Vilken film köpte du senast? v.2
Posted 27 April 2010 - 18:39
2 för 99kr
Hulk (2-Disc)
Incredible Hulk (2-Disc)
29kr/st
Kellys Hjältar
Örnnästet
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 April 2010 - 19:06
Så imorgon blir det Avatar på Bluray som månadens köp, enligt reviews så ska bilden vara det bästa de någonsin sett.
(jag kommer att få film abstinens
Posted 28 April 2010 - 14:17
Posted 28 April 2010 - 22:17
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 April 2010 - 23:19
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 29 April 2010 - 01:18
Trevligt.Avatar Steelbook Blu-ray låg på hallmattan när jag kom hem
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 29 April 2010 - 18:45
Innehåller alla 4 fimerna i westernserien baserade på den Japanska klassikern Seven Samurai:
The Magnificent Seven
Return of the Magnificent Seven
Guns of the Magnificent Seven
The Magnificent Seven Ride!
Filmerna om Chris Adams och hans alltid 6 kompanjoner (men nästan aldrig samma) är lite av en favorit för mig.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 April 2010 - 19:22
Tyvärr inte, men kanske en tripp i helg?Trevligt.
Avatar Steelbook Blu-ray låg på hallmattan när jag kom hemBlev det en kväll på Pandora eller ?
Edited by Synon, 29 April 2010 - 20:13.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 29 April 2010 - 20:04
Låter mysigt. Clash of the Titans låg och väntade på mig idag.Tyvärr inte, men kanske en tripp i helg?
Trevligt.
Avatar Steelbook Blu-ray låg på hallmattan när jag kom hemBlev det en kväll på Pandora eller ?
-Gangstagrass
Posted 29 April 2010 - 20:04
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 April 2010 - 20:12
Ah, originalet! Ska bli kul att läsa din recension av denLåter mysigt. Clash of the Titans låg och väntade på mig idag.
Tyvärr inte, men kanske en tripp i helg?
Trevligt.
Var ju bara tvungen att se vad nästa piffiga färg skulle bli när jag citerade, men blev besviken då det blev samma färg som den innan
Nämen, där ser man! Få se om jag kommer ihåg det till nästa gång (men då har jag ju dig som städar upp efter migFinns här: Tipstråd - DVD filmer/boxar, specialutgåvor mm. men den är inte klistrad.
Pst. Jag kände för att vara duktig och flyttade mitt inlägg till korrekt tråd
Edited by Synon, 29 April 2010 - 20:14.
Posted 30 April 2010 - 21:09
Body of Lies
Interview
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 01 May 2010 - 14:36
För en handfull dollar
Box med Den gode, den onde, den fule + Häng dom högt + For a Few Dollars More
Dirty Harry
The Enforcer
Magnum Force
The Outlaw Josey Wales (Mannen utanför lagen)
och outsidern
The Last Man Standing (efter tips från Wylie att se i komb med Clintan + Kurosawa film)
Billigt vart det
Posted 01 May 2010 - 15:24
Även jag shoppade loss på Discshop rea, lite Clintan denna gång
En del riktigt bra film där i den sändningen.
The Last Man Standing (efter tips från Wylie att se i komb med Clintan + Kurosawa film)
Nu är det bara Yojimbo kvar. Samt alla andra sevärda filmer av Kurosawa som du borde se/äga.
Edited by Cartman, 01 May 2010 - 15:24.
Posted 01 May 2010 - 15:26
Posted 01 May 2010 - 15:50
Sedan minns jag att det var något mer som du skulle köpa, men för ditt eget bästa kanske jag ska vänta med att påminna dig.
Posted 01 May 2010 - 17:10
Även jag shoppade loss på Discshop rea, lite Clintan denna gång
Håller med Carty. Bra inköp.
-Gangstagrass
Posted 01 May 2010 - 21:29
Även jag shoppade loss på Discshop rea, lite Clintan denna gång:
För en handfull dollar
Box med Den gode, den onde, den fule + Häng dom högt + For a Few Dollars More
Dirty Harry
The Enforcer
Magnum Force
The Outlaw Josey Wales (Mannen utanför lagen)
och outsidern
Billigt vart det
Det där är en j*vligt bra lista av filmer. Om jag minns rätt så har The Enforcer en lagom kvinnofientlig death scene för en sex-diggande kvinnlig skurk. Gör inte liksom filmen dålig, men intressant som observation. Sen är "Dirty Harry" en av mina absoluta favoritfilmer någonsin.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 01 May 2010 - 21:36
Edited by Synon, 01 May 2010 - 21:37.
Posted 01 May 2010 - 23:58
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 May 2010 - 13:00
Håller med Carty. Bra inköp.
Främst Leone filmerna då.
Jag försökte att pusha för lite överkurs av Leone, men jag lyckades inte helt den här gången. Men skam den som ger sig.
Posted 03 May 2010 - 13:46
Beställde nyligen:
The Wizard Of Oz: Collector's Edition (3 Discs)
Anchorman: The Legend Of Ron Burgundy Special Edition
från Play.com
Edited by Wylie Times, 03 May 2010 - 13:46.
-Gangstagrass
Posted 03 May 2010 - 14:12
Edit: intressant där med utgåvorna hos Play.com. Ett tips som kan vara värt att ta sig en närmare titt på.
Synon: It's on! Bara så att du vet.
Edited by Cartman, 03 May 2010 - 14:13.
Posted 03 May 2010 - 14:13
Posted 03 May 2010 - 14:16
Låter som en deal ja.Ja, en "partner in crime" är precis vad jag behöbver för att få Synon att se visa filmer/tv-serier samt börja läsa serier.
Deal?
Söta? Vi är tuffa.
Edited by Wylie Times, 03 May 2010 - 14:17.
-Gangstagrass