Heroes - Säsong 1
Posted 10 March 2007 - 22:03
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 18 March 2007 - 06:10
Zeroes
Zeroes gjordes av Heroes marknadsförare Vince Manze för att väcka uppmärksamhet för serien på internet.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 March 2007 - 06:47
Everybody loves da bad guy...Sylar äger ju. I love that guy.
Okänd?
Posted 18 March 2007 - 09:07
Har ni sett Heroes parodin som NBC gjorde?:
Zeroes
Zeroes gjordes av Heroes marknadsförare Vince Manze för att väcka uppmärksamhet för serien på internet.
Den där var ju riktigt kul!
last.fm Filmtipset
Posted 14 April 2007 - 18:38
Min favorit är Hiro, gillade honom från första stund jag såg honom, gillar t.ex de där med först så skriker han ut det han ville säga till Nathan och när Nathan ber honom vara tyst så gör han om samma sak men tystare, med bomben, och "Fly man".
Gillar också de där "V-tecknet" han gör med handen, det är från Star Trek va?.
Peter, kan kopiera andras krafter, men hans drömmar verkar också vara speciella.
Min teori är, att efter att han mött Sylar så kommer han möta Ted, han sa i drömmen, att han hade absorberat för många krafter, och sen såg man honom explodera som en atombomb, och så vitt jag vet spå har sylar inte Teds kraft ännu.
Gillade när Hiro råkade ringa sig själv ;-)
Under den här veckan, har jag sett resten av avsnitten av Heroes, och igår så läste jag alla serierna också.
Jag tycker att Micas kraft liknar Sylars rätt så mycket, båda två förstår hur saker fungerar.
Vet inte om det här är en spoiler direkt men jag gillade det jag såg i en trailer till nästa avsnitt tror jag:
När hiro träffade sig självt, jag ser fram emot det
Väntar ivrigt på nästa avsnitt nu.
Posted 24 April 2007 - 17:53
Efter en lång väntan är Heroes alltså tillbaka, vilket jag tycker känns väldigt skönt.
last.fm Filmtipset
Posted 24 April 2007 - 22:16
Extra kul är det att karaktärerna börjar träffas. Undrar om det går att förhindra NY-explosionen, tror hittills att just ingenting som förutsetts skall hända har förhindrats än (Kanske Claire, men å andra sidan så kunde det ju ha varit den där andra cheerleadern i målningen. Hon som verkligen dog).
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 24 April 2007 - 22:26
Sylar äger ju. I love that guy.
What he said.
Kill em all Sylar.
-Gangstagrass
Posted 24 April 2007 - 22:49
Jag börjar tro att de inte kommer kunna stoppa att New York flyger i luften faktiskt. Hur de än gör.
Winter is Coming
Posted 24 April 2007 - 22:59
Det vore ju väldigt coolt om det var så, att NYC flyger i luften oavsett men jag tror inte riktigt det.... Senaset online serien tyder ju på att det rör sig om en parallell verklighet eftersom Sylar inte dödade Claire. Dessutom får man reda på att att det faktiskt var Sylar som var the exploding man.
Avsnittet var iaf ritkgt bra. Ser fram emot nästa avsnitt i framtiden.
-Gangstagrass
Posted 26 April 2007 - 17:06
Jag blev besviken på att den stora striden mellan Sylar och Peter inte var större än den var. Visst, det var häftigt det vi såg men ändå. Jag väntade mig mer.
Mohinder var hjälten här. Han slog ner Sylar.
Screnen där Sylar penslar fast Isaac var riktigt bra. Äntligen så försvann han från serien. Jag gillade honom inte alls i slutet så det är skönt att slippa honom.
Men Isaacs död måste betyda att explosionen kommer hända innom en väldigt kort tid. När Hiro reste till framtiden så hittade han Isaacs lik, sedan kom polisen och sedan exploderade det. Så det måste igentligen vara den här dagen det händer. Eller dagen efter.
Undrar vad Peters/Nathans mammas krafter är. Syner? kan det vara därför Peter har sina sanndrömmar?
Stackars Claire. Jag tror inte Nathan kommer hålla vad han lovar.
