Senaste sedda film 2
Posted 25 July 2009 - 16:56
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 25 July 2009 - 19:41
Det tar sig verkligen, nu känns det inte bara som barnfilmer vilket fallet var tidigare. När nån av de goda kan dö blir det alltid mer intressant. Fantasin flödar och storyn blir allt bättre. Mycket bra
9/10
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Denna femte film är nog den bästa eller i alla fall likvärdig med den förra, en hel del scener i vanliga världen var ju trevligt ombyte också. Och rollistan är riktigt diger precis som de tidigare filmerna. Klart mörkare i stilen också vilket jag uppskattar framför de barnsliga scenerna. Mycket bra även här!
9/10
Winter is Coming
Posted 25 July 2009 - 23:14
Uppföljare på The Hound of the Baskervilles (2002) men de var tvugna att byta skådespelare på Sherlock Holmes.
Holmes har dragit sig tillbaka som privatdetektiv efter de hemska händelserna i Baskerville och sitter nu mäst bara hemma och tar droger och han har tappat kontakten med Dr. Watson. Iallafall tills en dag då Dr. Watson kommer till London för att gifta sig. I samma veva så blir en tonåring flicka strypt av sin egen silkesstrumpa och Holmes ombeds att ta sig an fallet.
Känns lite som ett sista äventyr med Sherlock Holmes och Dr. Watson. Watson ska gifta sig och Holmes håller på att knarka ned sig. Men framtiden blir ändå obesvarad. Även då Holmes mot slutet erkänner att han har ett drogberoende så får man aldrig veta om han kommer sluta eller inte, bara det att han kommer vara ensam igen.
Filmen började en aning trögt och jag höll på att byta kanal. Men sedan blev den mycket mer intresant och spännande.
7/10
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 July 2009 - 01:47
En rymdfärja krachar över USA och vrakdelarna innehåller mystiska livsformer som smittar alla som rör vid dem. Dr. Carol Bennell börjar upptäcka att folk beter sig underligt och konstigt som om de inte är sig själva längre.
4:e officiella remaken av den klassiska Invasion of the Body Snatchers (1956). Precis som Invasion of the Body Snatchers (1978) och Body Snatchers (1993) så gör den här filmen en egen version av historian. Medans orginalet var baserat på skräcken för Kommunister, remake 1 på rädsla för hippies och remake 2 på rädslan för kemisk krigsföring så bygger den här på rädslan för sjukdommar och virus. Men här så är det inga pumpor som kopierar människor utan ett virus som programerar om kroppen.
Som traditionen med Body Snatcher filmerna är så har huvudrollerna efternamnen Bennell, Driscoll, Kaufman och Belicec.
Underhållande och spännande även om jag störde mig på klippningen och huvudrollsinhavarens idioti att alltid slänga bort pistoler som hon hittar.
För att vara en Hollywood Biofilm så känns det faktiskt mer som en billig TV-film. Har de spenderat alla sina pengar på skådespelarna?
6,5/10
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 July 2009 - 22:57
Fruktansvärt tokrolig komedi om 4 killar som åker till Las Vegas för att ha en svensexa och efter en väldigt blöt kväll vaknar de upp och minns ingenting av kvällen innan plus att killen som ska gifta sig är borta. En tiger i badrummet, Mike Tyson spelandes piano, en naken kriminell kines i bakluckan på deras bil, en utdragen tand, en stulen polisbil plus massa annat tok som vävs ihop till en utmärkt film med bra och jäkligt roliga skådespelare med Bradley Cooper i spetsen som med den här filmen säkerligen kommer att bli ett namn vi får se allt mer i storfilmer i framtiden. Men filmens roligaste karaktär är för mig den helt okände Zach Galifianakis. Årets komedi!
9/10
Winter is Coming
Posted 27 July 2009 - 23:04
Bra och spännande. Tyvärr kom jag ihåg vem som var våldtäktsmördaren och visste vad som skulle hända innan det hände.
6,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 July 2009 - 00:00
Väldigt underhållande och varm komedi med en av filmhistoriens mäst avskyvärda karfaktär. Riktigt hatobjekt.
Fattar inte varför den kallas Unrated för där är ingen gore, sexuella scener eller något sådan. De typ säger "F" ordet ett par gånger bara.
7,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 July 2009 - 02:06
En till Zach Braff komedi... eller bizzart drama.
En hel del knasiga scener som man gapskrattar åt. Mäst för att bryta de annars väldigt dystra scenerna. I början av filmen kändes det som att det inte var den typen av film jag ville se just nu.
Men den blev mer komisk senare när Natalie Portman kom in och mer underhållande.
Inte världens feal good komedi precis men i slutända så ger den ändå en "allt ordnar sig" känsla.
7,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 July 2009 - 20:17
En film om hur folk förändras och vad verklige vänner är. Och 3 tidsresande Highschool killar.
Virgil, Stephanie och Derek börjar i Highschool som bästa vänner sedan barndommen men på den första dagen förändras allt när Virgil försöker hjälpa det unga geniet Charlie från att bli mobbad. 3 år senare är Derek den populära Football spelaren som flörtar med alla tjejer och mobbar nördar, Stephanie är den populära Cheerleadern som dejtar Derek, och Virgil är utstött och får bara hänga med nördarna. Det ända possitiva med Virgils liv är vänskapen med Charlie.
En dag kommer Charlie på en teori att skapa en tidsmaskin. Tillsammans med den tysta buttra mekanikern Zeke bestämmer de sig för att skapa en tidsmaskin och använda den för att rädda alla utstöptta från att bli förudmjuka genom att resa i tiden och rätta fel. De kallar sig Minutemen!
Som vanligt med den här typen av Highschool äventyrsfilmer så är det bra och intresant drama blandat med en långsökt äventyrs historia. Men för omväxlings skull så är inte äventyrsdelen jättefjantig och krisen i slutet är lite tuff.
Fast för min del var det drama delen som jag föll för mäst. Hela grejen med bästa vänner som förlorar kontakten under Highschool, hur människor förändras, ny vänskap, vänskap som blir kärlek och att saker inte alltid går att ändra till det bättre.
Virgil önskar att den där första dagen aldrig hänt men får veta att Derek aldrig riktigt var hans vän då heller och vad som var hans hemskaste dag var Charlie's favoritdag eftersom det var dagen han fick en bästa vän.
OK äventyr med riktigt bra drama och för det mästa bra skådelspeleri. Kul att se Jason Dolley för en gångs skull inte spela en hjärndöd idiot.
Hade det inte varit för dramat så hade jag nog inte givit filmen mer än 5/10 men Im a sucker for good drama och det här dramat gillade jag.
7/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 August 2009 - 00:12
Thriller om 4 ungdommar som blir inlåsta i en gammal bunker under marken i ett par veckor.
Efteråt, på psycket, berättar Liz om hur hennes bästa vän var en sociopat och låste in dem pga ett sjukt nöje. Men efter hand som historien spelas upp så visas en helt annan historia än den hon berättade. Vad hände igentligen i The Hole?
Första timmen är lite tråkig för man tror sig veta rätt snabbt vad som hänt och det hela känns bara som en massa LOSTiga-flashbacks som jag känner att jag inte bryr mig om. Det är inte fören sista 40 min som filmen faktiskt blir intresant och spännande då man inser att det ligger mycket mer till historian än man trodde.
I slutändan visas en helt annan sociopat up då det visar sig att Liz var den som låste in sig själv och sina vänner och höll dem inlåsta för att hon var kär i en av dem och ville spändera tid med honom.
Dödsscenerna är intresanta. Jag tror det är första gången jag sett en film där någon spyr ihjäl sig. Men själva hur det slutar var typiskt den här typen av film jag lite tråkigt slut IMO.
Filmen är nog mäst känd för kritiken över att en blott 15 årig Keira Knightley visar brösten.
Sevärd iallafall en gång.
5,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 August 2009 - 03:08
Efter att ha skaffat alla klassiska Universal Dracula, Frankenstein och Wolf-Man filmerna så tänkte jag se dem alla i rätt ordning (eftersom de utspelar sig i samma universum). Första Frankenstein såg jag för ett par månader sedan.
För att ni ska hänga med så skriver jag ordningen.
Frankenstein (1931)
En klassiker och på många sätt ett mästerverk. Det är svårt att fatta att den verkligen är så gammal som den är när man ser den för den är väldigt välgjord.
Mycket bra fina och även hemska scener. Mewr än skräck så känns filmen idag som en tragisk historia och filmskaparna har verkligen lyckats få fram det tragiska i Monstret som aldrig känns som en ond varelse utan en tragisk barnliknande varelse som inte har förstånd att förstå.
Scenen med den lilla flickan t ex är en väldigt fin scen som blir väldigt hemsk och tragisk då Monstret inte förstår. Dessutom är det en ovandligt hemsk scen för den här tiden med att man får se ett barn mördas och pappan bära på hennes lik.
Specialeffekterna är också otroligt bra. De lyckades få det att se riktigt bra ut på den ytiden utan datorer, CGI eller dyra effekter.
Ett klart mästerverk som alla borde se.
10/10
Dracula (1931)
Orginalet. Baserad på Brodway omskrivningen av den klassiska romanen (som sedan blev standard).
Fortfarande bra och spännande efter alla dessa år och dekoren är fantastisk.
Men visst finns det dåliga saker även för den tiden. Inget blod eller riktigt våld (trots att pjäsen hade det) och man får aldrig se Dracula bita utan bara att han närmar sig personens hals. Och det är uppenbart att regisören är en stumfilms regisör (detta var världens första skräckfilm med ljud) både på gott och ont.
Men visst satte de en hel del humor i också. Vissa saker känns fjantiga som t ex getingen som kliver ur en egen liten minikista när Dracula kliver ur sin.
Slutet är lite tamt ur nutidsperspektiv men det passande "riktiga" slutet.
Heh, jag blev lite paff att en av de populäraste klassiska låtar alla hört så många gånger i sitt liv härstammar från den här filmen.![]()
En klassiker som lever än i dag.
8/10
Bride of Frankenstein (1935)
[Frankenstein 2]
Tar vid där ettan slutade. Efter att ha blivit alvarligt skadad så blir Frankenstein tvingad, av sin gammla mentor, att skapa ett kvinnligt Monster.
Samtidigt spå letar Monstret efter ett ställe att få leva i fred och får sin första vän.
De flesta säger att det här är den bästa av de gammla klassiska monsterfilmerna. Jag är själv lite kluven. En väldigt komplex film. Ovanligt komplex för den här tiden. Men regisörens sjuka humor hade jag svårt att vänja mig vid. Även då komik fanns i ettan också så är det mycket mer extrem och "in your face" och får en att skaka på huvudet. Som t ex minimänniskorna i glasburkar som en galen professor hade skapat. Mycket extrema karaktärer.
Bäst är, som vanligt, Monstret som bara vill vara i fred och ha en vän och det är smärtsamt att se hur hans hjärta blöder och hur han inte vill vara ett monster.
Slutet när Monstret äntligen förstår hur allt ligger till är höjdpunkten.
Bruden, som tyvärr är med aldeles förlite, spelas fantastiskt bra och mystisk. Och att ta Mary Shellys orginal idéer som uppbyggnad för filmen var ett bra val liksom att låta historien berättas av Mary Shelly.
8,5/10
Dracula's Daughter (1936)
[Dracula 2]
Tar vid där ettan slutade. Von Helsing har dödat Dracula och står nu inför rätta för mord och riskeras att hängas.
Han ber sin gammle vän, Psyckologen Jeffrey Garth, att hitta bevis på att Dracula var en Vampyr.
Samtidigt anländer Grivinnan Zaleska, Dracula's dotter, för att förgöra Draculas kropp i hopp om att bli fri från hans förbannelse och kunna leva ett normalt liv.
Intresant till en början men det känns som att det aldrig riktigt händer något. Det lyckas bra till en början att få Zaleska att kännas som ett offer i det hela som inte vill vara ond men i slutet blir det hela rätt ologiskt när hon plötsligt vill göra Garth till vampyr. Det plus ett rätt dåligt slut sänker betyget.
Men filmen har iallafall en hel del underlig härliga karaktärer. Speciellt Baronessan som är Garth's busiga sekreterare höjer filmen.
6/10
Edited by Crusader, 01 August 2009 - 03:10.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 August 2009 - 15:41
Disney klassikern om Elefanten med de stora öronen. Vacker och sorglig. Fyllescenen är en aning lång och filmen i sig en aning kort men en härlig saga.
7,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 August 2009 - 22:33
Odödlig klassiker. Härliga nostalgi. Tillsammans med Lethal Weapon (Dödligt Vapen) serien, den perfekta action komedin. Såna här filmer gör de inte längre.
9,5/10
End Game
En Amerikansk President blir mördad. Hans livakt och en reporter försöker ta reda på sanningen.
Vill ni se en hjärndöd förutsägbar actionfilm så se den här. För att vara en stor konspiration så är den riktigt korkad. En Journalist intervjuar folk om Presidentens mord och en svart bil följer efter henne och spränger alla som hon talat med trots att de inte visste något istället för att mörda henne. Lägg då till det faktum att mordet aldrig blir löst och man bara får en hint av vad som kan ha pågott så får man den här underliga soppan.
Visst var det rätt smart med att motivet inte var politiskt och identiteten av mördaren men totalt ologiskt som att Presidentens fru skulle få en massa högt uppsatta och specialagenter, inklusive chefen för Sekret Service, att begå föräderi och ha en massa oskyldiga mördade bara för att hon är sur över att hennes make var otrogen.
Tillsammans med ett uselt slut så är det här en ologisk smörja med dåligt hjärndött manus med en massa action inbakat.
Början var intresant med säkerhetsvakten som försökte stoppa kulan och pga att kulan gick genom hans hand så ändrades riktningen och träffade Presidenten mitt i prick och hela hans dåliga samvete. Men sedan blir det en film som man hälst inte ska tänka på medans man ser den.
3/10
Edited by Crusader, 02 August 2009 - 00:44.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 August 2009 - 23:06
Generalens dotter hittas naken, fastbunden och våldtagen på militärbasen. En Internutredare och hans ex, en Civil våldtäktsutredare, plaseras på fallet för att få fram sanningen innan FBI måste kallas in. Men det hela visar sig vara mycket mer kompliserat än de trodde.
OK Kriminalare med en hel del intresanta vändningar och bra skådespelare. Bra idé att låta en träffa offret först innan mordet. Kändes ibland som att det låg lite förmycket bakom mordet men destu mer man får det förklarat destu mer förstår man det och blir OK med det.
Målar upp en överdrivet negativ syn på Militären och felaktig info t ex om soldaters rättigheter osv och dessutom får det att se ut som om det hela var baserat på verklige händelser när det i själva värket är baserat på en bok som i sig är helt påhittad.
Värd att se en gång iallafall.
6,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 August 2009 - 15:28
Teatereleven Marianne passar på att ta jobb som hushållerska hos sin favoritskådespelares familj trots att hon vet inget om hushållning.
Svensk komedi från en tid då filmerna faktiskt var roliga.
6,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 August 2009 - 17:12
Jag valde att istället se All the King's Men som gick på SVT. Helt OK politikerdrama med en massa bra skådisar, på i stort sett alla platser. Dramat i sig är dock lite sentimentalt och smetigt, trots baseringen på en sann historia. Man undrar också om Sean Penn har skaffat ensamrätt på politiker som blir mördade , först den här och sedan Milk på bara några årGeneralen's Dotter
...
Slutbetyg: OK.
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 03 August 2009 - 20:01
När hennes tvillingbror blir skadad så klipper Andi av håret och i hemlighet tar hans plats i en Motocross tävling. På tävlingen träffar hon Dean som hon blir kompis med och som lär henne allt han kan.
Typisk "Tjej klär ut sig till sin tvillingbror och tar hans plats" komedi. Underhållande och rolig. Jag gillar inte Motorsport filmer vanligtvis men den här höll mig intreserad.
6,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 August 2009 - 14:49
När Charlie var liten så förhäxade en tjej honom så att alla tjejer han har ett förhållande med finner den rätta killen på sin nästa dejt men att det aldrig blir han.
Nu är han känd som Good Luck Chuck, killen man ska ligga med om man vill finna det rätte. Något Chuck, trots att han inte tror på förbannelsen, försöker axeptera. Tills han faller för den klantiga men godhjärtade tjejen Cam.
En väldigt sexuell och ibland rätt äklig komedi. Rätt OK och ibland riktigt rolig men lite förmycket och rörig.
6/10
Barely Legal
3 Highschool killar som är besatta i porr bestämmer sig för att skapa en egen porrfilm men finner att det är lättare sagt än gjort och inte alls lika kul som det verkar vara.
Rolig om ibland lite väl skruvad och fjantig. Huvudkaraktären fantiserar om en tjej i skolan som han anser vara den perfekta tjejen men som sedan visar sig inte vara så perfekt. Den delen känns väldigt intresant och värklig.
6,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 August 2009 - 15:15
Japanskt familjedrama där man samlas vid årsdagen av äldste sonens död för att minnas och ungås, men där det visar sig att alla är fast i gamla familjemönster som ingen kan ta sig ur. Stillsamt och välspelat drar familjerelationerna fram och isär.
Betyg: 8/10.
VARNING: Denna film innehåller många stillsamma tagningar och mycket klassiskt gitarrspel. Actionsökande personer varnas för obehagligt långsamma scener
Posted 09 August 2009 - 02:08
Bonds första uppdrag som 007. En mystisk orginisation finansierar olika terrorist grupper med hjälp av en pokerspelare kallad Le Chiffre. Det är upp till Bond att sätta stopp för det genom att vinna Pokerturneringen. Till sin hjälp har han veteranagenten Mathis, CIA agenten Felix Leiter och den vackra MI6 bokföraren Vesper, spelad av den väldigt vackra Eva Green.
Lite svag som ensam film men mycket bättre som början på en trilogi. De, ibland idiotiska, Action sekvenserna känns ibland inklistrade bara för att där ska vara action, utan att igentligen tillföra något. Dessutom en aning för lång eller rättare sagt för dåligt balanserad då den blir väldigt lugn mot slutet under en längre tid.
Bra filmatisering av boken och en bra seriösare tagning på James Bond. Men jag saknar den roliga underhållande känslan jag alltid fick av att se de gammla Bond-filmerna.
7,5/10
Quantum of Solace
Tar vid där Casino Royale slutade. När Bond tagit den lömske Mr. White tillfånga så får han och M veta att den mystiska orginisationen är mycket större än de någonsin kunnat tro när en av deras egna fritar Mr. White. I jakt på nya ledtrådar snubblar Bond över skumma affärer i Bolivien. Frågan är om han kommer kunna hålla sitt hämdbegär i shack länge nog att komma till botten med vad det är för lömska planer en miljöorginisation har för Boliviens öken.
Kompliterar Casino Royale väldigt bra och känns lite mer som en Bond-film än Casino Royale gjorde. Action sekvenserna är mycket bättre balanserade och känns inte så idiotiska här och jag var glad över att åter se den klassiska "storma fiendens fort" som jag saknade i förra filmen.
Filmen var en aning för kort i sig själv men det märks inte när man ser den direkt efter Casino Royale Jag tror det märks tydligare om man bara ser den här att det är den kortaste Bond-filmen genom tiderna. Men samtidigt så kändes det inte som att det fattades något speciellt och det hade inte blivit bättre av att klistra in en massa extra handlingar bara för sakens skull.
Blev snopen över att Bond inte hade sex med filmens Bond-brud. Det är första gången i filmseriens historia. Men det kändes som att det inte hade riktigt passat mellan karaktärerna i den här filmen heller.
Kul att se Mathis igen men synd att han inte kommer tillbaka igen.
8/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 August 2009 - 18:51
Jag tror jag förstår varför denna film inte har gått upp på bio här i Sverige och varför man (fortfarande) bara kan köpa den som import DVD på nätet.
Historian var det inget fel på, en stad byggd under jord för att rädda mänskligheten, med en tidsinställd låda som ska öppnas efter en viss tid (när staden i stort sett gjort av med all proviant, reservdelar mm) men efter en viss händelse slängs lådan undan och glöms bort medan staden lever vidare år efter år.
När lådan hittas så lever Ember på övertid kan man nog säga, staden håller på att gå under.
Men något saknades i filmen, kan inte förklara riktigt vad, men filmen blev en besvikelse.
Mitt betyg blir nog bara en 1:a av 5
Edited by Georgia, 09 August 2009 - 18:52.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 August 2009 - 16:00
Klassiker. Kanske inte lika bra nu som när jag var yngre men fortfarande rätt bra.
7,5/10
Prey (2007)
2 barn och deras nya styvmamma åker på en safari i Afrika men fastnar när en grupp blodtörstiga Lejon anfaller deras bil.
Inte alls så dålig som jag hade väntat mig. Lite trög ibland men ändå spännande. Jag gillade hur de överdramatiskt dödade Lejonet i slutet alá Jaws.
6,5/10
Edited by Crusader, 10 August 2009 - 16:06.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 August 2009 - 00:44
X-Men
Presenterar X-Mens tema och grundtanke samt karaktärerna på ett mycket bra och intressant sätt. Även fast denna första film har klart mindre action än de två uppföljarna blir det aldrig tråkigt eller segt. Skådespeleriet är på topp från både nykomlingarna Jackman och Marsden (reletiva nykomlingar i alla fall) och de gamla gardet McKellen och Stewart. Mycket bra!
9/10
X-Men 2
Budgeten verkar vara större, storyn har skruvats upp ett par snäpp och fightingscenerna har verkligen höjts! Inledningsscenen där Nightcrawler attackerar Vita Huset är bland de snyggaste jag sett på film! Även Wolverines fight med Yuriko är rena ögongodiset. En av de bästa serietidningsfilmer som gjorts!
10/10
X-Men: The Last Stand
Sista filmen(?) om X-Men tycker jag om mer än de flesta verkar göra. Filmens egentliga enda problem är att den verkar framstressad och nerkortad, känns som en hel del av filmen vart kvar på ritbordet ungefär. Men det som vart över blev en riktigt hygglig superhjälte actionstory där man packat in så många mutanter man bara kunnat för att visa den "sista striden" mellan Magnetos armé och X-Men. Flera nya mutanter som genast får stora roller som Hank McCoy/Beast och Kitty Pride/Shadowcat. Och andra som bara får små roller som t.ex Angel. Cyclops får typ 2 scener och Professor Xaviers öde kommer lite väl snabbt också. Slutet visar ju dock att det definitivt går att göra uppföljare om man skulle vilja då Magneto inte alls verkar ha förlorat sina krafter och Xavier lever vidare i en annan mans kropp. Bra avslutning på triologin! (för tyvärr så verkar det ju som att det stannar vid just en triologi
9/10
Winter is Coming
Posted 11 August 2009 - 03:14
Kvinnor hittas i Stockholmstrakten med ögonen bortfrätna. Gunvald går underkover i Trafficing världen för att se om det kan leda till något. Samtidigt får Beck problem med hjärtat på fler sätt än ett.
Bra och spännande. Lit4e mer än de vanliga. Men var den verkligen lika lång som de andra? Började 21:00 men slutade 23:55. Käns inte alls som 1h30min + reklam.
7,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 August 2009 - 21:18
Mycket bra serietidningsfilm! Charmig, bra story och bra skådespelare där Willem Dafoe briljerar som Norman Osborn/Green Goblin. Mycket bra casting för övrigt också, de yngre skådespelarna känns mycket bra utvalda och J.K Simmons gör J. Jonah Jameson precis så som jag hade föreställt mig! Mycket snygga koreograferade fighter och rörelser från Spider-Man med en härlig blandning av action, komedi och drama.
Enda stora minuset i protokollet är Green Goblins dräkt, hiskligt ful! Ser ut som minihulken på en snetripp ungefär. Denna film kommer dock att hålla länge
10/10
Winter is Coming

This topic is locked