Det hört till. Det är ju det som presenterna är till för sedan.
Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)
Posted 13 November 2009 - 15:53
Det hört till. Det är ju det som presenterna är till för sedan.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 November 2009 - 17:48
Mmm, den bakomliggande psykologin är ju underbar: "Du ka behandla vänner som skit och ni kan ha helt olika världsåskådning, men ge dem en present då och då så blir allt bra i alla fall"Det hört till. Det är ju det som presenterna är till för sedan.
Fast jag vet att det inte är riktigt så enkelt - ens i spelet
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 20 November 2009 - 11:10
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 22 November 2009 - 12:07
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 25 November 2009 - 21:35
Posted 27 November 2009 - 00:34
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 November 2009 - 05:30
*scrollar uppåt*
nope. Crap.
Posted 29 November 2009 - 02:12
Klarade spelet med min Dalish Elf, som var förövrigt första karaktär man skapade.
Slutstriden & slutet känndes lite kort. Jag hade väl hoppas på mer.
Känns liksom, aha så var det slut..lite tomt. Kanske för man hade ega förväntningar
I slutet då man ska gå ut för att folket ska hurra dej, gratta så kunde de var kanske nån video,än text.
Dvärgarnas stad Orzammar var för min del jobbigaste biten. Tycker att den staden är fördjupad mer uppdrag & det tar ett tag innan man är igonom staden/uppdragen.
Dalish Elf skogen är därimot min favorit ställe. kanske kan del beror på varulvarna.
Men tycker det är ett vackert ställe.
Har dock några fler karaktärer att spela klart med.
Så det ska bli spännade att se slut video;n sen, beroende på vilken karaktär, händelser,val man gjort.
Karaktärer man ogillar, hm det måste vara ;
Loghain & hans dotter främst.
Sen även Isolde. Främst att jag inte gillar hennes röst & sen hur hon (enligt min synvikel) skyller i från sig.
Eller rättare sagt försöker få en syndabock Jowan (Mage läraren till Connor).
Favoriterna än så länge är ; Hunden,Zevran, Alistair (charmig, klumig samtidigt),Morgan & Lelina
Även Wynne, men irriterad om att hon ska/vill lägga sig i beslut man funderar/tänker ta.
Ex Om man är förälskad/kär i en annan karaktär så kommer Wynne ge sina åsiker om deta.
Sten & Oghren har sina roliga stunder då de prata med överiga medlemarna.
De två & Shale har jag inte andvänt så ofta eller fördjupat mej i så mycket.
Än så länge

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Posted 05 January 2010 - 18:35

Nu har de pressenterats spelets första riktiga Expansion Awakening som ska släppas i Mars.
Awakening kommer ta vid efter huvudspelets slut. Som en Grey Warden kommer du till Amaranthine för att bygga upp orden igen och försöka lista ut varför Darkspawn fortfarande infekterar världen.
Man kan välja att fortsätta med sin tidigare skapade karaktär (de kommer höja Levelcapen) eller skapa en helt ny Grey Warden från landet Orlais inklusive nytt Origin.
Det kommer dessutom finnas 5 nya companions att värva samt en gammal.
Nya fiender kommer pressenteras som t ex Inferno Golem, Spectral Dragon och, en fiende som är välkänd för alla som läst andra Dragon Age boken The Calling, den mystiska intelligenta Darkspawn kallad "The Architect".
Källa
Officiella Hemsidan
På den negativa sidan så är tyvärr Return To Ostagar, som skulle ha släppts idag, försenat och kommer inte släppas fören tidigast i slutet på månaden.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 January 2010 - 19:11
Posted 06 January 2010 - 05:18
Baha vad irriterande.
Awakening verkar vara intresant.
men tycker inte riktigt om att både Return To Ostagar & Awakening ska släppas så tidigt.
Känns som att suga vidare på godiset för skaparna.Hoppas de inte blir liknade Expansioner som ex Sims.

