Jump to content

Photo

Stargate SG-1 säsong 2

• Please log in to reply
325 replies to this topic

#151 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 20 March 2007 - 22:30

Martouf ;)

Mmmmm. Martouf! :wub: :wub:

Jättebra avsnitt, jag gillar Tok'Ra. Kul när Daniel kommer på vad Tok'Ra betyder. :thumbsup:
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#152 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 20 March 2007 - 22:45

Då fattade man äntligen vitsen FAII försöte dra :P
Bra avsnitt, ser fram emot morgondagens

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#153 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 March 2007 - 22:46

Då bröt dom för uppehåll senare i så fall med s.2, annars brukar dom bryta för uppehåll med avsn. 11 (senare med avsn. 10) som alltid har varit del 1 av 2.

Är inte det där Sci-Fi Channels påhitt. De visar serier då inga andra visar nya serier. Därav de där mystiska långa avbrotten mitt i säsongerna.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#154 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 20 March 2007 - 23:29

Jag blir lite snurrig på det där med när den sändes i USA på Showtime. Kollade runt på Gateworld, där står den sändes första gången 10.02.98, del2 10.09.98. Sen i syndication gick dom 01.03.00 och 01.10.00. Så jag förmodar att de skriver ut det månad.dag.år...eller är jag ute på villovägar nu? Börjar bli lite trött nu, så tänkandet är inte på max. :P I så fall va det ju bara en vecka både första visningen på showtime och likaså när den gick i syndication? De verkar nog mer att de tog jul/nyår upphåll bara på Showtime.

Det är väl som Peak säger, att SciFi började med dessa mega långa uppehåll. Tycker det blir längre för varje säsong. :(

#155 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 March 2007 - 00:24

De har ju mindre avsnitt/säsong nu för tiden också. Amerikanarna använder det något udda formatet MM/DD/ÅÅ för det mesta.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#156 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 21 March 2007 - 05:51

Läge för Jacob att bli Tok'ra-värd? Ser fram mot kvällens avsnitt. :)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#157 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 March 2007 - 06:31

oj, tänkte inte på att de har ett annorlunda sätt att skriva datumet på. :blush:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#158 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 21 March 2007 - 17:32

Varför tjatar ni om avsnitt där de blir fast utan att kunna använda portalen?! Vi har redan haft två sådana avsnitt ("Torment of Tantalus" och "Solitudes" (fast där var det bara för att de ringde fel nummer)) och vi är än så länge bara halvvägs in i 3:e säsongen!

Senare kommer vi få "A Hundred Days" där Jack blir fast på en planet utan att kunna komma hem och blir fast där i 100 dagar. Sen får vi "48 Hours" där Teal'c blir fast i D.H.D. och har 48 timmar på sig att leva följt av "Paradise Lost" där Jack och Maybourne blir fast på en måne utan att kunna komma tillbaka!

På "Stargate Atlantis" sida har vi "Thirty-Eight Minutes" där teamat blir fast i portalen och har 38 minuter på sig innan den slås av och de dör, "Epiphany" där John blir fast i ett tidsutvidgningsfält, "Grace Under Pressure" där Rodney blir fast i en Jumper under vattnet, "Inferno" där Gaten dras ner i flytande lava och "Phantoms" där D.H.D. sprängs och teamet blir fast på en planet där en Wraithmaskin löper amok.

Alla dessa är avsnitt där de får problem med gaten. Antingen är de fast och inte kan ta sig hem eller så är de fast p.g.a. Gaten och måste lösa det. Det finns redan otroligt många avsnitt där huvudtemat är "Gaten får problem, teamet utsatt på främmande planet utan väg hem"!

Bara på rak hand nämnde jag just 10 avsnitt. På 13 säsong (10 SG-1 och 3 SGA). Behöver vi fler?!

Välkommen :)

För i perioden som går på TV6 nu så är det ju så att om en Stargate skulle bli sprängd (inte så troligt), så är ju allt slut...det finns ingen återvändo för teamet.

Stämmer inte riktigt. Dom har ju faktiskt Stargaten från Antarktisk som dom hittade :) plus en DHD ligger väl undanstoppade på Area 51 tills vidare ;)

Antarktisgatens D.H.D. har slut på kraft, så de kan inte använde den.

