30x07: The Unicorn and the WaspMycket underhållande. Jag har alltid gillat Agatha Christie mysterier.
Heh, vad hysteriskt roligt det var när den rullstollsbunde mannen avslöjade att han kunde gå och så var det inte alls vad Agatha Christie tänkte säga.
Mycket bra och underhållande i Agatha Christie anda.
Och åter det här med försvunna Bin. Vad kan det betyda inför säsongsfinalen?
30x08: Silence in the LibraryKusligt och spännande avsnitt. Och vem f-n är River? Doktorns framtida fru/flickvän, tro? Att det var Rani var en tanke som slog mig snabbt men samtidigt känns den idén väldigt overklig och inte alls trolig.
Och det hon sa/inte sa om Donna. Betyder det att Donna kommer att dö?
Den framtida Doktorn har visst samma ansikte. Är detta en hint om att rycktena om Doktor bytet nästa år är falska och att de inte har några planer att byta än på några år?
Eller är River helt enkelt någon/något som manuplerar Doktorn och inte alls finns i hans framtid?
Flickan känns rätt uppenbart att hon är Bibliotekets huvuddator. Den tanken slog mig rätt tidigt. Dock hade jag också tanken att Doktorn och Donna hamnat i hennes huvud på något vis.
Stackars den dumma tjejen.
Kusligt med skuggorna. Det här avsnittet lyckas på de fronter där Blink misslyckades: Att göra fienderna farliga!
30x09: Forest of the DeadSpännande fortsättning på förra avsnittet. Hemskt att Doktorn visste att River (som troligen var/är/blir hans fru) skulle dö... eller rättare sagt att han skulle förlora henne.
Tänkte på det att hon sa att han inte var hennes Doctor... möjligen så kanske det är en av de framtida Doktorna då ändå?
O ch han berättade sitt namn för henne. men whats the big deal med hans namn och varför får han bara berätta det för en vid ett tillfälle? Tycker att de andra Time Lords inte har haft större problem med att avslöja sina namn.
Undrar vad hans namn är.Vad snopen man skulle bli om det visade sig vara så enkelt att han hetter "Who".
Donna missade sin make och tror att han inte existerar.

Undrar om hon kommer att återfinna honom eller om det hela bara var ett elakt skämt med att han stammade.
Ärligt talat, nästa avsnitt ser ut att vara ett sådant där småtrist mellan avsnitt. Men en kul grej är att David Troughton är med. Doctor 2´s son.
Så, vad har nu framtiden att visa? Förlorade Bin,
säsongens gemensamme nämnare... säsongsavslutningen, tro? Men är det nya eller gammla fiender som kommer dyka upp? Vad har de försvinnande Bina med det att göra?
Rose på intåg... men när och hur och varför?
Kommer Martha tillbaka? Vill minnas att
hon skulle vara med i 4 avsnitt den här säsongen eller något liknande.
Doktorns fru... när träffar han henne (igen)?
Doktorns dotter... när återkommer hon? Troligen inte denna säsongen men hon lär dyka upp.
Donnas öde verkar mörkt. Vad kommer hända henne?
Och var fasiken är Daleks? Årets Dalek-avsnitt? Jag behöver min Dalek-fix! De
var ju med i säsong 4 trailern så de borde dyka upp, tycker jag.
Edited by Crusader, 09 June 2008 - 03:19.