Jag tycker att det ska stavas med stort G. Känns helt fel annars. Antingen "StarGate" eller "STARGÅTE" men "Stargate" känns helt fel. :(

"STARGÅTE"???? Nu menar du väl ändå inte allvar??? :lol: :lol: :lol:
*Hockey och superhjältar*

#160 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 April 2007 - 09:24

Stargate Atlantis
Stargate SG-1

Säg det till Scifi Channel. Om man skummar igenom nyhetssidan där så ser man att det är Stargate som används. STARGÅTE är bara, imho, en efterapning av loggan.

fqq5BYam.jpg

#161 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 April 2007 - 13:20

BTW - får jag fråga vad alla tycker det är så bra med Stargates vinjett egentligen? Den är ju sorgligt ordinär?

Ja det är den men jag gillar inte NCIS hysteriskt klippta vinjett heller. Stargate har bättre musik och det fällde avgörandet för mig.

Men som sagt ingen av vinjetterna är speciellt bra imo.

Edited by Wylie Times, 21 April 2007 - 13:21.

-Gangstagrass

#162 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 April 2007 - 13:28

Håller med Wylie här.

Stargates-vinjett var väl knappast earth scrattering, men NCIS-vinjetten förde tankarna till en lite smått degig dramaserie som försöker vara actionserie. (Har aldrig sett ett avsnitt av NCIS).

fqq5BYam.jpg

#163 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 21 April 2007 - 13:34

Pah, alla vet att det stavas lOsT...

:lol:

#164 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 April 2007 - 13:58

Jag tycker att det ska stavas med stort G. Känns helt fel annars. Antingen "StarGate" eller "STARGÅTE" men "Stargate" känns helt fel.

Ingenstans från officiellt håll stavas Stargate, StarGate. I de böcker jag har stavas det inte med stort g förutom när det står i versaler. Förstår inte vart det stora g:et kommer ifrån.

(Har aldrig sett ett avsnitt av NCIS).

Det är ungefär som CSI fast de utreder mord inom Amerikanska militären, och är inte lika ingående i detaljerna vid framtagning av bevisen som CSI.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#165 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 April 2007 - 20:19

Patrick Stewarts röst gör allt. Båda vinjetterna har annars ganska irriterande glättig musik. Visuellt är Seaquest av det traditionella slaget med ansikten och namn ackompanjerat av scener från serien medan TNG kör med Star Trek mall 1A Enterprise som flyger omkring i olika vinklar fram och tillbaka. Rätt tråkigt mao.

Men som sagt Patrick Stewart FTW!

-Gangstagrass

#166 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 April 2007 - 20:25

Patrick Stewarts voice-over gör hela vinjetten. :D

fqq5BYam.jpg

#167 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 April 2007 - 21:08

håller med, det var den avgörande faktorn för mig i denna omgång.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#168 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 April 2007 - 22:59

Kan inte annat än att bara hålla med er!
Patrick Stewart :thumbsup:

Winter is Coming

#169 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 April 2007 - 23:37

Usch, jag tänker alltid på Jonathan Brandis självmord när jag ser SeaQuest Introt. :( Var visseligen 3,5 år sedan men han var lite av en idol för mig när jag var yngre. Med DET och Oändliga Historien 2.

Iallafall, Star Trek: The Next Generation får min röst för introt är så sagoligt bra med sin maffiga musik, Patrick Stewart fantastiska röst, planetsystemet och givetvis Enterprise. :)

Edited by Crusader, 21 April 2007 - 23:38.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#170 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 April 2007 - 20:15

när kommer nästa omgång?

#171 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 April 2007 - 20:17

Längtar? ;)

fqq5BYam.jpg

#172 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 April 2007 - 20:20

va, jag?? nää :P

#173 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 22 April 2007 - 21:42

Men jag vill gärna ha en ny omgång nu, men jag antar att den kommer först 23.59. :P

#174 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 April 2007 - 21:52

Jag har försökt nå Cappy för en kommentar... Men han har varit offline i nästan 2 timmar nu. Typiskt. :rolleyes:

Mn han brukar iofs vilja uppdatera sent. :P

fqq5BYam.jpg

#175 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 April 2007 - 23:04

Avengers hade jag aldrig sett eller knappt hört talas om men det var en ganska trevlig vinjett med lite skön musik till.

Men Bumbibjörnarna har ett ännu bättre! Fast låten är bättre på svenska faktiskt! Som dubbningsmotståndare tar de emot att erkänna lite.
Hipp hurra för här kommer bumbibjörnarna!

Winter is Coming