Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Säsong 3

• Please log in to reply
424 replies to this topic

#151 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 October 2007 - 16:16

Det hade varit en intressant tanke, speciellt med tanke på att serierna dom visar går på relativt bra tider.

#152 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 03 October 2007 - 15:28

Är inte "webisoder" någonting som är typiskt amerikanskt och som inte förekommer utanför detta land? När säsong 3 t.ex. visades i england, visade dom då "webisoderna" på tv eller Internet?

Har svårt att se att detta skulle sändas här hos oss men man kan ju alltid hoppas. Om inte annat följer väl "webisoderna" med dvd-utgåvan?

#153 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 October 2007 - 16:03

Är inte "webisoder" någonting som är typiskt amerikanskt och som inte förekommer utanför detta land? När säsong 3 t.ex. visades i england, visade dom då "webisoderna" på tv eller Internet?

Har svårt att se att detta skulle sändas här hos oss men man kan ju alltid hoppas. Om inte annat följer väl "webisoderna" med dvd-utgåvan?

Kanske inte "typiskt fenomen" eftersom det är en ganska ny företeelse som vad jag vet ganska få serier använt sig av. Men Doctor Who använde webisodes i säsong 2 (28) så det förekommer i England också. Men jag har ingen aning om webisoderna till BSG fanns tillgängliga i England.

Men i s3 DVD boxen ska webisoderna finnas med ihopklippta och förlängda. Är det förresten någon som fått s3 boxen än?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#154 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 03 October 2007 - 16:11

Frågan är ju om dom kommer i den brittiska boxen också eller om det som vanligt kommer bli i den amerikanska utgåvan som allt bra extramaterial kommer finnas? När man tittar närmare på den brittiska boxen via t.ex. discshop så verkar det inte finnas med något som helst extramaterial och inget avslöjar om "webisoderna" verkligen följer med den utgåvan.

#155 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 October 2007 - 16:40

Nä tidigare R2 utgåvor har varit rätt sparsmakade när det gäller extramaterial och det står verkligen ingenting om s3 boxen. Därför jag undrade om någon fått den eftersom jag vet att några här på forumet har beställt den.

Personligen väntar jag dock på R1 boxen.

-Gangstagrass

#156 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 03 October 2007 - 16:45

Det vore intressant att få reda på, för om "webisoderna" finns med på den brittiska utgåvan finns det ju även chans att den svenska kommer ha med dessa om det kommer en sådan. Personligen väntar jag på att den amerikanska boxen ska släppas.

#157 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 October 2007 - 16:52

vad är det för speciellt med webisoderna?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#158 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 October 2007 - 17:03

Dom utspelar sig före 3x01 och berättar lite kring moståndsrörelsen. Till skillnad från andra serier som använt webisoder förekommer det ganska viktiga plot points här. Dom förklarar framför allt bättre varför vissa peroner agerar som dom gör senare i säsongen.

-Gangstagrass

#159 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 October 2007 - 17:16

Ok, då vet jag. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#160 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 October 2007 - 13:49

Problemet som jag ser det är att här i sverige så visas det ju uteslutande bara svenska program på de olika kanalernas hemsidor, därför tror jag det blir svårt för t.ex. Kanal 5 i det här fallet att visa BSG webisoderna. Deras hemsida verkar dessutom vara under ombyggnad just nu så det känns inte aktuellt att ens besöka deras hemsida pga det kaos som råder där.

Jag väntar fortfarande på svar från Kanal 5 och jag passade på att slänga med frågan om webisoderna igen. Får se om jag över huvud taget får ett svar på mina frågor denna gång.

#161 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 October 2007 - 13:09

Kanal 5 har fortfarande inte svarat på mitt mail men start för säsong 3 är mer eller mindre bekräftad av dagenstv.com som listar start för säsongens första avsnitt av 20 till Söndag 21/10 klockan 23:45.

Edited by Cartman, 08 October 2007 - 13:10.

#162 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 08 October 2007 - 13:29

Härligt! :)

#163 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 October 2007 - 14:10

Bara en liten reminder till intresserade så ni inte missar starten av säsong 3 senare ikväll.

#164 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 21 October 2007 - 14:13

oj, tack för påminnelsen. ska sätta timern. :)

#165 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 October 2007 - 14:20

I aim to please. :)

Eftersom R1 boxen dröjer så tänker jag kolla på Kanal 5's sändningar av säsong 3. Abstinensen är för stor och behöver fyllas av någonting. :lol:

#166 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 October 2007 - 14:03

Vad ska man säga?

Sämre start på en säsong för en Tv-Serie har man ju sett. :lol:

Iofs är inte gårdagens avsnitt det bästa man får se under säsong 3 utan det blir bättre, mycket bättre till och med. Gillar inte riktigt att säga att någon speciell säsong av en serie skulle vara bättre än någon av dom andra säsongerna men jag vill trots allt pusha lite extra för säsong 3 av Battlestar Galactica då den IMO är riktigt bra.

Tror att se säsong 3 via Kanal 5 kan fungera som ett bra tidsfördriv i väntan på säsong 3 R1 boxen. :thumbsup:

Edited by Cartman, 22 October 2007 - 14:03.

#167 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 October 2007 - 15:22

Såg bara till första reklampausen innan DVDn åkte på inspelning och jag sa god natt ;)

Tycker att början av s.3 är seg, men det blir så mycket bättre :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#168 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 October 2007 - 15:27

Posted Image

Seg början... :P

Har du (och ni andra med för den delen) något/några favoritavsnitt i säsong 3 som ni gärna framhäver lite extra?

#169 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 October 2007 - 16:23

Det får ni diskutera i en annan tråd. ;)

#170 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 October 2007 - 16:40

Men man kan väl säga vilka avsnitt man gillar, t.ex. jag tycker att avsnitt 7, 13, 17 och 20 är bland dom bättre avsnitten. Sedan kan man väl alltid spoilermarkera eventuell text om man vill skriva något. Det är väl det den markeringen är till för? :) :D

Edited by Cartman, 22 October 2007 - 16:42.

#171 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 23 October 2007 - 20:15

men va tusan ska kanal 5 hålla på att ändra tiden varje vecka också. :( kl 00:00 nu på söndag, 23:50 söndagen efter det. :angry:

#172 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 October 2007 - 13:09

Tack för att du nämner det, jag utgick från att tiden var densamma varje vecka men nu får jag hålla ett extra öga på tablån.

#173 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 November 2007 - 17:54

Starttider

Avsnitt 3 Söndag 4/11 [23:50-00:50]

Avsnitt 4 Söndag 11/11 [00:50-01:50]

Väldigt vad dom kastar omkring med serien i tablån. Använd er gärna av denna länk för att hålla er uppdaterad över kommande starttider.

#174 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 07 November 2007 - 13:19

Kan någon via spoilermarkering vara vänliga att svara på följande frågor åt mig?

Hur länge kommer episode 3 utspela sig på New Caprica?

Jag gillar serien bättre när den utspelar sig i rymden och inte på någon trist planet.

Tar det lång tid innan man får reda på om Starbuck verkligen har ett barn eller om det bara är ett sätt att manipulera henne?

Jag är tveksam till att det verkligen är hennes riktiga barn, men helt säkert är jag inte.

#175 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 November 2007 - 13:22

Inte så värst länge. Jag vet inte exakt, men det löser sig relativt fort. Och tills dess håller ju Bill och Lee Adama till i rymden i alla fall. Och i samband med att de kommer tillbaka till Galactica får Starbuck reda på hur det ligger till med barnet. :)

Edited by Kermit, 07 November 2007 - 13:25.

*Hockey och superhjältar*