Jump to content

Photo

Bästa nedlagda TV-serie | Diskussionstråd

• Please log in to reply
402 replies to this topic

#151 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 October 2009 - 17:24

:lol:

Det var tajt där, tror jag räknade 3-4 gånger innan jag insåg att det behövdes en utslagsröst eftersom det hann droppa in en väldigt sen röst på Xena som gjorde att det blev oavgjort.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#152 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 October 2009 - 18:15

Svåraste valet hittills... Men Carnivále är en bättre serie. Det enda som egentligen talar mot den är att den inte har något slut. Farscape går dock troligen vidare om det inte blir en till skräll.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#153 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 October 2009 - 19:52

Instämmer helt med Wylie. Mycket svårt val här, men att Farscape kommer gå vidare och att carnivalé är en bättree serie är ju inte direkt mycket att säga om. Jag saknar verkligen de två sista säsongerna som Carnivalé var tänkt att ha. Det känns som det skulle blivit riktigt awesome.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#154 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 08 October 2009 - 21:04

Red dwarf var den första serie som jag följde nitiskt när den gick på svt :D
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#155 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 October 2009 - 09:37

Jag verkar vara en av få som verkligen ogillar Red Dwarf. Jag skulle placera den på listan över 10 mest överskattade serierna någonsin. Men jag är inte förvånad över att den verkar gå vidare. Det verkar vara många som gillar den - även om jag personligen inte kan förstå varför. :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#156 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 October 2009 - 21:26

Swingtown låter bra "på papperet", men då jag aldrig ens hört talas om den tidigare lägger jag väl min röst på Angel.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#157 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 October 2009 - 10:47

Jag röstar även åt XC medans hon är ute på "dom sju haven" och roar sig. :D

Återstår att se om jag får fortsatt förtroende efter detta. ;) :ph34r:

Edited by Cartman, 13 October 2009 - 17:40.

#158 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 October 2009 - 18:28

I dag var det svårt att välja, men det fick bli Charlie Jade, den var bra men en aning udda, plus att jag inte tror att så många kommer rösta på den.

(De brukar väl byta vid 20:00 annars?)

Du menar för ny duell?

Idag är det jag som bestämmer :P på order av de två tävlingsledarna. ^_^
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#159 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 October 2009 - 19:59

Bra där Georgia! Be tough och passa på och sätt en massa egna regler :lol:

Charlie Jade - vad är det för något? *för lat för att själv kolla upp det...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#160 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 October 2009 - 20:07

Finns en tråd här på forumet: Charlie Jade och ni som har/får tillgång till TV4 Sci-Fi har möjligheterna att kolla in den om de kommer visa den igen.

Edited by Georgia, 13 October 2009 - 20:07.

#161 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 October 2009 - 20:13

Tack Georgia, då ska jag hålla ögonen öppna efter den när nu TV 4 Sci-Fi gör sin entré hemma hos mig :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#162 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 October 2009 - 12:37

Tack Carty, du gjorde ett utomordentligt jobb. :hug: :)

Och tack Georgia att du ställde upp. :hug: :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#163 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 14 October 2009 - 12:50

Kan ju kanske påpeka att Red Dwarf inte längre är en nerlagd serie.. ;)

http://www.broadcast...5006653.article

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#164 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 October 2009 - 13:04

*andas ut* ;)

Tack XC. :D

Edited by Cartman, 14 October 2009 - 13:05.

#165 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 October 2009 - 18:18

Kan ju kanske påpeka att Red Dwarf inte längre är en nerlagd serie.. ;)

http://www.broadcast...5006653.article

Men, men... Det där är ju den där skrikiga gubben från Robo Wars! Han har alltså gjort några andra produktioner (förvisso mindre kända, men ändå...)

:P

#166 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 October 2009 - 18:29

Primeval är ju inte det heller, men den nyheten kom ju lite ur det blå så där helt plötsligt, för serien var ju faktiskt nedlagd tills för någon vecka sen eller två.

#167 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 October 2009 - 18:31

(De brukar väl byta vid 20:00 annars?)

B)

Jupp. Men nu hade Georgia fått reda att Xc var ur staden (landet?) och jag var på bio med min mor och såg Surrogates, så hon kunde ta det tidigare. Vi försöker annars hålla oss mellan 18-21 och har inte det hänt något tjuter det en mistlur i Georgias lägenhet som gör henne medveten om att jag och XC verkar spårlöst försvunna, så hon kan dra på sig uniformen och ta hand om det hela - och rädda våra stjärtar. ;)

#168 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 October 2009 - 18:46

Jag lyckades få en bild på Georgia när hon kommer på sin vita springare och sin uniform:

Spoiler

:D

Edited by XC, 14 October 2009 - 18:47.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#169 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 October 2009 - 18:53

:lol2:

#170 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 October 2009 - 19:00

:lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#171 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 October 2009 - 20:45

Om ni undrar så har jag en bot som röstar blankt i alla omröstningar i första omgången... ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#172 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 October 2009 - 16:46

gah... svårt val...
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#173 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 October 2009 - 17:00

-Ja, det märks eftersom du gjorde fel val. :P

#174 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 October 2009 - 18:57

Jag blev djupt besviken att Time Trax åkte ut... tills jag nu förstod att den vann. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#175 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 October 2009 - 19:28

Sorry - har liten erfarenhet av båda serierna så jag drog över Wikipedia en snabbis för och få till en text.

fqq5BYam.jpg