Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 4/30 | Spoilervarning

• Please log in to reply
331 replies to this topic

#151 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 June 2008 - 22:12

4x09 - Forest of the Dead (2)

Nu förstår jag titeln på det här avsnittet. Jag var snabbare än Doctorn att hajja kopplingen med träden :P

Så tjejen var alltså bibliotekets hårddisk. Och hon hade 'sparat' alla där. Smart gjort.
Dr. Moon var månen :lol: och säkerhetsansvarig/virusupptäckare. Man undrade ju lite pga hans kommentar där på slutet i första avsnittet.

Jag kan inte Doctorns historia precis, men om River Song visste om hans riktiga namn och han själv sa att han bara skulle ha berättat det till en enda person. Då måste hon ha varit hans framtida fru? Eller hur? Sorgligt att hans framtida jag visste om att hon skulle dö där innan dom ens har träffats :upset: men där kom i alla fall förklaringen till varför hon hade hans mackapär, och en uppdaterad sådan t.o.m :)

Stackars Donna som inte hittade sin man :( och så precis när hon går runt hörnet dyker han upp men hinner inte ropa på henne pga stammning :(

Två stycken som kommer att ha privata uppdrag under sina resor fr.o.m nu alltså. Att hitta sina respektive :) eller är det för långsökt kanske.

Kul när Doctorn testade med att knäppa med fingrarna för att öppna Tardisen, han trodde ju inte på det tills det blev bevisat.

Jag har för många böcker, mitt rum är värsta biblioteket, vilket är något jag inte är så värst förtjust i just nu. Jag måste ju sova härinne.

Du får nog se upp med dina böcker. Den kanske finns levande mikroorganismer i dom :ph34r:
Kanske ska man ta och kolla sina egna böcker också :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#152 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 June 2008 - 23:10

30x04: The Sontaran Strategem

Jag kanske är ensam men jag tyckte det här avsnittet var jättebra och mycket spännande. Väldigt klassiskt Doctor Who. :) Och att säsongens första dubbel alltid skulle vara dålig håller jag inte heller med om. Tycker Cybermen avsnitten i säsong 2 var riktigt bra.

När Doktorn och UNIT killen slängde sig ur bilen och väntar sig en gigantisk explosion... :D

Kul att se Martha igen. Och vad trevligt att hon och Tom har förlovat sig. :)

Saknade att ingen från gammla UNIT var med. Ingen Brigadier. :( Inte ens Yates eller Benton.

Är det bara jag eller har Sontarans krymt i tvätten? :P

30x05: The Poison Sky

Bra avslutning på dubbelavsnittet. :) Äntligen fick Sontaran stryck. :D (Föresten, varför skriver så många av er Sonatarans? :unsure: )
Jag gillar också att Doktorns "no guns" grej inte alltid är den bästa för det där anfallet i slutet gick ju riktigt bra trots hans klagan. Inte precis som att hans sista plan var så fredlig heller. :P

Stackars Ross. :( Jag gillade honom och hade hoppats att han skulle vara en återkommande karaktär.

The Doctor, Donna och Martha på äventyr. :thumbsup: På tiden att de är mer än 2. Har varit lite förlite grupp i den nya serien.
Och Doktorns dotter... tur att jag såg trailern för annars hade jag troligen blivit besviken när det visar sig inte vara Susans mamma de snackar om. <_<

Edited by Crusader, 08 June 2008 - 00:16.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#153 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 07 June 2008 - 23:41

30x09/4x09

I knew it!
Bra avsnitt. Kul att River inte dog "på riktigt", utan får leva vidare på något sätt. Och de andra också, så klart.
Synd att Donna missade sin man, han verkade snäll.
River Song visste Doktorns namn. Oj oj oj, undrar vad det kan innebära? Det verkar ju logiskt att anta att de är gifta, men det kan finnas andra anledningar att han berättade... de kanske är släkt?
Lite kul när skuggmonstren gav sig så fort de kollat upp vad det stod skrivet om Doktorn i biblioteket. Han har nog ett rätt så speciellt rykte. :D

Jag har för många böcker, mitt rum är värsta biblioteket, vilket är något jag inte är så värst förtjust i just nu. Jag måste ju sova härinne.

Du får nog se upp med dina böcker. Den kanske finns levande mikroorganismer i dom :ph34r:
Kanske ska man ta och kolla sina egna böcker också :lol:

*sneglar misstänksamt på bokhyllan*
Jag misstänker starkt att Microbiology är infekterad av de där skuggsporerna. :ph34r:
*vinklar på datastolen så jag kan hålla koll på bokhyllan ur ögonvrån...*
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#154 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 June 2008 - 02:32

30x06: The Doctor's Daughter

Som tur är var jag berädd på besvikelsen annars hade även jag blivit djupt besviken. Men avsnittet visade sig ändå otroligt bra och jag gillade verkligen Doktorns dotter (sedan får man inte glömma att hon var riktigt snygg också. ;) ).
I slutet blev jag så otroligt besviken när hon dog. Så typiskt, så förutsägbart och sedan... vaknar hon igen! :thumbsup:
Efter vad jag läst så var det Steven Moffat som ville behålla karaktären (troligen har han planer för henne). Vad sägs om The Doctor and Daughter i säsong 31/5? :P

Mycket passande att Georgia Moffet är Peter Davidson's dotter. Doktorns dotter spelar Doktorns dotter. :D

Martha var helt underbar i det här avsnittet. Riktrigt rolig och underhållande och jag gillade hennes relation med Fisk-killen (som tyvärr dog. :( ) och hur hon svarade på vad han sa utan at vi visste vad han sa (telepati?).

Men så regenererade hon iaf. Jag blir förresten inte klok på det, sker det automatiskt eller? The Master vägrade ju regenerera. Så man kan stoppa det om man vill? Hur som helst. En sak som alltid händer är iaf den döende Timelorden får en ny kropp. Så varför hände inte det nu??? Var det ingen regeneration? (såg inte ut som en) Eller var det bara ett billigt knep för att kunna använda samma skådis nästa gång hon dyker upp. (i spin off serien Little miss Doctor Who :P )

Det finns en teori om att kvinnliga Time Lords kan välja utseende och välja att behålla sitt gammla (The Rani hintade om det och sedan finns ju den hemska Romana scenen).
men troligen var det antingen The Source eller helt enkelt att hennes Time Lord krafter helade henne. Ibland kan det ta tid. T ex så var 7:e Doktorn död ett tag innan han regenererade.

Regenerationen ska ske automatiskt när en Time Lord är på dödsgränsen men de kan vägra att regenerera av gammal ålder i vilket deras kropp typ sakta ruttnar bort.

Ang. det med The Master så är det troligt att med tillräcklig viljestyrka så kan en Time Lord stå mot att regenerera (The Master har gjort det innan när han visste att nästa regeneration skulle troligen bli hans död).
Men hela grejen med att välja att dö är helt mot The Masters karaktär så personligen tror jag han planerade en överlevnad på något vis, bara det att han vill inte att Doktorn ska känna att han vunnit.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#155 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 08 June 2008 - 08:59

30x09

River Song visste Doktorns namn. Oj oj oj, undrar vad det kan innebära? Det verkar ju logiskt att anta att de är gifta, men det kan finnas andra anledningar att han berättade... de kanske är släkt?

Haha, ignore me!
Jag kom just ihåg Rivers flirtiga "spoilers!" när Doktorn frågade henne varför hon hade handklovar... Jo, de var nog gifta. Eller kommer vara gifta. Eller har varit och kommer att vara gifta. Uhm. Ni vet.

30x06

Men så regenererade hon iaf. Jag blir förresten inte klok på det, sker det automatiskt eller? The Master vägrade ju regenerera. Så man kan stoppa det om man vill? Hur som helst. En sak som alltid händer är iaf den döende Timelorden får en ny kropp. Så varför hände inte det nu??? Var det ingen regeneration? (såg inte ut som en) Eller var det bara ett billigt knep för att kunna använda samma skådis nästa gång hon dyker upp. (i spin off serien Little miss Doctor Who :P )

Det finns en teori om att kvinnliga Time Lords kan välja utseende och välja att behålla sitt gammla (The Rani hintade om det och sedan finns ju den hemska Romana scenen).

Den är inte hemsk, den är hilarious. :thumbsup:

men troligen var det antingen The Source eller helt enkelt att hennes Time Lord krafter helade henne. Ibland kan det ta tid. T ex så var 7:e Doktorn död ett tag innan han regenererade.

Hmm, han blev ju också skjuten*... har vi just upptäckt en hittills okänd allergi hos Doktorns folk mot kulor? Är det därför Doktorn är så anti vapen? :P

*jo, jag vetatt det var läkarna som försökte hjälpa Doktorn som egentligen dödade honom.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#156 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 June 2008 - 00:03

30x07: The Unicorn and the Wasp

Mycket underhållande. Jag har alltid gillat Agatha Christie mysterier. :)

Heh, vad hysteriskt roligt det var när den rullstollsbunde mannen avslöjade att han kunde gå och så var det inte alls vad Agatha Christie tänkte säga. :P

Mycket bra och underhållande i Agatha Christie anda.

Och åter det här med försvunna Bin. Vad kan det betyda inför säsongsfinalen?

30x08: Silence in the Library

Kusligt och spännande avsnitt. Och vem f-n är River? Doktorns framtida fru/flickvän, tro? Att det var Rani var en tanke som slog mig snabbt men samtidigt känns den idén väldigt overklig och inte alls trolig.
Och det hon sa/inte sa om Donna. Betyder det att Donna kommer att dö?
Den framtida Doktorn har visst samma ansikte. Är detta en hint om att rycktena om Doktor bytet nästa år är falska och att de inte har några planer att byta än på några år?
Eller är River helt enkelt någon/något som manuplerar Doktorn och inte alls finns i hans framtid?

Flickan känns rätt uppenbart att hon är Bibliotekets huvuddator. Den tanken slog mig rätt tidigt. Dock hade jag också tanken att Doktorn och Donna hamnat i hennes huvud på något vis.

Stackars den dumma tjejen. :(

Kusligt med skuggorna. Det här avsnittet lyckas på de fronter där Blink misslyckades: Att göra fienderna farliga!

30x09: Forest of the Dead

Spännande fortsättning på förra avsnittet. Hemskt att Doktorn visste att River (som troligen var/är/blir hans fru) skulle dö... eller rättare sagt att han skulle förlora henne. :(
Tänkte på det att hon sa att han inte var hennes Doctor... möjligen så kanske det är en av de framtida Doktorna då ändå?
O ch han berättade sitt namn för henne. men whats the big deal med hans namn och varför får han bara berätta det för en vid ett tillfälle? Tycker att de andra Time Lords inte har haft större problem med att avslöja sina namn.
Undrar vad hans namn är.Vad snopen man skulle bli om det visade sig vara så enkelt att han hetter "Who". :D

Donna missade sin make och tror att han inte existerar. :( Undrar om hon kommer att återfinna honom eller om det hela bara var ett elakt skämt med att han stammade.

Ärligt talat, nästa avsnitt ser ut att vara ett sådant där småtrist mellan avsnitt. Men en kul grej är att David Troughton är med. Doctor 2´s son. :)

Så, vad har nu framtiden att visa? Förlorade Bin, säsongens gemensamme nämnare... säsongsavslutningen, tro? Men är det nya eller gammla fiender som kommer dyka upp? Vad har de försvinnande Bina med det att göra?