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Posted 06 January 2010 - 10:16
Awakening är ju en större expansion och det kan ju komma ut lite senare. Att vänta runt fyra månader tycker jag är att suga på karamellen rätt länge.
Posted 06 January 2010 - 16:51
http://www.youtube.com/watch?v=sAuAjqyget8
Spoilervarning för hur huvudspelet slutar!
Man får också veta vem den 6:e medlemmen, från ens gammla gäng, som kommer vara med: Alistar .
Edited by Crusader, 06 January 2010 - 16:56.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 January 2010 - 17:54
Edited by Sentinel of Dreams, 06 January 2010 - 18:20.
Pga. Crusaders bistra min nedan la jag till en spoiler-tagg.
Posted 06 January 2010 - 18:01
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 January 2010 - 18:20
Trodde inte det var mycket till spoiler - inte så här långt efter spelets släpptes och påga. du verkade ha läst in dig på Awakening så trodde jag att du redan var medveten om det.
Posted 06 January 2010 - 18:54
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 January 2010 - 20:28
Läs inte nedstående om du inte klarat spelet!
Okej, som jag sa ovan. Alistair dör. Det är inte riktigt sant - i ett av sluten dör han, men han kan även överleva. Frågan jag ställer mig själv är vad som händer om Alistair dör i slutet och man fortsätter spela. Jag hoppas att det inte är så man inte får med någon av de gamla. För den delens skull, jag hoppas att det inte bara är Alistair som man får med. Jag skulle gärna se att man får med de som uttryckligen säger de vill följa med en: som Leliana och Zevran.
Posted 07 January 2010 - 00:34
Det är ju än väntan på Return To Ostagar , som bytt utgivningsdatum två gånger (har jag för mej).
Viss så är det bra om de gör saker ordentligt, men det känns lite kaka på kaka att ett större expansion ska släppas.
Visserligen så blir det månader isär.
Ang Sims 2
Det är 9 st expansioner (inkluderat bas sims spelet),samt 9 prylpacket.
Sims är lite som dockhus, så jag har lite svårt att Dragon age med samma antal expansioner.
För min del tycke jag att sims 2 blev för mycket , det blev liknade köpa köpa (vilket tillverkarna gillar naturligtvis)
Men de kan också ge negativ klang.
Ialla fall
Hm ang alternativa slut på Dragon age
Det finns en del alternativa slut.
Själv har jag inte valt att Alistiar offrat sig, än.
Man kan göra deal med Morgan, Logain (att denna man tar & offar sig) eller offra sig själv
Själv tycker jag att Alistar är mysig & ska bli intresant att skutta vidare med honom i gänget.
Hoppas bara gamla bekanta följer med som Zevran, hunden,Oghren,Shale, Sten, Leliana..
Kul att stålfarmor Wynne än är med,undar bara hur mycket hon kommer vara med.
Man kan ju välja att döda henne då man kommer till Circle of Magi första gången.
Om man går på Templar sida.
Mycket alternativa slut, beroende vilka val man har gjort i spelet.
Har varvat med human nobel, elf, mage.
Men nu försöker jag spela med Dwarf Noble.
Får se hur det går
Oh om någon kanske kan ge tips ang Dwarf Noble
Då man åker i fängelset så försvinner alla saker.
Även Dragon armor.
Har försökt leta om man kan ändra så man inte blir av med just den rustningen (del av rustning) men inte lyckats än.
Nån som vet om det går ?

Posted 08 January 2010 - 14:51
Slutbetyget är väl att spelet trots allt är väldigt engagerande och kul. Skriver "trots allt", för att det var rätt klyschigt och oinspirerande i början. Man kastas in i en rätt stereotyp fantasymiljö, med typiskt Goda mot Onda, och uppdragen i början att söka upp de olika folkslagen och begära deras hjälp var inte direkt inspirerande. Man får från början allting klart för sig: fienderna är klara och målet satt; vägen dit känns som mest en lång och rätt seg resa. Själv vill jag ha mer mysterium och överraskningar i storyn för att hålla mig engagerad, som i t ex Mass Effect och The Witcher.
Men spelet vinner över en på sin sida efter hand. Framför allt är det väl två saker: detaljrikedomen och personligheten hos ens följeslagare. Varje del, och i stort sett varje uppdrag som ska genomföras må vara rätt typiskt (gå dit, döda den & den/hitta den där prylen) men med detaljerna i världen känns varje sådant rätt unikt. Bioware har verkligen lyckats att skapa en detaljerad och invecklad värld, där det under ytan är mycket mer nyanserat när det gäller moral och ståndpunkter. I stort sett varje person man möter har sina egna mål, och det gör att världen känns väldigt levande.
Speciellt då när det gäller ens följeslagare, som till slut verkligen känns som personer och inte bara typiska SLP. När man mot slutet har konversationer känns de verkligen "på riktigt". Har inte upplevt detta så bra sedan Planescape: Torment. Enda haken är väl bara att man genast vill ha mer: man blir besviken när man startar en konversation och inte finner något nytt att prata om, fast det ibland känns som om det borde det.
Själva spelet är tekniskt välgjort, inte så snyggt som det kunde vara men långt ifrån "fult" som vissa har sagt. På PC är stridssystemet alldeles utmärkt, möjligen tenderar man att pausa för mycket vilket hackar upp striderna. Men det är nog oundvikligt när man har 4+ personer att styra, i tex Witcher kunde man låta det hela flöda mycket mer men då var man bara en.
Slutbetyget blir Bra+ (något i stil med näst bäst på min egen hemsnickrade skala).
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 13 January 2010 - 23:22
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 January 2010 - 08:05
Det släppes att ladda/köpa till xbox, men det var en del buggar (som andvändare/köpare märkte).
Så nu är det att vänta och se när det släpps.
På Dragon age formet (bioware forumet) så går det hett till i trådarna.
Mycket diskussioner & många frustrerande.
Den som väntar få se antar jag.
Edited by Prue, 14 January 2010 - 08:06.

Posted 14 January 2010 - 10:11
Posted 14 January 2010 - 20:13
http://social.biowar.../9/index/608506
Hello Dragon Age fans
This morning a title update on the Xbox 360 for Dragon Age: Origins was made available in preparation for the release of Return to Ostagar. This title update introduced a previously undetected issue that causes specialization classes to not work correctly in Dragon Age: Origins. We are removing Return to Ostagar from Xbox Live until the issue is resolved and are recommending that you do not download the title update. If you have already performed the update, we apologize for this and are working hard to ensure a fix is available as soon as possible.
We will provide more information to you when it is available.
---
Så xbox Return to Ostagar är trasig.
Citat från; bluecuban , http://social.biowar...index/608506/39
Actually, it is broken. Even if you unlock a specialization, it relocks the moment you exit the game, even if you save. And those save files that were made after unlocking a specialization? Yes, they too have them all locked, even if the manuals have been purchased, and the party members taught it to you. The game is very much broken for Xbox users who already played with the patch downloaded.
Intressant när buggarna ect blir klart.
Hoppas att inte Awakening expansion pack råkar ut för samma trubbel som denna.
Edited by Prue, 14 January 2010 - 20:15.

Posted 14 January 2010 - 20:52