Jericho - Säsong 1
Posted 13 June 2007 - 12:56
Posted 13 June 2007 - 15:10
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 13 June 2007 - 17:55
Tror det kan vara bra för de som kanske ger upp serien i början och sedan ser att där är ett klippavsnitt och tänker "Kanske skulle ge den en ny chans" (Fast på Engelska då
Det här var ju jätte bra.
Måste erkänna att CBS verkligen försöker. Antagligen så ser de att serien har stort potensial med tanke på vilken gigantisk kampanj som fansen körde och hur populär den var på Internet. Och så får vi inte glömma säsong 1 DVDn som kommer redan i September.
Tror jag har nästan förlåtit CBS för att de lade ner serien så klantigt innan.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 June 2007 - 22:04
'Jericho' May Receive Six More Episodes
Series is placed under pressure to perform in second season
By ALAN STANLEY BLAIR
Source: TV Guide
Jun-15-2007
Fans rejoicing about the news that "Jericho" will in fact be back for seven new episodes have got one more reason to cheer -- the series might have a very bright future after all as CBS is open to the idea of continuing with the series beyond those initial episodes.
In an exclusive interview with TV Guide, Skeet Ulrich (who plays Jake Green on the program) admitted that although the initial order for Season 2 is only seven episodes, the network will be watching the performance of those shows closely with the option of extending their order to a total of 13 episodes.
Apparently, the reason for the seven-episode order was “really about studio space and budget and the amount CBS is already putting forth toward its other shows,” he said. “So we had to make some concessions and we were more than willing to do it. Our hope is to make these seven, have them do well and we make the next six for the season and then move forward and get a full Season 3. But I’ve learned not to get ahead of myself in this game ... I think we’re going to be working under tighter circumstances than we were.”
But although the pickup for another year may seen as a chance to relax, Ulrich confirmed that when the series goes into production there will be very little time unwind as the pressure to turn around episodes is cut short by a day and that the series may have to work with a lower budget than before.
“In terms of money, and I had heard we might be working seven days per episode,” he added. “We were struggling to do a couple of last season’s episodes in eight days. But we’ll make it work.”
Ulrich also discussed the campaign to save the show in the interview thanking the fans of the series for their dedication.
“I had heard pretty early on from my mom that there was a petition going around and there were like 40,000 signatures on it,” he said. “They were just starting to send nuts to CBS.”
However, the thing that amazed the actor the most is the choice of name for the campaign, based on a piece of dialogue in the season finale. According to the actor, the line “nuts” was actually the “toughest one I had to deliver all season. It’s such a non sequitur. To see it turn into this rallying cry of petitioning and fighting for the show is really interesting. It was insane following it and then for it to have an effect.”
For the rest of the interview, please visit TV Guide.
Reruns of the first season of "Jericho" will begin airing Friday nights on CBS starting July 6.
Källa
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 15 June 2007 - 22:53
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 June 2007 - 22:57
Winter is Coming
Posted 15 June 2007 - 23:50
Posted 28 June 2007 - 20:18
Serien blir bättre och bättre för varje avsnitt och mystiken tätnar ang. vissa personer, vad är sant och vad är lögn.
Men, självklart ska det ju komma ett men
Ingen verkar bry sig om att hushålla med vatten, bensin/fotogen, el och mat precis.
När strömmen gick så drog alla igång sina generatorer och hade på dom för fullt (sjukhus kan jag förstå) som i baren t.ex. alla lampor tända, alla TV apparater som fanns var i gång, självklart tar ju bensinen? slut i generatorn, vad trodde dom???
När strömmen äntligen kom tillbaka, borde väl de flesta förstå att överbelastning av nätet bara skulle vara förnamnet. Allt som gick att tända lös alla apparater var i gång. Varför? jag menar, behöver man verkligen ha varenda lampa tänd?
Ingen bunkrar vatten (förutom Hawkins verkar det som).
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 June 2007 - 20:46
TV aparaterna var väl eftersom de väntade på ett medelande, har jag för mig?
Annars så håller jag med lite. De slösar lite väl ibland. Fast de hushåller med elen i samhället. Alla har ett visst antal timmar (Och Watt) i veckan och den får de använda hur mycket de vill. (Det förklaras lite mer senare) Så slösandet är upp till varje person hur den använder sin el.
Att de sedan tänder allt när de får elen tillbaka kan jag lite förstå. Jag minns efter Gudrun när vi varit av med strömmen i 2 veckor. När den kom igen så åkte verkligen allt på eftersom man nu kunde och inte behövde använda ljus.
Vattnet så har staden brunnar så det borde ju inte behövas sparas så mycket.
När det gäller mat så tänker verkligen de flesta sig inte för utan äter verkligen allt de har för de är hungriga. Och det kommer verkligen straffa sig, tro mig.
Fast t ex köttet kan jag förstå att de åt upp i början när de hade grillfest eftersom den går ju inte spara utan kylanläggning om man inte vet hur man torkar.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 June 2007 - 21:00
Självklart äter man ju upp mat med kort 'bäst-före'datum' först.Fast t ex köttet kan jag förstå att de åt upp i början när de hade grillfest eftersom den går ju inte spara utan kylanläggning om man inte vet hur man torkar.
Ja, men var dom tvungna att ha flera apparater i gång på samma ställe? det var mest det jag retade upp mig på.TV aparaterna var väl eftersom de väntade på ett medelande, har jag för mig?
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 June 2007 - 21:24
Tack.Självklart äter man ju upp mat med kort 'bäst-före'datum' först.Fast t ex köttet kan jag förstå att de åt upp i början när de hade grillfest eftersom den går ju inte spara utan kylanläggning om man inte vet hur man torkar.
Jo, det är ju klart att det inte behövs så många TV-aparater igång. Men jag antar att det är lätt att överdriva vid ett sådant tillfälle. Vara isolerad från omvärlden utan att veta vad som händer och så få veta att de ska visa något på TVn. Folk tappar nog lätt huvudet då.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 June 2007 - 22:26
Posted 12 July 2007 - 12:17

Serien fortsätter med ett nytt avsnitt varje Torsdag på TV4+ klockan 22:00-22:55 med en repris redan samma natt, dessa tider verkar dock variera från vecka till vecka. En titt på TV4's Tablå innan varje avsnitt kan vara en bra idé
TV4's hemsida skriver följande om serien.
===
En kärnexplosion syns borta i horisonten och inte långt därefter bryts all kommunikation med omvärlden för den lilla staden Jericho. Jake Green blir hjälte i dramat.
Svampmolnet i horisonten sätter skräck i invånarna i den lilla staden Jericho i Kansas. All kommunikation med omvärldens bryts. Staden håller på att drabbas av panik, ingen vet om det är en terrorattack. Och rädslan tar fram de värsta sidorna hos några av invånarna.
Jake Green, son till stadens borgmästare, blir hjälte i dramat när han hjälper en skolklass som kraschat med sin buss till följd av explosionen.
Del 1 av 23.
En gigantisk kärnexplosion syns långt borta vid horisonten och inte långt därefter försvinner all kommunikation med omvärlden för den lilla staden Jericho i Kansas i norra Amerika. Isolerade står stadens invånare ovetande inför den ödesdigra frågan om de är de enda överlevande kvar i landet.
Kaos är på väg att bryta ut bland människorna i Jericho. Jake Green, son till stadens borgmästare, har nyligen återvänt efter flera år på resande fot, och blir i tumultet stundens hjälte. Han slits mellan lusten att fly från sitt mörka förflutna och lojaliteten till en stad som behöver honom desperat.
Jericho var en av förra årets mest framgångsrika lanseringar på CBS och nominerades i kategorin Best Network Television Series på amerikanska galan Saturn Award (akademin för science fiction, fantasy och skräckfilmer).
Rollista:
Gerald McRaney (Deadwood, One three hill) som Johnston Green,
Kenneth Mitchell (Grey's anatomy) som Eric Green,
Pamela Reed (Simpsons, Kindergarten) som Gail Green,
Skeet Ulrich (Scream, Boys) som Jake Green,
Michael Gaston (Sopranos, Prison Break) som Gray Anderson,
Lennie James (Snatch, 24 hour party people) som Robert Hawkins,
Sprague Grayden (Six feet under, Over there) som Heather Lisinski,
Brad Beyer (Law & Order, CSI Miami) som Stanley Richmond,
Ashley Scott (Dark angel) som Emily Sullivan,
Erik Knudsen (Mental block, Saw II) som Dale Turner.
Jericho är en amerikansk serie från 2006 i 23 delar
===
Någon som känner sig manad kan ju slå ihop denna tråd med den befintliga i spoilerdelen av forumet.
Edited by Cartman, 29 September 2008 - 13:57.
Posted 12 July 2007 - 12:24
Däremot ändrar jag rubriken lite så den inriktar sig mer på säsong 1. Säsong 2 får således en egen tråd när det blir aktuellt.
Edit: Observera mao att spoilers diskuteras i Jericho - Säsong 1 - Spoilers
Edited by XC, 12 July 2007 - 12:27.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 July 2007 - 12:30
Så hur är serien då? Suktar efter en ny och bra Sci-Fi serie. Har jag hittat rätt då i Jericho?
Edited by Cartman, 12 July 2007 - 12:58.
Posted 12 July 2007 - 12:55
Jericho är den bästa nya serien jag sett på länge (tillsammans med Heroes)Så hur är serien då? Sucktar efter en ny och bra Sci-Fi serie. Har jag hittat rätt då i Jericho?
Lite seg emellanåt den första halvan av serien men sen alltså! Oj oj oj oj!!! Skitbra helt enkelt
Winter is Coming
Posted 12 July 2007 - 13:47
Posted 12 July 2007 - 14:17
(Och för att tillägga till Cartman eftersom vi haft diametralt olika åsikter i Nightmares & Dreamscapes-tråden, Marie, din själsfrände i tidigare nämnda tråd, gillar också serien.
Posted 12 July 2007 - 14:29
Tack, den passningen var snygg.
Att ordet realistisk nämns i samband med serien gör mig glad. Inte för att jag har något emot "over-the-top" sci-fi men jag föredrar nog trots allt filmer och serier som har mycket eller delvis en förankring i verkligheten och vad man kan förvänta sig av framtiden.
Detta låter ju riktigt trevligt, som tur är så är det inte alltför många timmar kvar nu innan det börjar.
EDIT: Hur är skådespelarna i sina roller? Är lite nyfiken på hur Skeet Ulrich är. Tycker att han är en bra och intressant skådespelare.
Edited by Cartman, 12 July 2007 - 14:32.
Posted 12 July 2007 - 15:23
Ja, ja, får hålla mig till Internetkanalen och de ca. 10 avsnitt jag har kvar att se.
Posted 12 July 2007 - 15:23
En vicktig grej när man ser Jericho är att ge den en riktig chans och gillar man inte vad man ser, se minst halva säsongen innan man beslutar sig att ge upp serien. Allt för många gav upp den redan efter ett par avsnitt och missade sedan när serien blev riktigt riktigt bra (Personligen så älskade jag den från början). Serien har ett rätt lång uppbyggnad och känns lite småstadsgullig i början men när den väl kommer igång så tappar den inte tempot. Mot slutet så blev den tillochmed bättre än heroes.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 July 2007 - 15:24
Jag tycker de gör ett bra arbete ifrån sig. Skeet Ulrich kan man ju säga ha en huvudroll och jag köper det han tar fram...
Posted 12 July 2007 - 15:28
Posted 12 July 2007 - 15:53
En viktig grej när man ser Jericho är att ge den en riktig chans och gillar man inte vad man ser, se minst halva säsongen innan man beslutar sig att ge upp serien.
Jag brukar aldrig ge upp, många gånger säger jag det och tänker det om olika serier och filmer men det slutar oftast med att jag ser klart dom i alla fall. Om inte annat så brukar jag ge serier en ordentlig chans innan jag slutar titta. Har själv varit med om att en serie kan vara svag i början för att sedan bli bättre och bättre. Speciellt serier men många säsonger.
Scenariot i sig kanske inte är realistiska, men känslorna och handlingar i förhållande till handlingen känns definitivt realistiska. Om du förstår hur jag menar.
Jag tycker de gör ett bra arbete ifrån sig. Skeet Ulrich kan man ju säga ha en huvudroll och jag köper det han tar fram...
Jag förstår dig.
Just att den här serien har mycket känslor och så kan jag tänka mig gör den bättre med tanke på vad den handlar om. Dessutom kan jag tänka mig att detn blir enklare att ta till sig då den utspelar sig i en tid och miljö som man själv kan relatera till.
Gult är inte en bra färg på ljus bakgrund.
(använder pro)
Finns det någon annan färg som jag kan få fresta dig med?
Posted 13 July 2007 - 12:07
Handlingen i sig var välgjord med en blandning av vad man kan tro är ett attentat/olycka/oförklarlig händelse. Gillar serier där man själv får tänka lite och gissa på olika teorier innan man förr eller senare får mera "officiell" information om vad det egentligen är som pågår.
Man fick även känslan av hur början av ett katastrofläge kan vara, hur oorganiserat och panikartat allt kan vara när någonting oväntat händer och hur människor reagerar olika i situationer som uppstår.
Mycket bra och jag vill verkligen se mera.