Rose på intåg... men när och hur och varför?

Kommer Martha tillbaka? Vill minnas att hon skulle vara med i 4 avsnitt den här säsongen eller något liknande.

Doktorns fru... när träffar han henne (igen)?

Doktorns dotter... när återkommer hon? Troligen inte denna säsongen men hon lär dyka upp.

Donnas öde verkar mörkt. Vad kommer hända henne?

Och var fasiken är Daleks? Årets Dalek-avsnitt? Jag behöver min Dalek-fix! De var ju med i säsong 4 trailern så de borde dyka upp, tycker jag.

Edited by Crusader, 09 June 2008 - 03:19.

-Sora, Kingdom Hearts

#157 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 09 June 2008 - 09:20

Ni som vill kan ju ladda ner veckans commentary track: http://www.bbc.co.uk...asts/doctorwho/

Ett väldigt roligt sådant med nuvarande chefen (RTD), framtida chefen (TGM, The Grand Moff) och en väldigt diplomatisk Tennant.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#158 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 09 June 2008 - 16:25

O ch han berättade sitt namn för henne. men whats the big deal med hans namn och varför får han bara berätta det för en vid ett tillfälle? Tycker att de andra Time Lords inte har haft större problem med att avslöja sina namn.
Undrar vad hans namn är.Vad snopen man skulle bli om det visade sig vara så enkelt att han hetter "Who". :D

Tja, det har ju hintats en hel del runt Doktorns namn. Det är väl bara att slå sig ned, gå igenom det som sagts, och försöka komma på någon bra teori... jag börjar. Med steg 1 och 2, inte steg 3, för jag är mer nyfiken på vad ni andra har för idéer. :P

Reinette: Doctor... Doctor who? It's more than just a secret, isn't it?
The Doctor: ...What did you see?

Lilith: And as for you, Sir Doctor - ...fascinating. There is no name. Why would a man hide his title in such despair? Oh! But look: There's still one word with the power of the days-
The Doctor: The naming won't work on me.
Lilith: But your heart grows cold, the north wind blows, and carries down the distant.... Rose?
The Doctor: Oh, big mistake, 'cause that name keeps me fighting!

Evelina: Even the word "Doctor" is false. Your real name is hidden. It burns in the stars, in the Cascade of Medusa herself. You are a Lord, sir. A Lord of Time.

The Doctor: You whispered my name in my ear. There's only one reason I would tell someone my name. Only one time I could.

Säg efter mig nu: hmmmm.

#159 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 June 2008 - 16:32

Säg efter mig nu: hmmmm.

Hmmmmm

:P

Haven't a clue :lol:

Har faktiskt inte ansträngt min hjärna så pass mycket för att försöka klura ut hans namn. Vill ju ha något att se fram emot :)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#160 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 June 2008 - 16:43

hmmmm :P

Risken finns väl att man inte kommetr bli nöjd med namnet vafd det än är. Jag menar, de kan ju inte döpa honom till Gösta eller något sådant och det måste finnas en orsak att det är hemligt.
-Sora, Kingdom Hearts

#161 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 09 June 2008 - 16:51

Jag tror inte att vi kommer få reda på vad Doktorns riktiga namn är. Inte efter trettio säsonger. Däremot hoppas jag att vi kommer få reda på varför han håller det hemligt.
Eller, om det nu är det han gör? Madame de Pompadour sa ju att hans namn var "mer än bara en hemlighet", och Doktorn sa ju att det bara finns en situation där han "skulle kunna säga [sitt] namn", så han kanske helt enkelt inte kan berätta sitt namn för någon.

Eller så kanske han har glömt bort vad han heter. :P

Edited by Restless, 09 June 2008 - 16:52.

#162 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 June 2008 - 14:04

Och var fasiken är Daleks? Årets Dalek-avsnitt? Jag behöver min Dalek-fix! De var ju med i säsong 4 trailern så de borde dyka upp, tycker jag.

Skulle nog tro att du får din Dalek fix till säsongsavslutningen ;)

Doctor Who Epiode 12 Title Revealed

The title for episode 12 of the fourth season of Doctor Who has finally been revealed and it’s:

"The Stolen Earth"

Not "Davros" then...

We're wondering why that was kept such a secret, because it doesn’t give much away. Unless, of course, it’s a red herring and not really the title.

However, the BBC press release does have this to say:

"Earth's greatest heroes assemble in a time of dire need, in tonight's penultimate episode in this series of Russell T Davies's Bafta Award-winning time-travelling drama. But can the Doctor's secret army defeat the might of the new Dalek Empire?

"With battles on the streets and in the skies, the Doctor and Donna must brave the Shadow Proclamation to find out the truth. However, a fearsome old enemy waits in the shadows..."

#163 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 June 2008 - 17:21

Georgia's inlägg = :o :cool2: B) :thumbsup2: :thumbsup: :cheer: :hurrah: :wub:

Ang. avsnitt 12: Kan vara så att avsnittet hade ett spoilrande namn i början men att de sedan bestämde sig för att byta titel istället.

Edited by Crusader, 12 June 2008 - 17:24.

-Sora, Kingdom Hearts

#164 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 June 2008 - 20:32

Jag har hört att det avsnittet från början hette "War on Skaro" vilket ju måste räknas som rätt så jäkla spoilrigt, i alla fall för att vara en avsnittstitel...

#165 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 14 June 2008 - 23:01

30x10/4x10 - Midnight

Så. Jäkla. Awesome. :thumbsup:

Kan mycket väl vara det bästa avsnittet den här säsongen, jag var klistrad vid TVn! Jag glömde bort att blinka ibland. Jag satt och höll andan under vissa scener. Väldigt intensivt avsnitt. Väldigt creepy. Definitivt ett av RTDs bättre avsnitt. :thumbsup2:

Oh, och Rose dök upp på en tv-skärm igen! Spännande.

Avsnittets bästa replik (kanske. Det fanns så mycket att välja på):
Doktorn/Copycat:en: "Oooh, Doctor, you're so handsome, yes, I am, thank you."
:lol:

Trailern såg spännande ut. Wow.

Eller, nja... Fires of Pompeii och Silence in the Library/Forest of the Dead var bättre. Kanske. Hmm.

Den här säsongen är ju riktigt bra. Hoppas att de sista tre avsnitten är lika grymma. :D

Edited by Restless, 14 June 2008 - 23:15.

#166 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 14 June 2008 - 23:30

4x10 - Midnight...

Crusader borde gilla det här avsnittet... :P

//Peak

sixty six."

#167 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 15 June 2008 - 01:49

4x10

kurrade upp mig i sängen med laptopen i knät för att se dagens avsnitt av doctor who. Släckte lampan å allt vilket jag inte brukar göra - vilket jag inte skulle gjort...

det blev väldigt intense och creepy i slutet, för att inte säga att denna livsform var way creepy overall. sen lägga till lite människo beteende på det - vid första tecknet på något ovanligt så vill alla slänga ut det. Alla gadda ihop sig, letar efter oförklariga svar och går på den som är mest "ovanlig" i gruppen.

väldigt intense avsnitt, melike!

(hann inte med på sista förklaringen dock.. det var alltså livsformen som projekterade vad hon sa till doktorn så han skulle säga det efter henne?)

nästa avsnitt ser rätt intressant ut... :popcorn:

#168 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 15 June 2008 - 16:21

Alltså, livsformen-i-Sky härmade ju först vad de sa ett tag efter att de sagt det. Sedan sa livsformen-i-Sky det samtidigt. Sedan stal livsformen-i-Sky Doktorns röst och började prata innan honom (fast då var det hon som bestämde vad de skulle säga, i stegen innan dess var det ju Doktorn som bestämde orden).
I alla fall var det så jag uppfattade det. :)

Det här avsnittet var ett bevis på att "less is more". Hade de dataanimerat från något halvfult orealistiskt monster hade det inte varit hälften så läskigt som det var nu, när livsformen bara var några knackningar utanför skeppet och läskigt skådespeleri.