Horned-Rimmed Glasses sammarbetar med Nuclearman och Matt. Detta ska bli kul.
Kul att se DarkHiro igen.
Hmm, "Save the Chearleader".... har inte gett så mycket hitils. Och hon RÄDDADE Peter istället. Får mig att börja undra om DarkHiro inte vill motsatsen, att New York SKA explodera. "Save the World" kan ju peka på samma som det Linderman sa.
Vad vill Linderman göra med Nikis son? Och vad kommer Jessica göra när hon märker vad som har hänt?
Fattar inte varför Jessica plötsligt bryr sig om Micah när hon innan snackat om hur hon bara utnytjar honom och D.L för att få vad hon vill.
Gillar inte alls att Jessica berättade för D.L att hon är Jessica och att hon jobbar för Linderman. OCH att D.L inte tar det värre.
Jag ville se en stor grej av det med att D.L kommer på sanningen. Mycket besviken. Det var en bra början på en "Evil twin took my place" historia.
Bra avsnitt. Längtar till nästa.
Veckans serietidning: String Theory
Karaktär: Hiro och DarkHiro
Om tidningen: WTF??? Sylar är bomben??? Shit. Och de andra har ingen aning utan tror det är Peter. Då måste Peter ha missuppfattat sin kraft på nått sätt. Att han såg det genom Sylars ögon och inte sina egna.
Eller så ändrades det hela efter att han räddade Claire? Blir det Peyter som exploderar istället?
Så rädda Claire var för att kunna döda Sylar? Verkar som min teori om Hiros ondska var fel.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 April 2007 - 20:50
last.fm Filmtipset
Posted 01 May 2007 - 14:14
Rätt bra och spännande avsnitt, med ett riktigt klassiskt serietidningstema
Nu är det bara tre avsnitt kvar på den här säsongen, och det ska bli kul att se hur det slutar!
last.fm Filmtipset
Posted 01 May 2007 - 22:46
Posted 02 May 2007 - 03:24
Varför skulle de avsluta Heroes efter den här säsongen? Det är ju en historia om Superhjältar och det finns mycket att berätta. De kommer avsluta hela bomb-historien, och antagligen Sylar också, den här säsongen och det räcker för mig. Jag längtar som bara den efter vad huvud hotet i säsong 2 kommer att vara. Och serien har fått en 2:a säsong.
Sen vet jag inte om jag skulle kalla LOST för en långkörare efter bara 3 säsonger.
1x20:
Väldigt händelse rikt avsnitt. Väldigt intresant att se den mörka framtiden.
Sylar som President var oväntat trots att man borde ha räknat ut det (Han målade sig själv som President och "Nathan" sa att orsaken han var President var pga den där tjejen som kan byta utseende.
Härligt Hitler-aktig President han var.
Och det var visst Peter som exploderade ändå. Allt som Future Hiro har jobbat för har varit i onödan.
Hela String Theory gick ut på att Sylar var den som exploderade. Orsaken Hiro inte lyckades stoppa det var för att han högg ner fel person. Och nu är Peter osårbar istället och han är det ända hotet.
Så Future Hiro har förvärrat allt.
Back to square one. Ända skillnaden är att Claire lever och Heroes inte har blivit en grupp vilket de antagligen hade blivit om Peter inte räddade Claire.
Vilket as Matt har blivit. Får mig att vilja hata honom. Och han verkade veta att Nathan igentligen var Sylar.
Heh, vad roligt det var när Hiro pratade om Future Hiro som sig själv.
Hmm, en sak slog mig precis. Peters syn där han såg sig själv explodera, Nathan kom fram till honom. Jag undrar om det inte var Sylar. Jag tyckte att Nathan såg ond ut i den scenen när jag först såg den och hade funderingar på om det verkligen var han.
Kan det vara så att Sylar lurar Peter i en fälla och ger honom Nuclearmans krafter, medveten om att Peter inte kommer kunna kontrollera dem? Jag tror iallafall att Sylar är skyldig till allt ändå.
Jag tror jag sparar veckans serietidning till nästa vecka eftersom det är den 2-delars historia.
