Diskutera Bästa/Sämsta MusikVideo
Posted 01 September 2008 - 18:58
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 01 September 2008 - 18:59
Uj. vår sämsta-turnering har lyckats pricka in några iaf, men den här missade vi:
dennis madalone - "america we stand as one"
Varför vi SF-fans skall vara riktigt stola över Dennis:
http://memory-alpha....Dennis_Madalone
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 01 September 2008 - 19:31

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 02 September 2008 - 08:28
Jo, jag vet. Men banne mig om det uppväger den där videon.Varför vi SF-fans skall vara riktigt stola över Dennis:
http://memory-alpha....Dennis_Madalone
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 02 September 2008 - 08:39
absolut.Dario G - Sunchyme är en jäkligt fin video. Utan tvekan bättre än ZZ Top's.
Vem var det som nominerade Dario G - Sunchyme?![]()
EDIT: Det var GaterGirl.
Posted 03 September 2008 - 20:53
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 03 September 2008 - 21:04
Och du trodde jag skulle gå på det där
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 04 September 2008 - 08:28
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 04 September 2008 - 09:18
Om inte annat så åtminstone för Tom & Jerry.
Synd att man inte kände till den innan...
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 04 September 2008 - 11:18
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 04 September 2008 - 16:32
Om en timma eller så drar vi igång Rond 2.
Posted 04 September 2008 - 16:39
You're doing great.
Posted 04 September 2008 - 18:42
Bästa MusikVideo Rond 1:
Duell: Vinnare: Förlorare: Blankröster:
1 ☻ Red Hot Chili Peppers - Californication [5] (Sök: Google:Video) ☻ Gorillaz - Clint Eastwood [4] (Sök: Google:Video) Blankt [2]
2 ☻ Paul Simon - You can call me Al [7] (Sök: Google:Video) ☻ Depeche Mode - Only When I Lose Myself [5] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
3 ☻ Twisted Sister - I Wanna Rock [8] (Sök: Google:Video) ☻ Hall & Oates - You Make My Dreams [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
4 ☻ Lauryn Hill - Everything is Everything [8] (Sök: Google:Video) ☻ Don Henley - The Boys Of Summer [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
5 ☻ Rednex - Spirit of the Hawk [5] (Sök: Google:Video) ☻ Depeche Mode - Home [4] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
6 ☻ Fatboy Slim - Right Here, Right Now [5] (Sök: Google:Video) ☻ Moby - Why Does My Heart Feel So Bad [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
7 ☻ Duran Duran - Wild boys (long version) [7] (Sök: Google:Video) ☻ Johnny Cash - Hurt [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
8 ☻ Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight, the [6] (Sök: Google:Video) ☻ Mike Batt - Love makes you crazy [1] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
9 ☻ Nick Cave & KM - Where The Wild Roses Grow [8] (Sök: Google:Video) ☻ Maskinen - alla som inte dansar är våldtäktsmän [0] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
10 ☻ Pink Floyd - Another Brick In The Wall [7] (Sök: Google:Video) ☻ Bruce Springsteen - Brilliant Disguise [1] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
11 ☻ Weird Al" Yankovic - White & Nerdy [9] (Sök: Google:Video) ☻ Paul van Dyk ft. Rea Garvey - Let Go [0] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
12 ☻ Chicago - Stay The Night [4] (Sök: Google:Video) ☻ Massive Attack - Protection [2] (Sök: Google:Video) Blankt [2]
13 ☻ Alice Cooper - Poison [4] (Sök: Google:Video) ☻ Vacuum - They do it [2] (Sök: Google:Video) Blankt [1]
14 ☻ Gary Jules - Mad World [6] (Sök: Google:Video) ☻ Daft Punk - Around The World [1] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
15 ☻ Depeche Mode - Enjoy the Silence [10] (Sök: Google:Video) ☻ Glenn Frey - Sexy Girl [0] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
16 ☻ Blur - Coffee and TV [6] (Sök: Google:Video) ☻ Weird Al Yankovic - Christmas At Ground Zero [3] (Sök: Google:Video) Blankt [1]
17 ☻ Metallica - One [3] (Sök: Google:Video) ☻ Clash - London Calling , the [2] (Sök: Google:Video) Blankt [4]
18 ☻ Depeche Mode - Walking In My Shoes [6] (Sök: Google:Video) ☻ Richard Marx - Hazard [5] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
19 ☻ Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues [5] (Sök: Google:Video) ☻ Smiths - Stop Me If You Think…, the [1] (Sök: Google:Video) Blankt [3]
20 ☻ Björk - Human Behavior [7] (Sök: Google:Video) ☻ Radiohead - No surprises [1] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
21 ☻ Garbage - Androgyny [3+1] (Sök: Google:Video) ☻ Avalanches - Frontier Psychiatrist, the [3] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
22 ☻ Wamdue Project - King Of My Castle [4] (Sök: Google:Video) ☻ Darude - My Game [3] (Sök: Google:Video) Blankt [3]
23 ☻ Michael Jackson - Beat it [5+1] (Sök: Google:Video) ☻ Gigi D'Agostino - Silence [5] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
24 ☻ Ultravox - Love's Great Adventure [3] (Sök: Google:Video) ☻ Hypnogaja - Silver Star [2] (Sök: Google:Video) Blankt [2]
25 ☻ Queen - I Want to Break Free [6] (Sök: Google:Video) ☻ U2 - One [0] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
26 ☻ Red Hot Chili Peppers - Otherside [8] (Sök: Google:Video) ☻ New Order - True Faith [1] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
27 ☻ Lucas - Lucas with the Lid Off [3] (Sök: Google:Video) ☻ Depeche Mode - Everything counts 88 [2] (Sök: Google:Video) Blankt [2]
28 ☻ Devo - Whip It [2+1] (Sök: Google:Video) ☻ Massive Attack - Teardrop [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
29 ☻ E-Type - Here I Go Again [5] (Sök: Google:Video) ☻ Therapy? - Diane, the [3] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
30 ☻ Dario G - Sunchyme [6] (Sök: Google:Video) ☻ ZZ Top - Gimme All Your Lovin' [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
31 ☻ Rammstein - Sonne [5] (Sök: Google:Video) ☻ Cibo Matto - Sugar Water [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
32 ☻ Beastie Boys - Sabotage [3+1] (Sök: Google:Video) ☻ Weird Al Yankovic - I'm Fat [3] (Sök: Google:Video) Blankt [1]
---------------------------------------------------------
Sämsta MusikVideo Rond 1:
Duell: Vidare: Utslagna: Blankröster:
1 ☻ David Hasselhoff - Hooked on a Feeling [11] (Sök: Google:Video) ☻ Hammerfall - Hearts on Fire [1] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
2 ☻ Gunther - Tweeny Weeny String Bikini [11] (Sök: Google:Video) ☻ Justin Timberlake - Rock Your Body [0] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
3 ☻ Residents- Its a Man's Man's Man's World, the [7] (Sök: Google:Video) ☻ Holly Dolly - The Dolly Song [3] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
4 ☻ Friends In Need - Alla Vi (Som Längtar...) [7] (Sök: Google:Video) ☻ Cypress Hill - Insane In The Brain [4] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
5 ☻ Helix - Rock You [5] (Sök: Google:Video) ☻ Troll - Jimmy Dean [4] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
6 ☻ Lili & Susie - Oh Mama [7] (Sök: Google:Video) ☻ Las Ketchup - The Ketchup Song [1] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
7 ☻ Color Me Badd - I Wanna Sex You Up [5] (Sök: Google:Video) ☻ Lok - Lok Står När Dom Andra Faller [4] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
8 ☻ Dr Alban - Tio små moppepojkar [6] (Sök: Google:Video) ☻ Puff Daddy & Faith Evans - I'll Be Missing You [1] (Sök: Google:Video) Blankt [1]
9 ☻ Depeche Mode - Leave in Silence [4+1] (Sök: Google:Video) ☻ Jason Donovan - Too Many Broken Hearts [4] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
10 ☻ Leonard Nimoy - Ballad of Bilbo Baggins [9] (Sök: Google:Video) ☻ Ace of Base - The Sign [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
11 ☻ Hammerfall - Renegade [7] (Sök: Google:Video) ☻ White Stripes - Fell In Love With A Girl [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
12 ☻ Armi Ja Danny - I Want To Love You Tender [9] (Sök: Google:Video) ☻ Los Del Rio - Macarena [0] (Sök: Google:Video) Blankt [1]
13 ☻ Earth, Wind & Fire - September [3] (Sök: Google:Video) ☻ Shakira featuring Wyclef Jean - Hips Don't Lie [2] (Sök: Google:Video) Blankt [1]
14 ☻ Sabrina - All Of Me [5] (Sök: Google:Video) ☻ Cartoons - Doodha [0] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
15 ☻ Pet Shop Boys - Go West [6] (Sök: Google:Video) ☻ Bernard Minet - Winspector [3] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
16 ☻ U96 - Venus In Chains [6] (Sök: Google:Video) ☻ Jamiroquai - Virtual Insanity [3] (Sök: Google:Video) Blankt [1]
17 ☻ Styx - Mr. Roboto [7] (Sök: Google:Video) ☻ KLF - Dr. Who, the [4] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
18 ☻ Maskinen - Alla Som Inte Dansar (Är Våldtäktsmän) [8] (Sök: Google:Video) ☻ Dave Gahan - Kingdom [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
19 ☻ Tommy Seebach - Apache [8] (Sök: Google:Video) ☻ Rednex - Cotton Eye Joe [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
20 ☻ Sharam - Party All The Time [7] (Sök: Google:Video) ☻ Aqua - Dr. Jones [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
21 ☻ Sabrina - Boys (Summertime Love) [7] (Sök: Google:Video) ☻ Eddie Meduza - De ska va gött o supa pöjka [0] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
22 ☻ David Hasselhoff - Jump In My Car [6] (Sök: Google:Video) ☻ Basshunter - Boten Anna [4] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
23 ☻ Petter - Mikrofonkåt [6] (Sök: Google:Video) ☻ Shuky & Aviva - Je t'aime un peu trop [3] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
24 ☻ Rodolfo Chikilicuatre - Baila el Chiki-chiki [8] (Sök: Google:Video) ☻ Depeche Mode - The Meaning of Love [0] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
25 ☻ Jakob Hellman - Vara vänner [4] (Sök: Google:Video) ☻ Dio - Holy Diver [2] (Sök: Google:Video) Blankt [2]
26 ☻ Alabama - Fire In The Night [7] (Sök: Google:Video) ☻ Lordi - Hard Rock Hallelujah [3] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
27 ☻ Carl Lewis - Never Break It Up [6] (Sök: Google:Video) ☻ Pet Shop Boys - Opportunities [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
28 ☻ Samwell - "What What (In the Butt) [5] (Sök: [url="http://video.google.com/videosearch?q=Samwell+-+"What+What+(In+the+Butt)"]Google:Video[/url]) ☻ Eric Prydz - Call On Me [1] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
29 ☻ Chicago - You're Not Alone [5] (Sök: Google:Video) ☻ Roxette - The Look [2] (Sök: Google:Video) Blankt [0]
30 ☻ Sir Mixalot - Baby got Back [5] (Sök: Google:Video) ☻ Brogrens - Öja [0] (Sök: Google:Video) Blankt [2]
31 ☻ Christer Sandelin - Det hon vill ha [4] (Sök: Google:Video) ☻ Triad - Tänd ett ljus [3] (Sök: Google:Video) Blankt [1]
32 ☻ Fat Boy Slim - Praise You [6] (Sök: Google:Video) ☻ Marilyn Manson - Tainted Love [2] (Sök: Google:Video) Blankt [1]
Posted 04 September 2008 - 21:24
Fatboy Slim har öht många bra videos. Inte minst tack vare Spike Jonze.Det här tycker jag en lysande Fatboy Slim-video.
Om inte annat så åtminstone för Tom & Jerry.
Synd att man inte kände till den innan...
Hear hear.Keep up the awsome work Georgia!
![]()
You're doing great.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 09 September 2008 - 18:33
Som tur är hittade jag en annan
Posted 11 September 2008 - 18:19
Gary Jules - Mad World VS Nick Cave & KM - Where The Wild Roses Grow.
Mad World är en underbar låt men musikvideon är rätt trist. Where The Wild Roses Grow är i det här fallet bättre i sin helhet som musikvideo IMO så den får min röst.
Posted 11 September 2008 - 18:23
Det är ju så vi ska rösta.är i det här fallet bättre i sin helhet som musikvideo
Låten kan vara jättebra men ha en jättedålig video och tvärtom.
Edited by Georgia, 11 September 2008 - 18:23.
Posted 11 September 2008 - 18:40
Videon till Samwell's What What (In the Butt) är bra dålig måste jag säga. Låten i sig är inget vidare heller men jag hade lagt min röst om detta bidrag hade varit en musikvideo och nominderad för bästa musikvideo.
Edited by Cartman, 11 September 2008 - 18:48.
Posted 11 September 2008 - 18:49
Posted 11 September 2008 - 18:58
oj, orginalvideon är sedd av 15 miljoner.
Posted 14 September 2008 - 16:17
Denna gång så föll rösten inte på Hoffmeister, den här Hammerfall videon var ganska tråkig i jämförelse (eller också börjar jag gilla David Hasselhoffs Hocked on a Feeling).
Edited by XC, 14 September 2008 - 16:18.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 14 September 2008 - 16:40
*kollar Rond 1 tråden*
De gjorde visst det.
Posted 17 September 2008 - 11:23
Dags för en nostalgitripp till CD-hyllan, mao.
Posted 17 September 2008 - 11:39
Posted 17 September 2008 - 18:52
Vilka val man ställs för här i livet. Dock är musikvideon till Sabotage bättre än den till Poision (Och ja, Peak. Det gäller även den ocensurerade versionen)
Poison och Alice Copper är dock riktigt bra musik IMO.