Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Säsong 1

• Please log in to reply
338 replies to this topic

#151 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 November 2009 - 19:07

Ahh så var det ja. :) Gick tillbaka och tittade vad jag skrev sist och då klagade jag lite på att det inte var samma höga klass på klippshowen här som i Xena. :P Ett bra avsnitt - men jag kom inte ihåg det på rak arm om man säger så. (Håller med dock att huvudstoryn i avsnittet är intressant och håller ihop avsnittet väl).

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#152 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 23 November 2009 - 20:22

1x13 Revenant.
Jodå, det var ett bra avsnitt, jag gillade han som spelade gravplundraren som sedan blev besatt av en trollkarl. Legender skiljer sig från sanningen i många fall. Men det som var intressantast med det hela var naturligtvis att det verkar som om Seekers kan använda magi och stor magi till på köpet.

#153 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 November 2009 - 20:30

Minns det här som ett riktigt bra avsnitt - kul och träffa tidigare sökare. Avsnittet hade dessutom två bekanta ansikten från både Xena och Hercules. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#154 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 23 November 2009 - 22:36

1x14 hartland
Håller med om att de dödade Michael för tidigt. Tänkte inte alls på att Zedd inte var med i avsnittet. Däremot så tyckte jag att de var bra att de stängde barriären. Det innebär ju att Richards hemby åtminstone är säker från Darken Rahl.
Sen är ju frågan hur länge Rahl kommer låta sig luras av meddelandet om the seekers död.

#155 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 November 2009 - 22:38

Ett underligt beslut - håller jag med om. Men jag antar att det blev mer dramatiskt på det sättet.

fqq5BYam.jpg

#156 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 24 November 2009 - 01:44

1x15 Confession
Det bästa med hela avsnitt var nog Con Dar the bloodrage, vilken stark kraft. En annan sak som var bra, var att man såg hur hela svärdet lystes upp när Richard mötte Rahl. Det saknar jag i serien, jag vill veta mer om svärdets krafter, förmågor och historia. Men annars så var det ett bra avsnitt och jag kan väl hålla med om att elixiret ser ut som flytande tvål vem vet det kanske är flytande tvål de använder när de spelar in ;)

1x16 Bloodline
Jag tyckte det här avsnittet var riktigt bra, alltid kul att se Zedd använda annat än eldmagi vilket jag tyckte var det enda han använde i början. Tråkigt att modern dog, men bra att han fick träffa henne innan hon dog och nu har han fått reda på att han har syster också :). Ska bli intressant att se vad som händer med Denna och Rahl var verkligen riktigt arg, verkar som han ska börja döda hela bya.

#157 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2009 - 08:23

Con Dar är en intressant kraft, jag tycker man lyckas med själva transformeringen riktigt bra visuellt också.

fqq5BYam.jpg

#158 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 24 November 2009 - 12:24

Jag håller med om att de gjorde en bra visuell bild av Con Dar kraften.

1x17 Deception

Kul med gråskala där rebellerna visar sig vara lika mordiska som D'Harans och D'Harans visar sig vara mänskliga.

#159 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2009 - 12:49

Jag gillar när man vågar visa att "de goda" kan vara lika grymma som "de onda" och att gränsen som du säger suddas ut.

fqq5BYam.jpg

#160 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 November 2009 - 15:17

Ett underligt beslut - håller jag med om. Men jag antar att det blev mer dramatiskt på det sättet.

Personligen anser jag att det från boken är mycket mer dramatiskt. Tänk att behöva beordra sin bror avrättad för föräderi.

Jag tycker att de skippade en väldigt intresant del från bokens slut. När Darken Rahl sätter en förbannelse på Richard så att alla ser Darken Rahl när de ser honom, utom Richards fiender som ser att han är Richard. Det är hur hans bror blev avslöjad i boken, han kände igen Richard och då förstod Richard att han var hans fiende.

Men en sak som jag verkligen saknar är Richards Drake som han befriar från Darken Rahl. Den är en viktig karaktär i boken och lite av bokens tema så det tycker jag är synd. Jag gissar att det berodde på budgeten.

