Jump to content

Photo

Årets film 2009 - Diskussionstråd

• Please log in to reply
682 replies to this topic

#151 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 February 2010 - 20:08

Inte enbart en tröströst från min sida på The Hangover, den var ju den roligaste filmen jag sett på flera år :)
Star Trek var bra men ändå en liten (dock en väldigt liten) besvikelse. Å andra sidan var mina förväntningar på Star Trek inte jättehöga heller.

Winter is Coming

#152 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 February 2010 - 21:36

Men det är ju så synd om dom stackars filmer som tvingas möta Star Trek... ;)

*fnys*

En dag kommer en film slå ut en som förtjänade att gå vidare på grund av dessa förbenade tröströster... <_<

Usch, säg inte så där. Vore tragiskt :(

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#153 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 19 February 2010 - 12:25

Jag ska inte säga att Star Trek inte förtjänar att gå vidare, men min röst får den inte. Har inte sett The Hangover så det får bli blankt.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#154 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 February 2010 - 12:40

Tycker du den var så dålig? Alltså när du så bestämt säger att din röst får den inte.

Edited by Synon, 19 February 2010 - 12:49.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#155 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 February 2010 - 12:56

Som många säkert redan har märkt så har XC mycket riktigt fått lov att rösta å mina vägnar medans jag har varit borta från forumet. Så allt är i sin ordning om någon nu undrade.

Tack för hjälpen XC. :hug:

Edited by Cartman, 19 February 2010 - 12:59.

#156 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 February 2010 - 12:58

Så lite så Carty. :) Jag har ju röstat själv så det har ju inte varit någon jättebelastning precis. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#157 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 February 2010 - 12:59

Det är iaf jättesnällt av dig att ställa upp. :thumbsup:

#158 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 February 2010 - 13:03

Tack. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#159 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 February 2010 - 14:23

Get a room. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#160 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 February 2010 - 14:29

Haha, wörd på Sentinel där. :lol:
*Hockey och superhjältar*

#161 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 19 February 2010 - 15:49

Tycker du den var så dålig? Alltså när du så bestämt säger att din röst får den inte.

Dålig och dålig, det är en godkänd actionfilm snäppet bättre än actionfilmer i gemen. Men inte mer än så. I och med att jag inte sett The Hangover kan jag ju inte gärna rösta för den (är dessutom extrem kräsen när det gäller komedier). Det ska till för att jag rösta för ST i och med att såpass många bättre filmen är med i tävlingen, men visst finns det sämre filmer också. Den är inte förra årets bästa film, långt därifrån, men inte heller årets sämsta.

Hade den hetat något annat än Star Trek hade jag kanske varit mer positivt inställd, för filmen är tekniskt sett bra och en upplevelse visuellt. Dock är manus under all kritik.

Edited by dukeofnewyork, 19 February 2010 - 15:49.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#162 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 February 2010 - 18:42

Gaaah! Jag äger My Name is Bruce på Blu-ray men mitt PS3 är ju isönder och det nya kommer inte fören på Måndag. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#163 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 February 2010 - 18:58

Du kan ju rösta på Bruce ändå, fast du kanske vill jämföra den med Saw?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#164 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 February 2010 - 19:41

Ja, det är just det jag ville. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#165 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 February 2010 - 19:48

Tro mig. Du är glad att du inte behövt se den. Jag önskar jag kunde få tillbaka den tiden jag slösade bort där. :(

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#166 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 February 2010 - 20:17

Håller med om det. My name is Bruce var bland det värsta skräp jag sett på länge, trots att man är stor beundrare av Bruce Campbell.

Winter is Coming

#167 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 February 2010 - 22:09

Alltså, det är sorgligt att se alal röster på My Name is Bruce! Min kortfilm är bättre än den långfilmen - och mind you, den är inte särskilt bra.

Extremt korkade människor som röstar idag. :P

(Och jag menar korkad på ett snällt sätt: ungefär som en förälder som skakar på huvudet åt sina barn som inte vet bättre ;) )

#168 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 19 February 2010 - 22:50

Extremt korkade människor som röstar idag. :P

Och vad kallar man då personer som postar kommentarer i fel diskussionstråd - en gammal, dessutom? :P
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#169 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 February 2010 - 23:06

Jag har misstänkt att den skulle vara sämmre efter att de beslutade att göra den mer extrem svart komik till skillnad från hur det från början var tänkt, en komedi om en avdankad skådespelare som hamnar i liknande sitvasion som i en av sina monsterfilmer bara det att han inte är en hjälte utan en feg stackare. När jag såg trailern så skakade jag bara på huvudet och tyckte att de sabbade en riktigt bra idé.
-Sora, Kingdom Hearts

#170 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 February 2010 - 23:10

:lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#171 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 February 2010 - 23:36

Och vad kallar man då personer som postar kommentarer i fel diskussionstråd - en gammal, dessutom? :P

Upprörd. :P

#172 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 February 2010 - 06:01

:lol: @ Sentinel of Dreams och Kermit

Bra där,Crusader, att SAW fick din tröströst (kan behövas) :)

#173 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 February 2010 - 15:21

Ja, jag såg den igår och ansåg att den var tillräkligt bra för att få en tröströst med tanke på att den verkar ha ingen chans att gå vidare.
-Sora, Kingdom Hearts

#174 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 21 February 2010 - 00:20

Nej, nu tänker jag lägga ned turneringen helt och hållet - i alla fall tills semifinal och liknande. Känns liksom meningslöst att rösta när bra filmer åker ut och jävla skräp går vidare. Så nu blir det stopp för mig på ett tag. Adjö!

#175 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 February 2010 - 01:00

Jag tycker många bra filmer har gått vidare så här långt :P

Winter is Coming