Sant, och jag upptäcker fortfarande nya grejer i spelet. Huvuduppdragen är som sagt fantastiska däremot kan inte samma sak sägas om allt sidotjafs som är extremt repetitivt och tråkigt. Och hoppar man över allt sånt så går det att spela igenom ganska fort. I Mass Effect 2 som jag spelar just nu så är det mycket mer utvecklat. Många tycker ju att det tar bort fokus från huvudstoryn men jag gillar det.Ajaj... den resan har man gjort några gånger. Man kan inte köra Eden Prime för många gånger
Själv har jag inte rört ett spel på tre månader så häromdagen mjukstartade jag med Mass Effect för vilken gång i ordningen vågar jag inte ens gissaInte Virmire heller för den delen, men då måste man ha lirat så mycket längre bara.
Vad spelar du just nu? (V2)
Posted 10 March 2011 - 00:32
Winter is Coming
Posted 10 March 2011 - 10:46
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 April 2011 - 22:13
Winter is Coming
Posted 27 April 2011 - 02:28
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 May 2011 - 01:56
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 May 2011 - 15:42
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 04 May 2011 - 00:17
Posted 07 May 2011 - 01:07
Posted 08 May 2011 - 20:21
Kan förstå att Morrowind känns fult med dagens mått, men eftersom du kör PC kan du modda om det till i princip ett helt nytt spel grafikmässigt (och även det mesta andra). Kolla in http://www.mwmythicm...elesphoros.htm. Själv minns jag Morrowinf som långt mycket bättre än Oblivion (som jag än idag inte har orkat genom).Morrowind till pc. Är en riktig oblivion-entusiast, så naturligtvis ville jag gotta ner mig i lite extra Elder Scrolls. Tyvärr har nog det nyare spelet (som jag kör till Xbox) förstört mig lite. Morrowind känns klumpigt, långsamt och fult i jämförelse. Det kan förstås vara skillnaderna mellan konsolerna som påverkar mycket, men som läget är nu funderar jag på att lägga ner och istället invänta femte spelet i serien.
Självklart kan man det - brukar vara svårt att skriva om dem "just nu", baraJag spelar förstås lite Thud och Talisman också - om man nu ska ta med brädspel i beräkningen.
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 21 May 2011 - 02:20
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 22 May 2011 - 23:50
Edited by Rick Hunter, 22 May 2011 - 23:50.
Winter is Coming
Posted 23 May 2011 - 07:14
Posted 23 May 2011 - 16:14
Men jag har också fastnat för ett gäng Facebook spel som jag spelar dagligen... lite förmycket.
Deep Realms (Mycket välgjort RPG)
Dawn of the Dragons (OK spel som tar väldigt lång tid att spela men det är den fantastiska storyn som fick mig att fastna då den är mycket bra och detaljerad.)
Dream World (Inte så avanserat men OK spel)
Age of Champions (Inte mycket att hänga i julgranen rent spelmässigt och speciellt inte dess grafik som är usel men dess Lore är rätt intresant.)
Superhero City (Samma som med AoC. Det som lockar är att skapa sin egen superhjälte och slåss mot fiender men man får allt använda sin fantasi för uppdrag och strider beskrivs väldigt dåligt.)
Sedan testade jag eDragon också. Mycket välgjort avanserat spel. MEN Engelskan i spelet är så otroligt usel att det förstör hela spelet. Typ som att spelet är gjort i någon liten Kinesiskt land där de inte får lära sig Engelska eller använder Babblefish att översätta med.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 24 May 2011 - 22:32
Och nu tänkte jag ju spela Vice City också men det blir svårt när jag upptäckte att jag inte äger det spelet
Winter is Coming
Posted 07 July 2011 - 03:33
The Sims 3
The Witcher
The Sims: Medieval
The Sims 3 var en besvikelse av dåligt utvecklande meg gigantiska laddningstider, långa spartider, en massa buggar och hackande trots att min nya dator borde kunna spela det på max utan problem.
The Witcher var till en början inte så imponerande som jag hade hört och deffinitivt inte lika snyggt som vissa PC-spelare har försökt slå i mig på andra sidor. Men efter ett tags spelande så har jag fastnat för spelet och gillar det nu mycket. Dock har jag inte "världens bgästa spel genom tiderna" känslan som vissa har sagt att man får.
The Sims: Medieval blev jag imponerad över. Trots dess blygsamma storlek (kungariket är mer en liten by) och nedbantande av myligheten att skapa Sims (man kan bara skapa "hjältar" och endast 1 per yrke) och de sociala delarna från de andra Sims spelen så funkar det bra som ett medeltida Sims-RPG där man får göra beslut och val som påvärkar hur saker utvecklar sig, gör quest, möblera sina hus (som man tyvärr inte kan bygga eller designa själv) och klä sin Sim. Givetvis kan man skaffa vänner och flick-/pojk-vänner och måste ta hand om ens sims behov (fast mindre invecklat) men quest är de saker som gör spelet intresant.
Hoppas bara att det är längre än det ser ut.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 July 2011 - 20:59
Nja, det har ju några år på nacken och byggde redan då på en gammal (men något moddad) spelmotor, så utseendemässigt är det väl inget att göra fem höga för idag. "Världens bästa spel" hoppas jag aldrig att jag har sagtThe Witcher var till en början inte så imponerande som jag hade hört och deffinitivt inte lika snyggt som vissa PC-spelare har försökt slå i mig på andra sidor. Men efter ett tags spelande så har jag fastnat för spelet och gillar det nu mycket. Dock har jag inte "världens bgästa spel genom tiderna" känslan som vissa har sagt att man får.
Posted 18 July 2011 - 23:57
Winter is Coming
Posted 20 July 2011 - 22:35
Ser mycket fram emot Pirates & Nobles expantionen som ska komma i höst.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 July 2011 - 01:38
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 21 July 2011 - 09:19
Själv leker jag lite Hänga gubbe på iPad om det räknas?
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 21 July 2011 - 10:58
Hänga gubbe kom jag ihåg att man spelade mycket i skolan.
-Gangstagrass
Posted 21 July 2011 - 14:39
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 21 July 2011 - 16:28
-Gangstagrass
Posted 21 July 2011 - 20:20
Winter is Coming
Posted 21 July 2011 - 23:15