Edited by Crusader, 24 November 2009 - 15:26.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#161 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2009 - 15:25

Jag har ju inte läst böckerna. ;)

Det var inte sättet han og på som jag avsåg - utan att man valde att ta livet av Michael så fort.

fqq5BYam.jpg

#162 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 November 2009 - 15:28

Jag har inte läst dem heller. Bara läst om dem. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#163 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2009 - 15:39

Jag är lite allergisk mot spoilers så jag har undvikit att läsa för mycket om böckerna.

fqq5BYam.jpg

#164 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 24 November 2009 - 15:44

1x18 Mirror

Jag hade läst i intervjun med Bridget/Kahlan att ett sådan här avsnitt skulle komma, så jag listade ganska snabbt ut att det där inte var Richard och Kahlan.
Men avsnittet gav upphov till några skratt åtminstone.
Jepp, intressant grej som XC påpekade om att magiska föremål som varit borta i hundra och tusentals år.
Jag ser fram emot när Zedd säger "This [insert magic object here] has been lost for several months." ;)

#165 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2009 - 15:49

Minns att jag reagerade på det under första säsongen. Ett tag kändes det som om alla magiska föremål var borttappade . :lol:

Kul förresten att du går tillbaka och läser gamla synder. :)

Edited by XC, 24 November 2009 - 15:50.

fqq5BYam.jpg

#166 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 24 November 2009 - 16:46

1x19 Cursed

Kul att se Shota igen, och jadå, jag läser era gamla kommentarer efter varje avsnitt även om jag inte alltid nämner de men det är kul att ha kommentarer att läsa efter avsnitten.
Känns som om jag börjar komma ikapp nu.
Hur många avsnitt har visats av säsong 2?
Hmm Crusaders kommentarer får mig att vilja läsa om böckerna, känns som om jag knappt kommer ihåg någongting från de nu(delvis kanske med tanke på att jag aldrig läste de sista delarna utan tog ett uppehåll och glömde sedan bort var någonstans i serien jag var).
Också kul att se Con Dar igen.
Vidare till nästa avsnitt. Ska bli intressant att se vad som händer med kopian av "Book of Counted Shadows".

#167 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2009 - 17:08

Det har visats 3 avsnitt av andra säsongen. :)

Själv är jag kluven till böckerna - dels vill jag läsa dem och dels känner jag att jag inte vill spoila tv-serien för mycket.

fqq5BYam.jpg

#168 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 24 November 2009 - 17:56

Jag funderade lite lätt om jag ska göra en boktråd och kommentera boken lika mycket som tv-serien :P kapitel för kapitel.

1x20 Sanctuary
Alltid intressant med nya typer av magi. Så Rickard har fått tag i boken nu, och tydligen behöver han box of orden för att besegra Darken Rahl. Jag hade å andra sidan föredragit att avsnitt varit sådant att de skulle följa ledtrådar och lösa gåtor för att hitta boken istället för bare en ledtråd/gåta, jag gillar sådana handlingar.
Men trailern inför nästa avsnitt såg intressant ut.

#169 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2009 - 18:12

Sanctuary var ett riktigt bra avsnitt. :) Funkade både storymässigt och visuellt. :)

fqq5BYam.jpg

#170 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 24 November 2009 - 18:52

1x21 Fever

Jodå, gillade det här avsnittet. Rahl är smart även om han misslyckades med sin plan med systern. Frågan är hur mycket är sant och hur mycket är falskt av det han sa?
BOKspoiler:
Jag fick för mig att Rickard är Rahls son men jag kan ha fel det jag vet säkert är att han iallafall är släkt med Rahl
Har inte sett någon trailer inför nästa avsnitt för jag ville inte förstöra det.
Ska gå se säsongsfinalen nu

#171 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2009 - 19:01

Säsongsfinalen är bra. :)

Tror Crusader nämner i säsong 2 tråden om och isf hur Rahl är släkt med Richard. :)

fqq5BYam.jpg

#172 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 November 2009 - 19:28

Jepp, det gjorde jag. :) Det skiljer sig som sagt från boken. Vet inte varför.
-Sora, Kingdom Hearts

#173 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 24 November 2009 - 20:57

1x22 Reckoning

Trodde först att allt som hände i början när de satte ihop orden och Zedd dog bara var en ny vision som Shota såg, så därför kändes det inte så kul så det blev mycket bättre när det visade sig att det inte var en vision utan det hände på riktigt.
Istället för att dö fick Sökaren en tidsresa och ser vad som händer när han misslyckats.
Allt som allt gillade jag avsnittet och jag är glad över att Zedd inte dog. Jag är nyfiken vad säsong 2 kommer handla om nu när Darken Rahl är död.

#174 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 November 2009 - 21:20

Gillade också sättet man avslutade säsongen på.

fqq5BYam.jpg

#175 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 January 2010 - 17:38

Enligt Expressen så ska TV6 visa Legend of the Seeker.

Försöker hitta mer info om det men det var svårt, någon annan som hört något?

Programmen att hålla utkik efter - Tv - Expressen Nöje | Nöjesnyheter Musiknyheter Filmnyheter
/.../
Kanal 6

Legend of the Seeker
Fantasyserie för vänner av Xena.

--
XC-edit: Rubbekorr.

Edited by XC, 16 January 2010 - 18:21.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.