Jump to content

Photo

Fotbollssäsongen 2009

• Please log in to reply
224 replies to this topic

Poll: Hur går det 2009?

Vem tror du vinner Allsvenskan 2009?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Vilka tror du åker ur Allsvenskan 2009?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Hur går det för svenska fotbollslandslaget 2009?

Vote Guests cannot vote

#151 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 October 2009 - 18:54

Skit också att Hammarby inte kunde ställa till det för AIK, men Blåvitt ska köra över HBK, som t ex inte alls imponerade borta mot Örebro (såg matchen), sen är det bara att säkra guldet hemma i borgen Nya gamla ullevi. Så dröm vidare, hela media som gullar med stockholmslagen samt alla råttfans...
*Hockey och superhjältar*

#152 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 October 2009 - 19:40

Att Bajen som håller division 1 klass med ett icke existerande anfallsspel skulle ställa till det för AIK är bara önsketänkande från Blåvittfansen. Att man från AIK-håll hoppades på Malmö för ett par omgångar sen var mer realistiskt. AIK kommer åka till Göteborg med en poängs försprång och spela fult och dra på sig flertalet varningar och säkert en utvisning för att få 0-0 (Hysén får akta sina ben säger jag bara!). Och att media skulle gulla med stockholmslagen och AIK-fansen vet jag inte riktigt vad du har fått ifrån?

Winter is Coming

#153 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 25 October 2009 - 20:49

Ett derby är alltid ett derby, där kan allt hända trots allt. Det var ju tydligen tajt nu mellan Hammarby och AIK. Gnagarna kan spela hur fult de vill, det lär vina runt öronen kring dem i alla fall. Sen finns det ju andra spelare i Blåvitt som gör mål, Selakovic var derbyhjälte mot GAIS t ex. Och räkna inte bort Örebro heller...

Åjo, media gullar alltid med stockholmslagen, de får mer plats i reportage och det är väl knappast en hemlighet att det är större delen av kvällsblaskornas och TV4:as våta dröm att se AIK som mästare. Så ni har ju många bakom er i alla fall. Hoppas Blåvitt grusar de där drömmarna bara.

#154 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 October 2009 - 21:23

Det media gillar mest med Stockholmslagen är att lyfta fram det negativa. Värst är ju kvällstidningarna som vid massor av tillfällen skrivit saker som t.ex "här dog fotbollen". Har något liknande någonsin skrivits om Göteborgslagen? Att AIK får mer tv-tid i sportsändingar tror jag inte ett skit på.

Winter is Coming

#155 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 25 October 2009 - 22:06

Det är ju alltid eller väldigt ofta längre inslag när stockholmslagen spelar, och det skrivs spaltmeter om lagen från Stockholm oavsett var de ligger. Klart det blir negativt när det handlar om bottenlag eller huliganer, och dessutom jublar ju media lite extra om ett Stockholmslag vinner, i synnerhet i jämförelse med om typ Halmstad eller Elfsborg skulle göra det, men det är oftare mindre artiklar och inslag när IFK Göteborg spelar också. AIK är medias gullegris, så är det (för) ofta.

#156 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 October 2009 - 16:31

Fy fan vad spännande och tack och lov för skytteligaledaren Tobias Hysén! Nu blir det en guldfinal, och såvida ÖSK inte lyckas slå AIK så är seger det enda som gäller för Blåvitt. Fast det är det ändå, man borde alltid vilja köra över ett sånt lag. Gustav Svensson missar matchen, men jag tror att de kan täcka upp ändå, Jakob Johansson har varit bra, Thomas Olsson likaså, och Alex kan också täcka upp. Gött att Tobbe är i slag också. :)

#157 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 October 2009 - 00:41

AIK gjorde sitt jobb ikväll! Gick på halvfart, tog inga varningar och framförallt tog den poäng som behövdes! Jag kan faktiskt känna att en poäng var på sätt och vis bättre än tre, då nu slipper de i alla fall förlora guldet på målskillnad om det blir torsk i fiskrensland. På söndag blir det krig! :evil:

Glömde en grej, bye bye bajen!

Edited by Rick Hunter, 29 October 2009 - 01:01.

Winter is Coming

#158 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 October 2009 - 07:41

Ja, en liten fördel AIK, men hade domaren gjort sitt jobb hade Örebro vunnit den där matchen. AIK fortsätter gnetspela sig fram och leder nu serien inför sista omgången. Fy fan vad skönt det vore att knäppa dem på näsan, men hur det går är svårt att sia om. AIK var fega och verkade klara sig undan med bara förskräckelsen, och Blåvitt började i motvind men kämpade sig imponerande fram till 2-2. De har vunnit alla matcher på hemmaplan utom tre stycken, som alla har slutat 2-2. Att de har kämpat sig fram de senaste matcherna samt hemmastödet är det som talar mest för Änglarna. Och fy fan vad jag hoppas på dem, AIK ska bara inte få vinna.

#159 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 October 2009 - 21:07

Ja imorgon vid den här tiden är det antingen fest eller självmord som gäller :ph34r: :rolleyes: :P

Winter is Coming

#160 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 31 October 2009 - 23:37

Kan bara hålla med det där. Men fy fan allt annat än spöa AIK FINNS inte...

#161 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 November 2009 - 11:30

Jag hoppas IFK vinner. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#162 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 November 2009 - 16:13

JAAAA! 1-0 till Göteborg! (32:a) :thumbsup:

NEEEJ!!! 1-1 av Flavio! (52:a)

AAARRGHH! 1-2 av Tjärnström (85:e)

Grattis till AIK, vågar jag säga. Klart välförtjänt!

Edited by Fiskrens, 01 November 2009 - 16:44.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#163 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 November 2009 - 17:41

En sorgedag i dag. Jag skäms över fotbollssverige, men framför allt över Tjernström som har rötter här i trakten. Tragiskt.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#164 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 November 2009 - 18:12

Kan bara hålla med Cappy här. Fy fan. Det är bara några AIK-fans samt mediafolket som kan glädjas åt den här skammen. Fy fan. Och det såg så bra ut efter första halvlek... :(

#165 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 November 2009 - 18:20

Linköping vann årets damallsvenska. :) Kul med lite nytt, Umeå/DIF har ju dominerat länge nu.

Senaste tio årens dammästare

2000: Umeå.

2001: Umeå.

2002: Umeå.

2003: Djurgården/Älvsjö.

2004: Djurgården/Älvsjö.

2005: Umeå.

2006: Umeå.

2007: Umeå.

2008: Umeå.

2009: Linköping.
http://www.aftonblad...ticle6049718.ab

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#166 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 November 2009 - 19:25

Ursäkta mig...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är bara några AIK-fans samt mediafolket som kan glädjas åt den här skammen.

Några? När Kalmar vinner sm-guld så blir några fans glada, när Elfsborg vinner sm-guld så blir några fans glada, när AIK vinner sm-guld så blir en jäääävla massa fans glada!!! :thumbsup:
Men jag ska inte säga nått mer nu då jag har lärt mig att inte sparka på den som ligger.

Grattis till AIK, vågar jag säga. Klart välförtjänt!

Alltid trevligt med goda förlorare, AIK och jag tackar :)

SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD!!!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Edited by Rick Hunter, 01 November 2009 - 19:26.

Winter is Coming

#167 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 November 2009 - 20:10

Några? När Kalmar vinner sm-guld så blir några fans glada, när Elfsborg vinner sm-guld så blir några fans glada, när AIK vinner sm-guld så blir en jäääävla massa fans glada!!! :thumbsup:

Visst AIK har en massa fans, men enbart för de bor i Stockholm som har fler invånare än de andra svenska städerna. Och dessa "jäääävla massa fans":en är ändå förhållandevis liten grupp om man ser mot resten av fotbollssverige som endast känner avsky gentemot AIK och deras huliganmetoder. Spelarnas uppträdande är avskyvärt och klubbens brist att försöka få ned våldet och huliganverksamhet är en skam. Det är en svart dag när en sådan klubb vinner allsvenskan.

(BTW - om det inte framgått: ja, jag är bitter. :P )

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#168 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 01 November 2009 - 20:13

Kan ju nästan låta Cappy föra talan här helt, kan bara hålla med igen. Det var längesen det var en segrare som var så bitter att skåda, och det hade jag tyckt även om det stod mellan AIK och vilket annat lag som helst egentligen...

#169 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 November 2009 - 22:10

Ja, jag kan ju inte sägas vara en Götebrogssupporter. Det kan Kermit intyga, om hur jag släppte bittra kommentarer över Göteborg på hans Facebook-sida. :P

#170 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 November 2009 - 23:43

He he, alltid kul att höra att AIK-hatet håller i sig och t.o.m växer :P AIK-fans livnär sig på fotbolls-Sveriges hat emot dem. Sen får folk tycka va fan de vill om spelare som Mutumba och Bojan och deras uttalande och snack, de levererar! Och när allt kommer omkring så är det de som räknas!

Winter is Coming

#171 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 November 2009 - 01:08

Alltså, det spelar ingen roll om de levererar eller inte. De borde sitta i fängelse när de bidrar till kriminella aktiviteter - när de stödjer och hyllar huliganer. Det är sorgligt och en skam för idrotten.

#172 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 November 2009 - 06:37

Det borde de, och dessutom borde Johnson sitta i fängelse för rattfylleri t. ex. Men trots allt. AIK förtjänade guldet i år, jag skrev för några månader sen att det brukar märkas vilket lags år det är, och det var sannerligen AIK:s i år, allt flyt som de har haft...bara igår så sköt Stefan Selakovic i stolpen vid ställning 1-1, hade den gått in hade det varit andra tongångar idag.

Med det sagt så unnar jag verkligen inte de där avskummen ett guld, aldrig och inte en chans. Inte heller borde andra hålla på dem i europeiska cuperna, trots att det är ett svenskt lag. Näe, AIK unnar man inte framgång.

Till sist vill jag citera Seppo Vaihela: "Jag hade hoppats att fotbollen skulle vinna idag, men det gjorde den inte".
Söndagen den 1:a november 2009 var ett svidande nederlag för svensk fotboll.

#173 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 02 November 2009 - 09:52

Orkar inte svara på era bittra kommentarer! AIK har varit störst länge, oftast vackrast och idag och fram till nästa säsong drar igång är vi också bäst! Det kan ingen ta ifrån oss!

Winter is Coming

#174 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 November 2009 - 12:07

Mycket av problemen som AIK dras med är just fansens lögner för sig själv. De har ingen önskan att städa upp i de egna leden, utan uppmuntrar det illegala och sjuka beteende som klubben dras med. Tyvärr finns det ett fåtal fans som faktiskt inte är huliganer och rena brottslingar, men de håller tyst om klubbens problem och lever i en fantasibubbla där de vägrar ens erkänna problemen ha. Som talesättet säger, jag vet inte om vem som är värst: dåren eller de som följer dåren.

AIK har stora problem och de borde städa upp i sin klubb och sitt lag, istället för att fira. Instämmer helt i Seppo Vaihelas citat. Det är en mörk dag för fotbollshistorien.

#175 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 November 2009 - 16:27

AIK är bäst i Sverige 2009. Det kan ingen ändra på. Men de är knappast störst på något plan, inte heller vackrast. De har gnetat sig till otaliga 1-0-segrar, förvisso oerhört imponerande, men knappast vackert heller. Sen håller jag med Cappy, AIK borde ta tag i sina problem med "supportrar" och ligister. Flavio ska ha stort ris som agiterade publiken vid sitt mål, samtidigt ska Hooiveld ha heder för att han faktiskt buffade bort Flavio där. Så det finns åtminstone några med lite heder i laget...