Edited by Crusader, 02 May 2007 - 04:17.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 May 2007 - 15:54
Posted 02 May 2007 - 16:25
Fler sådana här avsnitt tack!
(a.k.a. SweXena / MrEgo)
Posted 02 May 2007 - 19:47
Håller delvis med, men med Heroes känns det som det finns så mycket kvar att berätta innan de lägger ner den.Jo, men amerikanska serier har det här problemet att de aldrig slutar på topp. De ska mjölka dem och mjölka dem tills man har fått det som Lost är idag... Fast jag kanske har fel angående Heroes. Om de lyckas hålla kvalitén uppe så är det lugnt, men just nu känns det som om historien borde ta "slut".
Edited by Rick Hunter, 02 May 2007 - 19:48.
Winter is Coming
Posted 02 May 2007 - 21:14
Så om serien skulle sluta nu hur skulle den sluta? Jag menar inte bomben och Sylar för det lär avslutas nu, utan hela grejen?Jo, men amerikanska serier har det här problemet att de aldrig slutar på topp. De ska mjölka dem och mjölka dem tills man har fått det som Lost är idag... Fast jag kanske har fel angående Heroes. Om de lyckas hålla kvalitén uppe så är det lugnt, men just nu känns det som om historien borde ta "slut".
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 May 2007 - 22:56
Så om serien skulle sluta nu hur skulle den sluta? Jag menar inte bomben och Sylar för det lär avslutas nu, utan hela grejen?Jo, men amerikanska serier har det här problemet att de aldrig slutar på topp. De ska mjölka dem och mjölka dem tills man har fått det som Lost är idag... Fast jag kanske har fel angående Heroes. Om de lyckas hålla kvalitén uppe så är det lugnt, men just nu känns det som om historien borde ta "slut".
Fast jag tyckte egentligen att serien borde sluta iom bomben. Det är egentligen det som är hela premissen till serien. Det är lite som om Voyager hade fortsatt efter att de kommit hem till Jorden.
Dock så har jag insett att det förmodligen är de genetiska mutationerna som är premissen, men de har lagt så stor vikt vid bomben hela serien så det känns lite konstigt att fortsätta efter det hela är avslutat.
Posted 03 May 2007 - 23:01
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 May 2007 - 23:08
Edited by Zaphodile, 03 May 2007 - 23:12.
Posted 08 May 2007 - 19:58
Det börjar verkligen dra ihop sig till final, och det här var ett väldigt bra avsnitt. Mycket spännande, och en bra cliffhanger. Den del av avsnittet jag gillade mest var annars när Sylar var hemma hos sin mamma. Jag undrar vad det är för plan som Linderman har, och hur många som är indragna i den? Spännande, minst sagt
last.fm Filmtipset
Posted 09 May 2007 - 02:07
Sylar delen var riktigt tråkig och fel på så många vis. Visst, man fick veta varför han är som han är men hela grejen med att han inte vill döda människor och vill hitta ett sätt att rädda folket i New York, att han bara vill döda Heroes, det känns bara fel. Och grejen med hans mamma, samma sak där.
Visst, det blev bättre i slutet för det verkar som att han nu är på rätt spår men ändå.
Så Nathan och Peters mamma är en av dem som ligger bakom bomben? Intrigen stiger. Men jag fattar inte hur Nathan kan gå med på det.
Och vad är deras ultimata plan? Vad vill de med Micah?
Nu träffade Peter Nuclearman och absorberade hans krafter. Men 2 dagar förtidigt så han får säkerligen kontroll på det.
Sylar bröt Hiros tidsfrysning på något sätt, för han visste att Hiro var där. Annars hade han visat någon form av överaskning.
Jag vill minnas att han gjort något liknande innan. Jag gissar på att han har en kraft som gör att han kan det.
Nu är Hiros svärd sönder. Vad ska han göra nu? Lite tröttsamt med allt ståhej med det svärdet.
Nu kommer väl Sylar snart döda Candaces? För han hade ju hennes kraft i framtiden då han var president. Han sa ju att Candaces gjorde att han blev Pressident.
2 avsnitt kvar, varav sista är ett dubbel avsnitt.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 May 2007 - 06:38
last.fm Filmtipset