Jump to content

Photo

Diskutera Årets Film 2007

• Please log in to reply
293 replies to this topic

#151 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 February 2008 - 12:57

Jag fick en lapp från posten idag om att Eastern Promises har kommit. Så jag ska hämta ut den i afton men jag kommer nog inte hinna se den innan nästa omgång börjar. Dock känner jag mig rätt övertygad om att den kommer att vara bättre än Reign over me.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#152 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 February 2008 - 17:54

ena introt trailern (menade jag) fungerade inte.

Western och skräck är inte min favorit genrer så det blev blankt.

Edited by GaterGirl, 08 February 2008 - 17:53.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#153 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 February 2008 - 18:16

ena introt trailern (menade jag) fungerade inte.

Fixat.

-Gangstagrass

#154 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 February 2008 - 03:18

Jag valde den däringa Jesse James filmen. Mitt omdöme om filmen. Hostel 2 orkade jag inte ens se. (Se kommentar om Saw IV tidigare i tråden)

-Gangstagrass

#155 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2008 - 04:33

Mordet på Jesse James av Ynkryggen Robert Ford/The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford fick även min röst även då jag inte hunnit se den än. Men jag kan aldrig tänka mig att den kan vara sämmre än Hostel: Part II som borde få pris för sämsta uppföljaren. Slår tillochmed Hajen 4 på den fronten.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#156 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 February 2008 - 15:01

När det är dags för Tekkonkinkreet att tävla så hoppas jag att den får heta just det och inte Tekkon Kinkreet som ni har envisats med att kalla den för i listan över tävlande bidrag... ;) :lol:

#157 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 February 2008 - 15:29

Inte ovanligt med isärskrivna ord här. ;)
*Hockey och superhjältar*

#158 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 February 2008 - 15:49

Vi skyller helt på Discshop.se där vi tagit namnet ifrån. Samtidigt kan man ju undra vad Tekkonkinkreet är för översättning egentligen och till vilket språk? Originaltiteln är Tekon kinkurîto och där det faktiskt ska vara särskrivit. ;)

-Gangstagrass

#159 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 February 2008 - 16:07

Precis som Wylie skriver. Det är Discshops fel inte vårt.
Men jag kan ändra det till nästa rond om den går vidare.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#160 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 February 2008 - 17:07

Redan gjort. :)

-Gangstagrass

#161 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 February 2008 - 20:16

Röstade på Rocky för att den var mycket bättre än jag vågat hoppats på, den enda värdiga uppföljaren till ettan faktiskt.
Trean och fyran var också bra men mer på nått sorts komiskt sätt med överdrivna och överspelande karaktärer. Arn har jag inte sett än. Jag väntar tills den kommer ut på internetkanalen eller dvd.

Winter is Coming

#162 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2008 - 23:17

Jag tyckte Arn var bra men Rocky Balboa överaskade faktiskt och visade sig vara den bästa sedan orginalet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#163 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 February 2008 - 14:01

Vi skyller helt på Discshop.se där vi tagit namnet ifrån. Samtidigt kan man ju undra vad Tekkonkinkreet är för översättning egentligen och till vilket språk? Originaltiteln är Tekon kinkurîto och där det faktiskt ska vara särskrivit. ;)

Tekkonkinkreet är den titeln dom valde att lansera filmen med, speciellt här i västvärlden och då tävlingen rör filmer som gått upp på bio eller släppts på DVD i sverige under 2007 så ska vi väl använda oss av den korrekta titeln som gäller för oss.

Det är ju bara att kolla in det svenska omslaget till DVD:n / Blu-ray utgåvan som finns på den sidan som du länkar till, där ser man hur filmens titel stavas.

Tekkon Kinkreet (鉄コン筋クリート, Tekkon Kinkurīto , a pun on "Tekkin Concrete", the Japanese term for reinforced concrete) (also known as Tekkonkinkreet in English release)

Sådär, nu har jag gnällt färdigt. :lol2:

Edited by Cartman, 10 February 2008 - 14:01.

#164 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 February 2008 - 18:07

The Simpsons Movie heter filmen, inte Simpson The Movie.
-Sora, Kingdom Hearts

#165 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 February 2008 - 18:40

Jajaja, du vet ju vilken film det är frågan om eller hur?

Det här kunde ni ha kommit med i början av turneringen och inte nu mitt i. Ifall den går vidare kommer namnet redigeras.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#166 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 February 2008 - 19:39

Eftersom namnet stod rätt i Nomineringstråden så antog jag att den skulle förbli det nu också. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#167 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 February 2008 - 09:38

Ganska svårt val mellan Homer och Mike den här gången. Ingen av filmerna är topp, men valet föll ändå på Homer eftersom Death Proof egentligen var rätt seg och pratig fram till den sista kvarten (som iofs är kanon).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#168 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 February 2008 - 13:38

Jajaja, du vet ju vilken film det är frågan om eller hur?

Det här kunde ni ha kommit med i början av turneringen och inte nu mitt i. Ifall den går vidare kommer namnet redigeras.

Jo, jag vet vilken film som avses, men jag trodde att det var okej att rätta till fel man såg?. Och det är väl bättre att man säger till nu än att man inte gör det alls?

Men visst, jag kan hålla inne med eventuell kritik fortsättningsvis.

#169 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 February 2008 - 14:04

Jag som var på dåligt söndagshumör ;)
Eftersom jag använder ett Excel dokument med alla filmer och länkar mm som jag kopierat in i första inlägget så blir det lite bökigt med att klippa och klistra in nytt nu när pågående rond redan är i gång. Jag har ändrat i Exceldokumentet i alla fall så att det blir rätt till nästa rond om filmerna går vidare.

Glömde ju, det viktigaste är att svenska (första) titeln är rätt, den engelska (andra) är bara en alternativ titel (efter snedstrecket).
Därav missen med den animerade filmen där filmnamnet är kopierat från Discshop.

Edited by Georgia, 11 February 2008 - 14:07.

#170 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 February 2008 - 14:45

Jag gillar Simpsons as much as the next guy och filmen var betydligt roligare än jag hade väntat mig. Men Death Proof är ändå en bättre film på alla sätt och vis.

-Gangstagrass

#171 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 February 2008 - 17:51

Röstade på Children of Men. En riktigt bra film måste jag säga. Mycket tänkvärd. :)

#172 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 February 2008 - 19:50

Jag hade gärna velat se Enchanted men det finns tyvärr ingen vettig version att ladda ner. Jag tror dock knappast att den hade påverkat min röst på 300.

-Gangstagrass

#173 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2008 - 19:52

Jag har för avsikt och se båda så det var ett svårt val. Rösten föll till slut på Enchated eftersom jag räknar med att 300 går vidare ändå. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#174 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 12 February 2008 - 21:08

Tycker 300 var lite väl overhyped när den kom. Men jag gillade filmen i stort sett. Sen har jag inte sett den andra. :P

#175 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 February 2008 - 23:23

300 var ju... snygg, men lämnade mer än bara dålig eftersmak i munnen. Har inte sett Enchanted, så det fick bli blankröst.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin