Jump to content

Photo

Mer NS....

323 replies to this topic

#151 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 20 March 2010 - 20:03

Jag tror att hon bara står bland de döda. Inte att hon är död själv. Men man kan tolka texten på det sättet också, så frågan är vad Elof har tänkt där.

Angående detta med kameran så förstår jag fortfarande inte.

Förstår din tolkning med... Den e nog mer logisk. Tror att Elof kan svara på alla dessa frågor inkl. kameran... Jobbar vidare med del 2 och gallrar lite där med när det kommer till ruta 3-6... samt sid 11-14... ja, You know the drill. Hoppas på att undvika fallgroparna sen senast... Men man vet ju aldrig.

#152 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 March 2010 - 21:31

Hoppas på svar från Elof då. Jag textar vidare. Det känns som en klart lovande serie! :rambo:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#153 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 21 March 2010 - 11:38

Fråga: Är mannnen med bulten i skallen samma man som Ghast slåss mot i maskinrummet och som Lo:n möter på skeppet??? Misstänker att det inte är det... men vill bara bekräfta.
Elof is the man with the answer.

#154 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 21 March 2010 - 16:41

Okej, ledsen att det tog lite tid, Jag har inte hunnit vara på sidan i en dag och redan håller allt på att rasa samman. Otroligt.

Så först till det där med kameran, det är ingen digitalkamera, det är en sådan där gammal typ av kamera som man har sådana där filmrullar i. Kanske var lite konstigt sagt det som Plågaren säger, det är som sagt att det inte är en digitalkamera alltså behövs det film i, och det Plågaren tyckte var konstigt är att det inte var någon film i den, och att den såg ganska nyköpt ut. Kanske var lite otydlig där, det får jag medge. Kanske går att göra det tydligare? Kanske Plågaren kunde säga: "Nu vet vi vad kameran var till för, var nog så konstigt att hitta en nyköpt kamera av gammal modell utan film i vid hamnen." Kanske det gör det hela lättare att förstå? Vad säger ni? Eller är det fortfarande konstigt i era ögon? Var tänkt att det var den kameran som tog bilden av Superstjärnan som står bland de döda, det var det som var klicket hon hörde. Tusan att man inte är så tydlig som man vill få sig själv att tro.

Angående det där med Superstjärnan bland de döda, man blir lite sur på sig själv när man ser sådana missar, skulle ha skrivit att hon står bland de döda. Helt mitt fel om det var otydligt, det är väl en nybörjarmiss från min sida, ber om ursäkt om det. :(

Det där med mannen med bulten i skallen, det är två olika personer som Ghast och Lon slåss mot. Framgick inte det? Hur många missar har jag gjort egentligen?

Hoppas det var alla frågor och att mina svar var till nytta. Är det något annat så är det bara att fråga.

Edited by Sret, 21 March 2010 - 16:45.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#155 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 March 2010 - 18:39

Det är en svår konst att skriva manus till andra. Likaså att teckna efter andras manus. Men vi rättar ju till eventuella missar så det ordnar sig.

Angående kameran så låter den nya meningen krystad i mina öron:
"Nu vet vi vad kameran var till för, var nog så konstigt att hitta en nyköpt kamera av gammal modell utan film i vid hamnen." :lol: Ursäkta men det låter så kul!

Grejen är alltså att filmen saknas för att någon smygfotat och sedan tagit ur filmen och glömt kameran? Eller? Måste det vara en gammal kamera? Kan det inte vara en digitalkamera där någon tagit ur minneskortet istället? I så fall kan man skriva:
"Då vet vi vad kameran var till för. Och minneskortet tog de med sig i alla fall!"
Kan det funka? Eller måste kameran vara gammaldags?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#156 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 21 March 2010 - 19:05

Jo, du har rätt, den låter lite så där, men visst, det går bra med en digitalkamera som de har tagit med minneskortet. Det låter faktiskt mycket bättre nu när du säger det.

#157 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 March 2010 - 19:11

Då kör vi på det. :P
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#158 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 22 March 2010 - 07:15

Okej, ledsen att det tog lite tid, Jag har inte hunnit vara på sidan i en dag och redan håller allt på att rasa samman. Otroligt.

Så först till det där med kameran, det är ingen digitalkamera, det är en sådan där gammal typ av kamera som man har sådana där filmrullar i. Kanske var lite konstigt sagt det som Plågaren säger, det är som sagt att det inte är en digitalkamera alltså behövs det film i, och det Plågaren tyckte var konstigt är att det inte var någon film i den, och att den såg ganska nyköpt ut. Kanske var lite otydlig där, det får jag medge. Kanske går att göra det tydligare? Kanske Plågaren kunde säga: "Nu vet vi vad kameran var till för, var nog så konstigt att hitta en nyköpt kamera av gammal modell utan film i vid hamnen." Kanske det gör det hela lättare att förstå? Vad säger ni? Eller är det fortfarande konstigt i era ögon? Var tänkt att det var den kameran som tog bilden av Superstjärnan som står bland de döda, det var det som var klicket hon hörde. Tusan att man inte är så tydlig som man vill få sig själv att tro.

Angående det där med Superstjärnan bland de döda, man blir lite sur på sig själv när man ser sådana missar, skulle ha skrivit att hon står bland de döda. Helt mitt fel om det var otydligt, det är väl en nybörjarmiss från min sida, ber om ursäkt om det. :(

Det där med mannen med bulten i skallen, det är två olika personer som Ghast och Lon slåss mot. Framgick inte det? Hur många missar har jag gjort egentligen?
Hoppas det var alla frågor och att mina svar var till nytta. Är det något annat så är det bara att fråga.

Då blev det tydligare med allt. Det är inte det lättaste att skriva manus men som Thomas sa så ordnar vi ju det på vägen. Fick svar på mina frågor och kommer att ändra bilden där, jag trodde, att Superstjärnan var bland de döda. Tack för det!

#159 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 22 March 2010 - 13:37

Hade nog själv gjort den missen tror jag.

#160 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 March 2010 - 19:14

Nu är serien näst intill färdigtextad! Så när som på rutan där Superstjärnan är avliden på tv-nyheterna. När Mario ändrat den gör jag klart den och då är del 1 färdig, om inte Sret eller Mario vill ändra på nåt mer.

Och jag måste säga att serien blir klart bra! Den är packad med innehåll, action, humor och bra och personliga porträtt av våra kära figurer. Som det ska vara alltså! På några ställen är den en aning utdragen med onödigt prat, men inte så det stör. Hoppas att följande delar blir lika bra!

Nu väntar jag som sagt på Marios korrigering av nämnda ruta så textar jag klart del 1!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#161 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 23 March 2010 - 19:20

Då e jag färdig m den sidan åxå... Hoppas att lösningen var okej. Ska försöka hitta Thomas på MSN....

#162 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 March 2010 - 20:03

Har just tagit emot det sista som behövde ändras. Har även textat klart hela del 1. Elof, räcker det om du får filerna lågupplösta så att du kan läsa serien på datorn? Vill du ha dem via mail, msn eller på annat sätt?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#163 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 March 2010 - 20:18

Skicka dem via mail, elof_johansson88@hotmail.com, se till att få min emailadress rätt, har haft några som har haft problem med den, missat något i den eller så.

#164 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 March 2010 - 20:26

Fixat! Vad tycker du om resultatet?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#165 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 March 2010 - 20:43

Bra resultat, de små ändringarna i manuset du gjorde är riktigt bra. Och de ändringarna som Pepe gjorde med bilderna är bra de med. Älskar hur ond Ghast ser ut på näst sista sidan. Tack för ett sådant underbart arbete från er båda.

Edited by Sret, 23 March 2010 - 20:57.

#166 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 March 2010 - 21:57

Tack själv! Du har många positiva sidor som serieförfattare!

Ok, då var det dags att ta itu med del 2!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#167 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 March 2010 - 22:08

Kul, Ska bli kul och se hur det blir, för del ett gav mig några idéer för framtiden. Som dödskallen i väskan, vems dem är och vad som hände med den och lite av dess historia.

Edited by Sret, 23 March 2010 - 22:08.

#168 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 24 March 2010 - 11:03

Kul, Ska bli kul och se hur det blir, för del ett gav mig några idéer för framtiden. Som dödskallen i väskan, vems dem är och vad som hände med den och lite av dess historia.

Kul! Del 2 ska nog vara färdig snart.... å tack själva för ett givande samarbete

#169 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 24 March 2010 - 16:49

Men som ni smickrar mig. :blush:

#170 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 27 March 2010 - 18:05

Nå, hur går det med del två?

#171 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 29 March 2010 - 09:31

Nå, hur går det med del två?

Det går smidigt framåt. Har inte mkt kvar. Små detaljer bara att pula med. Har en sketa-kul med att pyssla ihop serien. Men är nog färdig nån gång efter helgen kan jag tänka mig... om inte något annat kommer i vägen.

#172 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 31 March 2010 - 21:11

har du läst del tre än?

#173 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 01 April 2010 - 11:27

har du läst del tre än?

Jovisst. Läst den och gillade den med. Speciellt skurkens egenskaper... å grejen med glasögonen... förklarar endel. Så avrundningen var verkligen lyckad.

#174 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 05 April 2010 - 20:27

Kul att höra att du gillade den.

#175 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 06 April 2010 - 07:17

Kul att höra att du gillade den.

Pular med del 2 i photoshop... försöker undvika samma fallgropar som sist. Har även börjat teckna på del 3. Tror att slutet kommer att bli roligt att teckna. D blir lite Arkham asylum över d hela.

Reply to this topic