#169 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 June 2008 - 00:03

4x10 - Midnight...

Crusader borde gilla det här avsnittet... :P

Och det gjorde han med. :P

30x10: Midnight

Mycket bra, spännande och kusligt avsnitt. Jag var lite tveksam till om det skulle vara bra efter att ha sett trailern men det var som sagt riktigt bra. :)
Gav avsnittet mycket att de inte visade varelsen.
Och Rose... även om jag tycker att det är fånigt att hon står som första gästskådespelare med så liten medverkan.

Ett Doctor centrerat avsnitt, och nästa vecka ett Donna centrerat avsnitt med Rose. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#170 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 16 June 2008 - 05:54

Jag tänkte väl det, med tanke på att kryssningslinjen var uppkallad efter dig.. :P

//Peak

sixty six."

#171 Sparks

Sparks

Commander

• Members
  • 238 posts

Posted 17 June 2008 - 11:39

Det här med hans namn. Han kanske sa det till River song för att hon skulle kunna säga det till honom sen?
För att han skulel lita på henne kanske?
Dessutom, när han sa det till henne visste han ju att hon skulle dö sen. så hon kan ju inte säga det till någon annan

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.

#172 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 17 June 2008 - 20:40

Det här med hans namn. Han kanske sa det till River song för att hon skulle kunna säga det till honom sen?
För att han skulel lita på henne kanske?
Dessutom, när han sa det till henne visste han ju att hon skulle dö sen. så hon kan ju inte säga det till någon annan

Grejen var ju den att han var alldeles "There's only one reason I would ever tell anyone my name. There's only one time I could."... och då verkar det ju som att det vore vid något viktigare tillfälle än bara "åh, jag aldrig någonsin berätta mitt namn för någon, förutom i en situation: när någon behöver bevisa för mig-i-det-förflutna att hon känner mig-i-framtiden." för det skulle Doktorn förmodligen kommit på något annat klurigt sätt att bevisa...
"Only one time I could" låter rätt så allvarligt, särskilt med tanke på hur de pratat tidigare i serien om hur det finns (magiska) krafter i namn.

Edited by Restless, 17 June 2008 - 20:42.

#173 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 20 June 2008 - 13:09

Jag insåg idag varför doktorn alltid verkade ha vad han behöver i avsnitten, en vattenpistol i "fires of pompeii" , en leksaksmus i "The Doctors Daughter" tror jag avsnittet var.

Jag såg om "The Runaway Bride" Häromdan, och då frågade Donna hur han kunde få plats med "fjärrkontrollen" till julgranskulorna i fickan.
och hans svar var "They are bigger on the inside" Därför har han alltid rätt sak med sig , Det är äkta Time Lord Kläder. ;-)

#174 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 21 June 2008 - 14:50

Haha, ja, visst är det roligt? Jag har kollat en del på den gamla serien, och där har han också en förmåga att plocka fram löjligt stora mängder av konstiga saker ur sina fickor.
I något klipp jag såg på youtube blev han beordrad att "Empty your pockets!" och hans svar var "Yes, of course... ...this could take a while." :lol:

Vad sägs om att vi försöker lista alla saker den tionde Doktorn plockat fram ur sina fickor? Det vore rätt så rolig läsning...

En banan och ett par solglasögon(?) i "The Girl in the Fireplace" (om jag minns rätt)
Ett stort förstoringsglas i "The Unicorn and the Wasp"

...okej, jag kommer inte på något mer just nu. Någon annan som har lite bättre minne? :)

#175 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 June 2008 - 15:27

En vattenpistol (fires of pompeii) (kolla in min avatar :P )
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier