Väldigt kul att se Steve Bacic igen.
Väldigt trevligt avsnitt. Påminner om en av mina favoritfilmer:
Enemy Mine (Fiender)Trevligt att se Daniel forma en vänskap med en först fientlig främmande varelse. Chaka var trevlig och intresant.

Kul när de lekte "kasta Goa'uld huvud" och när Teal'c sa "This way" och så hade Daniel skrivit det på väggen med en pil.
Och kul att se Goa'ulds hemplanet och primitiva Goa'uld som visst utvecklats till en anorlunda ras eftersom Sam inte kunde känna av dem. Men jag blev besviken att det var så "oviktigt" och inte någon större grej.
Känns som att Goa'ulds hemplanet borde vara en stor grej som händer under ett större arc. Jag skulle t ex ha velat se dem hitta planeten.
Synd att Dr. Rothman dog. Men det är lite av SG-1s starka sida, att de pressenterar karaktärer och återanvänder som de sedan dödar/gör av med.
Om dagens avsnitt:
Det fick en fredlig lösning tillsist. Men jag måste erkänna att det hade varit intresant om det inte blev en fredlig lösning med.
Jack tänkte verkligen gå långt. Utrota en hel ras (Och Daniel) för att rädda det folket som han svor att beskydda.
Edited by Crusader, 17 May 2007 - 17:56.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts