Dåligt! Som du noterar så var det knappast en överraskning att det skulle bli högt tryck när GR lades i graven. Jaja, får väl göra som förr i tiden och surfa "manuellt" (eller lita på att ni andra lägger upp nyheter här i forumet
)
Hear, hear. Det hela har varit illa skött av dom.
Detta är i och för sig fel tråd för det hela, men kanske värt att skriva om ändå. Tveksamt kring det andra. Det må vara skämtsamt menat från din sida
, men jag vet att jag inte är ensam om att känna att det är just så. Att folk förväntar sig att andra ska servera dom intressanta nyheter och diskussioner att läsa, utan att själv behöva delta. Det är ju ingen direkt sammanhållning längre på forumet utan endast ett fåtal tappra själar som fortfarande är genuint intresserade av att faktiskt diskutera med varandra. Jag är inte heller ensam om att tycka att det är trist i längden att hålla forumet uppdaterat med nyheter när det sedan är så få som använder det som en språngbräda till vidare diskussioner. Det är ju inget som man lär fortsätta med i längden. Tanken var god att skriva mer på forumet när GR sakta men säkert gick i graven och att det med förhoppning skulle leda till fler diskussioner här istället, men ärligt talar så har det inte gett ett speciellt gott resultat. Och jag tror inte heller att det har med årstiden och semestertider att göra. Detta har pågått ett längre tag nu. Så för att vara ett så kallat diskussionsforum så har dessa stagnerat rejält med åren. Det lär ju krävas en uppryckning av samtliga, samt att fler ska känna sig välkomna att regga sig här och framförallt stanna kvar, för att kunna rädda forumet i längden. Annars känns det som att vi sakta men säkert är på väg mot samma ödeland som TVL nu är.
Problemet var att det inte riktigt fanns på kartan att Google skulle lägga ned reader, utan Google släppte sin bomb (i form av en dialogruta) och alla började leta alternativ. OR översköljdes av nya användare samma dag. De hade problem i går igen märkte jag och jag övervägde faktiskt lämna OR eftersom de verkar ha problem med stabiliteten. Trist att man verkar kasta in handduken helt, för de var verkligen min favorit hos alternativen.
Sant. Men jag tycker ändå att det är naivt av dom att tro att det inte kunde ske en markant tillströmmning av personer som var intresserade av deras tjänst. Det kanske hade varit bättre för dom att vara ett stängt sällskap redan från början. Men dom har väl gjort sitt bästa antar jag. Jag tycker dock fortfarande att det är illa skött av dom. Och givetvis tråkigt för alla oss som tillkom efter 13 mars som nu blir utslängda. Det finns ju fortfarande en chans att någon annan vill ta över OR, men jag finner det osannolikt.
Jag upptäckte också att dom hade problem igår. Och nu med, för jag kommer inte åt mitt konto. Jag får bara upp den där vanliga synen om att deras tjänst för närvarande inte är tillgänglig.
Edited by Garm, 30 July 2013 - 13:46.