Batman Begins
Posted 19 June 2005 - 15:22
från hans board på Millarworld.net
"Perfection.
This movie couldn't have BEEN any better. The whole time I was watching it I was checking my watch and wishing it wouldn't end. This is the perfect Batman movie. As my brothers said afterwards, it's utterly flawless. Gill said it was more of an experience than a movie and she HATES this shit.
People were buzzing coming out of the cinema. All twelve of us stood and talked about it for 45 mins. My oldest brother had to be talked into going and even HE loved it. My only worry is that it was TOO good. Is it too dark and real for the 6 year old who helped Spidey get 800 mill at the box office? Is it too soon after the shitty Batman movies? I know people so burned by them they won't go see this, but word of mouth SHOULD help. I hope Thursday and Friday's B.O. is a big jump from the 15 mill on Wed because this flick deserves to make a billion dollars.
Dave and Nolan, you lurkers, ya done good."
Och vad han tyckte om fight-scenerna
"That was my one complaint, but it's very small as it didn't spoil the enjoyment. I know what Chris was going for in terms of showing how fast Batman is. If you look at Miller's sixteen panel DKR grids its very similar in the sense that we just get a HINT of what we're doing and would be lying with our nose broken before we even heard the flap of his cape. However, like Miller's occasional splashes, I think we needed to pull back a couple of times and see him in action. It was sometimes hard to see who was doing the smacking and that hurt the fight at the end a little especially. But, like I said, a very small complaint.
The sound was especially good which is odd because I never really appreciate sound in movies. Batman hanging Flass upside down and the slight blur on his mouth as he talked in that growl was genuinely pretty eerie. One of my brothers didn't like the Scarecrow and felt Murphy was miscast, but I thought he was perfect. Thomas Wayne was beyond perfect. So decent and yet so weak too. I found myself agreeing with a lot of what Ra's was saying, which is a bit worrying...
MM "
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 19 June 2005 - 18:13
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 20 June 2005 - 16:07
I allafall,ett obligatorisk box-office post när filmen varit på bio i 5 dagar.
Spider-Man siffor lär det inte bli,men en rätt så bra start
Batman Begins with $113M Worldwide
Source: Box Office Mojo June 19, 2005
ComingSoon.net reports that the $150 million-budgeted Batman Begins has collected $112.8 million worldwide in five days:
Warner Bros. Pictures' Batman Begins topped the weekend box office with an estimated $46.9 million. The Christopher Nolan-directed comic book adaptation has pulled in $71.1 million since opening on Wednesday. Budgeted at $150 million, the film also collected an estimated $41.7 million from 73 international markets, for a worldwide total of $112.8 million. The five-day North American haul was the best start among the five films in the "Batman" franchise. The record of $66 million was held by the third film, 1995's Batman Forever, which starred Val Kilmer. Batman Begins stars Christian Bale, Michael Caine, Liam Neeson, Morgan Freeman, Gary Oldman, Ken Watanabe, Katie Holmes, Cillian Murphy, Tom Wilkinson and Rutger Hauer.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 20 June 2005 - 19:01
Äsch, glöm att jag sa något, det var inte så jättetydligt som jag trodde det var i mitt senaste inlägg
det syns en kant, men inte lika tydligt som jag trodde innan.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 16 July 2005 - 01:12
http://www.scifinytt...st=0#entry50145
Säger redan här att filmen är helt J*vla fantastisk.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 21 July 2005 - 15:11
Suck, börjar ge upp hoppet jag stundom har hyst för den här filmen...
Posted 21 July 2005 - 19:36
last.fm Filmtipset
Posted 21 July 2005 - 21:24
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
Posted 22 July 2005 - 07:22
Posted 22 July 2005 - 14:07
Du har inte följt produktionen speciellt noga antar jag?, Bale ÄR Batman, bilen är däremot en smaksak(bilen är inte en hummer heller,det är dock en militärbil,och om den nu är med i trailerna så kan man nog tänka ut att den är med i filmen), jag älskar den.
Förstört något Frank Miller skapat?, om man ger ut en serieversion av en film, som avänder sig element av Year One (och en jävla massa andra Batman serier), jag förstår inte logiken här,
Serietidnings-adaptions på superhjälte-filmer brukar ofta vara rätt svaga, precis som serieversionen av Batman Begins också var.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 23 July 2005 - 21:24
Posted 26 July 2005 - 13:53
Nu tar vi det lite lungt här. För det första, så har Batman Begins fått enormt bra kritik, från både seriefans, DC Comics, och Frank Miller själv (jag själv skrev en sådär lagom positiv recension om den på recensions-forumet)
Du har inte följt produktionen speciellt noga antar jag?, Bale ÄR Batman, bilen är däremot en smaksak(bilen är inte en hummer heller,det är dock en militärbil,och om den nu är med i trailerna så kan man nog tänka ut att den är med i filmen), jag älskar den.
Förstört något Frank Miller skapat?, om man ger ut en serieversion av en film, som avänder sig element av Year One (och en jävla massa andra Batman serier), jag förstår inte logiken här,
Serietidnings-adaptions på superhjälte-filmer brukar ofta vara rätt svaga, precis som serieversionen av Batman Begins också var.
jag är ingen hardcore batman fan, men jag trodde att filmen var baserad på frank millers version av batmans begynnelse...och då förstod jag inte varför man skulle behöva uppdatera den med en serieversion som verkar sakna allt det som jag gillade med frank millers year one historia...
visst bilen är en smaksak, men det är så typiskt hollywood, stora explosioner och stora bilar, ärligt talat producenterna i hollywood sitter för fasen och hetsar upp sig själva med sådant effektsökeri, inte speciellt smakfullt om du frågar mig...
frank miller själv? jaså gillar han den? fast hans filmmanus fick avslag?
och visst har du rätt, serieversionerna brukar alltid vara svaga....
Posted 27 July 2005 - 09:00
Filmen är ju inte gjord rakt av från Millers år ett, även om den är inspirerad av denna och den version av Batman som man kan säga att Miller skapade. Men filmen är ändå såpass olik befintligt seriematerial att om man gav ut "År 1" skulle man iaf inte kunna kalla den "serieversionen av filmen".jag är ingen hardcore batman fan, men jag trodde att filmen var baserad på frank millers version av batmans begynnelse...och då förstod jag inte varför man skulle behöva uppdatera den med en serieversion som verkar sakna allt det som jag gillade med frank millers year one historia...
Posted 27 July 2005 - 11:25
Posted 27 July 2005 - 13:08
Edited by Robban, 31 July 2005 - 12:22.
Posted 27 July 2005 - 15:24
jag är ingen hardcore batman fan, men jag trodde att filmen var baserad på frank millers version av batmans begynnelse...och då förstod jag inte varför man skulle behöva uppdatera den med en serieversion som verkar sakna allt det som jag gillade med frank millers year one historia...
Som flera sagt, serie-adaptionen på filmen ersätter ju inget, det är bara en kortad version av filmen i serieversion.
visst bilen är en smaksak, men det är så typiskt hollywood, stora explosioner och stora bilar, ärligt talat producenterna i hollywood sitter för fasen och hetsar upp sig själva med sådant effektsökeri, inte speciellt smakfullt om du frågar mig...
Tycker att det som Schumacher höll på med i Batman&Robin, med en cabriolet Batmobil med en massa neonljus...och den bilen var förresten designad av de som gör bilarna i MTVs "Pimp My Ride"......det var Hollywood, och så mainstream som det kan bli. Bilen i Begins fick mest kritik av många just för att den inte såg ut som en typisk Batmobil, mest en tank-inspirerat fordon, den kallas till och med en tank av Gothams poliser i filmen, det var Nolans grund-design bilen, han ville ha något annorlunda i samma anda som Frank Millers Batmobil-Tank i Dark Knight Returns.
frank miller själv? jaså gillar han den? fast hans filmmanus fick avslag?
Japp, han sa bland annat att han tyckte väldigt mycket om valet av skådespelare till huvudrollen, och att han verkligen gillade det att Bruces uppdrag kallades "War" alltså ett krig mot brottsligheten.
Sen Millers manus som fick avslag?, vet inte hur mycket av manuset av den nu bortkastade "Year One"-filmen var Miller och hur mycket Aronofsky,men manuset hade bland annat Bruce som uteliggare/bilmekaniker för majoriteten av filmen, och en svart Alfred som kallades "Little Al", och Batmobilen var en Lincoln Continental som Bruce målat svart......
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 27 July 2005 - 21:26
Sen Millers manus som fick avslag?, vet inte hur mycket av manuset av den nu bortkastade "Year One"-filmen var Miller och hur mycket Aronofsky,men manuset hade bland annat Bruce som uteliggare/bilmekaniker för majoriteten av filmen, och en svart Alfred som kallades "Little Al", och Batmobilen var en Lincoln Continental som Bruce målat svart......
hur coolt hade inte det varit? visserligen mer sundance än oscars men ändå....
Posted 31 July 2005 - 12:08
hur coolt hade inte det varit?
Extremt un-cool.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 31 July 2005 - 12:18
Posted 01 August 2005 - 13:09
Någon här som kanske har svaret på min fråga?
Posted 02 August 2005 - 14:18
Tidningarna innehåller dels "encyklopediska" profiler i stil med DC:s gamla Who's Who och Marvels Handbook to the Marvel Universe (med uppfifter om första framträdande, krafter, historik o.s.v.), men också några mer eller mindre fristående serier, ofta med anknytning till figurernas ursprung.
När vi gav ut JLA i Sverige för några år sedan publicerade vi ett antal SF&O-serier, däribland från Batman Secret Files & Origins nr 1.
Kanske var det den serien du tänkte på?
Jag minns att det förekom ryska i den, så jag hade ett smärre helsike att först tyda den engelska transkriberingen, sedan ta reda på vad orden betydde och därefter transkribera om ryskan enligt svensk modell!
Vi publicerade också material från JLA Secret Files & Origins och Green Lantern Secret Files & Origins ... och kanske någon mer (mitt minne sviker mig)
Några SF&O-serier kommer också att dyka upp i den kommande Supermanboken.
Till sist bör jag kanske nämna att det har förekommit en uppsjö DC-tidningar med "Secret Origins" i titeln långt innan man började med SF&O, så det är mycket möjligt att serien du tänker på kommer från någon av dessa ...
Posted 03 August 2005 - 07:57
Miljö, stämning, manus, dialog och kontinutet med de gammla filmerna var mycket bra.
Att skriva något om handlingen utan att spoila är svårt, men bakgrundshistorien är inte riktigt den traditonela batmanhistorien, även om starka koplingar görs.
Det käns också befriande att att se en action film som denna med så lite action, och att svåra frågor tas upp som är det rätt att döda en mördare, och varför ska han ha skydd av samhället när han hånar dess lagar....
Det finns lite sak att anmärka på, men de skulle igentligen inte tillföra filmen något, inga svordommar och inget "naket" (tänker på när folk badar i en fontän) men de faller ändå för frästelsen att vissa den kvinliga huvudrolls inehavaren i ett avslöjande linne? i slutet (vars klädsel inte tillför något för denna senen isig. Sedan för man ta slutvapnet för var det är, skulle inte det kunna vara väldigt efektivt mot människor.
Summan av allt 5 fladermöss av 5 möjliga.
Posted 05 August 2005 - 09:12
DRE: Even if Sin City hadn’t come out it would still be somewhat of a big year for you Hollywood wise, even though you weren’t involved with Elektra and Batman Begins.
FM: I was involved in Batman’s first draft with Darren Aronofsky. But when they changed the crew, they changed us too. So we just walked away from it, but I wasn’t involved in Elektra at all.
DRE: Did you see Elektra and Batman Begins?
FM: I saw Batman Begins. I thought it was pretty damn good.
DRE: When an element from your screenplay or from Batman: Year One showed up, such as when he signaled the bats with the boot button, did you like that?
FM: Oh wasn’t that fun? I just loved that. The thing is, when you work on a collection of works like Batman, you expect that people are going to naturally harvest your ideas. I don’t think it’s anything to be petulant about. Frankly I thought they did a pretty damn good job of it and mainly I just wanted it to be a good movie. That’s all I really cared about. I didn’t make up Batman so I’m making no claims.
{...}
FM: You know, that’s what’s happening now, man. I noticed that Christian Bale’s Batman was very informed by the comics. There was nothing sarcastic about it and there wasn’t some otherworldly take on the character. His very first moment, when he says, “No, you’re practice.” That’s the Batman I know. I really liked that about it.
DRE: It was really cool that the thugs never saw Batman. Batman is the best hand to hand fighter/ninja in the world and you never see him hit you. All of a sudden you wake up in the hospital.
FM: Yeah, right. “Hey what happened to my arm?” I think that they did a real nice job that way. We’ve got a new generation of actors coming up who really want to play the comic book characters instead of saying “This is my interpretation of these pissant comic books.”
DRE: Did you avoid Elektra or did you just not see it?
FM: I’m too close to her. She’s like my daughter. She’s my little baby girl and I know she’s been whoring around but I just don’t want to watch it. I’ve got nothing against the people who made Elektra but if I saw it I’d hate it. I met Jennifer [Garner], she’s a very beautiful, wonderful gal, and I met all the people that worked with her on Daredevil but when it came to Elektra I just couldn’t quite handle it.
http://suicidegirls....s/Frank Miller/
Edited by super85, 05 August 2005 - 09:17.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 05 August 2005 - 09:24
Posted 05 August 2005 - 13:59
Vet du om det finns många Batman: The Secret Origins tidningar/album utgivna i USA?