Diskutera Årets Film 2007
Posted 08 February 2008 - 12:57
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 08 February 2008 - 17:54
Western och skräck är inte min favorit genrer så det blev blankt.
Edited by GaterGirl, 08 February 2008 - 17:53.
Posted 08 February 2008 - 18:16
Fixat.ena
introttrailern (menade jag) fungerade inte.
-Gangstagrass
Posted 09 February 2008 - 03:18
-Gangstagrass
Posted 09 February 2008 - 04:33
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 February 2008 - 15:01
Posted 09 February 2008 - 15:29
Posted 09 February 2008 - 15:49
-Gangstagrass
Posted 09 February 2008 - 16:07
Men jag kan ändra det till nästa rond om den går vidare.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 February 2008 - 17:07
-Gangstagrass
Posted 09 February 2008 - 20:16
Trean och fyran var också bra men mer på nått sorts komiskt sätt med överdrivna och överspelande karaktärer. Arn har jag inte sett än. Jag väntar tills den kommer ut på internetkanalen eller dvd.
Winter is Coming
Posted 09 February 2008 - 23:17
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 February 2008 - 14:01
Vi skyller helt på Discshop.se där vi tagit namnet ifrån. Samtidigt kan man ju undra vad Tekkonkinkreet är för översättning egentligen och till vilket språk? Originaltiteln är Tekon kinkurîto och där det faktiskt ska vara särskrivit.
Tekkonkinkreet är den titeln dom valde att lansera filmen med, speciellt här i västvärlden och då tävlingen rör filmer som gått upp på bio eller släppts på DVD i sverige under 2007 så ska vi väl använda oss av den korrekta titeln som gäller för oss.
Det är ju bara att kolla in det svenska omslaget till DVD:n / Blu-ray utgåvan som finns på den sidan som du länkar till, där ser man hur filmens titel stavas.
Tekkon Kinkreet (鉄コン筋クリート, Tekkon Kinkurīto , a pun on "Tekkin Concrete", the Japanese term for reinforced concrete) (also known as Tekkonkinkreet in English release)
Sådär, nu har jag gnällt färdigt.
Edited by Cartman, 10 February 2008 - 14:01.
Posted 10 February 2008 - 18:07
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 February 2008 - 18:40
Det här kunde ni ha kommit med i början av turneringen och inte nu mitt i. Ifall den går vidare kommer namnet redigeras.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 February 2008 - 19:39
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 February 2008 - 09:38
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 11 February 2008 - 13:38
Jajaja, du vet ju vilken film det är frågan om eller hur?
Det här kunde ni ha kommit med i början av turneringen och inte nu mitt i. Ifall den går vidare kommer namnet redigeras.
Jo, jag vet vilken film som avses, men jag trodde att det var okej att rätta till fel man såg?. Och det är väl bättre att man säger till nu än att man inte gör det alls?
Men visst, jag kan hålla inne med eventuell kritik fortsättningsvis.
Posted 11 February 2008 - 14:04
Eftersom jag använder ett Excel dokument med alla filmer och länkar mm som jag kopierat in i första inlägget så blir det lite bökigt med att klippa och klistra in nytt nu när pågående rond redan är i gång. Jag har ändrat i Exceldokumentet i alla fall så att det blir rätt till nästa rond om filmerna går vidare.
Glömde ju, det viktigaste är att svenska (första) titeln är rätt, den engelska (andra) är bara en alternativ titel (efter snedstrecket).
Därav missen med den animerade filmen där filmnamnet är kopierat från Discshop.
Edited by Georgia, 11 February 2008 - 14:07.
Posted 11 February 2008 - 14:45
-Gangstagrass
Posted 11 February 2008 - 17:51
Posted 12 February 2008 - 19:50
-Gangstagrass
Posted 12 February 2008 - 19:52

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 February 2008 - 21:08
Posted 12 February 2008 - 23:23
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin