Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight Rises

• Please log in to reply
425 replies to this topic

#151 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 27 October 2010 - 20:27

Jo tror jag också. Tror att man kan göra rätt mycket bra promotion med henne i posters och trailers också. Vet dock inte vad WB eller Nolan tänker om henne. Pitofs "Catwoman" film var ju sk*t, men den floppade så hårt, jag vet faktiskt inte om "Batman&Robin" eller "Catwoman" på något sätt spökar i bakgrunden.

Där finns inte en halv sekund som är sevärd i Pitofs "Catwoman" film. Jag tror nästan det var bra att den floppade så rejält, och var så urusel, så blir det lättare för Nolan att göra "sin egen" Catwoman, utan att den kommer jämföras, som den kanske hade gjort om den filmen varit framgångsrik. Nu känns det fortfarande fräscht och intressant med en ny gestaltning av Catwoman på film. Sedan var den versionen av Catwoman så urspårad och omformaterad att den knappt kan sägas ha haft någon likhet med den Catwoman som existerar i Batmans universum mer än namnet?

Tror också det skulle bli bra promotion med Catwoman. De hintade ju faktiskt lite om Catwoman i TDK, när de sade något i stil med att den nya dräkten skulle fungera på katter.

Jag gillar också att Nolan är väldigt hemlig runt filmerna. Även trailerna till Batman filmerna brukar ju inte avslöja så mycket. Det kommer så mycket rykten runt de här filmerna att det nästan hinner bildas en slags mytbildning till premiären för att Nolan är så pass hemlig.

Jag gillar titeln, den är ju väldigt kommersiellt gångbar också som super85 skrev, man förknippar den direkt med succen TDK. Och hintar ju som super85 skrev något om den situation Batman ska ta sig ur efter att han blev utdriven ur Gotham i TDK.

#152 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 October 2010 - 20:57

Där finns inte en halv sekund som är sevärd i Pitofs "Catwoman" film. Jag tror nästan det var bra att den floppade så rejält, och var så urusel, så blir det lättare för Nolan att göra "sin egen" Catwoman, utan att den kommer jämföras, som den kanske hade gjort om den filmen varit framgångsrik

Jo, alltså det hade ju varit värre om det hade blivit en stor hit. Då hade WB kanske envisats med att göra uppföljare med Pitof&Berry och chanserna hade blivit mindre att Catwoman skulle medverka i Batman filmer. Att ha Smallville och Superman Returns igång samtidigt funkade för WB och DC eftersom den ena handlade om Clark innan han blev Superman. Nuförtiden har ju Catwoman en vettig ( allafall i jämförelse med vissa tidigare designs) dräkt också så det skulle inte se så out of place ut i filmen för den delen heller. Och om Nolan nu ska använda Catwoman så lär han ju ha egna tankar angående dräkten också.

Jag gillar titeln, den är ju väldigt kommersiellt gångbar också som super85 skrev, man förknippar den direkt med succen TDK. Och hintar ju som super85 skrev något om den situation Batman ska ta sig ur efter att han blev utdriven ur Gotham i TDK

Jo, och kan tänka mig att folk börjar kalla filmerna för Nolans Dark Knight trilogi etc. Det är ju som sagt en kommersiellt gångbar titel.Den är inte extremt originell, och vissa säger säkert att det inte låter som en sista film av en trilogi. Fast sen säger ju Nolan alltid att han bara tänker på en film i taget.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#153 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 October 2010 - 22:55

http://twitter.com/G...ses/28909162122

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#154 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 October 2010 - 06:24

Nolan är ute efter att avsluta trilogin:

Another brief quote from Nolan on why he doesn’t want to use 3D:

“There’s an intimacy at times [with spatial illusion of the 3-D effect] and we didn’t want to lose scale…Our ambition for the third movie is to complete a story that has begun. This is not starting over, this not rebooting. We’re finishing something, and keeping a consistency with what’s come before has real value.”

Does this mean The Dark Knight Rises will be Nolan’s last Batman film? The way that quote reads…it sure sounds that way.

Källa: ComingSoon.net

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#155 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 October 2010 - 11:03

Hans Zimmer pratar lite om filmen och Nolan

http://www.superhero...rk-knight-rises
Batman Begins

The Dark Knight

#156 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 29 October 2010 - 10:47

Sedan var den versionen av Catwoman så urspårad och omformaterad att den knappt kan sägas ha haft någon likhet med den Catwoman som existerar i Batmans universum mer än namnet?

Knappt??

#157 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 October 2010 - 12:31

Ja Pitofs och Berrys "Catwoman" hade väl den länken att jag har för mig att man hintade om Michelle Pfeiffers/Batman Returns versionen i filmen. Men nej ,den hade ju inget att göra med "Batman" egentligen, bara att det ibland blir känsligt för filmbolag att ha flera versioner av en karaktär på en gång, eller det var det ju i allfall. Numera har ju Marvel t ex bytt skådis på Hulken/Banner flera gånger och planerar TV-serier, samt att man gjorde två versioner av Punisher rätt nära inpå varandra.

Sen om tredje Batman filmen, ja man kan tolka det på det sättet att Nolan vill avsluta trilogin. Det han säger är de vill avsluta storyn. Men igen, Nolan gör alltid en film åt gången, och efter The Dark Knight snackade han om att Batman Begins och The Dark Knight var "två delar av samma film" etc. Är logiskt om tredje Batman-filmen blir hans sista, men kan ju hända mycket. WB kan lika gärna erbjuda alla inblandade väldigt stora summor pengar för att göra en fjärde. Hittils har man ju inte hört att Nolan skulle haft speciellt mycket problem med WB,är ju skillnad till att Sam Raimi började bli utbränd efter 2 Spider-Man filmer och de kraven som Sony hade.
Batman Begins

The Dark Knight

#158 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 31 October 2010 - 21:07

Ja Pitofs och Berrys "Catwoman" hade väl den länken att jag har för mig att man hintade om Michelle Pfeiffers/Batman Returns versionen i filmen.

Jaså, minsann? Hur gjordes det?

#159 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 November 2010 - 13:18

Nu har jag ju inte sett den "filmen" sen 2004 och har inga planer på att någonsin se om den, men vad jag minns så kollar Berry på olika foton/tidningsartiklar om tidigare "Kattkvinnor" och Pfeiffers version är med på ett fotografi. Sen tror jag att de nämner en kattkvinna som var "riktigt bra och legendarisk" eller nåt sk*t som är menad som en nod till den versionen.
Batman Begins

The Dark Knight

#160 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 02 November 2010 - 16:55

Nuförtiden har ju Catwoman en vettig ( allafall i jämförelse med vissa tidigare designs) dräkt också så det skulle inte se så out of place ut i filmen för den delen heller. Och om Nolan nu ska använda Catwoman så lär han ju ha egna tankar angående dräkten också.

Det här med dräkterna är ju alltid intressant. Jag hoppas det blir något liknande som Catwoman ser ut i tidningarna nuförtiden, och mycket talar ju naturligtvis för det. Skulle passa mycket bra med den stilen Nolan har på filmerna. Det lär ju inte bli något helt utflippat iaf.

Sen tror jag att de nämner en kattkvinna som var "riktigt bra och legendarisk" eller nåt sk*t som är menad som en nod till den versionen.

Vissa filmer kan ju ha ett visst underhållningsvärde just för att de är så dåliga, men denna var bara dålig rakt av.

Edited by Spacer, 04 November 2010 - 17:12.

#161 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 November 2010 - 17:55

Flera rykten, Charlize Theron som Sarah Essen och Vera Farmiga som Julie Madison?

http://www.comicbook.../?a=24735#int94

Köper själv inte riktigt ryktet. Sarah Essen är en bra karaktär men bara allmänt lite konstigt med de här två skådespelerskorna,skulle då tyda att Gordon skulle vara i fokus i tredje filmen. Sen går det emot det tidigare ryktet om att Nolan söker den typen av skådespelerskor som skulle passa i rollen som Catwoman. Men vem vet?

Edited by super85, 02 November 2010 - 18:18.

Batman Begins

The Dark Knight

#162 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 02 November 2010 - 18:06

Min första tanke var att framförallt Julie Madison är en alldeles för okänd karaktär för en bred publik. Men samtidigt vore det ju intressant om Nolan introducerade en sådan karaktär. Varför inte? Vore kul med lite fler nya karaktärer som inte använts tidigare i en filmatisering. Skådespelarna har ju rätt ålder tycker jag, så inte helt fel val isf. Framförallt Vera Farmiga vore intressant.

#163 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 November 2010 - 18:15

Öööh.... aldrig hört talas om dom där två kvinnliga karaktärerna... Eller ja, Julie Madison låter vagt bekant. Är det framträdande personligheter i Batmans liv eller??

Annars är det ju främst 5 kvinnor ur Batmans liv som man kommer ihåg: Silver St. Cloud (som dumpade Batman för att han var inne i en period av "I'M THE GODDAMN BATMAN!!"), Selina Kyle ( Catwoman), Talia Al Ghul ( Daughter of the Demon), Katty Kane ( Batwoman), och sist men verkligen inte minst, Barbara Gordon - Batgirl. :) ( och kom inte dragandes med nåt gnällande om Oracle! För då blir det en batarang på ett obekvämt ställe!)

Känns inte som några framträdande kvinnliga personligheter ur Batmans liv alls, som man tänkt sig att använda. Då hade väl tillåme Cassandra Kain (Batgirl II), eller varför inte Helena Bertinelli (Huntress II) funkat bättre?

Eller vänta... Vicky Vale, reportern, hon är väl en av Batmans mer framträdande mer rena "flickväns"-karaktärer? Kanske hon hade passat bäst då ändå... Fast hon användes ju i första Batman-filmen av Burton, så det är väl därför det inte står på tapeten.

#164 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 November 2010 - 18:26

Min första tanke var att framförallt Julie Madison är en alldeles för okänd karaktär för en bred publik. Men samtidigt vore det ju intressant om Nolan introducerade en sådan karaktär. Varför inte? Vore kul med lite fler nya karaktärer som inte använts tidigare i en filmatisering. Skådespelarna har ju rätt ålder tycker jag, så inte helt fel val isf. Framförallt Vera Farmiga vore intressant.

Fast nu vore ju Julie Madison inte en karaktär man inte använt förut. De flesta av oss har ju förträngt "Batman&Robin" men Elle Macpherson spelade ju just Julie Madison där. Vera Farmiga är rätt bra skådespelerska, jag gillar henne och håller med om att skådespelarna är i rätt ålder för rollerna.

Öööh.... aldrig hört talas om dom där två kvinnliga karaktärerna... Eller ja, Julie Madison låter vagt bekant. Är det framträdande personligheter i Batmans liv eller??

Sarah Essen är ju en känd karaktär i serierna, skapad av Frank Miller. Du kanske inte klickade på länken, men hon är ju (enligt ryktet) tänkt som en love interest till Gordon. Inte Bruce Wayne. Julie Madison var första flickvännen för Bruce Wayne i serietidningarna.Inte en karaktär man använt mycket, men skapligt känd. Matt Wagner har ju använt den karaktären för några år sedan t ex.

Edited by super85, 03 November 2010 - 00:28.

Batman Begins

The Dark Knight

#165 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 02 November 2010 - 23:26

Fast nu vore ju Julie Madison inte en karaktär man inte använt förut. De flesta av oss har ju förträngt "Batman£Robin" men Elle Macpherson spelade ju just Julie Madison där. Vera Farmiga är rätt bra skådespelerska, jag gillar henne och håller med om att skådespelarna är i rätt ålder för rollerna.

Är Elle Macpherson med i Batman & Robin? :lol:
Det var helt utraderat ur mitt minne. Men som skrivits, mina försvarsmekanismer har gjort att jag har trängt bort det mesta.
Det här med Gordon's älskarinna kanske inte är helt otroligt. De kan tänkas behöva någon mer framträdande karaktär på "polis-sidan" nu.

Katty Kane ( Batwoman), och sist men verkligen inte minst, Barbara Gordon - Batgirl. ( och kom inte dragandes med nåt gnällande om Oracle! För då blir det en batarang på ett obekvämt ställe!)

Jag gissar att Nolan inte vill införa någon sidekick till Batman. Den kanske mest intressanta tycker jag själv isf vore Barbara Gordon, som ju fortfarande ligger i spjälsängen. Vicky Vale känns som en karaktär som du indikerade inte är så intressant att ta med ännu en gång i en filmatisering när hon användes så mycket i Burton's Batman?

Edited by Spacer, 04 November 2010 - 17:11.

#166 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 03 November 2010 - 23:15

Så Tom Hardy har en roll i nästa Batman film? inte alls oväntat eftersom Hardy är en väldigt duktig skådespelare och jobbat med Nolan förut. Ingen bekräftelse från Warner Brothers än dock

http://www.superhero...olan-for-batman

Naturligtvis helt omöjligt att gissa vilken skurk han kommer spela, om det nu är en utav skurkarna överhuvudtaget, men det är ju kul att spekulera och en som jag tycker skulle vara väldigt intressant att se på film är klockkungen. En skurk som jag ser det skulle passa väldigt bra med Nolan's stil.

Edited by Spacer, 03 November 2010 - 23:16.

#167 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 November 2010 - 21:16

Collider och Movieline säger att Nolan ska ha en kvinnlig roll som "love interest" till Bruce Wayne och en annan kvinnlig roll som skurk. Här lite om vem de spekulerar om

"Chris Nolan is lining up actresses he'll meet for two female lead roles in The Dark Knight Rises, the third installment of the Batfranchise which Warner Bros has dated release on July 20, 2012. I'm told one of the roles is a love interest for Christian Bale's Bruce Wayne, and the other is a villain. The actresses are: Rachel Weisz, Naomi Watts, Blake Lively, Natalie Portman, Anne Hathaway and Keira Knightley."

I’ve also heard a couple of more names being tossed about in relation to the film... One is Tanit Phoenix, who worked with the studio on “Lost Boys 3 : The Tribe”. Another is Marion Cotillard, who has long been a fan-fave to take on the role of Catwoman. And last but not least, there’s been whispers of Piper Perabo, who Nolan worked with on “The Prestige”, being considered for a role.

http://comicbookmovi...4/news/?a=25134

Vissa av namnen känns lite "hmm", skulle Warner Brothers verkligen vilja casta Blake Lively i 2 stora DC franchises? Tanit Phoenix namn dök ju upp som en möjlig "Wonder Woman" i TV-projektet som Warner Brothers utvecklar med den karaktären. Om det stämmer att en roll är en skurkroll så "måste" det vara Talia eller Catwoman. Jag gillar verkligen Rachel Weiz och Natalie Portman (både har ju gjort DC/WB filmer förut) av de skådespelerskorna som nämns här.

Edited by super85, 12 November 2010 - 21:20.

Batman Begins

The Dark Knight

#168 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 19 November 2010 - 12:06

Om det stämmer att en roll är en skurkroll så "måste" det vara Talia eller Catwoman.
Jag gillar verkligen Rachel Weiz och Natalie Portman (både har ju gjort DC/WB filmer förut)
av de skådespelerskorna som nämns här.

Rent spontant tycker jag ingen av dessa känns som en Catwoman,
men jag tyckte å andra sidan inte Heath Ledger kändes som en Joker heller,
däremot kan jag direkt se båda dessa som Talia al Ghul. Bra skådespelerskor,
men håller Natalie Portman som favorit av dessa två.

#169 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 November 2010 - 14:59

När WB hade planer på att göra sin Justice League film (efter Batman Begins och Superman Returns) så hade de ju ett gäng okända skådespelare redan radade upp för rollerna. Teresa Palmer skulle ha spelat Talia (med rysk accent) eftersom filmen hade en Batman Begins koppling. Sen ryktades det ju att Christopher Nolan skulle ha blivit "Rasande!" på sådana planer. Nu var ju största skälet att man la ner projektet den enorma budgeten. Även med okända skådisar skulle den ha kostat typ 300 miljoner dollar eller något. Så istället valde WB att fortsätta sina planer med solo filmer för Batman, Green Lantern, och sen så småningom en ny Superman film. Ja i allafall, Teresa Palmer är rätt så okänd och jag vet inte om jag sett henne i nånting. Kanske skulle hon ha varit bra, kanske inte. Nu säger hon att hon gillade rollen och hennes agent försöker få Nolan intresserad. Hon säger ju också att det är en "long shot" och att Nolan och WB säkert tänker på skådespelerskor med högre profil. Betyder det här nu att Talia garanterat är med i "The Dark Knight Rises"? eller betyder det bara att Palmer och hennes agent läst samma rykten och spekulationer som vi har?

Länk
http://www.comicbook...n/news/?a=25478

Edited by super85, 22 November 2010 - 12:09.

Batman Begins

The Dark Knight

#170 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 22 November 2010 - 12:00

Jag kommer ihåg en intervju med Christina Ricci för ett bra tag sedan, där hon sade att hon "hade hört" att de ville ha med Catwoman i en av de kommande Batman filmerna, detta efter Batman Begins, och att hon var mycket intresserad av rollen, och skulle sätta sin agent att bevaka det. Detta låter ungefär liknande. Kan ju tänka sig att agenter och deras klienter ibland startar sånt här för att få igång "surret" lite runt sig. Men ryktet kan ju stämma också.

#171 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 November 2010 - 12:16

Jo, blir ju så. Ofta när det nämns att något händer med ett Wonder Woman eller Superman projekt så får man ju direkt höra hur flera skådespelerskor(eller musikartister!) är länkade till att spela WW eller Lois Lane. Nolans Batman-produktion söker kvinnliga roller och klart det blir många som visar intresse.

Olivia Munn som var med i några sekunder av Iron Man II (hon var menad att ha en större roll men det klipptes bort och hon blev en annan karaktär!) har ju gått ut och sagt att hon vill vara Catwoman.

http://www.comicbook...4/news/?a=25298

Och Charlize Theron visade intresse för rollen själv förra året.

http://www.comicbook...e/news/?a=10485
Batman Begins

The Dark Knight

#172 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 23 November 2010 - 01:56

Christian Bale pratar lite om nästa Batman-film. Väldigt hemlighetsfullt och kortfattat.

http://www.comicbook...n/news/?a=25534
Batman Begins

The Dark Knight

#173 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 November 2010 - 00:03

Mer videointervjuer med Bale om Batman :batman: :rambo:

http://www.comicbook...4/news/?a=25557

http://www.comicbook...4/news/?a=25563
Batman Begins

The Dark Knight

#174 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 November 2010 - 23:48

Nolan fortsätter att säga att tredje filmen blir den sista Batman-rullen han regisserar.

"I feel very glad that I’m doing another Batman film. I think it would have been daunting to sit down and write an original script after Inception. I love working within the realm and rules of our Batman world. It’s kind of nice to have someplace to go that I’m super-excited about."

"I must say that I’m glad — I’m very, very glad — to be embarking on the last chapter of our Batman saga without any sense of obligation or duty to the studio. They did very well with Inception. So I’m able to go into finishing our story in a very enthusiastic way."

http://www.comicbook...4/news/?a=25848
Batman Begins

The Dark Knight

#175 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 December 2010 - 16:46

Man har länge spekulerat på nätet att Tom Hardy skulle spela Dr. Hugo Strange. Vet inte om det baseras på att Hardy rakade av sitt hår till "Bronson" filmen, eller på grund av att Dough Moench/Paul Gulacy storyt "Prey" från tidigt 90-tal skulle funka (givetvis med en hel del ändringar) som en uppföljare till The Dark Knight. Kanske har ryktet kommit från båda de här grejerna?

Nu har Harry Knowles från AICN också börjat hinta om det.

http://www.aintitcool.com/node/47661

Är som sagt fortfarande ett rykte. Och jag vet inte hur bra den där källan är som Harry Knowles har. Rätt ofta så brukar Harry själv ha koll när han postar rykten. AICN har ju skrivit en hel del grejer som inte stämt i ryktesväg också. Men ja, det är ett intressant rykte.
Batman Begins

The Dark Knight