Jump to content

Photo

Superman: The Man of Steel

• Please log in to reply
412 replies to this topic

#151 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 September 2009 - 21:37

Med tanke på senaste diskussionen här om WB-Siegels så kanske nedanstående kan passa in här?

Warner Bros and DC Have 'No Plans' For Superman
by Elisabeth Rappe Sep 16th 2009 // 12:02PM

A little more than a year after Warner Bros announced they were rebooting Superman, they've decided to quietly shelve the Man of Steel for the time being. DC Entertainment's new president Diane Nelson told the MTV Splash Page that the fledgling company wasn't planning to revive the character or his franchise any time soon. "We've obviously done a lot of great things behind the property in our history, and it's a key part of the family, but we don't have current plans behind Superman," says Nelson.

Considering the legal entanglements and 2011 deadlines, that's really not much of a surprise. When Warner Bros' president Alan Horn was called to the stand in the Siegel case, he said there were no plans for another film despite how much he'd like to make one. Of course, things could change today or tomorrow if someone at DCE or Warner Bros decides they don't want to risk another lawsuit with the Siegels, as the ruling stipulated they could sue for damages if the studio failed to get a film underway.

I know a lot of Superman fans really wanted another movie (and somewhere, Mark Millar is weeping), but I think this is good news in the long run. They won't rush a bad film into production, and when they revive the character, it'll be with every intention of bringing him to a new generation of fans. However, let's have a moment of silence for the fact that we won't see Jon Hamm put on the cape and shield. I really really liked that piece of fan casting.

Edited by Synon, 16 September 2009 - 21:40.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#152 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 October 2009 - 16:55

James McTeigue mumlar lite om Superman igen.

http://www.firstshow...s-for-superman/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#153 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 February 2010 - 21:31

Nytt manus på gång av David Goyer och filmen kommer heta The Man of Steel verkar det som.

David Goyer to Write the New Superman Movie! - Superhero Hype!
Source:Latino Review February 24, 2010

Latino Review has broken the news that David Goyer will write the new Superman movie, to be titled The Man of Steel!

The site's scooper said that Goyer "had an idea that actually takes the movies back to the John Byrne incarnation. Modern. Believable. FUN!"

The site adds that Brandon Routh will not star in the film and Bryan Singer is not expected to direct.

About the story, the scooper adds: "I can tell you that Goyer's story involves Luthor and Brainiac. It is NOT an origin and assumes audiences already know about Lois, Clark, Jimmy and Perry. I know the Daily Planet is struggling due to the internet. And I know it sets up a huge Kryptonian mythology."

Trodde Brandon Routh hade kontrakt för 2-3 filmer som Superman?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#154 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 February 2010 - 22:47

Med tanke på att The Man of Steel var Singers titel så tvivlar jag att det här är sant. Jag tror det är något gammalt de har dragit ut ur gardroben.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#155 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 February 2010 - 23:52

Jag tycker fortfarande att Superman behöver en originstory ala Nolans Batman med en ordentlig villian för Supes. Lex Luthor i alla ära men i Supermans fall behövs det mer! En ordentlig actionstory till att börja med och inget familjedrama/kärleksfilm som Superman Returns. Den enda för mig fortfarande riktiga Superman-filmen är ju Superman II, där Superman stod emot både fysiska och mentala hinder kryddat med både kärlek och humor.
En sån stor ikon som Superman är förtjänar något bättre än vad de tidigare gjorts och vad det talats om.

Edited by Rick Hunter, 24 February 2010 - 23:53.

Winter is Coming

#156 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 February 2010 - 17:15

Med tanke på att The Man of Steel var Singers titel så tvivlar jag att det här är sant. Jag tror det är något gammalt de har dragit ut ur gardroben.

Var aldrig en bekräftad titel och det är en bra titel på samma sätt som t ex "The Incredible Hulk" och det att David Goyer skulle skriva manus går ihop med det ryktet att Warner Brothers vill att Christopher Nolan ska producera filmen så att den faktiskt blir gjord.

http://www.slashfilm...moving-forward/

Jag tycker fortfarande att Superman behöver en originstory ala Nolans Batman

För mig räcker det att Smallville berättar Supermans origin story varje vecka, och har gjort det varje vecka i typ 9 år nu. Det plus att man gjort en origin story i Superman: The Movie, Lois&Clark, Superman: The Animated Series, och även hade lite flashbacks till det i Superman Returns. Sen har ju DC berättat Supermans urspung "några" gånger i serietidningsform.

med en ordentlig villian för Supes. Lex Luthor i alla ära men i Supermans fall behövs det mer!

Det där håller jag med om. Behövs verkligen en stark skurk Stålis får slå på. Braniac funkar.
Batman Begins

The Dark Knight

#157 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 February 2010 - 17:31

ja, jag håller med om att ursprunget inte behöver tas igen. Vi såg ju dessutom det i Donners gamla Superman, som Nolan Batman Begins väl inspirerat lite till vad gäller formeln. Jag tycker Grant Morrison skötte ursprunget bäst i All Star Superman, "doomed planet" och allt det där, några meningar räcker. Vi kan det där redan. Och bara för att Nolans Batman var och är förbannat bra är det inte de som kom med allt först eller något alla bör efterlikna heller. :)

Men visst, lite mer action skulle inte skada, Lex Luthor har vi sett några gånger nu. Fast det hade Bryan Singer garanterat fixat i en eventuell uppföljare till Returns.
*Hockey och superhjältar*

#158 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 February 2010 - 17:35

Skulle uppskatta om ursprunget skulle visas på det sätt som Morrison gjorde det där ja. Eller som man visade i ett specialnummer "Superman : The Ten Cent Adventure" där Perry frågar Clark "Are you hiding something from me Kent?" på kontoret, Clark säger typ "um...." och nästa sida visar på ett roligt sätt hela Supermans ursprung, följt av att Clark säger typ "No chief" eller något liknande. Man kan ju alltid nämna ursprunget men det måste inte göras origin-filmer alltid.
Batman Begins

The Dark Knight

#159 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 February 2010 - 11:33

DC Entertainment har sagt att det här är bara "rykten" men rätt vilda sådana.

http://www.superhero...ews.php?id=9111
Batman Begins

The Dark Knight

#160 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 March 2010 - 16:20

Christopher Nolan berättar för första gången lite om filmen:

Christopher Nolan takes flight with Superman: 'We have a fantastic story'
March 10, 2010

The topic at the Batcave on Monday night was the future of that other superhero — you, know, the one from Metropolis. “It’s very exciting, we have a fantastic story,” Christopher Nolan said while sipping tea in the sleek editing suite that fills the converted garage adjacent to his Hollywood home. “And we feel we can do it right. We know the milieu, if you will, we know the genre and how to get it done right.”

Nolan was standing next to his wife, producer Emma Thomas, his partner in all of his films — including “Batman Begins” and “The Dark Knight,” the grim franchise that pulled in more than $1.3 billion at theaters worldwide — and he was explaining their plan to take on a challenge that has frustrated Hollywood for two decades: Getting another Superman film franchise off the ground.

Nolan, speaking about the Superman project for the first time, is pleased with the excitement stirred but, like the magicians in his 2006 film “The Prestige,” sees no value in revealing all of his tricks before the curtain goes up. Still, he wanted to answer some of the early questions about his plans for Superman — as well as his third visit to Gotham City.

There was a spasm of fan excitement when word leaked last month that Nolan, who is now viewed as the Hitchcock of superhero cinema after his two Batman films, would be the “godfather” for a reboot of the Man of Steel, acting as producer and mentor to an as-yet-unnamed-director who will be making a movie based on a story by Nolan and frequent collaborator David S. Goyer.

The Internet flurry that included reports that, according to Thomas, might be better described as fan fiction. The dispatches revealing that the film will be called “Man of Steel” ? and feature Lex Luthor and Brainiac? Or the one about it being a period piece with something like a low-fi version of the hero?

Superman by Jim Lee “I don’t know where this stuff comes from,” Thomas said with a chuckle, although, as with any good poker player, it’s hard to say where the bluff starts and ends.

Nolan said that he admired Singer’s film, especially the way it connected in to director Richard Donner’s version of Superman and the first two movies starring Reeve. Nolan added, though, that this new movie will stand on its own.

“A lot of people have approached Superman in a lot of different ways. I only know the way that has worked for us that’s what I know how to do,” Nolan said, emphasizing the idea that Batman exists in a world where he is the only superhero and a similar approach to the Man of Steel would assure the integrity needed for the film. “Each serves to the internal logic of the story. They have nothing to do with each other.”

Still, it was a frustrating moment in the Batman franchise that led to this new Superman revival. Nolan and Goyer, a key collaborator on both Batman films, were at a story impasse on the third Batman film (which is now picking up steam as well) when, as a distraction, Goyer gave the filmmaker a daydream version of how he would tackle a story about the last son of Krypton.

“He basically told me, ‘I have this thought about how you would approach Superman,’” Nolan recalled. “I immediately got it, loved it and thought: That is a way of approaching the story I’ve never seen before that makes it incredibly exciting. I wanted to get Emma and I involved in shepherding the project right away and getting it to the studio and getting it going in an exciting way.”

Goyer is now writing the screenplay and Nolan is keeping it close to the vest.

...

Läs hela artikeln

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#161 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 March 2010 - 17:17

Well, smiska mig och kalla mig Steffi! det är sant :). Riktigt bra artikel där om man läser hela, där Nolan pratar om både Batman och Superman ,utan att spoila något.

Kul att de här killarna är inblandade vilket gör nog hela processen betydligt smidigare än vad Warner Brothers är vana vid när det gäller Superman. Bra jobbat Warner Brothers, hittils that is :).

Edited by super85, 10 March 2010 - 17:17.

Batman Begins

The Dark Knight

#162 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 March 2010 - 17:47

Tack för att du påpekade det om Batman, hade tänkt nämna det men glömde bort det. Ja visst, var den bra artikeln och Nolans kommentarer :)

#163 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 March 2010 - 18:00

Jo. Gillade att Nolan faktiskt snackade om projekten, han avslöjar ju aldrig detaljer på möjliga projekt och istället lägger all sin energi på den filmen han just jobbar med. Det han säger låter ju bra, men det är inte mycket han säger :). Är nog mest glad över att ryktena stämde.
Batman Begins

The Dark Knight

#164 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 March 2010 - 18:06

Det är det jag gillar med honom: att han på ett smidigt sätt inte avslöjar något alls :D och som du skriver lägger energin på filmen istället för att snacka en massa skit.

#165 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 March 2010 - 18:17

Exakt :) fast vi fick ju åtminstone veta att "Mr Freeze" inte dyker upp i tredje Batman-filmen :D

Sen tror jag att det blir Jonathan Nolan som regisserar filmen. Om nu inte det blir David Goyer som får jobbet. Nån av de två om nu Christopher Nolan producerar/är inblandad i storyn och hur filmens ton kommer att vara. En grej jag tänkt på sen man först läste Nolan/Goyer ryktet var att göra det så att Superman är exakt hur han är, men resten av världen inte är optimistisk/färgglad på det sätt man kanske tänker sig att Stålis berättelser är. Men, ja, man får väl se :). Får se om nån av Fanboy-hemsidorna lyckas få fram kommentarer från David Goyer också.

Edited by super85, 10 March 2010 - 18:37.

Batman Begins

The Dark Knight

#166 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 March 2010 - 18:53

Kan bli riktigt bra. Om nu Nolan och Goyer verkligen förstår att Stålmannen är en nästan total antites mot Batman, vad det gäller tillvägagångssätt och uppfattning av allmänheten.

Nån "Wrathful god" som Singer pratade om i sin uppföljare vill jag verkligen inte veta av...

Och hade det ändå inte varit riktigt, riktigt kul om inte Nolan's Superman kunde få utspelas i samma värld som hans Batman?? :D Hade inte det ändå varit ganska naturligt?

#167 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 March 2010 - 19:28

Tror att det Singer menade med hans kommentarer var att Superman skulle, för att använda ett yttryck från Arne Hegerfors och EA Sports NHL tv-spel "lacka ur" på grund av skurkar, som troligtvis hade varit en lite uppdaterad och elakare variant av General Zod. Singer snackade ju mycket om att hans film var som "Star Trek, and the sequel will be more like Star Trek II"

Och sen vet Nolan nog skillnaderna, han snackar ju om Superman:The Movie i artikeln...om Singers film, och sen är David Goyer rätt insatt i DCU likaså Jonathan Nolan.

Och hade det ändå inte varit riktigt, riktigt kul om inte Nolan's Superman kunde få utspelas i samma värld som hans Batman?? :D Hade inte det ändå varit ganska naturligt?

Jag tycker inte riktigt det. Skulle ju vara kul med någon stor JLA film någon gång. Lite som Marvel planerar med en möjlig Avengers rulle, och lite hur man kört JSA/JLA med en TV-budget på Smallville. Grejen är att Superman passar inte in i den Batman värld som Nolan skapat. Jag tycker inte det i allafall, och Nolan säger ju också att han vill att karaktärerna ska då vara lite mer unika. Han kan ju dock dölja något i det han säger, men jag väljer att tro på det nu. Så nej, jag tycker inte att det vore naturligt att Nolan versionen av Batman skulle vara i samma universum som Stålis. Sen tvivlar jag på att Superman filmen kommer bli någon exakt kopia av Batman filmerna. Det är ju betydligt mer "serietidning" över det med en hjälte från en annan planet :).

Sen vet jag att i något skede har Green Lantern filmens manus varit sån att den hintar om andra "superkaraktär". Kanske om den filmen blir tillräckligt poppis så kan det bli en Justice League med GL och sådana DCU hjältar vi inte än sett på bio? gärna Wonder Woman, och om Flash rullen blir av någon gång etc.
Batman Begins

The Dark Knight

#168 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 March 2010 - 21:53

Tyckte det var synd först att Bryan Singer inte fick fortsätta sin Superman, men å andra sidan funkar Superman Returns ganska fint som ett öppet slut på den Superman som var Richard Donners. Så då kan det ju vara dags att "vända blad" eller egentligen trycka på reset-knappen. Vore ju extremt komiskt om denna Superman kom väldigt nära den John Byrne gjorde i "Man of Steel", som super85 påpekade för mig härom dagen. Då får Dc sig ett jävla schå! :D

#169 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 March 2010 - 22:37

Jo fnissade lite på det. DC har ju följt efter och kopierat mycket av det visuella i Donners och Singers , och Smallvilles versioner av Krypton, Fortress of Solitude osv. Byrnes Stålis är ju närmre den version som de här tidiga ryktena som gick om att Nolan var inblandad innehöll. Där man just namedroppade John Byrnes Superman som att det vore rätt nära. Nu vägrar ju Nolan och de säga något om det.

Tror dock att det är betydligt annorlunda än Donner/Singers Superman och rätt spännande att se vad det blir. Nolan har ju flera gånger nämnt att han gillar diverse Sci-fi grejer, och namedroppat saker som att just Superman: The Movie, Bladerunner, och har för mig att han sagt att som liten så gjorde han egna Star-Wars filmer med minatyrer :). Blir säkert en viss form av mer "realistisk" version av Stålis men skulle uppskatta ett t ex futuristiskt Metropolis osv.
Batman Begins

The Dark Knight

#170 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 March 2010 - 11:44

Riktigt skönt att det äntligen kommer ordentliga fakta om en ny Superman-film och inte bara en massa spekulationer och önsketänkande, som typ det Mark Millar höll på med ett tag. Jag är också glad att det inte blir nån likhet med Donners filmer. Visst gillade jag att SR gjorde så många homager till dem, men det ska bli spännande att se hur de går vidare och gör nånting helt nytt. Jag tänker mest på musiken och hur den kommer att bli jämfört med John Williams komponerade. Om de kunde fixa nån som Hans Zimmer eller Michael Giacchino vore det kanon. En annan sak jag tänker på är att Lex Luthor kommer vara VD för LexCorp (antar jag, om de nu utgår från John Byrnes serier) och inte bara en criminal mastermind, så att han blir jäkligt svår att komma åt p.g.a. all makt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#171 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 March 2010 - 13:36

Sen tror jag också att man inte får tänka för mycket som t.ex jag gjorde och bli förvånad att Nolan ska göra Superman också när Batman är en helt annan stämning. Bara för att Batman är mörk behöver inte Superman bli det, bra regissörer och bra manusförfattare förstår ju trots allt det. Chris Nolan är en smart man. Och han har väl som sagt drömt om att göra sin Star Wars/saga-aktiga film som han sa i någon intervju. WB har ett kompetent gäng bakom Superman nu, och den verkar med all säkerhet bli av. Det gör ju hela skillnaden.

#172 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 April 2010 - 14:27

Senaste nytt om Superman.

New 'Superman' and 'Dark Shadows' films confirmed in IMAX press release - ComicMix news

Warner Bros. is now so committed to getting a Superman film out the door by 2013 that it's now showing up in press releases from partners.IMAX, as part of their earnings statement, announced that they've signed a deal with Warner Bros. to release 20 films in IMAX format up to 2013. And on the list is a new Superman film.

This would seem to back up that Warner Bros. really is taking the Siegel Estate threat seriously, which states that if a movie wasn't going to be in release by 2013 they would be in breach and owe the estate a large sum of cash.

/.../

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#173 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 April 2010 - 17:20

Ett rykte är ju att man har både Batman och Superman filmerna samma år. Att den Christopher Nolan regisserade "Batman 3" kommer ut Sommaren 2012 (blir ju lagom tight att försöka få ut den tidigare) och Superman film i december samma år. Egentligen logiskt på grund av tjafset WB har med Supermans filmrättigheter.
Batman Begins

The Dark Knight

#174 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 June 2010 - 20:13

Empire har fått Christopher Nolan att prata lite om Superman och Batman.

http://www.superhero...an-and-superman
Batman Begins

The Dark Knight

#175 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 July 2010 - 08:00

Rykteskvarnen har börjat snurra igen och det hävdas att Chris Columbus kanske är påtänkt att regissera Superman.

Källa: Supermanhomepage

As we know, Warner Bros. are aiming to have a new Superman movie released to cinemas before the end of 2012. A source inside the studio has revealed to the Superman Homepage that an "offer has been sent out to Chris Columbus to direct the 3D Superman reboot for December 2012".

Columbus, who directed the first two "Harry Potter" films for Warner Bros., is reportedly considered "the right fit" for the Man of Steel by those within the WB and Legendary Pictures.

Christopher Nolan will be producing the film, from a script written by David Goyer.

"David Goyer really wanted to direct but nobody from either studio think he's good in that arena," reveals the studio insider. "He's great at coming up with story and ideas, like George Lucas. It's his execution where he's weak which is why people like Chris and Jonathan Nolan and Guillermo Del Toro have had the best results with his scripts."

Whether Chris Columbus takes up the offer, or even if said offer really exists, will be revealed in time.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007