Jump to content

Photo

Eureka - Säsong 1

• Please log in to reply
167 replies to this topic

#151 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 November 2007 - 12:22

Ganska bra avsnitt. Baseboll spelet på slutet var intressant. :)

Och givetvis när Carter spelar upp bandet och det hörs tydligt vad Hawtorne sade efter att han 'kollapsat' - Allison ser inte missnöjd ut direkt. :lol:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#152 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 22 November 2007 - 12:31

Senaste episoden var väl okej, men inte lika fängslande som de två förra. Viruset kändes som en onödig "plot device" inpetad i storyn bara för att ge en hint om att nåt mysko var på gång. Och varför branden i terapeutens hem?

Plus för dramat mellan Carter och hans dotter dock. Bra att serien kan bli allvarlig också.

#153 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2007 - 14:00

Kan det vara så att man använde branden i teraputens hem som ett sätt att etablera hur branden i labbet antagligen gick till? :unsure:

Håller med om att Virus-intrigen kändes lite onödig. Samtidigt tror jag att det var viktigt att återspegla att något verkligen var fel med/på Callister.

Håller med om att det är bra att serien kan vara både allvarlig och underhållande. Det ger en extra dimension till serien i övrigt.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#154 MHalle

MHalle

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 24 November 2007 - 01:14

Har inte säsong två gått redan på tv? Jag har inte så stor koll. Var et tag sen jag såg tvåan. Man klarar inte av att kolla på serier via tv längre pga. av alla reklamavbrott. Det är svårt att njuta av en bra serie som Eureka när dom ska bryta och göra tandkrämsreklam stup i ett.

#155 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 November 2007 - 01:24

Har inte säsong två gått redan på tv? Jag har inte så stor koll.

Tv 6 visade avsnitt 10 idag av säsong 1.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#156 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 November 2007 - 18:13

Läste på TV6 frågor&svar sida att säsong 2 är inköpt och kommer att visas till våren :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#157 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 November 2007 - 18:38

Yay! :hurrah:

fqq5BYam.jpg

#158 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 November 2007 - 19:11

kul. har laddat hem s2 men har ännu inte tittat. får se om det blir nån titt innan tv6 sänder. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#159 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 05 January 2008 - 00:39

läste i metro idag att tv6 skulle börja sända nya eureka avsnitt i mars.
Så i mars börjar säsong 2.

#160 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 January 2008 - 09:24

Wohoo! :D

fqq5BYam.jpg

#161 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 March 2008 - 18:51

En brittisk utgåva av den första säsongen på DVD släpps preliminärt den 28/3 enligt Discshop.

Jag funderar på att köpa första säsongen men har väntat lite. Är det någon som vet vad det är för extramaterial på den amerikanska utgåvan? Den engelska har följande enligt discshop.

Extramaterial:

» Pilot episode with audio commentaries
» Deleted scenes
» Outtakes
» Made in Eureka mock infomercials

Edited by Cartman, 18 March 2008 - 18:51.

#162 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 18 March 2008 - 21:58

R1 har detta extramaterial

* Pilot episode with audio commentaries
* Deleted scenes with audio commentaries
* Webisodes
* Outtakes with audio commentaries
* Podcasts
* Made in Eureka mock informercials

så det är bara podcast och webisodes som skiljer

#163 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 March 2008 - 13:26

Då får det bli R1 utgåvan. Tack GG för informationen. :)

#164 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 May 2008 - 15:58

Svensk utgåva

10/9

#165 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 May 2008 - 16:26

Tror nog inte det blir det omslaget. "A town called Eureka" använder de i England.

#166 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 October 2009 - 17:51

Repris omgång av s.1 på TV6 med start på måndag den 12/10 kl. 10.35 därefter varje vardag samma tid.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#167 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 October 2009 - 11:01

Dom petar Xena till förmån för Eureka! :blink:

;)

Kanske var hög tid för det då dom väl kört Xena från början till slut ett par gånger. Tiden känns dock illa vald för det skulle vara kul att se om Eureka från början.

#168 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 October 2009 - 11:10

Äsch... Här trodde jag att Carty börjat se om serien för jag twittrat mig igenom säsong 1. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«