Jump to content

Photo

Uppgradering...

• Please log in to reply
705 replies to this topic

#151 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 July 2009 - 20:27

Din post finns inte med i VNC eftersom den för dig inte är ny. :rolleyes: Du har ju redan läst den. (Bara jag som tyckte det var skönt och slippa alla trådar man svarat på i VNC?)

precis. nu när jag skriver det här inlägget så finns inte det med när jag kollar view new content.

Edited by GaterGirl, 17 July 2009 - 20:28.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#152 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 July 2009 - 22:33

Vad händer med kalenderen ? jag har lagt inn nya kalenderhändelser, men det syns inte ? i alla fall inte för mig :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#153 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 17 July 2009 - 22:38

Jag skall kolla. Vilka har du lagt in?

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#154 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 July 2009 - 14:10

Varför finns det ingen länk/pil för att komma till toppen av sidan så att man slipper scrolla?
Support your local search and rescue unit - get lost.

#155 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 July 2009 - 14:13

Den finns, men längst ner på sidan till vänster.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#156 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 July 2009 - 14:18

Men den hoppar väl till en specifik sida, inte högst upp på sidan man står i?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#157 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 July 2009 - 14:19

Ah! Nu hittade jag den. Letade efter en grafisk knapp som vanligt och inte bara en textlänk. :blush:

Jo, Cappy, den hoppar upp till toppen av sidan du är på.

#158 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 July 2009 - 14:21

Men den hoppar väl till en specifik sida, inte högst upp på sidan man står i?

Står ju Back to Top. Var hamnar du någonstans när du klickar där :unsure:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#159 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 19 July 2009 - 15:45

Själv använder jag mest tangenter: Home, End och Backspace för såna snabba vandringar.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#160 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 July 2009 - 15:45

Jag med.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#161 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 July 2009 - 16:48

Står ju Back to Top. Var hamnar du någonstans när du klickar där :unsure:

Nej, inte den knappen jag tryckte på. Det är en liten pil som pekar nedåt. Trycker jag på den får jag upp ett litet fält där jag får skriva in vilket sidnummer jag ska hoppa till.

Den finns där det skrevs: längst ned till vänster.

Själv använder jag mest tangenter: Home, End och Backspace för såna snabba vandringar.

Jag med, men just det snabbkommandot finns inte på Mac:en.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#162 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 July 2009 - 17:52

Som Cappy säger så har jag mac och det funkar inte riktigt likadant. Jag har inte provat allt, men jag hittar inga snabbkommandon för det. -_-

Nej, inte den knappen jag tryckte på. Det är en liten pil som pekar nedåt. Trycker jag på den får jag upp ett litet fält där jag får skriva in vilket sidnummer jag ska hoppa till.

Den finns där det skrevs: längst ned till vänster.

Den pilen ser jag inte öht. Ss?

#163 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 July 2009 - 17:56

Den ser jag. Men den ligger till vänster ovanför Fast Reply fältet eller om man så vill till vänster under senaste inlägget. Så för mig är inte det precis längst ner ;)

#164 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 July 2009 - 18:04

Jag letade efter en bildpil och den pilen var den som fanns längst ned till vänster för mig. Kollade aldrig efter en text-länk.

#165 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 July 2009 - 19:26

Aha. Den pilen. Nej, inte likt den gamla alls. Som jag minns det fanns det en sån "upp"-pil i varje inlägg t o m. :unsure:

#166 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 July 2009 - 20:19

det fanns i förra versionen också, att man kan hoppa till en viss sida.

Som jag minns det fanns det en sån "upp"-pil i varje inlägg t o m.

mm, den fanns bredvid report knappen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#167 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 19 July 2009 - 21:51

Det kanske redan har nämnts (orkar inte läsa igenom allt :P ), men det är ju lite lustigt att man kan öka sin "profilreputation" genom att rösta för sina egna inlägg :)

Nu är det väl knappast något som kommer användas särskilt flitigt, men det borde ju ändå vara så att man inte kan rösta på sina egna inlägg :)

Edited by Noveau, 19 July 2009 - 21:51.

#168 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 July 2009 - 22:28

Jag tycker för övrigt den funktionen är meningslös och bör tas bort, men det är ju bara jag. :P

#169 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 July 2009 - 22:35

Jag håller med om att röstningsfunktionen i alla varianter (inlägg, personer, w/e) är helt överflödig.

Peak, portalen - är det något som går att arbeta med både vad gäller utseende och innehåll? Jag förstår t ex inte vilka trådar som hamnar på den och att hela första inlägget i tråden ifråga syns är inte bra. Jag gillar inte heller att folks signaturer är med. Imho ska portalen vara som förstasidan på en tidning: innehålla intressanta rubriker, en nagivering till innehållet på de andra sidorna och gärna lite statistik, som vilka som är inne just nu och liknande. Som den gamla portalen gjorde.

#170 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 July 2009 - 01:21

Den portal som är aktiv nu är defaultportalen (den som följer med IPB). Har ännu inte hittat nån ersättare till den, men jag antar att det kommer en framöver.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#171 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 20 July 2009 - 06:39

Jag klickade på + tecknet på SoDs inlägg (för att testa) men det stod att jag hade fyllt min kvot för idag, men det är konstigt för jag har inte klickat på någon innan.

#172 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 July 2009 - 08:43

Jag vet att det, från andra forumet, går att ställa in ett tidsintervall. Det kan vara 1 per dag, 1 per månad, 1 per 10 år - så det kan vara att kvoten kan vara för mer än en dag, även om det står just dag.

#173 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 20 July 2009 - 08:52

ok

hmm, VNC tar inte automatisk bort inlägg jag tittat på längre. :(

#174 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 July 2009 - 09:04

Jag vet ju inte om det är så här iofs.

Tyvärr har jag ingen koll på det andra problemet. Jag väljer alltid Markera allt som läst efter jag tryckt upp allt i flikar som jag ska läsa. :(

#175 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 July 2009 - 10:08

hmm, VNC tar inte automatisk bort inlägg jag tittat på längre. :(

Yes. Back to normal again med sidoantal och allt. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter