Att Teal'c är en briljant förhörsledare är väl inte så överraskande precis.
Och Carter har fått ett nytt love interest?
Posted 25 July 2007 - 18:48
Posted 25 July 2007 - 19:13
Alla verkar falla för henne.Och Carter har fått ett nytt love interest?
Posted 26 July 2007 - 07:52
Sen är det ju så att när amerikanerna säger "an old acquaintance" kan det vara för att de inte känner denne tillräckligt bra för att säga "en old friend".Foothold i säsong 3.Vilket avsnitt var de som de snackade om då invasionen ägde rum förresten?
Tycker det är lite konstigt att Carter säger att hon ska besöka en gammal bekanskap i Washington, Agen Barrett, han var ju bara med i ett avsnitt tidigare i säsong 5 och då inte i många scener.Men de kanske har hållit kontakt??
Posted 26 July 2007 - 12:12
Posted 26 July 2007 - 14:43
Blev lite besviken på storyn. Personligen så hade jag gillat om det var så att Jack verkligen gjort det för han ansåg det vara ända sättet att stoppa senatorn. Det hade gett en mörk födjupning. Tyvärr så vågar inte serien gå så långt.
Posted 26 July 2007 - 15:07
Posted 26 July 2007 - 16:41
Även jag håller med Supertreck lite där. Det hade varit mer spännande och intresant om de hade dragit ut på det så att man funderade under större delen av avsnittet om det verkligen var Jack som gjort det. Hintat åt båda hållen innan de kom fram till vad det var.
Posted 26 July 2007 - 16:44
Edited by XC, 26 July 2007 - 16:44.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 July 2007 - 18:01
Posted 26 July 2007 - 18:03
Posted 26 July 2007 - 18:14
Posted 26 July 2007 - 18:16
Posted 26 July 2007 - 18:56
Tror de har förband i västarna som SG-1 (och alla andra SG lag) har på sig under sina uppdrag. Han hade sin väst i början låg väl där någonstans.Sedan när är O'Neill en fältläkare som mirakulöst kan lappa ihop två skottsår utan ens en förbandslåda till hands?
Ja, har nog hänt några gånger han har ju en lång karriär inom Flygvapnet.Tja, han har väl lärt sig en hel del efter alla gången han blivit penitrerad.
De tyckte väl att det blev för trångt med både män och kvinnor i ett omklädningsrum.Men sedan när har de ett omklädningsrum för kvinnor??? Har för mig att man har sett scener där de alla klätt om i samma rum.
Posted 26 July 2007 - 19:00

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 July 2007 - 19:19
Posted 26 July 2007 - 19:34
Bästa scen: Maybournes typ av fiske.
Är nog samma omklädningsrum fortfarande, men det var väl kvinnornas tid/tur just när Sam satt där.De tyckte väl att det blev för trångt med både män och kvinnor i ett omklädningsrum.Men sedan när har de ett omklädningsrum för kvinnor??? Har för mig att man har sett scener där de alla klätt om i samma rum.
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 26 July 2007 - 20:17
Har de verkligen samma? I Zero Hour (s8) så får vi se Jack stå vid Teal'cs och Jacksons skåp, Jack skåp är också där men inte Sams (varför har inte SG-1 skåp brevid varandra), iof så finns det skåp på andra sidan som kan vara kvinnornas men då borde det väl vara fler skåp?Är nog samma omklädningsrum fortfarande, men det var väl kvinnornas tid/tur just när Sam satt där.De tyckte väl att det blev för trångt med både män och kvinnor i ett omklädningsrum.Men sedan när har de ett omklädningsrum för kvinnor??? Har för mig att man har sett scener där de alla klätt om i samma rum.
Posted 27 July 2007 - 10:55
Posted 27 July 2007 - 11:06
Sånt händer ibland. Om jag inte minns fel blev (extremt mild Atlantis-spoiler) Elizabeth Weirs arbetsrum lite större antingen mellan säsonger 1 och 2 eller 2 och 3 (detta på Atlantis, alltså) .I S1 "Cold Lazarus" så kommer Carter in i rummet medan Jack sitter och tittar på bilder å annat. Då säger hon något i stil med "Listen, no offense, Colonel, but this becomes the women's locker room in...well, now." Tydligen har de samma rum då.
Om de har ändrats sedan dess är en annan femma. För omklädningsrummet tycks ha ändrats, tycker den såg mindre/annorlunda ut i S1.
Posted 27 July 2007 - 18:27

Posted 27 July 2007 - 19:55
Posted 28 July 2007 - 11:19
Han är ju McGyver! Klart han kan fixa till skottsår utan problem...Sedan när är O'Neill en fältläkare som mirakulöst kan lappa ihop två skottsår utan ens en förbandslåda till hands?
Posted 28 July 2007 - 11:53
Du får fråga Jacqueline Samuda (Nirrti) det var hon som skrev avsnittet.Jag tyckte dagens avsnitt hade flera likheter med den första X-Men-filmen. Först är det en kille som förvandlas till vatten och rinner bort, precis som senator Kelly gjorde. Detta på grund av en maskin som ändrade hans kropp precis som Magnetos maskin gjorde med Kelly. Och så att det var flera som hade blivit muterade och fått övernaturliga krafter. Ju mer jag tänker på det, desto svårare har jag att tro att det är slumpmässigt.
Posted 28 July 2007 - 12:00
Posted 28 July 2007 - 20:12