I säsong 6 sprängs Antarktisgaten.

Edited by FAII, 22 March 2007 - 14:04.

#159 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts
  • Interests:Datorer, Musik

Posted 21 March 2007 - 17:38

Roligaste repliken i gårdagens avsnitt:

Martouf, (efter att ha sagt att Selmak höll på att dö): "Unless one of you wishes to volunteer to serve as a host."

(Några sekunder tystnad)

O'Neill: "I'm gonna pass on that."
Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#160 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 March 2007 - 17:40

Hjälp. En stor miss av Tele2vision. Dom verkar ha slarvat och ingen digitalbox
var beställd. Nu kommer säkert inte den förrän nästa vecka.

:(

#161 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 March 2007 - 17:52

och vi är än så länge bara halvvägs in i 3:e säsongen!

Andra säsongen för att vara mer korrekt ;)

Och en sak till. Kan du vara snäll att sluta spoila så mycket.
Ja, vi är många som redan sett alla avsnitt, men det är lika många som inte gjort det.
Och det är inte kul att bli frestad att läsa allt som står under spoilermarkeringarna.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#162 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 21 March 2007 - 18:02

Om man inte vill bli spoilad ska man inte läsa spoilermarkerade saker. Man kan bara skylla på sin egen dumhet om man trotts det spoiler sig själv. Inget av det jag spoilar är otroligt "ZOMG! Oväntat!"-stuff när man väl ser avsnitten (well, nästan inget av det).

Och jag menade 2:a säsongen. Skrev fel.

#163 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 March 2007 - 18:03

och vi är än så länge bara halvvägs in i 3:e säsongen!

Andra säsongen för att vara mer korrekt ;)

Och en sak till. Kan du vara snäll att sluta spoila så mycket.
Ja, vi är många som redan sett alla avsnitt, men det är lika många som inte gjort det.
Och det är inte kul att bli frestad att läsa allt som står under spoilermarkeringarna.

Enligt rubriken så ska det ju inte vara några spiolers här.
Det finns en motsvarande tråd för det.

#164 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 21 March 2007 - 18:13

Det är lite konstigt att alla spoilat alla redan från början. När jag först besökte tråden innehöll hälften av posterna spoilers.

#165 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2007 - 18:19

Det är lite konstigt att alla spoilat alla redan från början. När jag först besökte tråden innehöll hälften av posterna spoilers.

Fast det är när folk frågar om någonting. T ex om en viss karaktär kommer att återkomma eller liknande.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#166 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 March 2007 - 18:33

Fast det är när folk frågar om någonting. T ex om en viss karaktär kommer att återkomma eller liknande.

Kan man inte låta bli att spoila så borde man ju vara aktsam att komma med för mycket.
Någon rad någon gång ibland kanske inte stör så mycket. Men när det är stora
textmassor så borde väl gränsen blivit passerad.

Det ska ju egentligen inte vara några spoilers här enligt rubriken

#167 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2007 - 18:59

Jag måste säga, jag gillar verkligen Sams pappa. Tyckte inte så mycket om honom i tidigare avsnitt men i det här avsnittet var han bara för härlig. :)
Men att detta var dubbelavsnitt kändes rätt meningslöst. Kändes som att de drog ut på det lite väl mycket.
Men det ska bli intresant att se vart detta bär. :) Heh, jag älskar Jacks harkling efter att den där Tok tanten kysste honom. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#168 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 21 March 2007 - 19:39

VA!!!!!!!!!!!!!! du skämtar! okej nu känner ja paniken stiga här, vi ska digitalisera oss den 24 april å om min box inte dyker upp som den ska så e de fan döda asså!!!!! för om ja missar ett ända avsnitt av SG så e det redigt synd om dom.
då kan du väll inte se på tv alls nu då??

å ja e redan nu pissigt sur, för vi ha fått lite lappar om va som komma ska, å bara av att läsa raden "spela in det du tittar på". va fan!! ja behöver ju spela in ett för att se ett annat ju!! det finns ju såna boxar men tele2vison ska tydligen va så pissiga som möjligt.. å en jävla box får vi här per hushåll sen måste vi betala, ja behöver minst 3-4 om ja ska kunna se å spela in alla min program.. ja kommer bli så satans fattig....
jävla digitalisering, det funkar ju prima nu, varför ska vi ändra på allt?

jaja iaf, va det fel på min satans dvd eller va det en störning i sändningen i dag? typ i slutet av avsnittet nån gång?

#169 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 21 March 2007 - 19:49

Jag måste säga, jag gillar verkligen Sams pappa. Tyckte inte så mycket om honom i tidigare avsnitt men i det här avsnittet var han bara för härlig. :)
Men att detta var dubbelavsnitt kändes rätt meningslöst. Kändes som att de drog ut på det lite väl mycket.
Men det ska bli intresant att se vart detta bär. :) Heh, jag älskar Jacks harkling efter att den där Tok tanten kysste honom. :D

Nja, jag tyckte det var ganska skönt att de var ett dubbelavsnitt. 1a delen lägger grunden till hela Tok'Ra och berättar ganska mycket om dom. Lite skönt att de inte bara jäktade igenom den biten. Visserligen kanske jag kan hålla med om att del 2 kändes mer utdragen vissa bitar, men i helhet bra som dubbelavsnitt tycker jag :) . Gillade verkligen Jacob i detta avsnitt, blir lite av en favorit karaktär för mig.

Jo Starbuck, jag upptäckte också störningen i slutet på avsnittet. Blev helt svart bild i 1-2 sekunder eller något.

#170 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 21 March 2007 - 19:57

Jo Starbuck, jag upptäckte också störningen i slutet på avsnittet. Blev helt svart bild i 1-2 sekunder eller något.

okej, då slipper ja va förbannad på dvd för det iaf. e lite på krigstigen i dag, så lätt irriterade.

#171 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 March 2007 - 19:58

Jag fick också störning men hos mig så frös bara bilden i ½ sekund. Inget svart.
-Sora, Kingdom Hearts

#172 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 March 2007 - 20:05

Håller med om Jacob, han är skön. :)

Tok tanten

lät roligt. :P

Var en liten störning hos mig också i slutet.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#173 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 21 March 2007 - 20:23

Tja, senast jag spoilade (och det var inte så många stora spoilers, faktiskt) så var det för att få slut på den idiotiska debatten av att vi borde ha fler avsnitt där folk fastnar p.g.a. att de inte kan ta sig tillbaka per Stargate. Vi har redan 10 där Stargaten är direkt ansvarig för att folk fastnar.

Behöver vi verkligen fler?

Edited by FAII, 22 March 2007 - 14:04.

#174 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 21 March 2007 - 20:26

När jag såg den döende kvinnan vars larv skulle hoppa in i Carters pappa, var det enda jag kunde tänka en lång stund:
Huh, hon är ju ruskigt lik mamman i Bumbi-björnarna. (Eller är det en farmor?).
Jag måste gå och få mitt huvud undersökt nån dag... :rolleyes:
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#175 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 March 2007 - 22:17

VA!!!!!!!!!!!!!! du skämtar! okej nu känner ja paniken stiga här, vi ska digitalisera oss den 24 april å om min box inte dyker upp som den ska så e de fan döda asså!!!!! för om ja missar ett ända avsnitt av SG så e det redigt synd om dom.
då kan du väll inte se på tv alls nu då??

å ja e redan nu pissigt sur, för vi ha fått lite lappar om va som komma ska, å bara av att läsa raden "spela in det du tittar på". va fan!! ja behöver ju spela in ett för att se ett annat ju!! det finns ju såna boxar men tele2vison ska tydligen va så pissiga som möjligt.. å en jävla box får vi här per hushåll sen måste vi betala, ja behöver minst 3-4 om ja ska kunna se å spela in alla min program.. ja kommer bli så satans fattig....
jävla digitalisering, det funkar ju prima nu, varför ska vi ändra på allt?

jaja iaf, va det fel på min satans dvd eller va det en störning i sändningen i dag? typ i slutet av avsnittet nån gång?

Kan bara se svt och tv4